|
|
| Flettet pandelok til stævne eller? |
|
|
Skal til stævne om 14 dage og det bliver alletiders, da jeg har købt ny hest for et par måneder siden. Har ikke redet stævner pga. graviditet og barn de sidste 5 år, så det bliver dejligt at komme igang igen. Nu er det bare, at da jeg startede dengang flettede man typisk de obligatoriske fletninger med "buk" og tape og ligeså med pandelokken. Nu er det mere oppe i tiden at lave rosenknopper og sy dem, så det vil jeg øve mig på, men hvad gør man så med pandelokken?? Fletter man den ligesom "i gamle dage" og giver den en sort elastik eller?? Gode råd søges. Min nye hest har masser af pandelok, så der er rigeligt at gøre med.
Cocktail, elsket og savnet. Jeg vil aldrig glemme dig! Super dejlig 5 års hoppe sælges. Se annonce på markedspladsen under Zwilight magic!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor?? |
|
|
Ja undskyld, men hvorfor overhovedet flette den?? Jeg personligt kan godt lide en pjusket kraftig pandelok, det giver lidt charme, så... min mening er da at lade den være som den er.
Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?! Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ved jeg ikke... |
|
|
Ja det ved jeg egentlig ikke. Har bare altid haft sat pandelokken op på min gamle hest, men han havde også kun 10 hår (og det skal tages bogstavligt), så har egentlig aldrig tænkt over, at man kan lade den hænge. Gad vide om man må det?? Må hellere lige undersøge det. Hilsen Kit
Cocktail, elsket og savnet. Jeg vil aldrig glemme dig! Super dejlig 5 års hoppe sælges. Se annonce på markedspladsen under Zwilight magic!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Kit |
|
|
Fnis, tænk at vi skal mødes her på nettet  Man behøver selvfølgelig ikke at flette pandelokken, men den dejlige hoppe skal da helt klart have flette pandelokken, hun har jo et fint ædelt hovede. Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de nu godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flette den |
|
|
Jeg har så den modsatte mening end Frej af Knavstrup Jeg synes det ser så sjusket ud at pandelokken på heste + store ponyer ikke er flettet. Så jeg vil klart sig den skal flettes. Hvordan vi fletter den er alt efter hvor kraftig en pandelokke den har. kraftig pandelok laver vi en fletning der vist kaldes kåringsfletning. Her bruges flere elastikker. Ved vores pony med tynd pandelok laver vi en fletning og duller den op. Til små tykke 3 ponyer med pjusket og kort pandelok synes jeg det er sødt at pandelokken ikke er flettet.
Hilsen Mona Ejer af den dejlig DSP hoppeføl Hyldtoft´s Kika Bredager. Se hende på min præsentation : )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en ide... |
|
|
Jeg tænker at jeg nok ville flette den som en fransk fletning i toppen, og så ellers som man plejer(i gamle dage) Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de nu godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Både og... |
|
|
Hejsa Jeg syr manerne på mine, Caribas pandelok fletter jeg, den er kun lille og ser sjusket ud. Calles er stor og klær ham, synes jeg, den lader jeg være! Tine  
Grafiker søges til hjælp med hjemmesider mm, bla. sao.dk - ulønnet! Hest søges til låns af vores dygtige beriderelev - send pb for mere info! Forhandler af Marstall - www.tinegade.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Man tager ikke til dressurstævne uden pandelokken er flettet! ^ min mening. Det andet ser for sjusket ud.
Jeg syr altid manen. og pandelokken fletter jeg som en fransk fletning og så tid sidst ruller jeg den op og binder fast med en elestik (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flettet. |
|
|
Min hest / pony er altid syet i manen og flettet i panelokket. men det er nu mest fordi han har hut på  Sys deet er mest chamerende til ponyer med løs pandelok. men heste skal flettes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
| Forfatter:  |
Maibritj ♥Helle Faurholt♥ |
| Dato:  |
06-11-2007 20:21 |
|
jeg bruger stadig den gamle metode med elastikker, ingen tråd til mig(når jeg en sjældent gang fletter) Har hesten mega pandelok, syndes jeg ikke den skal flettes, men er den alm. skal den, og der skal den jo også sys, men ellers gør som du plejer. og når du syr, så brug garn, det er 100% bedre. og så gir det lidt fylde
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Flettet man og pandelok- og for guds skyld INGEN tape
Rikke Fejrskov "Life is like a box of chocolate. You never know what you're gonna get" - Forrest Gump McLeods døtre sæson 1+2 + sikkerhedsvest sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er noget sjusk, ikke at flette pandelokken. Basta.  Du laver en fransk fletning, - den sidder pænest. Pøj pøj med stævnet. 
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig enig |
|
|
Pandelokken skal selvfølglig flettes, og startes som fransk fletning!  /minski
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen diog |
|
|
Jeg ELSKER heste og ponyer med pandelokken NEDE - dvs ikke flettet - til stævner. Men selvfølgelig flettet man. Det har min hest også når vi skal starte stævner. Dvs ingen fletning foran - kun manen.. Men ellers er et sildeben / fransk fletning flot i pandelokken synes jeg 
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pandelok |
|
|
Når jeg en sjælden gang starter dressurstævner fletter jeg altid pandelokken. Det synes jeg ser lidt mere "tjekket" ud. Jeg fletter en slags fransk fletning, det synes jeg bliver pænest. Til springstævner synes jeg derimod det er fint nok, hvis pandelokken ikke er flettet - Hannibals får for det meste lov at være løs, for det klæder ham fint, og så er der da en fletning mindre at flette 
Wildly & Hannibal Besøg os på vores hjemmeside! medlem af AWR Candyfloss forever! ~~~~~~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smag og behag |
|
|
Om pandelokken skal flettes synes jeg afhænger af, hvordan hesten ser ud med og uden fletning. Nogen ser rent ud sagt tåbelige ud uden pandelok! Ruben, der har en ussel pandelok, bliver altid flettet i pandelokken og med opretstående duller med hvid tape. Efter at have haft Maj-Pigen lidt over et år lykkedes det mig endelig i weekenden at flette hende; men det bliver bare de store, der syes - ikke min personlige favorit! Pandelokken kan jeg ikke komme til, så den er uberørt; men det gør egentlig ikke noget, når den er flot tyk Forresten er der ingen regler/krav (udover de uskrevne!) om at hesten skal være flettet til stævner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fletter |
|
|
også altid pandelokken da jeg syntes det andet er noget sjusk, og så syr jeg rosenknopperne da jeg syntes de bliver pænest og ens. Du kan selvfølgelig sagtes flette på "den gamel" måde med elastikker, men lad vær med at sætte tape på da det er de færreste heste som det ligefrem pynter på. Held og lykke med stævnet. Hilsen gitte
Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flettet... |
CarolineR |
07-11-2007 08:13 |
|
Synes klart det er pænest når pandelokken er flettet ! ( Tag dig IKKE af billedet på min præs, nogle dage er Tubbe ikke i humør til at flette pandelok ) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Hvis pandelokke er stor og tyk synes jeg at det ser tåbeligt ud hvis den er flettet, men ellers synes jeg den skal flettes. Kyra havde aldrig flettet Matadors pandelok og det synes jeg så charmerende ud. Den var/er meget stor. Held og lykke Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalalala |
|
|
Jeg bruger også den gode gamle metode med elastikker - dét skal så lige siges, at min hest indtil videre kun har haft hingstefletning til stævnerne pga. meget lang man. Pandelokken lavede vi en fransk fletning i og derefter flettede vi den op til en rosenknob - han var rigtig fin 
/Katrine, med den dejligste brogede vallak - Stormvind * * I don't wanna survive, I wanna live. * * Lad dine øjne se, men lad dem ikke dømme noget, du ikke kender.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flettet pandelok |
Zanta |
07-11-2007 10:11 |
|
I langt de fleste tilfælde skal pandelokken flettes. Det er meget få heste det klæder at gå uden. Der er en enkelt hest på inter. niveau der går med løs,og her er det pænt. Men den går også super flot, er rigtig godt redet også er den bare lige hesten til løs pandelok. Med langt de fleste amatør heste ser det bare useriøst og sløset ud med løs pandelok i dressur. I spring synes jeg ikke det betyder så meget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syer pandelokken |
|
|
ligesom resten. jeg er af den holdning at enten er det hele syet eller også er det hele med elastikker. rider jeg dressur er det hele syet, ride rjeg spring fletter jeg med elastikker og der er pandelokken løs, medmindre de går med hut. en syet pandelok startese med en franskfletning. derefter syes enden sammen, altså enden hvor du ville sætte elastikker hvis de skulle flettest med dem. når enden er syet så den ikke går op trækkes den op gennem den franske fletning og der syes op og ned gennem dem.
Med venstre hånd Line og Calano GRÅ POWER - For mere magt til de skimlede heste Allé rideudstyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|