Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ponyslankeklub
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 20:25

Jahhh...så er det vidst 14 dages tid siden sidste måling, så her kommer Frederiks mål:

D. 31.10.07:

Stangmål: 117 cm

Gjordmål: 151 cm

Tykkeste sted på maven: 181 cm

Idag d. 15.11.07:

Stangmål: 117 cm

Gjordmål: 146 cm

Tykkeste sted på maven: 183 cm... ...forhåbentlig trængte han til at træde af på naturens vegne...ellers forstår jeg ikke meget...

Nå, men hans gjordmål ser ud til at gå i den rigtige retning.

Den stolte ejer af

Æslet Frederik,

Marsvinene Berta, Melvin, Coco, Sveske og Hr. Storm

samt de 6 Zebrafinker på pinden (og gu' ved hvor mnge æg i rederne).

0
0
Svar på denne tråd

fodring
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 09:43

Det kan jo være riktig om du giver ham halm at ede.

Så om hø gir for meget næring kan du komlettere med frøgreshalm for at give methedsfølelse.Det er bedre enn "vanlig" halm som de lett får halmvom af.

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 10:07

Den dér slankeklub, vil vi, nå nej ... jeg, for ponyen synes absolut han er slank, gerne være medlem af ...

Haves: 1 stk. pony på 114 i stg, nu har jeg ikke målt ham om mavsen, men jeg véd helt sikkert at et alm. målebånd på 150 ikke rækker ... måske ikke engang i gjordlejet

Planen var egentlig, at han skulle gå i løsdrift sammen med de gamle og de unge her i vinter ... han lagde da også ud i fin stil, i en uge ... derefter blev han pålagt boks om natten og ridehestenes mindre, og mere nedgnavede fold om dagen ... Stor protest!!!

Så lige pt. står den på 2-3 kg. wrap, derefter frøgræs, lidt lucerne, roepiller og lidt Raket. Han er ganske uenig i min beslutning, da han selv mener at badedyrs faconen en ganske klædelig, men uanset, hvor meget han træder af på naturens vegne, eller uanset, hvor meget luft der lukkes ud, bliver han ikke mindre, da det er fedt der sidder på sidebenene... hmmm ...

Men gode råd modtages gerne fra slankeklubben

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...altså...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 15:01

Thilde synes altså at en ny måling hver 14 dag er ALT for tit .

Sådan noget med at slanke sig kommer jo ikke sådan flyvende...og vi snakker IKKE højt om at tallene ikke har ændret sig siden sidst!!

Så vi vil gerne at vi kun skal måles én gang om måneden .

Vores Charmetrolde

Frieseren Shaman & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Hihi..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 19:18

...alle er selvfølgelig velkomne i slankeklubben. Håber også på en masse gode råd fra andre, men ellers er opbakningen det vigtigste ...ikke mindst til menneskene, da hestene/æslet jo er som regel er stærkt uenige i kuren .

Elsoma: Du har nok ret, at det er halm-vom han har. Han spiser en del wrap...har ikke vejet det, men han får morgen og aften og ellers kun en lille håndfuld heste-mix...at vi nænner det

Den stolte ejer af

Æslet Frederik,

Marsvinene Berta, Melvin, Coco, Sveske og Hr. Storm

samt de 6 Zebrafinker på pinden (og gu' ved hvor mnge æg i rederne).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider