Dvs 6 måltider om dagen, så kommer der ikke de store udsving i blodsukkeret- og det er meget nemmere at undvære søde sager.
Men det tager da nok lige 14 dage at vænne sig til- ikke at man kommer til at gå rundt med vilde abstinenser, men til vanen er indlært!
Hvis man spiser godt med fiberrige ting og grøntsager, så gør pasta og ris ikke den store forskel. Man kan jo vælge fuldkornspasta og brune ris- hvis man kan lide det. (Jeg kan ikke døje brune ris!)
Tjek sukkerindoldet i morgenmadsprodukter (meget er de rene sukkerbomber!) og ogå kiks skal man tjekke. "Slankekiks"- kan indholde meget tilsat sukker.
Dog synes jeg, at "sukkerfri" sodavand godt kan virke på mig, så jeg bliver sulten efter slik af det, men jeg drikker faktisk sjældent sodavand.
Nu skal man ikke være fanatisk, så man må gerne synde lidt- fx tage en syltetøjsmad eller spise lidt slik. Køb en lille pose slik- så ryger der ikke en enorm portion ind ubemærket! Man skal bestemt ikke føle at man lider, så holder det nemlig ikke i længden. Man kan kun leve af knækbrød, gulerødder og kildevand i en begrænset periode.