Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Regnefejl i dresurkritikken
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 08:55

Jeg har lige opdaget en kæmpe regnefejl på 18 point. i min dresurkritik fra en start d. 3/11-07

Hvad kan man gøre? Grunden til at jeg ikke fik tjekket kritikken ved udlevering, skyldes at jeg var noget stresset over at skulle dømme de følgende klasser, da dommeren blev syg.

Kan jeg gøre noget, eller er det bare "synd"?

Hvis andre har oplevet det, må i gerne fortælle om episoden.

Kommende hestekonsulent med speciale i hestevelfærd og bekæmpelse af indvoldsparasitter!!

0
0
Svar på denne tråd

Det skal IKKE bare flyve forbi dig!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 08:59

Her skal du IKKE lade som ingenting .. hvis ikke du har fet nogle placeringer eller er blevet placeret når du regner de 18 point med er det ligegyldigt, men hvis du er kommet ind på en 3 plads eller sådan noget efter du har lagt de 18 point med, så skal du reagere lige nu! det er deres fejl, ergo må de også rette op på den!! Håber det kan hjælpe, og at du for som du vil have det :) Hilsen Natascha.

0
0
Svar på denne tråd

det er for sent
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 09:05

man skal gøre opmærksom på det ved udlevering af kritikken.

men du kan da kontakte klubben og høre ad om de kan eller vil gøre noget.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER - For mere magt til de skimlede heste

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

gdjfalahgaga
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 09:05

jeg ved ikke om du kan gøre noget nu. men jeg kender til en episode, til et mesterskab, hvor to hold havde det samme antal point. her valgte klubben så at regne med decimaler, således det ene hold vandt med 0,01 %. derefter har det så vist sig, at det ikke var sådan man skulle gøre til et pony-mesterskab, men at vinderen var den der havde redet højest ved dommer c.

således var det det andet hold der vandt, og nu ½ år efter er det først blevet afklaret at det hold der vandt i første omgang skal aflevere alle deres tæpper, præmier osv. til det "rigtig" vindende hold.

men tror ikke man kan gøre noget så længe det ikke er mesterskab eller et større stævne

I guess you're the only one left standing,

when everything else goes down

0
0
Svar på denne tråd

min grund
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 09:15

Grunden til at jeg "råder op" skyldes at jeg ville have vundet klassen og dermed ville være blevet placeret bedre. Jeg står til at have fået 57.77 point, men da jeg fik læst min kritik ordenligt igennm kunne jeg jo godt se at der var for få 5-taller ifht. alle 7 tallerne og et enkelt 8tal.

Har kontaktet klubben og gjort dem opmærksom på den meget forkerte beregning af min kritik. Så håber jeg bare at de vil rette op på det, for det er altså trist at finde ud af, at jeg egentlig var den rette vinder af klassen.

Kommende hestekonsulent med speciale i hestevelfærd og bekæmpelse af indvoldsparasitter!!

0
0
Svar på denne tråd

klage fristen
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 09:16

over resultatger er 14 dage (side 40 i almindelige bestemmelser)

men hvis ikke det er et C stævne eller højere, så har det jo ikke noget at sige.

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 09:38

Jytte: Tak for oplysningen- Det var til et D stævne, så jeg skal vel sende en skriftlig klage afsted til rideklubben.

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 09:59

Kan ikke helt se problemet Kan da godt forstå det er lidt ærgeligt at det nu kun bliver dig selv der opdager du har vundet, men placeringen betyder jo intet når det "kun" er et D-stævne... Kan du ikke bare få en rød sløjfe af klubben hvis det er den der er vigtig?

Mvh. Cat - Stud.med.vet

"Gratis" fotografering tilbydes - se præs.

0
0
Svar på denne tråd

også mig..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 10:45

Jeg har også været ude for at have fået fejl fordi jeg ikke skrittede i et program.. men det gjorde jeg.. min underviser opdagede det først da jeg kom hjem så vi gjorde ikke noget ved det.. men ville gerne ha haft de 6 point hun trak fra mig, vi fik en 3 plads men havde hun skrevet rigtigt havde det været en 1 plads.. kender hende som vandt klassen og har set hendes kritik.. til klubstævner siger de at der íkke er noget at gøre.. bare bad luck..

Hilsen

Stald Dotzauer

Søger helpart til dressur hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Problemet er løst.
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 11:59

Problemet er løst, og stor ros til den arrengerende rideklub . De var selvfølgelig kede af regnefejlen og vil rette resultatet på deres resultatliste fra stævnet.

Jeg ved godt at det "bare" var et klubstævne, men for mig betyder det også lidt i det klubmesterskab som jeg deltager i, i min rideklub.

Jeg har ihvertfald fundet ud af, at man skal huske at tjekke "bonnen" ligesom når man har været ude og shoppe- det er da så ærgeligt bagefter.

0
0
Svar på denne tråd

kun et D-stævne
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 12:00

Så længe det KUN er et D-stævne du har startet , så er det jo ligegyldigt.

Selvfølgelig skal ret være ret,men da det jo kun er latterlige præmier og farven på rosetten,så betyder det jo ingenting.

Mvh Graven

Køn sortbrun Welsh cob 6 år,146 cm ( dressurmodel) sælges .

Smuk,stortspringende allround hest sælges . 5 år og 170 cm .

2 ledige staldpladser til store heste ledig 1/1-2008

0
0
Svar på denne tråd

helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 12:25

karina: hvad er det dog for noget p%¤ at fyre af??? : men da det jo kun er latterlige præmier og farven på rosetten,så betyder det jo ingenting.

Der findes rent fakisk mennesker som går op i deres klubstævner og som IKKE syntes det latterligt at blive placeret i disse...

Det eneste der kan være grunden til at hun skal være ligeglad er at hun ikke får point da det ikke er C stævne... men det påvirker jo højst sandsynligt hendes point i klubbens championat

___________ MVH Trine Bach __________

0
0
Svar på denne tråd

ligepræcist
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 12:33

Ja ligepræcist så er det vel kun pointsene til c-stævner,der tæller.

Men ja til klubbens championat betyder det noget,men i bund og grund ligegyldigt.

Men Hanne skriver jo at det ER løst nu.

Og mine holdninger er jo mine, og det kan ingen ændre på.

Der er da heldigvis ytringsfrihed her.

Mvh Graven

Køn sortbrun Welsh cob 6 år,146 cm ( dressurmodel) sælges .

Smuk,stortspringende allround hest sælges . 5 år og 170 cm .

2 ledige staldpladser til store heste ledig 1/1-2008

0
0
Svar på denne tråd

jeg har faktisk
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 13:07

2 første pladser, en 3. plads og 4 4. pladser til gode igennem mine år på dressur banerne!

Jeg kigger mine kritikker igennem på stedet, men jeg står ikke lige og regner dem igennem.

Sidst jeg startede var det en hest der skulle sælges, og jeg var da lidt ærgelig over, at jeg kom hjem med en 4. plads, når jeg stod til en 1. plads, hvis personen ellers havde regnet rigtigt.

Hesten blev nu solgt alligevel.

Jeg har aldrig gjort noget ved det, da jeg i langt de fleste tilfælde rider stævner for at få kritikken, og jeg har aldrig fået meldt mig til et klub championat.

Men omvendt har jeg da et par gange blevet lidt ærgelig over, at jeg ikke lige havde regnet kritikken igennem..især dem, hvor det havde givet en 1. plads.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet det...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 13:15

Det har vi da også prøvet - fik først regnet efter, da vi kom hjem efter et udv D-stævne.

Vidste jo godt, at vi egentligt inden vi forlod stævnepladsen burde have lavet en kontrol sammentælling, men man kan jo sagtens være bagklog.

Kontaktede hjemmefra klubben og startede med at oplyse, at jeg på absolut ingen måde ville gøre krav på hverken det ene eller det andet - men jeg ville blot pointere, at man måske en anden gang skulle være mere påpaselig med sammentællingen.

Vedkommende fra stævneudvalget var glad for min henvendelse - og fluks, så ville vedkommende da sørge for, at datterens grønne roset blev udskiftet med en rød.

Vedkommende kunne så ikke ændre selve resultatslisten, da den var lagt ud på nettet; skidt pyt med det - det var jo blot et udv D-stævne afholdt af "vores egen" klub.

Jamen, du godeste, sikke en fin service - jeg havde overhovedet ikke forventet at datteren ville få udskiftet sin roset; jeg ville jo blot pointere at fremadrettet skulle klubben bare sørge for bedre kontrol af sammentælling og at vi selvklart ville kontrollere sammentællingen inden vi drog hjem.

Så belært af erfring - så kontrollerer vi da lige kritikken i weekenden, inden vi hjem med "hypheste og vogn"

For os er de udv D-stævner "øvelse gør mester" til de forhåbentlig kommende C-stævner...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

klubstævner
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 16:32

Jeg vægter alle mine starter lige højt- og det er et klubstævne eller distrikstævne tæller ligehøjt hos mig. Klubstævnerne er god træning indtil man får rutine og bliver dygtig nok til at starte distriktstævnerne.

Den pågældende rideklub blev kontaktet for at gøre dem opmærksom på regnefejlen og om at være mere påpasselig med udregningerne i fremtiden (ligesom zigeunerungen påpegede)

Jeg modtager også "den rigtige" sløjfe samt en æredspræmie med posten samtidig med at de retter resultatet på deres hjemmeside. Jeg synes det er rigtig flot service.

Sidst men ikke mindst, så er jeg rigtig stolt over mine dresurresultater til det stævne, da jeg ikke har startet Stjerne i dresur siden dec. 06 og lige er begyndt at ride dresurundervisning igen. Og så er det de første placeringer i dresur på stjerne nogensinde:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider