Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hmm bare en tanke
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 08:17

jeg sad i går i by bussen og så ned i bilerne g kom i tanke om, i bilerne SKAL man have sikkerheds sele på, men men men når man sidder i en bus skal man ikke, kan ikke for der er ikke nogen, fordi? det er ikke farligt når man kommer ud i et uheld? fordi man ikke kommer til skalde i en bus? bare en tanke der lige strejfede mig en kedelig onsdag eftermiddag.hører gerne om andre har haft den tanke eller det kun er mig der ikke har noget liv??

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 08:28

Jeg tror at de manglende seler i busser kommer af at man jo ofte skal ret hurtigt ind og ud igen, og at det derfor er vurderet som værende for besværligt med seler..

Ligeledes ville det gøre redningsarbejdet en del sværere, i tilfælde af uheld, da man jo ville skulle skære personer fri af både selve bussen, og så de seler, de havde på..

Skolebussen der kører herude hvor vi bor er dog udstyret med seler, såvidt jeg ved. Det er også ret sjældent at busser rammer noget, de ikke kan skubbe lidt med, så kraften fra sammenstødet afbødes på den måde, og at folk så ikke kastes rundt.. Det sker selvfølgelig ind imellem, men generelt er der temmelig få uheld med bybusser, ihvertfald af de store uheldstyper..

I byerne kommer busserne jo heller aldrig op på de helt høje hastigheder imellem stoppestederne, som de feks ville på landevejen, og deraf kan det også være vurderet, at det ikke er nødvendigt med seler. :)

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

Sele i busser
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 08:46

Jeg har også ofte undret mig over, hvorfor man ikke skal have sele på i busser og tog Men jeg ved, at i Frankrig skal man have sele på i busser.

- Henriette -

Smuk og unik brudekjole fra Rembo Styling sælges.

Fra 2007 kollektion. Str. 38/40.

Billeder af kjolen kan ses på min præsentation og jeg mailer gerne flere.

(Nypris: 12.000 kr)

Nu 6.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 13:14

Har tit tænkt på det samme.. fortsat god TORSDAG pia

***Melanie***

&

*** Midnight Summer Madness ***

7/5 2007

www.123hjemmeside.dk/Maddy

0
0
Svar på denne tråd

nogle busser
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 13:17

I nogle busser er der monteret seler, og hvis selerne er der SKAL de på.

Børnehave børnene må IKKE køre i en bus uden seler og de SKAL være spændt fast

0
0
Svar på denne tråd

hovv...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 13:18

Altså hvis de lejer en bus til udflugt.

Selvfølgelig må de i de offentlige busser. Egentlig lidt underligt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider