Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Arhgg slikmonster
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:11

Hehe kender i det når monsteret tager over en???

hmmm butikkerne nærmest trækker en ned, for at fortælle en at der er lækker chokolade, kager, slik og nu: BRÆNDTE MANDLER!!! Argh tror snart jeg går i sukker chok!!!

Min motionscykel er lykkerlig, er aldrig brugt så meget som nu hvor sukkermonsteret er påbesøg hihi

God weekend alle

Forresten er der nogle friske party HN'er der skal i byen i hillerød i morgen???

0
0
Svar på denne tråd

Nej- for jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:58

Vænnet mig af med Sukkermonsteret!

Jeg bruger sødemiddel i kaffe/te.

Jeg spiser mørk chokolade eller nødder, og en sjælden gang sød lakrids eller "Fishermens Friend" (den sukkerfri). Ellers karter mit blodsukker op og ned- jeg kan blive helt dårlig af en bagerkage. Så skal det være, så er 1 kærnemælkshorn om året nok.

Nej det og Saltmonstret (dog- jeg holder af soya-sauce!) findes næsten ikke hos mig.

Mere vil have mere- spiser du sukker så stiger dit blodsukker, så frigiver kroppen insulin- dit blodsukker dykker- og du er sulten og sukker-syg igen. Langsomme kulhydrater er bedre (gryn,fiberrigt brød)- og så lidt frugt til. Og så 6 måltider om dagen! Spis tit og drik vand!

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 20:13

jeg har slet ikk råd til slik så mig rører det ikk med alle reklamerne

mega party-sjæl bor bar ikk på sjælland

bedøm ikke efter hvad hesten kan,

men hvad den har potentialet til at lære:)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 21:15

Ja jeg er alene hjemme i aften og har læst til eksamen det meste af aftenen. Greb så lige før mig selv i at sidde med en 1 kg spand med pingvinblanding på skødet mens jeg bare kørte vingummi og lakrids ind. Så ja sukkermonsteret har også overtaget hos mig pt.

Med den mængde hjælper det nok ikke at berolige sig selv med at jeg var til en times spinning i morges før forelæsning.

Mvh Gitte :-)
Good judgment comes from experience, experience comes from bad judgment...
0
0
Svar på denne tråd

Sukkermonster.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 22:55

Kender det så udmærket godt. Jeg har en meget sød tand for tiden og slik kører bare ind, hvis jeg kan få fat i noget. Er begyndt at købe mørk chokolade i stedet (læste en artikel om de gode egenskaber, så det letner lidt på samvittigheden). Det værste er at på arbejde bliver der også købt slik og det er rimeligt fristende. Jeg spiser også en del frugt og nu er jeg begyndt at spise kiks. Synes det er frygteligt som det kan tage overhånd ind imellem. Men som mine andre dårlige vaner er det bare til jeg en dag får taget mig selv i nakken.

0
0
Svar på denne tråd

hva nu...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 06:56

Hva nu hvis man tager en "kold tyrker" mht sukker, er det så bare slik, saftevand, sukkercola osv man skal holde sig fra?

Jeg tænker på at fx pasta har jo også hurtige kulhydrater?

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du spiser fornuftigt
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 00:38

Dvs 6 måltider om dagen, så kommer der ikke de store udsving i blodsukkeret- og det er meget nemmere at undvære søde sager. ;-) Men det tager da nok lige 14 dage at vænne sig til- ikke at man kommer til at gå rundt med vilde abstinenser, men til vanen er indlært!

Hvis man spiser godt med fiberrige ting og grøntsager, så gør pasta og ris ikke den store forskel. Man kan jo vælge fuldkornspasta og brune ris- hvis man kan lide det. (Jeg kan ikke døje brune ris!)

Tjek sukkerindoldet i morgenmadsprodukter (meget er de rene sukkerbomber!) og ogå kiks skal man tjekke. "Slankekiks"- kan indholde meget tilsat sukker.

Dog synes jeg, at "sukkerfri" sodavand godt kan virke på mig, så jeg bliver sulten efter slik af det, men jeg drikker faktisk sjældent sodavand.

Nu skal man ikke være fanatisk, så man må gerne synde lidt- fx tage en syltetøjsmad eller spise lidt slik. Køb en lille pose slik- så ryger der ikke en enorm portion ind ubemærket! Man skal bestemt ikke føle at man lider, så holder det nemlig ikke i længden. Man kan kun leve af knækbrød, gulerødder og kildevand i en begrænset periode. ;-)

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

Sukkermonster
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 01:24

Jo det kender jeg godt. Men tror jeg har fået aflivet mit, sådan nogenlunde i hvert fald.

Jeg kunne tidligere spise uanede mængder slik. Det gør jeg slet ikke mere. Så er det mere noget Ben and Jerrys is eller noget. Som jeg nyder og ikke overdriver med.

Men jeg har brugt ca. 6 måneder på at lægge min kost om. Sådan langsmot og uden at føle jeg har manglet noget. Bare blevet sundere og sundere. Det er begyndt at kunne ses. Tror også det har hjulpet på vægten, men den er løbet tør for batteri. Men skal i hvert fald have lavet et hul eller 2 mere i mit bælte.

Men sukkermonstret dukker kun op når jeg er sulten. Så det gælder om, som Xtiny siger, at kombinere sin kost korrekt så man holder blodsukkerret stabilt hele tiden. Det har taget mig 6 måneder at lære. Men så ar jeg heller intet manglet eller synes det var surt.

Hellere langsomt og permanent, end Yoyo vægt.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 11:26

alt det der med sund og variet kost er fint nok... er meget inde i hvordan det fungere og så videre...

Men helt seriøst, så kender jeg ikke nogen der synes det er nemt at gå forbi en dunst af nybrændte mandler (hvis man kan lide dem hehe)) Og derudover, så giver man jo også engang i mellem efter slik monsteret, og og personligt, så tror jeg det sundt, for så kommer det ud af systemet!

Jeg er nu kommet af med mit hunger, og lever som jeg nu altid har gjort; proteiner og grøntsager... Og sommetider pasta... Ris, hvidbrød osv, det må i få, hehe det har min krop ingen gavn af... Kun hvis det er i risalamande hehe ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider