Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Argh den spøger !!!
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 18:08

Åh ja så kommer der endnu et af de indlæg

Sagen er den at jeg var ude og kigge på hest i formiddags.

Lidt om hesten:

• En pæn palomino hoppe på 7 år
  • God højde (eller skal jeg nærmere sig lavde)
  • Pæne gangarter (lidt over middel)
  • Gik meget nemt til bidet (let tag i tøjlen og så var den der!)
  • Nem at styre
  • Virkede til at have et godt hoved
  • Var dejligt fremadgående.
  • Dressur og Spring: LC-LB niveau (er dog ikke startet i stævner)
  • Terræn og trafikvandt, hvis der var noget hun ikke kunne lide, så stoppede hun bare op og kiggede for så at gå frem igen.
  • Hun var meget sød under opsadlingen (stod med hovedet på min skulder det meste af tiden )
  • Hun var meget interesseret i min kæreste (som er dødsræd for heste) og han syntes også godt om hende
  • Efter prøveturen stod jeg og nussede hende så hun var ved at falde i søvn

Alt i alt, ja alt det som jeg egentlig søger hos en hest, men alligevel synes jeg ikke helt det lige var den da vi var på vej hjem.

Men nu efter 5 timer her hjemme kan jeg ikke lade være med at tænke på hende, ja faktisk hele tiden, suk... Og snakke om hende gør jeg også hver gang jeg har chancen...

Mit spørgsmål til jer er så:

Er det mon min drømmehest jeg har mødt?

Skal måske lige nævnes at det er den første hest jeg er ude og kigge på i jagten efter min første hest... Ved jo godt at jeg ikke skal forhaste mig i at finde en hest, men alligevel føler jeg at det ville være ærgeligt (hvis man kan sige det sådan) at lade denne hest gå forbi mig bare fordi det er den første jeg kigger på...

Oh what to do, what to do...

Hilsen en meget forvirret førstegangs hestekøber som håber på lidt respons fra jer her på HN

0
0
Svar på denne tråd

hvis du spørger mig..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 19:07

JA for p*kker... Køb den da! Du er jo skudt i den, super venlig hest, og hvis den kan kurere din kæreste, er det vel heller ikke så ringe :)

Ikke den type hest, du søgte? Næh, det var min heller ikke. Men mand, jeg elsker den Dame.. Ridemæssigt må jeg købe en "bedre" hest senerehen.

Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Lyder supert ...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 19:22

Hun lyder da BARE til at have det, der skal til for en førstegangshest - pragtfuldt og kontaktsøgende temperament, nem at ride, nem at omgåes - jamen, hvad kan man mere ønske sig ???

Og nogen gange ER det bingo med den første hest !!!

Det lyder som en hest, du kan have rigtig meget glæde af. Du må ud og prøve den igen - for at være helt sikker - det er meget normalt at komme ud anden gang, det har jeg tit gjort.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
0
0
Svar på denne tråd

Som de andre siger
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 08:28

Man kan mærke om det er den rigtige. Hvad siger din mavefornemmelse?

Hvis du føler at det er den rigtige, ja så ville jeg satse uanset det er den første hest du kiggede på.

Held og lykke herfra.

Vh Lone

Se nye ting jeg har til salg. NYT!!! Har billigt børnetøj Nyt! Bl.a. cowboybukser str.1 år til 16 år. Nye ridebukser og jakker!!!

0
0
Svar på denne tråd

tvivlen
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 08:42

Den tvivl du mærkede til at begynde med kunne også komme af skræk for at tage skridtet. Og ville have været der uanset hvilken hest. Det er jo en større beslutning.

Synes det lyder som om du kunne blive glad for den.

:Pia

*

billig "lammefætter" (sadel) str. PONY købes

0
0
Svar på denne tråd

En ide...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 08:45

En ide til at tvivlen bliver tilgodeset, ville måske være at finde en ell 2 andre heste, som du mener ville være noget og tage ud og kikke på dem og prøve dem.

Hvis tankerne bliver ved hest nr1, ja, så ved du at den virkelig VAR/ER hesten!

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 09:00

... som en dejlig hest.

Men man skal jo ikke købe den første man ser - i hvert tilfælde ikke uden også at se på et par til.

Jeg så på 5-6 stykker - og vendte så tilbage til den første og købte ham - og er særdeles godt tilfreds med mit køb!

Men jeg tror at hvis jeg bare havde købt uden at SE på andre, havde jeg ikke kunnet lade være med at spekulere på om jeg måske havde handlet overilet.

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

Den første
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 09:33

Jeg købte den første jeg så!

Blev vildt "forelsket", og kunne slet ikke bære tanken om at den blev solgt til en anden.

Så den 2 gange samme dag, og så var den købt - overvejede slet ikke at kigge på andre.

Jeg fulgte helt klart min fornemmelse, selv om det var helt tosset, men har ikke fortrudt nu her 2 år efter

Jeg tror jeg var blevet tosset af at spekulere på den, hvis jeg ikke havde fået købt den.

Den hest er mit livs "kærlighed" i forhold til heste - tror aldrig der kommer én mere som den!

0
0
Svar på denne tråd

husk..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 12:57

dyrlæge tjek inden handel..

Fjordhest er bedst!
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 16:33

1000 gange mange tak til jer der har svaret

Og jeg kan kun give pjemm ret, det er måske mere skrækken for at tage skridtet end det er hesten.

Men under alle omstændigheder skal jeg lige kigge på 3 heste mere, har fået ejeren af hoppen til at "reservere" hende til mig til jeg har prøvet de andre heste. Hehe og bare rolig, jeg skal nok få en handelsundersøgelse på hesten, ligegyldigt om det bliver hende eller en af de 3 andre Ville ikke turde andet...

Endnu en gang mange tak til jer alle, det er godt man har dette forum til at lufte sine tanker i

Tak igen igen hilsen Kokken

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 17:09

skulle det IKKE være den første hest du ser på, som du vælger at købe, hvis den er i orden?

Du kan da mærke med dig selv, om det er hesten... Plejer at sige til manden, når vi bliver præsenteret for et dyr, hvis den ikke "taler" til mig, så er det ikke den hest vi skal have...

Der er jo ikke noget ved, at gå rundt og vide, at man KUNNE have fået den rigtige, men valgte en anden, udelukkende ud fra ens fornuft... Hjertet skal også være med...

Zamangah

Flere heste til salg eller udlån, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Zamangah
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 17:15

Jeg taler udfra mig selv nu :)

Når man i lang tid har været hesteløs, ell. det som her er første hest man skal have - så kan man ubevidst komme til at "forelske" sig i den første og bedste hest- hvis den selvf. trods alt er dejlig, udelukkende pga. at man glæder sig så usigeligt til at "få" den... Der er det man måske bliver nød til at liige vende den engang og se om man får det på samme måde med et par andre, bare for at være sikker på sin egen følelse nu var god nok.

Det er min indgangsvinkel til det svar jeg har givet, surt at købe "drømmehesten" hvis det viser sig slet ikke at være den.

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider