Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At flytte til udlandet
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 20:15

Kæresten og mig har snakket lidt om at flytte et par år til USA(florida), både fordi vi begge forelskede os i stedet da vi var der over i forsommeren.. og fordi det vil være god arbejdsmæssig erfaring for kæresten der er kok..

Men er lidt i vildrede om hvordan man gør.. så vidt jeg ved skal man have arbejdstilladelse.. er der nogle der ved om sådan en er svær at få for danskere ?

Nogle her der har prøvet at flytte til et andet land for at arbejde og som har lyst til at fortælle lidt om deres oplevelse og hvordan de bar sig ad ?

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 20:20

Ja, I skal have en arbejdstilladelse. Henvend jer til den Amerikanske Ambassade i Kbh. Man kan kun opholde sig i USA i 3 måneder (lovligt), hvis du rejser ind som turist.

Om det er nemt at få arbejdstilladelse, ved jeg ikke...

*Snepony*

"A woman travels the world over in search of what she needs

and returns home to find it"

*

0
0
Svar på denne tråd

Det er temmeligt
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 08:59
svært at få arbejdstilladelse i USA, og endnu sværere at få green card. Men det er forsøget værd.

Jegprøvede selv forgæves

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Min moster...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 10:05

Min moster tog sine to døtre under armen og rejste til USA, for at bo der i et års tid eller to. Vi har ikke set dem siden.

Ikke fordi de ikke gerne vil hjem og besøge os, men fordi de ikke kan få greencard til det.

Jeg er ikke sikker på hvordan man skal forholde sig, men jeg ved at man skal være ret påpasselig.

Held og lykke.

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

Det er MEGET svært...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 10:50
...at få arbejdstilladelse i USA - medmindre man "har noget" de lige står og mangler.
Canada er lettere - måske det var en idé?

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

er selv i gang ..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 17:46

Vi er i øjeblikket i gang med processen!, og det kan man vist roligt kalde det.. jeg startede i dec. for 2 år siden med de første forberedelser, og har arbejdet med det siden. Jeg er sygeplejerske, så mine betingelser er GODE. Dertil skal det dog siges at jeg har været til en engelsk test, en fag-relateret test i london og en masse samtaler/emails mellem danmark, england(hvor min europæiske "mellem-mand" er)og USA. Jeg har kontrakt på arbejde, hvilket er en forudsætning for arbejdstilladelse, derudover er jeg så heldigt at min arbejdskraft er mangelvare, så de forærer min "familie" greencards. Vi er nået dertil hvor vi skal have et visa/greencard nummer udstedt,venter på et nummer bliver tilgængeligt og så skal vi på ambassade. Jeg kan snart heller ikke vente længere, men hvor jeg håber det blir det vi længes efter. Mit job-område bliver i Tampa florida, så meget ved jeg da... Men uha, man skal virkelig ville det, ellers er det ikke arbejdet værd, for arbejde er det! Men man kan hvad man vil, det har det lært mig!

Håber snart vi skal afsted.....

0
0
Svar på denne tråd

øv da...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 21:36

vidste godt det ikke ligefrem var let.. men lyder en del mere besværligt end jeg regnede med..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

amerika
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 10:19

Jeg har en bekendt fra Canada, som en årrække har boet i USA. De fik opholdstilladelse fordi HAN fik job hos Microsoft. For at hun kunne komme med, måtte de gifte sig, hun fik INGEN arbejdstilladelse. Og det tog mere end et "par" år inden hans blev permanent, hvis den overhovedet er det, de skulle til fornyet ansøgning temmelig tit. Faktisk tror jeg stadig hun går derhjemme og fiser den af, og det er i hvert fald 8 år siden.

:Pia

*

billig "lammefætter" (sadel) str. PONY købes

0
0
Svar på denne tråd

spanien og canada
Forfatter: 
Dato:  12-11-2007 11:43

lige nu sidder jeg i spanien, hvor jeg arbejder for det danske sundhedsvæsen. Mit job udløber her til dec. og så flytter jeg til Canada bagefter.

Jeg er udd. fysioterapeut og problemet har ikke været at få arbejdstilladelse, men at få min udd. godkendt i Canada. Det tager meget lang tid.

Hvis jeg skulle give jer et råd, så få fat i nogen som kender til processen og spørg dem tilråds. Jeg har brugt meget unødvendig tid på at lave små fejl i min ansøgning, som har været meget tidskrævende.

Det er nemmest ( hvis man kan sige det i en sag som denne ) at komme til U.S.A og Canada hvis du har en udd. - de vil helst have udd. folk ind som kan bidrage til samfundet.

Hav god tålmodighed og en masse tid på hånden, så skal i nok komme afsted... held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider