Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Drægtige hopper til stævne
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 12:06

Hej Hn´er

Jeg ved at der er nogle bestemmeler omkring hvor længe en drægtig hoppe må starte stævne alt efter hvor langt den er henne og hvilken sværhedsgrad.

Jeg har søgt i DRF reglementet - men kan bare IKKE finde det :-(

Er der nogle af jer der ved det???

Mvh

Rikkke

Til salg:

2 års trakehnerhoppe - kanudos xx - Induc (udtaget til eliteskue)

Hoppeføl - Heartbreaker taf 0205 - Induc

Se dem på http://www.stutteri-bruun.dk

Nye billeder kan sendes.

0
0
Svar på denne tråd

hjkguzirgu
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 12:07

Synes at have hørt at de ikke må være længere henne end 3 4 måneder, men er ikke sikker

You can´t get away from the trouble, ´cause there ain´t no place that far

R.I.P Karst

Nu med Chaos, springhesten, der bliver dressurhest.

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 12:11

Jeg har nemlig lige taget klar, parat, start testen så jeg kan få rytterlicens og deri var der noget om emnet!!

Fra MB og opefter er det 6 mdr. før og 9 mdr. efter.

I LA/LB er det 5 mdr. før og 4 mdr. efter.

I LC er det 4 mdr. før og 4 medr. efter.

I perioden fra 4 mdr. efter foling må føl ikke medtages på konkurrencebanerne eller være borte fra hoppen i længere tid end 2 timer.

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

hgfjhkljæ
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 12:11

Nu kender jeg heller ikke reglerne men jeg red engang stævne mod en, manden på gården, som red på sin dejlige hoppe, hun var drægtig og omkring 4 måneder hende. Han red hende med omtanke, og stilte hende kun i 2 klasser uden for meget fart og det på og hun klarede sig fint nok.

Men ellers er der ikke andet for du må ringe ind og høre om reglerne omkring drægtige hopper og det med at stille dem til stævne.

Hilsen aka Varia.

De dødes sjæl, lever videre i de levende`s hukommelser.

0
0
Svar på denne tråd

Alm. betemmelser
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 12:13
0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 12:42

Tak for alle jeres svar - så husker jeg ikke helt galt :-)

Vi diskuterede det nemlig til undervisning sidst, da en af de andre har en veninde der har en drægtig hoppe som er meldt til start og det bliver sådan lige på grænsen om hun må starte eller ej.

Nogen der ved hvilke sanktioner der evt er ved at bryde reglerne og hvilke udregninger bliver der brugt???

Nogle tæller jo præcis 11 mdr. og andre siger mellem 320 og 340 dage og atter andre bruger drægtighedstabellen. Så det kan jo godt svinge med 2-3 uger omkring forventet folingstidspunkt.

(det skal lige siges at hoppen endnu ikke er mærket og man kan pt. stadig ikke se at den er drægtig og det er start i MB dressur.)

Hvis man tæller præcis 11 mdr. vil den vist være 3 dage for langt henne!!!

Mvh

Rikke

Til salg:

Nye billeder kan sendes.

0
0
Svar på denne tråd

Tvivler
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 13:07

Jeg tvivler på, at hoppen vil blive stoppet. Iflg. den gamle landmandstabel, så går en hoppe drægtig i 11 mdr. og 4 dage, så hesten har lige en dag at løbe på.

Min egen hoppe overholdt i år præcis 11 mdr. og 4 dage.

Rød/hvid hunkilling søger nyt hjem

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 13:24

De hopper og deres overholden af tider er ikke til at regne med. Min egen har fået 2 føl og begge er født efter 10 mdr. og 12 dage og 10 mdr. og 14 dage :-) Så om hun bare er for nysgerrig efter hvad der kommer ud eller er hurtig til at bage dem færdig ved jeg ikke - men begge har været helt færdig og klar til at komme ud :o) Så det bliver spændende næste år om hun holder statistikken

Det kunne bare være sjovt at vide hvad de præcis bruger i DRF!!

Men tak for alle svarene

Rikke

Til salg:

Nye billeder kan sendes.

0
0
Svar på denne tråd

det er vel også..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 17:35

en vurdering, som ryttere må være i stand til at tage.

Jeg skulle feks. selv ha været til stævne i starten af næste måned. kunne også lige nå det inden grænsen på 4 med før folig.

Men hoppen er så stor og tynget af føllet, at jeg har valgt ikke at deltage.

Hvis hoppen ikke viser synlige tegn på at være tynget af det og man knabt nok kan ane dens mave er i fol, ja så kan jeg ikke se noget som helst problem i det, selv om det er lige på grænsen.

MOBBEN IMC.
0
0
Svar på denne tråd

stævne vigtigt?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 07:35

blot nysgerrig.. hvilket stævne er så vigtigt at man overvejer at overtræde reglerne om hopper i fol kontra stævner?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

øhhh...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 11:35

Karinae: Det er jo ligesom for at i møde gå at starte ulovligt... Kan ikke forstå dit lidt "spydige" input!! Der er da ingen som vil udsætte en hoppe ifol for noget den ikke kan klare.

Præcis som IMC - man må vurdere den enkelte hoppe om den er klar eller ej.

Det jeg eftersøger er jo reelt hvordan man regner det ud og sæt nu man selv regner på en måde og DRF på en anden og der ex er 5-10dages forskel så man kommer til at starte ulovligt - hvilke sanktioner er der så evt...

Der er altså mange som er tilhængere af at holde hopperne igang så længe som muligt på det niveau der nu passer til drægtigheden. Min egen hoppe der er 4 mdr. henne - har allerede tydelig maven og tror bestemt ikke at hun ville syntes det var sjovt at skulle være ridedyr. Men det er også føl nr. 3 på 4 år og hun bliver ikke trænet.

Så der er altså stor forskel på hopperne - nogle kan man ikke se på før helt til sidst - andre buler ud næsten med det samme :-)

"Så den med hvilket stævne er så vigtig" - syntes jeg faktisk er lidt malplaceret

Mvh

Rikke

Til salg:

Nye billeder kan sendes.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider