Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bryllups-menu for fattigrøve???
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 23:29

Hej allesammen!

Min kæreste og jeg er i lykkelige omstændigheder (venter barn til marts) og i den "anledning" har vi besluttet at blive gift i nær fremtid..Men som så mange andre hesteejere er pengepungen meget lille, så vi søger inspiration til billig og god mad til at servere på den dejlige dag!

Vi er bestemt ikke mesterkokke, men har da overlevet indtil videre - og begge mødre har tilbudt deres ekspertise!

Så er der ikk en masse herinde der har forslag til hvad man kan servere for gæsterne - lækkert/hyggeligt/velsmagende og som sagt gerne i den billige ende??? Vi bliver forholdsvist få - kun omkring 15+/-.. Vi ønsker selvfølgelig at det bliver en mindeværdig dag, og måske med lidt andet at spise end frikadeller og kold kartoffelsalat!

Så hn´er - FORSLAG???

Mvh Sanne og kommende husbond

0
0
Svar på denne tråd

bryllup
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 23:45

hvad med tunmousse til forret, en steg til hovedret med div garniture og kage, is og friske frugter til dessert.

bryllupskagen er jeg blevet anbefalet at servere til velkomstdrinken, så gæsterne får noget ud af den - de har ofte ikke spist inden, og har ventet under ceremonien, og mangler lige lidt til at holde den gående til maden serveres - desuden har gæsterne ikke spist så meget, at der ikke er plads til kagen, hvis den serveres inden :-)

Mette

Isabella Molly - født 15. juni 2007

Jeg skal giftes til sommer - jubii

pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø

se www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=15&i=56970&t=56970

0
0
Svar på denne tråd

bryllupsmenu
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 00:06

I kunne starte med en laksetatar med ristet brød, og nu hvor det er koldt, kunne i serverer gammeldags oksesteg med alt hvad dertil hører, og til sidst en dejlig kold melonsuppe

Katja

it´s not the words you throw away it`s how you say it

Joey Tempest - musiker

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 00:15

Kender det alt for godt med at pungen ikke er forgyldt ;o) Vi har ved flere lejl. hvor vi har haft fest (bryllup-navngivning osv) haft den udsøgte fornøjelse af Kokken&Jomfruen. Vi har lige haft navngivning, i den forbindelse holde vi det hjemme i stuen, vi var 24, vi fik en stege menu fra dem, med stege og tilbehør, du kan se her hvad vi fik:

Indbagt svinemørbrad

Oksetyndsteg, rosastegt

Provenceskinke

flødekartofler med hvidløg

flødekartofler uden

kold kartoffelsalat

coleslaw

efterårs salater med agurk i tern.

tomatsalater

Vi havde så ved vores bager fået lavet en kæmpe lagkage, med Alberthes navn, marcipan storke og små roser, i 4 lag til 400,-

og købt divr. chokolade, småkager osv. slik til børn, baileys, likør osv. til kaffen.

Vores blomster deko. havde vores blomster forretning stået for, lidt pynte græskar og efue til bordet. og vin, øl og vand købt i tyskland.

Maden: 1678,80

vin, øj og vand: 800,00

kage: 350,00

blomster deko: 250,00

småkager og dirv: 400,00

ialt: 3478,80

Det kostede os rundt regnet 4000,- så det synes jeg ikke r galt.. vores bryllup var der 45 til, vi fik igen menu der fra, vin osv. fra tyskland, blomster, divr er det samme som ved navngvning, lidt tøj osv. og vi brugte 10000,- ialt.. og tro mig der manglede intet, så det kan godt gøres billigt.

Tillykke forresten.. pøj pøj til jer med bryllup og baby..

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 00:39

Hvis det ikke drejer sig om mere end ca. 15 personer, så ville jeg nok ringe til nærmeste kro og få et tilbud alt incl. hos dem. Det tror jeg faktisk kan betale sig.

Vores bryllup kostede ikke alverden og vi var rimelig mange mennesker. Vi valgte Scandic i Ringsted - de tog sig af alt det praktiske, vi valgte menu, farver, blomster osv. og der var intet at komme efter. Det var perfekt - og vi slap for oprydning og al stressen omkring mad osv. og endnu bedre - vi bruge ikke sort arbejdskraft til servering, oprydning osv

I kunne jo evt. kombinere bryllup og babyens barnedåb? Det er der også nogle der vælger for at spare lidt.

Held og lykke og tillykkke med det hele :)

~~~ Mvh. Annette ~~~

http://www.dyrenesvalg.dk

0
0
Svar på denne tråd

helstegt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 01:55

pattegris

0
0
Svar på denne tråd

Mmm...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 13:32

Mmm, sidder og bliver helt sulten af al den gode mad i remser op!

Jo, tunmousse eller laks ville være en absolut mulighed til forret - det er jo altid en sikker vinder.. Ja igen, mmm!

En steg til hovedret har også absolut interesse - elsker rødt/rosa kød, så det skal være noget i den genre.. Masser af garniture.. Er ikk helt sikker på hvilken slags kartofler - flødekartofler er også altid en sikker vinder, kæresten elsker dem - så må jeg nok bare tage noget ekstra garniture!

Dessert.. Kunne være jeg skulle bestikke min bror til at lave sin famøse hjemmelavede flødeis - den er dybt vanedannene! Men friske frugter, evt med lidt vanille creme (eller hvad sådan nogen nu hedder) smage jo også rigtig godt.. Måske lave en kombo - friske frugter med et par kugler hjemmelavet is!

Stald Damsbo: Tusind tak! Ja, det var da godt nok billigt.. Vi havde også snakket om bare at købe udefra (og lige netop Kokken&Jomfruen var i tankerne) - men troede slet ikk det kunne gøres til dén pris!!! Vedr drikkevarene, så bliver det jo nok også en tur til Tyskland - vi bor jo så dejlig tæt på alligevel! Det kunne være at vi skulle undersøge det nærmere, selvom jeg faktisk hygger mig rigtig meget med stable ideer på bordet med jeres hjælp!!!

Annette S: Netop fordi vi er så få mennesker vil vi gerne holde det hjemme - frygter lidt at det meste hygge går af hvis man sidder så få mennesker et "fremmed" sted.. Men det kan også sagtens bare være mig der er lidt speciel!? Jeg havde også godt tænkt lidt på at slå bryllup og barnedåb sammen - dels fordi at jeg så får mit kirkebryllup istedet for en tur på rådhuset, men nemlig også for at spare nogle penge.. Men kæresten er ikk så tryg ved det, da der jo går nogle måneder hvor vi er ugifte efter at den lille er født! Og det var jo derfor (ja, meget meget romantisk ) at han friede - for at sikre os bedst muligt når nu barnet kommer til verden!

Mette (B-F): Det er et råd vi nok tager til os, med bryllupskagen.. For det er da helt rigtigt - kan selv huske de gange jeg ikk har kunne tænke på andet end hvornår den forb*ndede mad ville blive serveret!

Men gode råd og ideer er stadig meget velkomne!!! Som I sikkert kan gætte, så er jeg kæmpe mad-elsker, men har bestemt ikk den store fantasi!

Mvh Sanne

0
0
Svar på denne tråd

mad udefra
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 13:36

mad udefra behøver jo ikke nødvendigvis at koste en jetjager... 0gså slipper i for at bruge tid i køkkenet på jeres store dag + i slipper for at stresse op over madforberedelser...

hilsen yiip der altid har kok på... -jeg kan nemlig ikke lave mad

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

Farvel min prinsesse... du vil altid være i mit hjerte, vi havde noget helt særligt sammen os to ...

0
0
Svar på denne tråd

når engang
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 13:41

og hvis vi skal giftes , så hersker der ingen tvivl om at menuen bliver helstegt pattegris med tilbehør og så et fadøls anker og så bliver den ikke længere

MVH.Berit

De dagda kåret tinker hingst

WWW.jlt-tinkere.dk

Smukt Tinker/pinto hoppeføl efter kårede forældre sælges kontakt via besked eller mail for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

et godt råd
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 14:13

Køb maden udefra - det er som regel lige så billigt, som hvis man selv skal ud og købe alle råvarene.

Det behøver ikke at være kokken og jomfruen - forhør et par lokale steder om hvad de kan tilbyde "ud af huset" - så kan I måske få en menu helt efter jeres egen smag. Fortæl dem, hvilket budget I har, så kan de sammensætte et tilbud efter det.

Måske skal I bare nøjes med at købe forret og hovedret og så få føromtalte hjemmelavede is til dessert. Bryllupskagen kan måske også bages af "mødrerne".

Køb så drikkevarene i Tyskland, som du selv har foreslået.

Og så det største råd: "hyr" en veninde, venindes veninde, stor skolepige (eller evt. de føromtalte mødre) til at servere maden, rydde af bordet m.v. for ellers ender det med, at du selv står i køkkenet på din bryllupsdag.

Det skal jo være din (og mandens) dag - ellers fortryder du senere at dagen er gået med alt andet end at nyde øjeblikket (dagen går stærk nok i forvejen, tro mig )

Og et kirkebryllup koster altså ikke mere end på rådhuset - præsten skal altså ikke have noget honorar og hvis det er kjolen / tøjet, der koster, kan det altså lejes (ellers sys af en veninde, mor, faster eller købes brugt på nettet)

Præsten er altså også ligeglad med om kjolen er hvid eller om det er en kjole hjemme fra skabet.

Et bryllup kan IKKE gøres om, så hvis man har drømmen om kirkebrylluppet, så GØR det - et bryllup er kun så dyrt, som man selv gør det til.

Held og lykke med brylluppet og familieforøgelsen.

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Bryllupskagen...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 18:35

En lille bemærkning til det med tidspunktet for bryllupskagen...vi fik vores til dessert sammen med et kæmpe stort frugtfad - et stort hit og en masse af den blev spist, så det kan varmt anbefales

Med hensyn til maden fik vi også en buffet fra Kokken&Jomfruen - rigtig god mad til den famøse formue af 79,50 pr person (tror jeg nok det var) Vi valgte så at supplere med lidt frikadeller og frisk brød.

Rigtig god fornøjelse - det er en alletiders dag

Hilsen Camilla.

En sand ven bidrager mere til vor lykke,

end 1000 fjender til vor ulykke

Brudekjole sælges.

Undervisning tilbydes i Horns Herred.

Yderligere info ved henvendelse.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 19:47

berit ♣Lukas♣: Det lyder PRÆCIS som kærestens og mit bryllup Når vi skal giftes en dag

-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd

Bryllup..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 20:28

Ellers var der vel også den mulighed at man tog på rådhuset "i al stilhed" - og så tog brylluppet i kirken i forbindelse med barnedåben?...

Så var man juridisk sikret med det samme - og kunne samtidig vente med festen til kirken ...

Bare en strøtanke... :) ...

MVH ManEater, Nu Permanent Jyde igen..

Hyggehest/pony søges i cykelafstand fra 6064 Jordrup

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville hellere
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 20:31

droppe middagen end servere mad fra Kokken og Jomfruen

Det er billigt - og det er derefter.

Jeg er sikker på at den nærmeste slagter/kro kan lave god mad til Jer - for en meget overkommelig pris.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Kan du tegne et logo?

Svar venligst i tråden og ikke via besked

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider