Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan hundetis skade hæk?
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:24

Ja som overskriften lyder, vil jeg meget gerne vide, om en hæk kan blive ødelagt af, at en enkelt hund har lettet ben op af en hæk?

Grunden til jeg spørger er, at jeg var ude at gå med min hund lige for 15 min. siden.

Her gik vi jo sjovt nok på et fortorv, hvor der sjovt nok var en hæk ind til en have ;) . Min hund tisser derefter op af hækken, hvorefter den mest latterlige mand siger:

"Nååå! Er det jer der ødelægger min hæk!?"

Mig: "Øhh? Nej, det er det ikke"

Manden: "Den pissede sgu da lige op af min hæk!"

Mig: "Jamen, så må du da sætte et skilt op, hvis det er så stort et problem for dig".

Manden: "Gå tur med den nede i parken, der er rigeligt plads!"

Mig: "Ja, der har vi så lige været nede! OG desuden skal MIN hund også opleve noget andet, men det har du jo selvfølgelig ikke forstand på".

Og så gik jeg.

Nu er jeg så igang med at skrive et brev til ham, så han kan overveje at skrive til formanden for boligforeningen, hvis det er så stort et problem for ham, så han kan få et skilt eller lignende op. ;) ..

Så derfor vil jeg gerne kunne argumentere for, at min hund IKKE har smadret hans hæk + vi går MEGET sjældent tur der, så det kan ikke være os! :)

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Det er vist nok sådan...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:28
...at hundetis i store mængder ikke er godt for hækken.
Og det er i hvert fald ikke godt for lugten!
Forestil dig en sommerdag (af den varme slags) hvor de første 5-10 hunde-ejere + hunde er kommet forbi - for første gang nogensinde - og hundene har lettet ben op ad hækken.
Hvor godt tror du, der lugter?

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:32

99E: Det skal også lige siges, at denne hæk ikke er ind til deres have, men til deres lille forhave, hvor den er så lille, så man ikke kan sidde der. Hækken er 30 cm. høj.

Og der er ikke sommer ;) ..

Skulle det lige pludselig blive sådan, at det er forbudt for alle hunde at tisse udendørs pga. lugten?

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Næh men...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:34
...ligesom jeg forsøger at undgå at ride ind i folks haver når min hest skal aflevere en ladning pærer på rideturen er det da også almen høflighed ikek at lade sin hund overpisse andre folks haver/hække?

Hvis det havde været sommer - havde du så reageret anderledes? Haft større forståelse?

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

Sikke da en lad indstilling ...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:36

... at man bare synes, det er i orden ens hund må pisse på andres egendele

Hvis mange hundeejere i det område har samme indstilling som du, så kan hans hæk sagtens blive ødelagt, eller som 99E er inde på, komme til at stinke fælt.

Du skulle da hellere anmode boligforeningen om, at de anlagde et stykke beplantning, hvor hundejere mod en betaling over huslejen legalt kan lade deres hunde besørge.

Det ville være at tage et seriøst ansvar som hundeejer, i stedet for at skælde haveejeren ud

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:38

99E : Nej, jeg ville bestemt ikke have større forståelse!

Jamen, hvor skal ens hund så lade vandet henne? En hanhund har altså kraftig trang til at markere mange steder.

Nu er der altså også stor forskel på en hestepære og hundelort. Selvfølgelig lader man ikke sådan noget ligge, og rider jeg tur, bliver pærerne da altid samlet op, hvis det er til gene for andre. Jeg synes det er ret svært at sammenligne.

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:39

Haha. Det er så sjovt med heste-nettet. Folk skal altid være så hellige ;) .

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:51

Lige præcis på det sted vores hund tisser på vores hybenhæk (eller hvad den nu hedder?) er den altså helt gået ud og gul, det har den været siden juli. Nu er det kun en hæk op ad hestefolden, så jeg har ikke noget imod at den markerer den hæk, derimod tisser den ingen steder i vores gård eller have, for jeg vil simpelthen ikke have det.

Naboernes hæk, parkerede biler og indkørsler er også no-go, men når vi kommer fri af husene og der kun er rabat må den markere lige de græstotter og træer den lyster.

Det lugter fælt, og jo hækken går ud der hvor den jævnligt bliver tisset på.

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Hæk???
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:55

Ja, hækken bliver ødelagt, ligesom græsplæner mv. Urin indeholder ammoniak, som bekendt.

Det er ikke almindelig pli at lade sin hund besørge hvad den nu skal af med op ad andre menneskers hæk/bil/cykel/blomster.

Jeg kan godt forstå at personen blev sur - specielt siden du ovenikøbet var temmelig uhøflig. Det kan vel ikke være op til dig at vurdere om andre menneskers ejendom er tisse-værdige eller ej.

En hund kan sagtens opdrages til at vente, det er også ret svært for en hund at tisse hvis den ikke står stille, så i sidste ende er det dig der har ansvaret for at trække i snoren. ;)

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 15:55

Jeg har nu aldrig hørt noget så skørt. Det vil sige, jeg har aldrig spekuleret i hvor min hund tisser. Det gør den jo i diverse hække og andre steder, som jeg og åbenbart osse den synes er egnet. Det er altså ikke noget der kan bringe mit p... i kog at andre hunde tisser i min hæk.

Hvis hans hæk har et problem, kan han jo bare sige det på en ordentlig måde og så må man jo vise hensyn. Og om man lige kan kalde deten egendel, lyder som om det er i ens sko eller op af en cykel, en hæk er noget helt andet.

Men jeg vil tvivle lidt på om det er en god ide at skrive et brev, man får altid skrevet noget man senere fortryder. Har erfaret at det er en god ide at forblive på talefod med naboer og des lige.

3års vallak,173cm, eft. BH Don Romantic sælges

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:04

zander: Nu er jeg også faldet ned igen, så dropper også det med brevet ;)

Til jer andre: Nu var I der sjovt nok ikke, så det er ret underligt, hvor vidt I kan fortælle mig, at jeg var uhøflig :)

Det var netop ham der overfusede mig. Jeg kunne forstå det, hvis han så, at min hund gjorde det gentagende gange, men han blev jo direkte aggresiv og ville belære mig om, hvor jeg skal gå med min hund (som jeg faktisk også gør, men det ved han jo ikke ;) )

Så synes jeg bare vi lukker denne tråd, for jeg gider ikke høre på, hvor uhøflig, JEG har været, da I ikke ved, hvad I snakker om så :)

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:08

Jeg kunne have forstået ham, hvis vi havde snakket på samme niveau, men direkte at overfuse en pga. sådan noget.

Han kunne da sige det stille og roligt til mig. Mon ikke jeg havde reageret en smule anderledes? Det kender jeg mig selv godt nok til, at selvfølgelig ville jeg da det.

Folk må da bare snakke ordenligt.

Det skal lige siges, at min lunte også er kort i forvejen pga. jeg mistede min far (jeg er 16 år) i sommerferien. Så at en mand kan gå så højt op i sin hæk, hvor jeg har langt større ting at tænke på, det gør mig faktisk ked af det, og derfor sur.

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

slå knude på slangen
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:11

I stedet for at svare flabet igen så kunne du jo have været høflig og sagt at det IKKE vil ske igen, men sådan er vi jo alle så forskellige men jeg syntes det er dig den er gal med, for det er dig der ikke kan se hvor problemet ligger og efter hvad jeg læser så forstår du det stadig ikke

Med venlig hilsen
Anita Spangbo

Nu med avlshingsten Saam-a-li
Saam-a-li er klar til bedækning igen 2008

0
0
Svar på denne tråd

Ja det kan den
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:18

Ja det kan den. Specielt hvis hækken er af thuja. Thuja blir brune og dør der hvor der er tisset. Jeg har selv en thuja i haven som min kat ynder at tisse op af. Den er meget brun og grim på den ene side, men siden det er min kat og min have kan jeg gøre hvad jeg vil - jeg kommer til at fælde thujaen i løbet af efteråret

Jeg kunne også godt have fundet på at blive sur hvis en hundeejer havde ladet sin hund tisse op af min hæk. Jeg havde nok ikke konfronteret hundeejeren med det, men havde nok skumlet en del

Trist med din far men hvad har det med sagen at gøre?

Hilsen Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:19

spangbo: Jamen jeg vidste da bestemt ikke, at folk havde problemer med det, men det ved jeg da nu!

Så tak skal I have, jeg tror jeg vil gå ud og overfuse hundeluftere og skolebørn der smidder affald fra deres mad ind i vores have og hæk :P Spøg til side ;)

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:21

Micita: Hvad det har med sagen at gøre? At jeg nok kom til at svare knapt så høfligt, som jeg burde, fordi min lunte er kort pga. det.

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Synd...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:21

"Mig: "Jamen, så må du da sætte et skilt op, hvis det er så stort et problem for dig".

Manden: "Gå tur med den nede i parken, der er rigeligt plads!"

Mig: "Ja, der har vi så lige været nede! OG desuden skal MIN hund også opleve noget andet, men det har du jo selvfølgelig ikke forstand på"."

Det er godnok at være uforskammet i min bog. Bare ærgerligt hvis du ikke kan lide folks mening. Hvis du ikke vil have den, så lad være med at spørge til at starte med.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:23

Hvis det var min hæk din hund havde pisset op af, ja så ville jeg altså også blive sur. Hvis du vil have en hund til at tisse op af hække, så få en selv.

Jeg har nemlig ikke hanhunde af samme grund, de tisser simpelthen op af alt, og det visner, derfor vil jeg ski heller ikke have andres hunde til at over tisse mit matrikkel. Sæt dig da selv i stedet, den arme mand skal ski ligge i dit hunds tis og luge under hækken, føj for den. Find et andet sted og luft din hund, og hvis det er noget problem, ja så skulle du måske slet ikke have hund. Desværre det er dig der er galt på den.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:25

Okay. Jeg har givet jer ret nu - JEG var galt på den, så forstår jeg bare ikke, hvorfor den bliver ved med at køre længere og længere ud?

Og undskyld mig, jeg overdrev nok en smule, da jeg skulle skrive, hvad jeg sagde. Undskyld.

Mvh.
Mia-musen
0
0
Svar på denne tråd

Synes det er malplaceret ...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 16:46

... at trække i land og undskylde over for os i tråden, vi kan jo kun forholde os til det, du har skrevet, du sagde til manden

Gå i stedet hen til manden og sig pænt undskyld til ham.

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

jeg har nu
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 17:11

aldrig tænkt over det for jeg har tæve hund og hun tisser altid på fortorvet... men andres forhaver og bede er no go for min hund ,jeg vil jo heller ik ha andre hunde i min forhave... og ellers tisser hun på plænen ved vandet... men rigtig nok andres ting er forbudt , jeg ville blive idiot hvis andre brugte min forhave til ders hunde ... selv om kun min bil holder der giver det jo ik andre ret til at bruge den som lufteplads , og det er uanset hvor høj hækken er..

0
0
Svar på denne tråd

på at tænke på...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 18:40

hvordan sådan en hæk vil lugte, hvis alle hundeluftere havde den samme indstilling som dig.

Åhh det er jo en hanhund og den skal da ha lov til at markere med sine dufte.. bare det ikke er op af mine sofa i stuen.. men naboens hæk, åhh det er da ikke mit problem.

hvor herre bevares...

0
0
Svar på denne tråd

Halløj!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 18:53

Sidder her og griner... Der skal altså rigtig meget urin til at hækken ligefrem stinker. Kan ikke se det forkerte i at hundene tisser op af hække, buske osv. Det er altså naturligt for naturen at optage tis/ekskrementer, det tager da højst en uge for naturen at nedbryde. Det er værre med Jer som smider affald overalt, det tager nemlig flere år for naturen at nedbryde. Til jer der mener hunde ikke må tisse op af hække, hvor skal de så tisse? I græsset? Nå nej...det kan græsset jo ikke tåle. På fortorvet måske? Det tror jeg næppe...

Der er skønhed i alt, du skal bare kigge ordentlig efter
0
0
Svar på denne tråd

jamen så grin du da bare videre
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 19:16

jeg tror nu ikke at en have ejer, griner ret meget, hvis det er vedkommnes hæk der bruges flittigt af områdets hunde..

0
0
Svar på denne tråd

vores hæk
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 19:42

nu har jeg de sidste 18 år boet et sted hvor der er mange folk der lufter deres hunde, og vores hæk har da måtte stå model til lidt af hvert, der går rigtig mange hundeejere forbi med deres hunde hver dag. Og var ikke et problem for oa inden vi fik hund, ej heller da vi selv fik hund. Og hækken har sku aldrig taget skade, selvom der har været rigtig mange hunde der hver dag, og nej det har heller aldrig lugtet, ej heller om sommeren.

Så ved da virkelig ikke hvad hans problem er, skal da godt nok være en sart hæk han har sig

Don't imitate, innovate !
"Venner som er stille engle der løfter os op
når vores vinger har problemer med at flyve"
ت
0
0
Svar på denne tråd

Aj, altså...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 19:45

Ville da godt nok være blevet mopset, hvis jeg var en ihærdig haveejer, og jeg så tog en i at stå og tisse (hund eller mand... Kvinde...måske) i min hæk, som åbentbart er ved at blive ødelagt...

Havde det ikke været nemmere bare at sige undskyld, og at det altså ikke er daglig rutine, for din hund, at tisse der, og at du altså ikke vidste at en hæk kunne tage skade af det...

Det havde i hvert fald ikke hjulpet på mit humør som haveejer, at der havde stået en, der som jeg læser det, holder på sin ret til, at hunden skal have lov til at besørge på andres ejendom...

Zamangah

Flere heste til salg eller udlån, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

ansvar som hundeejer
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 19:57

Man har et ansvar som hundeejer som man skal tage alvorligt!

Man skal ikke lade andre lide under at man har valgt at have hund,og man skal da slet ikke lade sin hund pisse over det hele!og selvfølgelig samler man bæ op efter sig!

Det er da klart at manden er gal hvis det vrimler med flabede folk som gentagne gange lader deres dyr pisse på hans grund-forhave eller ej!

Jeg gider dælme heller ikke have at kvarterets hunde pisser i min have-nixen,mine hunde pisser heller ikke i andres haver.

Uanset om du synes det er åndsvagt eller ej,så har du været på hans grund, og det har du ingen ret til!

Folk som dig er med til at os -som er respektable hundeejere og som tager hensyn får problemer-føj siger jeg bare!!

Sikke da en verden du lever i,du må gerne opføre dig som et flabet fjols fordi du har en dårlig dag,vor herre bevares

Og så er det altså ikke alle hække og blomster der kan tåle @!#$!

Om hunden markereer sig overalt er et spørgsmål om træning og opdragelse!!!

men heldigvis så er du ung og har meget at lære endnu,så der er da et lille håb...

man da håbe at du har bare en smule samvittighed,så kan du rigtig gå og have det dårligt hver gang du skal forbi netop den have...

Som Inger skriver så ville en undskyldning være på sin plads!

Og ja skulle nogen være i tvivl så er jeg rigtig mavesur over at nogle enkelte folks dårlige opdragelse ,skal give problemer for os andre.

Hotbandit!

VI SKAL GIFTES!!

10/10-2008 OG 11/10-2008

-og jeg er da SÅ ligeglad med at det ikke er korrekt ifølge Emma Gad!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville heller ikke
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 21:18

upåtalt lade andre lufte deres hunde i min hæk. Det er da totalt mangel på respekt for andres ejendele/ejendom, og det uanset om det skader hækken eller ej. Og det faktum, at du ikke lufter din hund der særligt ofte, er da fuldstændig ligegyldigt.

Det er din selvretfærdige holdning, samt at du er forarget/harm over at manden påtalte, at du lod din hund tisse der, som kan få mit "@!#$" i kog.

Som en skrev længere oppe. Godt du ikke er ældre, for så kan du da nå at ændre attitude med alderen.

Jette K

I mit næste liv vil jeg være hest - hos min datter!

0
0
Svar på denne tråd

Vær nu realistisk
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 21:32

Vi (eller dvs hos min far) har vi haft en hanhund i 8 år. Og den pisser altså op ad hække.. For det første er det sådan en bette sjat, og for det andet, hvis den har besluttet sig for at tisse op ad hækken, så gør den det altså. Det er hundens natur at gå og snuse og lette ben (hanhund).

Men altså, kæresten er ogå irriteret over fugle som skider på bilen, fordi den ødelægger lakken.. Men er det ikke bare nogle ting, man må leve med???

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 21:40

Hej.

Ja, hundepis kan dræbe alt plante. Det har min dumme hanhund gjort og den ved nu godt hvor den må tisse nu. Og det er kun langs et stykke her på jorden. Alt andet får han hølv ved. Dvs et meget hårdt nej og han ved det...

Så ja, jeg ville også blive sur hvis andre hunde gjorde det ved vores hæk, træer mm.

MVH Henriette

Dressursadel: Tophorse St. Martin Sælges 17" bred bom.

Pris 3400kr.

Maine coon/ norsk skovkat killinger sælges,

Sælges mår de er 12uger, de er født 9/10.

2 Hanner.

0
0
Svar på denne tråd

Heidi Z
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 21:41

Nu er der da i min verden endog MEGET stor forskel på vildtlevende dyr og så en hund i snor.

At det er hanhundens natur at lette ben op af alting er da ikke ensbetydende at den bare kan få lov til at gøre det.

Får din fars hund lov til at lette ben indendørs eller op af bilen - nej vel - det har den garenteret lært at den ikke må. På samme vis kan den (selv en hanhund) sagtens lære at den ikke må lette ben op i andre folks haver. Det er da blot et spørgsmål om, at dens ejer er en ansvarlig hundeejer.

Jette K

I mit næste liv vil jeg være hest - hos min datter!

0
0
Svar på denne tråd

Mia-musen
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 21:56

Et brev til ham? Jeg håber sandelig det brev indeholder en undskyldning for at du ved en fejltagelse har ladet din hund tisse på hans grund - og jeg håber dælme ikke du har tænkt dig at lade den gøre det igen. Er det hans hæk, så er det også hans grund og så har din hund INTET at gøre der.

Der er få ting der er mere ulækre end dyrs urin på div. ting. Jeg kan måske forstå en hund tisser på ad egen hæk i egen have, men ingen af mine naboers kræ skulle tisse op af hverken vores hæk, vores bil eller vores hus. Det synes jeg simpelthen er for ulækkert.

Fatter heller ikke de mennesker der lader deres hunde tisse op af biler, cykler osv. - det er for ulækkert!

~~~ Mvh. Annette ~~~

http://www.dyrenesvalg.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 22:17

hunde tis kan ødelægge plante :-(

vi fik en stor gul plet på vores græsplæne da vores hvalp blev ved med at tisse der.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Hvis...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 22:34

hunden tisser der rigtig mange gange, ja så går den del af hækken den tisser op ad, simpelthen ud til sidst.

Mit råd... træk hunden væk, og lad den tisse op ad noget andet, så er du fri for at blive uvenner med folk, og det er jo nok det hele værd.

Hilsen Lene.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det kan det.
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 23:06

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så beklager, hvis jeg gentager noget.

Mine forældre har i mange år haft hus og hund.

Hunden tissede som regel af i haven og sommeren igennem kunne man tydeligt se, at der gradvis kom flere og flere små, gule pletter i græsset. Græsset kunne simpelthen ikke tåle tissetårene! Dette var mest under mere tørre perioder - ikke når regnen skyllede plænen "ren".

Så jeg tror sagtens, at en hæk kan blive ødelagt, hvis der vader ti hunde forbi og p!sser op ad den hver dag.

At det så var dig, der stod for skud den dag - du var det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, men jeg kan godt forstå haveejeren.

Mine forældre vandede flittigt med "gå væk hund" hver sommer uden foran deres hæk. Men lad os så også bare sige, at der var hundetis det mindste af (hunde)problemerne... Så må folk lufte deres vovser på mere velegnede steder.

(og ja - jeg er hundemenneske)

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Gratis hestekalender 2007

0
0
Svar på denne tråd

tissehæk
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 23:09

der er mange hunde der bruger vores hæk og det er ikke noget der kan hidse mig op, og den er ikke død endnu

tilgengæld må de gerne samle l+rte op efter dem, hvis uheldet skulle ske. ellers bliver jeg lidt småsur

Hilsen Camilla.

købes nær roskilde gerne med mulighed for levering.

0
0
Svar på denne tråd

kkk
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 23:28

ha ha i er sgu sjove alle sammen

jeg må hellere lade være at tage på tur på gudinden - for gider da ik´ke stå af og skovle @!#$ hvis den taber noget - og så kan jeg være skyld i at en stakkels sagsløs skulle få en underlig lugt i næsen - hvis han/hun kom forbi den friske pære - ja han/hun kunne endog jokke i spinaten der i rabatten og slæbe lugten med sig hjem - for ikke at tale om, hvis nú at gudinden skulle tabe noget hvis vi går gennem guldager - så ligger der bare stinkende bæ det i rendestenen - nej puh ha da da - hvad de stakkels landsbytosser så ikke skal lugte til

i er sgu så hellige at man får ondt i maven.

0
0
Svar på denne tråd

bjarne1525
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 23:42

Det der med ondt i maven...cola hvor brusen er gået af, skulle være godt for mavsen...

Hilsen Lene.

0
0
Svar på denne tråd

bjarne1525
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 00:05

Det er pudsigt at du nævner ordet sjovt - andre kalder det ansvarlighed. Det siger jo så kun noget om din holdning til dine medmennesker.

Og så undres ryttere i trafikken over at andre trafikanter ikke tager hensyn til dem og starter tudeindlæg efter tudeindlæg omhandlende dette emne. Tud tud.

~~~ Mvh. Annette ~~~

http://www.dyrenesvalg.dk

0
0
Svar på denne tråd

sjovt at læse
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 00:44

Jeg sidder nemlig tit med samme forargelse når mænd står og pisser i hækken... men det skal vi nok ikke snakke om nu..

hilsen Anni
0
0
Svar på denne tråd

bjarne1525
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 08:36

Bjarne, tro det eller lad være, men du har faktisk pligt til at samle pærerne op efter dig. Du vil sikkert også kunne få det på en pæn lap papir fra kommunen af. Derudover kan du også bare søge i HN's nyhedsarkiv, for det er ikke særlig lang tid siden det lå på forsiden.

Men det er netop folk som dig, som også ødelægger det for andre ryttere. Det er faktisk derfor flere og flere ridestier, og ruter bliver lukket.

Så tak fordi du ødelægger mine skov, by og natur ture for mig.

Ang, hundes efterladenskaber. Så synes jeg det er respektløst at folk lader deres hunde skide og pisse i hække. Det er så klam at få fingerne ned i sådan noget når det skal luges hæk. Jeg er ganske enkelt ved at brække mig, både over at folk kan være så "tomme" på overste etage, og ved tanken om at få hundelort på hænderne.

Skimmel 1'er ca 143-145 høj, 16-18 år vallak Savnes.

.

Se efterlysning

.

www.heste-nettet.dk/forum/7/104754/ 104754/

0
0
Svar på denne tråd

Anni Andersen
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 08:48

Det er da overhovedet ikke anderledes... Det eneste man kan sige er, at manden burde kunne styre sine instinkter, og så lade være med at tisse på andre folks ejendom...

Hunden er jo ikke klogere, og det er jo ejerens ansvar, at sørge for, at den ikke tisser på andres ejendom...

Zamangah

Flere heste til salg eller udlån, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Jette K ..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 17:21

Ja, selvfølgelig er der da forskel. Fordi vi ikke er enige, behøves du jo ikke tro jeg er dum

Det var mere det, om det ikke bare er nogle ting man ligesom må leve med, eller at flyttet så langt ud på landet, så der hverken er "fugle" eller naboer.

Selvfølgelig tisser den ikke inden for, men det er godt nok aldrig et emne der har været til debat hjemme hos os, at de par dråber han levere op ad en hæk, skulle genere nogen.

Men så ved man da det..

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider