Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Karriere
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 15:07

HJÆLP. Jeg ved ikke hvilken uddannelse jeg vil have.

Lige nu er fjorten år og er fint med i alle fagene.

Jeg vil gerne være springrytter og have et stutteri. nok lidt alla søstrene Lund.

Hvilken uddannelse ville være god? Hvor for man den o.s.v.

Jeg bor tæt på Kbh.

Tak :D

0
0
Svar på denne tråd

ikke for at slukke drømme
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 15:15

ikke for at slukke dine drømme, men for det første så kræver det tallent + en hulan masse penge... ingen uddannelse kan give dig det...

søsterne lund er kun der hvor de er i dag fordi de fra meget små er blevet støttet økonomisk af deres ressourcestærke forældre og fordi de to piger har et kæmpe tallent -som ikke hænger på træerne... det kræver SÅ meget at jeg faktisk vil gå så langt at sige at det er umuligt for dødelige at nå dertil...

-har stor respekt for lund'erne...

forstår ærlig talt ikke alle de piger der "bare vil være berider"... det er jo kun én ud af 10.000 med den drøm der reelt kan få succes med det...

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Farvel min prinsesse... du vil altid være i mit hjerte, vi havde noget helt særligt sammen os to ...

0
0
Svar på denne tråd

Det skal nok være en
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 15:19

uddannelse som efterfølgende giver et job, hvor du tjener rigtig mange penge ved siden af stutteriet.

Det kræver stor startkapital at starte et stutteri, og jeg tvivler på særlig mange kan leve af det. Der er ofte flere udgifter end indtægter, du kan jo evt. prøve at regne på hvad det koster at holde en hest fra føl til den er klar til salg, og så sammenligne med hvad du vil kunne få for den.

Ked af at være lidt negativ, men det er ikke særlig realistisk at tro at man kan leve af hestebranchen.

Mvh. Louise O.P.

Den heldige ejer af Shamona Mellemgård

0
0
Svar på denne tråd

man har vel lov at drømme
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 11:26

Vil ikke være en lyseslukker som de to andre, for jeg mener ikke din drøm er urealistisk før du har afprøvet den.

Når man skal have et stutteri skal man kunne to ting:

Man skal vide meget om heste og deres foder, træning, avl osv.

Men man skal også være lidt af en købmand. Sådan så man kan spotte de gode tilbud på heste og foder, turde at tage en chance og ikke mindst kunne lave budgetter for alle de penge der er i omløb sådan et sted.

Mit råd til dig ville derfor være til dig:

Bliv ved med at lærer så meget om heste som muligt, få undervisning, læs bøger, tag evt. til foredrag om hest og avl.

Så når tiden kommer til at vælge din ungdomsuddannelse så kan du vælge en der giver dig mulighed for at lærer alt om handel.

F.eks. HTX eller Hg eller lig.

Det vil godt nok tage mange år før du når din drøm på den måde, for du skal med garanti ud og arbejde med andre ting først, men hvis du bliver ved med at have din drøm for øje så er jeg sikker på det nok skal lykkes for dig

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 17:05

Tak alle sammen :D det er rart at få nogle ærlige svar.

jeg kæmper videre d:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider