Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Billedafstemning - gået i glemmebogen?
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 10:01

Da billedafstemningen var ny, syntes vi nok alle at det var sjovt at sætte ens yndlingsbilleder ind og så se, hvad andre syntes om dem.

Jeg stemte da også på livet løs på andres billeder, når jeg lige sad og kedede mig. Efterhånden glemmer man så nærmest at funktionen er der.

Forleden var der en venlig bruger herinde, der fandt et billede frem af vores nye hest, - et rigtig flot billede, synes jeg. Min datter og jeg syntes så at det kunne være sjovt at sætte det og et af hver af de andre heste til afstemning.

Der er ingen tvivl om, at det nye billede har både en teknisk og motivmæssig kvalitet, der er OK.

Alligevel er nogle af de første karakterer, der kommer ind bl.a. et 1-tal og et 3-tal.

Så kan jeg da ikke lade være med at tænke, om det er nogle medbrugere, som man er kommet til at træde lidt over tæerne, der lægger den slags karakterer?!?

Hvor er det egentlig patetisk!

Og pludselig har jeg lang mere forståelse for de teenagepiger, der harmes og skændtes inde på HG om hævnkarakterer osv...

Når så det er sagt, så er jeg nødt til at sige, at billedafstemningen kan være noget af en tidssluger. For hvor er der mange søde, gode, sjove og anderledes billeder derinde, når man først kommer til at sidde og klikke gennem dem.

Selvfølgelig er der da også de billeder, hvor man tænker, at det da vist kun er ejeren selv, der synes, at det er et godt billede. Men ofte er det jo fordi ejeren kan se noget helt andet i det end os andre.

Vi har for nylig fået taget billeder ved Camilla(Felur) her fra HN. Det af alle billederne, jeg synes bedst om, er nok i andres øjne lidt kikset, men for mig fortæller det en historie.

Måske jeg skulle lægge det til afstemning i stedet for?

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Billedet af Hero
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 10:55

Er da noget af det værste jeg har set i lang tid Ligner et sløret mobilbillede der har været ude for at blive komprimeret og forstørret igen...

De andre er flotte :D Men lige dét der... Det afholdt jeg mig så fra at stemme på.

/Lene

Med part på Basse, og en gang i mellem på Regina -

Fordi Gamle Hopper Er Bedst!

Hvad skal jeg sige, mine ord

Vil ikke meget sige

O Gud hvor er din visdom stor

Din godhed, magt og rige.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 11:05

jeg håber da ikke at folk "stemmer" / giver karaktere d fra om man har trådt på nogen... så er det da træls.

men tænker du sådan fordi du har trådt en masse over tæerne??

!!!!LÆKKER OX hingst til salg.

virkelig billig!!!!!!

Se billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Nixen, ikke glemt.
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 11:49

Jeg er inde og kigge på billedafstemning flere gange om dagen, nu da jeg alligevel er sygemeldt og går hjemme. Heldigvis er det kun ganske få af brugernes heste, jeg sådan lige umiddelbart kan genkende, så jeg mener også at jeg stemmer helt neutralt. Det billede trådstarter omtaler, aner jeg slet ikke hvad er for et.

Og jeg har lavet mine egne "regler" omkring min stemmeafgivning:

Jeg stemmer aldrig hvis jeg ikke synes billedet er bedre end middelkarakter, altså et 5-tal.

Jeg stemmer ikke på bittesmå billeder der er lagt ind i en dårlig opløsning så man ikke kan se dem ordenligt.

Jeg stemmer ikke på billeder der "vender forkert", altså at man nærmest skal stille skærmen på højkant for at billedet vender rigtigt.

Ridebilleder eller opstillede billeder stemmer jeg faktisk også sjældent på. Så skal de ihvertilfælde være noget ud over det sædvanlige.

Og ser jeg billeder jeg kender fra andre steder på nettet, giver jeg et 1-tal for lige at tjekke præsentationen. Og "sladrer" til moderator hvis jeg kan se at billedet er stjålet!!

Og så mener jeg helt klart at folk ikke er ret gode til at huske at de selv skal have taget billederne

Der er jo ikke noget galt i at jeg lægger et billede ind som er taget af min kæreste eller mit barn hvis jeg havde sådan et. Men betaler jeg en fotograf for nogle billeder, så er det ikke mig men fotografen selv der kan lægge dem til afstemning.

Og nu vil jeg gå ind og se om jeg kan finde dit billede Janne

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 13:19

Efter billede-afstemningen har "byttet plads" må jeg tilstå, at jeg sjældent er derinde.

På en eller anden måde var det bare lettere, da den lå ude til venstre og "lyste mig lige op i ansigtet"

Jeg stemmer, som Skovsgårde helt anonymt,- kender ikke mange herinde andet end af navn og genkender derfor ikke en eneste hest.

Jeg har også mine egne små regler...

Stemmer sjældent under 5 med mindre det er en rytter uden ridehjelm...Så har jeg besluttet, at jeg stemmer 1

Men samtidig skal billedet (kvalitet og motiv) være super, hvis jeg skal stemme 8. Ellers går der jo Etta Cameron i den. (Uden et ondt ord om hende)

Men nu hvor jeg er blevet "reminded", må jeg hellere bevæge musen ind og kigge...

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev pr 1.12.2007

Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Nu måtte jeg jo...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 13:33

... lige ind og se på billedet - jeg har jo også glædet mig til at se det nye vidunder.

Og jeg fik da også stemt på billedet - men kun med hvad jeg betragter som en "jævnt god" karakter.

Det er et nydeligt billede af en smuk hest - men med den mørke baggrund til en forholdsvis mørk hest bliver det i det hele taget en mørk historie - ud over de hvide bandager der lidt falder sammen med de korte hvide pæle i hegnet. Så selv om HESTEN er smuk sunes jeg at billedet mangler en fotografisk WOW faktor for mig.

Når jeg er inde og stemme ser jeg normalt ikke på hvem der har sat billederne på - jeg stemmer ud fra hvad jeg synes er flot eller mindre flot.

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 14:34

Jeg vil også sige det sådan, føler du da, at du har trådt nogle over fødderne herinde? For det må da virkelig ikke være en rar fornemmelse at sidde med.

Jeg syntes selv, at Blue Velvet, er en rigtig smuk hest og det syntes du jo også selv, men derfor er det ikke ens betydning med, at alle andre hn'ere syntes det. Skal man kigge på selve billedet og hvordan det er, ja så kan det være, at nogle folk syntes det er mørkt, uskarpt osv, hvorimod andre tænket, "wow, den hest ser ud til at kunne bevæge sig op til himlen, så den skal da ha den højeste karakter" og sådan er folk så forskellige.

Jeg syntes du får dette indlæg til at lyde sådan lidt agtigt, at "hør mig, nu har min hest ikke fået en karakter jeg er tilfreds med, så folk, få ondt af mig". Vær du bare glad og tilfreds med de karaktere du føler du kan bruge til noget, og så glem de ubruglige karakterer, som fx 1 osv.

Det kan godt være jeg har mistolket det her indlæg fuldstændigt og så beklager jeg gerne min udtalelse :)

Mvh.

Regina Sørensen

Nu med RDH hoppe, Wega

0
0
Svar på denne tråd

har været inde og kigge
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 15:40

på billedet du omtaler, hesten er da flot, men billedet er ikke noget at råbe hurra for, så derfor får det jo heller ikke flere stemmer, jeg stemmer ikke ud fra om dyret er flot, men om billedet i sig selv er smukt.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 15:43

Hvordan ser man hvad ens billede(r) har fået af karakter?

Kan simpelthen ikke ifnde ud af det???

mette ♥lusen♥

Ingen mennesker er for 'store' til at hilse og vise høflighed over for andre mennesker, men nogle er for små!

Bare rolig - mine stavefejl er helt gratis, 'special price for you' ;)

0
0
Svar på denne tråd

Tudeindlæg
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 16:17

Hold da op! Da jeg åbnede for HN igen, var der en bruger, der havde skrevet en besked til mig. Hun var nemlig sikker på, at hele denne tråd var møntet på hende.

Hende havde jeg nemlig trådt gevaldigt over tæerne, - og endda uden at være klar over det...

Og jeg kan jo ikke se, hvem der giver hvilke karakterer.

Det var slet ikke ment som et tudeindlæg over, at lige netop min hest havde fået for få stemmer.

Det er jo fuldstændig ligegyldigt, hvad det får af stemmer.

Jeg kunne bare godt følge de piger på HG, der giver hinanden gensidige gode/dårlige karakterer. Og derfor kunne jeg grine lidt af mig selv, der ligesom alle andre nok synes, at lige netop jeg har de smukkeste i verden.

Og så kom jeg til at sidde og fundere over, hvad folk gav karakterer efter?

Det sjove var nemlig, at da jeg var inde for at kigge, havde det dårlige slørede billede fået det samme som det knivskarpe med det gode motiv.

Ramiro og pil olsen ♥daphne♥: Det er nok svært at skrive jævnligt her på HN uden ind i mellem at komme til at tråde folk over tæerne. Det er jo også derfor at der tit er lidt 'mudderkastning' herinde.

Der bliver jo debatteret mange forskellige emner. Så alle træder nok på nogle tæer , mon ikke?

mette ♥lusen♥: Det kan du se under 'Dit HN', under din præsentation og så under billeder.

Faktisk er det meget sjovt at høre, hvad der bliver givet karakterer efter. Jeg kan f.eks. rigtig godt lide maria3 konsekvens med ridebilleder uden ridehjelm.

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 16:36

Jamen, den karakter som folk har givet, er nok den de syntes er oplagt at give :)Om du kan lig hesten eller ej, skal der da nok være nogle derude der ikke bryder sig om den.

Sjovt, at der var en, der var sikker på, at det var hende du hentydede til - det er kun til at grine af :)

Personligt syntes jeg ikke, at man træder nogle over tærene ved at sige sin mening. Man træder nogle over tærene ved at nedgøre og kritisere og om du har gjort det, skal jeg ikke kunne vide. Og om det her er et tudeindlæg eller andet, syntes jeg, at det er helt fair og noget folk selv må bestemme, hvad de giver dine heste af karakterere. Om du kan lig det eller ej, det er vel hvad man må forvente, når man udstiller sine billeder i en konkurrence :)

Mvh.

Regina Sørensen

Nu med RDH hoppe, Wega

0
0
Svar på denne tråd

ej helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 19:13

.. jeg går godtnok ikke op i hvem og hvad der stemmes på mine billeder, kun det afgørende sidste snit, det viser sådan hvad folk generelt synes om billedet.

Telepati
.. din hest bruger det, jeg bruger det ..

Little bird up in the sky dropped a shit right in my eye.
Me not sorry, me not cry, me just happy that cows dont fly!

http://www.luxushund.dk/

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 21:13

hvordan ser man egentligt stemmerne undervejs?

KnuZz Rikke ;-D
Alting har en mening
men der er ingen mening med alting :-P

{>Siox/colombine/outlandish {>

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider