|
|
| kræft i underlivet, hva nu |
|
|
Ja jeg har idag fået svar på de biopsier jeg har fået taget og det var jo desværre ik det svar jeg havde håbet på Jeg har kræft i livmoderhalsen stadium 1b tror jeg nok det hed. ska til nærmere undersøgelse før jeg ka for svar på hva der ska gøres ved det. Er så pisse bange for hva der ska ske nu, ser det værste for mig Er 23 og hvis de ska fjerne underlivet betyder det ting som jeg ka ik få børn og ska være på hormoner resten af livet  Ved ik hva jeg vil med det her indlæg, bare ud med det. tak til jer der ligger øre til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LadyH åh nej da |
|
|
Jeg føler med dig, rigtig trist besked at få. Håber ikke du skal have underlivet fjernet. Jeg skal selv have taget nye celleprøver her i november, efter en unormal celleprøve for et halvt år siden, så jeg kan sætte mig ind i din situation, er selv bange. Håber det bedste for dig, kram herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Puha.. |
| Forfatter:  |
Rikke Lauridsen ♥Sibo♥ |
| Dato:  |
03-11-2007 21:34 |
|
Puha.. Det var sgu en ung alder at få livmoderkræft i!! Håber de finder en "god" løsning på det.. Trøstekram herfra!! - Rikke
Driftleder Studerende 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
03-11-2007 21:34 |
|
Først og fremmest et kæmpe kram til dig- sikke da en skrækkelig besked at få. Og du er kun 23 år gammelt, det er jo helt vanvittigt!! Håber de kan nøjes med at tage et keglesnit på dig, men jeg ved ikke om det overhovedet er en mulighed når det er så fremskredent. Har du virkelig ingen muligheder for at få mere oplysning før du skal til møde? Kan du f.eks ikke ringe til din læge mandag og få snakket med ham/hende om de tanker og følelser du har, det andet virker da umenneskeligt. Please giv en tilbagemelding når du ved mere- evt. på pb hvis du ikke orker at alle skal høre det, du er i mine tanker, du er alt for ung til at skulle have de problemer. KNUS Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej da, stort.. |
|
|
trøstekram herfra.. Det må da være frygteligt, jeg håber da bestemt at de kan nøjes med keglesnit.. Min mor har haft celleforandringer og jeg har derfor valgt at jeg vil tjekkes allerede fra næste år (21 år) istedet for de 23-24 år som de ellers anbefalder.. Jeg krydser alt hvad der kan for at du kommer igennem det hele uden at miste det hele..
HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Keglesnit |
|
|
Har en veninde der fik Keglesnit i 30 års alderen, og fik en barn fem år senere, så hvis det kan klares sådan , skal du nok klare den og stadig have mulighed for selv at bestemme om du vil ahve børn senere. Kræft er farligt, men troen på livet er vigtigere en meget andet, for tror man ikke på helbredelse kan lægerne kæmpe meget hårdt uden hjælp fra din krop. Du skal tro på at det nok går for så skal du nok blive rask igen. Min veninde er over 40 nu og har ikke haft celleforandringer siden.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter. Kører i sydsjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tak for jeres søde ord og tanker det varmer. Spender Nej ka ik rigtig få mere at vide før næmere undersøgelse, det er nemlig på grænsen for hva et keglesnit ka klare. Men de vil jo helst nøjes med det hvis dette ka lade sig gøre. Ska heldigvis derned allerede tirsdag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er rigtig |
|
|
kad af at læse at du som 23 årig har cancer i stadium 1b i livmoderhalsen. Jeg håber du bliver udredt godt og grundigt på hospitalet men jeg tror man vil udføre en simpel hysterektomi på dig (man fjerner livmoder incl. hals, lader æggestokke og skede blive tilbage). Er der tegn på invasion i skeden bliver der taget så meget "fri rand" og lukket. Det er ikke rart, men tænk på at det er opdaget i så tidligt stadium. 1b er overlevelsesraten næsten 100 % og man skal ikke have strålebehandling eller kemoterapi bagefter. Sjældent skal man have en lokal strålebehandling hvor man skal ligge MUSE-stille i ½-2 timer med en kapsel med radioaktivt materiale oppe i skeden (man bliver sederet med morfin og sover imens). Ja, det er trist. Men snak med lægerne om du ikke kan beholde livmoderen da du gerne vil have børn. Så må de kigge godt og grundigt efter om det kan lade sig gøre. De fleste arbejder virkelig på at bevare livmoderen. Min søster fik fjernet sin livmoder som 31 årig på adenocarcinom (kræft oppe i selve livmoderen), hun har accepteret at ikke at få børn. STORT trøsteknus, Beagle, tidligere bioanalytiker (som mikroskopierer celleskrab fra underlivet) og nu stud. med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu ved jeg jo ikke hvad du mener med stadie 1B men der er information at finde på dette link... Celleforandringer er IKKE kræft og stort set alle forstadier kan behandles. Men de kan udvikle sig til kræft i livmoderhalsen gennem tiden. www.kvindenet.dk/cms/ index2.php?option=com_...df=1&id=24
Citat fra Dostojevskij: "Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| uhhh ikke spor rart :'( |
|
|
Jeg får helt ondt af at høre sådanne historier, og jeg ved aldrig, hvad der er det rigtige at skrive. derfor har jeg skrevet nedenstående digt, som jeg håber vil give dig håb. __ When reading your story, I can only say, That I feel with you, which I hope I may?
But if telling you, I know what you are going through, I would be telling you lies, Which would not stop tears fall from your eyes.
And at this age, It's not fair that you are caught in this cage, Made by the cancer, Without knowing the final answer.
But thanks Gud that you already know, Before the cancer really starts to grow. Coz' now it's not to late, It's only on a temporary state. When going through the next time, Please do not commit the crime, Of leaving out your family and friends, They will follow you to wherever it ends.
I want you to remember, That even though we are in November, Soon meeting the end of the year, You will for many years be able to drink more beer.
I'm sorry I can not do more, Than say you are the one I'm feeling sorry for, I hope you later will go out meeting the life, And one day become the perfect wife.
Even though I'm only seventeen, this is not found by googling cancer at the computer screen This is a poem straight from my heart, I hope it will give you courage for a start.
And a good luck will come from here, But not without dropping a tear
Good luck
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du... |
laurak |
04-11-2007 00:15 |
|
skal i yderligere behandling end keglesnit. Vil du, hvis det overhovedet er muligt få opereret en æggestok ud, som så vil blive indopereret efter endt behandling, så du stadig vil have mulighed for at få børn naturligt. D et første barn der er født på denne måde blev født i Århus for ca. et år siden og var sundt og raskt. Du ønskes rigtig meget held og lykke, krydser fingre for dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men hvis man.. |
|
|
er ligeglad med evt. celleforandringer kan man altså også risikere at få kræft og jeg vil dælme gerne have et par børn.. Og når min mor har haft celleforandringer og min mormor fik fjernet hele underlivet efter at have fået min moster på grund af unormal heder, så tør jeg ikke tage chancen..
HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man har fået fjernet |
xtiny |
04-11-2007 05:08 |
|
Livmoderen, så kan man heller ikke få børn- selv med æggestokstransplantation. Det er en skrækkelig ung alder at få en livstruende sygdom i, på den anden side, så kan du sandsynligvis blive rask!
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lady H |
|
|
Det gør mig meget ondt og jeg håber du kommer hurtigt igennem, uden de store mén Spender: Gang på gang overraskes jeg over dit overskud. Du er simpelthen et fantastisk menneske... Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Beagle |
|
|
Til Beagle. Hvad er det for noget, sidde der og komme med dommedags historier om hvad du tror ! Hvad er din baggrund for det ? Det er da ingen grund til at male fanden på väggen overfor en der er ked af det og nervös. Og så kan du arbejde på et hospital nok så meget. Jeg håber IKKE at du har med mennesker at göre i dit job. Til Lady H. Öv en trist besked. Jeg föler med dig. Jeg kender en del (Jo äldre man bliver jo mere hörer man jo) der har haft samme diagnose som dig. Og det er deres unger der render rundt her og terroriserer når de er på besög Så fortvivl ikke. Held og lykke med det, det skal nok gå godt !
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skallstorp »Sverige« |
|
|
Hmm, dommedagshistorier? Hvad er det for en gang fis? Beagle kommer med GODE og VIRKELIGE facts om en frygtelig sygdom. Nogen som LadyH SIKKERT også får af vide i det videre forløb. Ja, gu er det da en særdeles trist situation at stå i, som så ung en person gør. Men nu er virkeligheden den, at der ER konstateret kræft, så hjælper det ved Gud da heller ikke og sige "Nåe... Bare rolig, det er sikkert ikke noget alligevel"!!! Helt ærligt... Ville du ikke selv som person, have det bedst med, at få sandheden af vide? Eller vil du foretrække, at få pakket sandheden ind i vat og have falske håb? LadyH... Jeg føler 100% med dig, men håber ikke du bliver stødt på samme måde som skallstorp »Sverige«, over Beagles udmelding? Der er så mange muligheder ang. børn i dag. Heldigvis er lægerne blevet MEGET dygtige og der kunne jo være håb for, at du kan beholde din livmoder/æggestokke. Jeg krydser fingre for dig og håber du vil holde os opdaterede 
***Pejtersen*** Flere gode heste og ponyer til salg. Se mere på min hjemmeside
Mor til Mikkel d. 03-04-07 Klipning af heste/ponyer i hele Nordjylland. Se mere på www.dahlpejtersen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tusind tak alle sammen for jeres ord. Jeg ka godt lide at vide hva der ka komme til at ske både i bedste og værste tilfælde, er uvisheden der er værst lige nu. Så egentlig både tak til beaglefor straight facts og til skallstorp sverige for at tænke på mine føelser omkring det. Krohne tusind tak for dit meget smukke digt der har rørt mig dybt. Ved ik hva jeg mere ska sige end 1000 tak endnu engang alle sammen det varmer i en kold tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels dig! |
|
|
Jeg fik svar i denne uge på min seneste celleprøve. Den viste dysplastiske celler, så jeg skal igennem et keglesnit. Lige nu sidder jeg dog med en stor eksamen over hovedet, så operationen har fået lov at vente til eksamen er overstået (sidst i den kommende uge) Mine celler var øjensynligt ikke helt så grimme som dine, men derfor kan jeg helt bestemt godt sætte mig ind i hvad du skal igennem af tanker, og jeg føler virkelig med dig! Håber I finder en god løsning mht. operation og at du får has på de dumme celler...! Gode tanker til dig herfra
Mvh Mette Defineret ponyrytter · Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg har jo |
|
|
også haft kræft. Dog sad mit i æggestokkene. -Jeg har jo været under kniven 3 gange nu. Første gang var jeg 22 år gammel. De er utrolig flinke til at tilgodese, at du kan få børn på et senere tidspunkt. Såvidt muligt fjerner de kun lokalt. -Det har ihvertfald været min oplevelse hver gang. 1B er ikke så slemt. -Det er den betegnelse de bruger når det lige ligger på vippen imellem at være celleforandringer til kræft. Mht en æggestoks transplatation, så er det ikke alle hospitaler der vil lave sådan en. Så hvis du vurdere at det er nødvendigt for dig, så kæmp kampen! Ring evt til rigshospitalet i København, som er dem, der pt er længst i at kunne tage æggestokke ud og rense dem for evt kræft. (ved så ikke om det er relevant for dig, når dit sidder i livmoderen). En vigtig vigtig ting er, at du sørger for at være åben omkring hvordan du har det. -OG tager dig tid til at være ked af det. Der er sikkert nogle som måske ikke lige er der for dig, men enten er de bange for emnet, eller måske er de bare ikke rigtige venner. Du skal være mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du har behov for at snakke om det.
Mvh. Tine Equi-work.com Jobportalen for hestefolket Dressurhest købes: imellem 1 og 12 år. Min 160 cm i stang. Varmblodsrace.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En tanke... |
|
|
Til dig LadyH i en svær tid. Jeg kan ikke så godt sætte mig ind i hvordan du har det, men jeg kan virkelig godt forstå at du er blevet bange. Ord er sjældent nok i disse situationer, men så mange har i denne tråd skrevet virkelig mange rigtig gode råd og facts. Jeg sad da i hvert fald og blev helt opmuntret på dine vegne. Jeg skal nok sende en ekstra tanke til dig i min daglige aftenbøn, og så krydser jeg fingre, og håber i højeste grad, at du vil lade os vide hvordan det ser ud for dig på tirsdag. Husk nu at stille ALLE de spørgsmål du brænder inde med. Stort knus!
Vickie The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web The piano keys are black and white but they sound like a million colours in your mind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Endnu en gang tak for alle jeres søde ord. Hjælper lige at gå en tur på heste nettet når man er ked af det og læse alle de søde svar fra jer. Har været ved lægen idag, og der er desværre ik andet at gøre end at fjerne livmoderen og livmoderhals. Er selvfølgelig et enormt hårdt slag at få. Men har prøvet at vende det lidt, for det ik er alt for ubærligt. Jeg ska højst sandsynligt ik ha kemo,så ska ik igennem et langt og opslidende sygdomsforløb. Og ska valget stå mellem at ku få børn og leve vil valget jo klart være at leve.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha... |
Jane5 |
06-11-2007 13:59 |
|
Hvor er det dog en svær situation at stå i for dig - og ord siger så lidt! Men sender dig virkelig mange tanker! Og syntes det er godt du ikke kæmper for meget med at beholde livmoder osv - men istedet tænker på at du vil leve! Det er svært! Det er et valg som jeg ville ønske du aldrig skulle have haft - men desværre er det sådan realiteten er lige nu. Jeg håber du kommer igennem det med en masse støtte fra venner og familie, og ikke mindst heste-nettets søde brugere. Mine tanker går til dig.
Jeg søger en sød hest til part omkring Odense!  Tjek min annonce under marked hvis du står og mangler lidt hjælp 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen er |
|
|
der ikke noget med at man kan få frosset nogle af sine æg ned?? Synes jeg har hørt om det. Hvis det er tilfældet kunne en rugemor være løsningen hvis man vil have børn i fremtiden. Tænker på dig. Har selv 2 veninder som har prøvet det samme, og de lever i bedste velgående idag, også hende som fik fjernet livmoderen. Kram herfra.
Èn gang fuldblod - altid fuldblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej LadyH |
|
|
Jeg er frygtelig ked af det på dine vegne ! Meget ked af det men du prøver at holde modet oppe ved at vende det til noget godt. Men tanken om ikke at få børn er frygtelig ! Glem heller ikke du har mulighed for at adoptere børn når du har haft en periode på 5 år som sygdomsfri. Godt nok er det ikke ens eget men det er alligevel et barn ! Græder virkelig på vegne af dig og mange tusinde tanker herfra, Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| perspektiv... |
Moeslund |
06-11-2007 15:31 |
|
Det her er sørme godt nok den hårdeste læsning jeg har gjort mig til dags dato.. LadyH.. Jeg kan ikke udtrykke hvor meget respekt jeg har for dig og den måde du synes at tackle det på... Jeg prøver at sætte mig ind i din situation, men alt, hvad jeg uddrager, er bare et ubehageligt sug i maven, trykken i hovedet og tårer i øjnene... Jeg har selv for 2 måneder fået den berømte seddel ind af døren om undersøgelsen, men jeg TØR IKKE! gud hvor jeg ikke tør... Jeg føler mig lige nu SÅ kujon agtig... Jeg gør det ikke- for jeg kan ikke.. og jeg vil ikke vide det.. og ja- jeg ved konsekvenserne af det.. men alt indeni mig kan ikke nu.. slet ikke efter alt dette... Jeg har på det sidste fået så mange slag, at jeg kan mærke glasset er ved at være fuldt overskudsmæssigt, når det kommer til indre livsændrende katastrofer.. og dette ville jo nok være rent knock out... Hvordan søren behandler du de tanker i dagligdagen? Hvordan kunne du stå på dine ben, da de gav dig svaret.. Din historie har bragt mig fuldstændig ud i torvene... Kors hvor er jeg ked af din skæbne- undskyld, hvis mine ord gør det værre...Jeg kan mærke, at du er en stærk person.. hvor finder du de kræfter? Jeg er virkelig ked af hvis dette indlæg påvirker dig i negativ retning- det er ikke meningen.. jeg har uanet respekt for din situation... og frygter nu kun det værste... Jeg er chokket over så mange andre der har den erfaring herinde.. og som nævner keglesnit og andre fremmedord som får det til at gyse i min krop... jeg må simpelthen kæmpe alt hvad jeg kan, nu jeg sidder her i min butik, for at holde tårerne tilbage... Din tråd har fanget mig- og jeg kan ikke slippe den nu... ALt godt til dig.. vær stærk..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HOV STOP STOP STOP |
|
|
Undskyld jeg råber; men jeg tror en hel del af jer ikke aner hvad i snakker om... Hun skriver, at hun har livmoderhalskræft... det er ikke det samme som underlivskræft. Man fjerner hverken livmoder eller andet vitalt. Havde selv livmoderhalskræft for 2 år siden. Livmoderhalskræft er typisk noget der kommer på grund af at man seksuelt gennem s.. har har været udsat for smitte med kønsvorter. Du behøver ikke have haft kønsvorter, blot have været udsat for smitten. Typisk ved livmoderhalskræft foretager man et keglesnit af livmoderhalsen, dette kan i dag gøres i lokal bedøvelse med laser. Det går så hurtigt, at man ikke opdager det. Det bløder en del; men gør ikke mere ondt end en let menstruation. Alt efter hvor omfangsrigt det er "nipper" man typisk bare et lille stykke af livmoderhalsen. Du kan stadig få børn og der er ingen fysiske mén forbundet med dette. Jeg så også dommedagsprofetier i mit hoved, da jeg fik min diagnose; men jeg er rask i dag. Dette er noget der sker for rigtig mange kvinder og der er ikke noget flovt ved det. Mit var moderat og din er let. Der er stor helbredelsesprocent for dette. Du skal ihvertfald hverken have fjernet livmoder eller noget andet af vigtighed. Læs den artikel der er linket til længere oppe. Det beskriver præcis hvad vi taler om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Metteweirsoe |
|
|
Hvis du ser LadyH's eget indlæg fra i eftermiddags fremgår det desværre klart at lægens dom er at livmoderen også må ud  Man kan nok ikke generalisere omkring sygdomsforløb der alle er forskellige. Og så vil jeg da også benytte lejligheden til at give LadyH et trøstekram og ønske hende held og lykke med operation og det der følger. Godt at det ikke bliver nødvendigt med kemokur og lignende - selv om operationen i sig selv selvfølgelig også er rigeligt til at slå benene væk under en.
£isbeth & Baloo * Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Moeslund ka være stærk fordi jeg bliver nødt til det hjælper hverken min situation, mig eller de mennesker jeg har omkring mig at bryde helt sammen, selvom det er møg svært. Dine ord gør det ik være du beskriver meget godt alle de tanker der går gennem mit hovede, må bare sætte det ene ben foran det andet og ta en dag af gangen. Tak for dine ord. metteweirsoe det du taler om og du ka læse om i artiklen er celleforandringer celleforandringer er ikke cancer kun et forstadie dertil. Jeg har cancer i livmoderhalsen stadium 1b. Dette er ik det samme som celleforandringer stadie b som du taler om. Så ka ik nøjes med et keglesnitsom du skriver. Til jer andre endnu engang tak jeres søde ord varmer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ÖVÖVÖV |
|
|
Öv, det er en hård en. Jeg turde nästen ikke gå ind på denne tråd og kigge. Vidste jo at det var Tirsdag "dommen" kom. Mange tanker herfra. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal sige. Pas på dig selv.
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv øv øv |
medusa29 |
07-11-2007 08:26 |
|
Hvor gør det mig ondt. Var selv inde og få lavetkegle snit i sidste uge. Har det celleforandringer på det stadie de kalder kræft på stedet(altså det har forhåbenligt ikke spredt sig), går nu og venter på besked om de fik det hele med eller der skal fjernes mere. De har forberedt mig på at jeg kan risikere at de bliver nødt til at fjerne livmoderen, men den endelige besked går der 14 dage endnu før de har klar. Til alle der udsætter undersøgelsen: Få det gjort!!! jo før det bliver undersøgt jo før kan de jo gøre noget. Og undersøgelsen er ikke så slem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til LadyH og andre |
|
|
Beklager jeg desværre fik sprunget et indlæg over og jeg er da meget ked af at læse, at du skal have fjernet livmoderen. Det er flot, at du vælger at se det som chancen mellem et liv for dig eller ikke. Jeg krydser fingre for, at du kommer helskindet over dette på en måde, så du stadig kan se lyst på fremtiden selv om du ikke vil være i stand til at få børn. Heldigvis er der noget der hedder adoption her i verden, hvor man har mulighed for at tilbyde en andens barn en god fremtid. Det er en ringe trøst; men sådan har jeg altid tænkt på det; hvis jeg skulle komme til at stå i den situation. Det er jo helt klart noget man tænker meget på som kvinde. Men kæmpekram til dig og tro på at du bliver rask igen, selvom det bliver svært det du skal igennem nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|