Okay nu starter jeg forfra og forklare det enkelt.
Min kæreste har stået i stalden med sin første hest.
Så kom den her nye pony som hun blev helt forelsket i.
Hun red den for ejerne fordi de sku bruge en rutineret rytter på den, da de er nybegyndere..
Så fandt ejerne ud af at den var for vild (Araber).
Og min kæreste måtte bare have hesten lige meget hvad, og derfor fik hun lavet den ordning med at de sku ride den 2 gange om ugen også kæresten betale af.
Men så blev min kæreste ringet op om at de galoperede den 20 runder i fuld galop ude på banen, imens den var møg forkølet. Den stod driv våd bagefter og var syg flere uge efter.
Så fik kæresten skaffet pengene fordi hun ikke ku klare at de behandlede den sådan.
Men de fik lov til at ride den en sidste gang for at sige farvel, men så ringer en fra stalden igen og fortæller at de gav den halesnoren på dækkenet rundt om halsen på hesten og hesten gik totalt i panik, og den gamle ejer prøvede sku at lukke spænderne rundt om halen. 
Nu er hesten altså fuldt ud min kærestes så de har ingen ret til noget som helst med den... Og min kæreste har ikke været et fjols, hun blev bare nød til at have hesten og har gjort alt for at skaffe pengene..
Men så blev hun ringet op igen om at den gamle ejers pige har sat et trækketorv i hesten på folden og løbet rundt med den i trav rundt på hele folden... Og hesten er stadig syg, så det bare ikke fedt.
Min kæreste ringede derefter til moren og fortalte det og det sku ikke ske igen...
Det jeg spørg om er hvordan pokker man kan gøre alle de ting de gamle ejere har gjort???
Vi synes det er utroligt at man kan gøre sådan noget...
(LØSNING: Vi er igang med at finde en)
Håber dette hjalp...
Hesten fik haleremmen om halsen, fordi hun er en fin araber med spinkel hoved og hals, og snoren er af halmsnor.. Men hesten gik i panik og stejlede og ku nemt ha kommet til skade.. Hun puttede dækkenet over hovedet på hesten...