Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nuiii sikken en efterårsvind
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 14:23

her er i dag...

Jeg elsker efteråret, dens farve, dufte og dens storme men hold da op hvor det river og rusker i dag.

Det var næsten helt umuligt at ride i dag, da jeg bor og rider omkring åbne marker og strand, for vi gik omtrend helt sidelæns... Så nu står hestene med deres varme dyner på og gumler wrappen på folden imens jeg sidder her i min varme stue, med gang i brændeovnen og varmt the på kanden... Og hvor er det dog bare hyggeligt at høre på hvordan vinden raser uden for

Pernille

Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus.....

0
0
Svar på denne tråd

jhsdkjahskjd
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 14:43

Ja den rusker godt til ;)

Jeg har lige været i Bilka på cykel - måske ikke noget hvis man undlader at tiløje: Der er 12-13 km hver vej (skulle lige runde rosengårdscentret x 2 nemlig :)

Turen derud gik forrygende - medvind og turen tilbagelagt på 40-45 min (brugte ovenikøbet 5 min. på at tage regntøj på undervejs!)

Så blev der handlet ind - Bilka har tilbud på bacardi rum - så 6 flasker - 1 af dem til min lillebror(et godt depot når der nu var 25 kr at spare pr. flaske) og så hjemad igen.

Turen hjem tog 1 time! Nogle gange sneglede jeg mig nærmest afsted...

Havde jo begge cykelkurve belæsset med sprut - så det var også tungere ;)

Men hjem kom jeg - og nu kan jeg så nyde et fuldstændig proppet barskab - så skulle det gerne være lidt billigt de næste mange gange jeg skal noget.

Nu overvejer jeg at køre i føtex en af de kommende dage og købe en flaske tequila, men jeg tror jeg lader det blive ved tanken - Bacardi grand melon er trods alt gudesprutten i min verden ;)

Om et par timer går turen til Flicka - så der venter 10 km mere på cykel i dag - det må være godt for de overflødige kg ;)

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den,

fremtiden kan ændres.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 14:47

Jo, vejret i dag er da godt nok forfriskende - så længe solen titter frem en gang imellem, har jeg ikke så meget imod sådan en gang blæst.

Det var godt nok også nogle efterårskåde heste, som jeg lige har været ude og se til. De fik lavet nogle sjove krumspring.

*Snepony*

"A woman travels the world over in search of what she needs

and returns home to find it"

*

0
0
Svar på denne tråd

jeg hader
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 14:52

det vejr. Jeg tror simpelthen det er timet til at være på tværs Da jeg gik hjemmefra i morges på min daglige halve times spadseretur til bussen, begyndte det at styrte ned samtidig med der stod en stiv kuling lige imod mig. Jeg var fuldstændig gennemblødt og stivfrossen i løbet af 10 min. Til elevernes store morskab måtte jeg vel ankommen til skole, finde et tæppe for overhovedet tilnærmelsesvis at kunne holde varmen. Heldigvis havde jeg en sød kollega, der tog noget tørt tøj med.

Men blæsevejr er dejligt, når man sidder indenfor med gang i brændeovnen og en stor kop varm kakao...

Gaston havde ellers efter at have stået i sin boks og kigget på at jeg lukkede de to andre ud besluttet sig for at han ihvertfald ikke skulle ud i det vejr, jeg måtte da have spist søm, det kom han nu alligevel .

Men det er hermed besluttet at drengen får en velfortjent fridag pga. blæsevejr.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Anna-s
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 14:52

holda op... håber det er fordi du skal holde en fest af en art siden du bevæger dig ud på cykel for at købe billig sprut i det her blæsevejr...

Jeg orker ikke engang at tage til Bilka i bil i dag for at købe billig sprut selvom jeg står og skal bruge en masse flasker til et par store fester i den nærmeste fremtid...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

stormvejr
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 14:58

Ja, det var en af de tre dage om året i dag hvor Charlie var frisk ;-) Det var kun dejligt, også selvom naboens skraldespand er farlig i væltet tilstand - men da vi så hægtede os bag på et par islændere kunne man så se mig med godt fast i tøjlerne og hesten uden næserem totalt uden respons på stopsignalet. Gæt lige hvor kønt det var...

Så blev vi klemt af en kæmpetraktor lige på et sted hvor man ikke kunne træde til siden og slappe af, med tilhørende panikanfald, desværre.

Så det jeg troede skulle være en dejlig frisk tur blev istedet en påmindelse om vores træningsmæssige svagheder...

Det er godt nok svært at træne stopknap på en doven hest, som normalt bare venter på jeg trækker vejret dybt som undskyldning for at stå stille og fise den af.

Men ifølge vejrudsigten får vi anledning til at øve os.

Pokkers hvor gad jeg godt have et sikkert sted at konditræne geden. Men det er landevej eller mudder.

På plænen ligger 7 millioner nedfaldsæbler fra vores kæmpe Belle Boskop. Men i dag skal man vist have hjelm på for at samle sammen.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Ej har lige
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 15:01

set at jeg slet ikke behøver feje efter udmugningen.. Havde glemt at lukke stalddøren, så moder vind har klaret arbejdet for mig...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

og efterårsstormen
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 15:54

.. stilner tilsyneladende ikke af foreløbig - tværtimod

Mvh Christiane (y)

Gør livet til en fest

køb en .. islandsk fårehund :-D

Allways look on the bright side of life
- Monty Python - (i)

0
0
Svar på denne tråd

Ja det
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 16:10

blæser en halv pelikan idag. Især her ude på landet hvor der ikke rigtig er læ af nogen slags.

4 års ponyvallak m. unik sind sælges.

5 års fuldblodshoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Ja her blæser...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 16:49

... det selvfølgelig også en halv pelikan. Hver eneste gang katten er gået ud er kattelemmen er den kommet ligeså hurtigt ind igen og kigget meget surt på mig, som om jeg kan gøre for det.

Og hunden vil kun lige ud for at tisse eller andet og vil MEGET hurtigt ind igen. Hver gang jeg prøver at lokke ham ud på en længere tur sætter han sig og stritter imod:(

Og hestene? tja troede de fløj væk i den blæst men de står der da endnu:) Men selvfølgelig har de nok balast til at blive stående

De letter ikke lige sådan:)

Men ikke om jeg ville ud at ride i dag. Vallo bliver SÅ levende i det her vejr så kunne godt se Tina flyve af sted allerede inden jeg kom op, så han har fået en fridag. Overvejede at longere i stedet men suk pga. alt det vand ville jeg heller ikke pløje hele marken op:(

Øv hvor man savner en ridebane. Det er jeg nødt til at have som krav når vi findet et hus.

Var ude at fodre før (de får stadig mad udenfor da de først kommer sent ind) fik jeg simpelthen så ondt i ørene, og var da kun ude i ca. 15 min:( De små skulle have en gang irish mash, det var også noget der kunne bruges i det her vejr:)

Tina, som håber på ingen blæst i morgen:)

Nu med egen hjemmeside:)

www.tb-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

kraftig blæst
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 16:57

Har været på lang gåtur med hunden.Elsker når vinden blæser og den kan mærkes i ansigtet.

Husker en episode fra mit arbejde: En døende dame hvis højeste ønske var at komme ud i haven,sidde på terrassen og mærke vindens susen i sit ansigt.Hende tænker jeg altid på når jeg er ude i blæsevejr

Annette

0
0
Svar på denne tråd

jep på dage
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 16:57

som disse er jeg lykkelig for, at stå et sted, hvor der er en dejlig, lun hal...med frisk duftende lyngbund iøvrigt. Dog tror Zeppelin bestemt, at enten tag eller vægge stryger ned i knolden på ham, men det er halvpartens bekymring disse dage. Jeg er nemlig til møde, hver dag (to af dagene 2 gange) indtil fredag..suk suk.

Udover det, har jeg i år fået taget en drønmasse billeder af moder natur i orange, rødt, gult og brunt dress..Hvor har det været smukt

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

jeg giver
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 19:02

pernille blom du har så helt ret , jeg har dog ingen hest

men at opholde sig foran brændeovnen med noget varmt at drikke og bare hører vinden suse udenfor , nøj det er hyggeligt... jeg har dog et hus med stråtag og det suser meget , men hyggeligt er det , hunden og jeg hygger på tæppet foran varmen...

0
0
Svar på denne tråd

jahdjahsdk
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 19:03

Nej, jeg skal ikke engang holde en fest - skal bare have til mit eget forbrug de næste mange måneder (forhåbentlig..?)

Jeg er også kendt for at være tosset med min cykel :D Cykler langt hellere end at tage en lummer bumpende bus - det gider jeg ikke spilde min tid på - så op på cyklen og af sted ;)

Så er den daglige motion jo også sikret og man får en masse frisk luft - jeg har tilbagelagt 45 km på min røde bedstemor i dag :P

I morgen nøjes jeg dog med 10 regner jeg med for mine ben kan godt mærke deres batteriniveau ikke er på 100% - nok nærmere 80%..

Jeg har sparet 150 kr i dag - og fyret en masse kalorier af (som jeg ikke har indtaget for) så det er lækkert! Så er der lige til en ny grime til Flicka og en sæk gulerødder eks ;)

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den,

fremtiden kan ændres.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider