Jeg synes personligt det er lidt ligemeget. Nok mest fordi jeg ikke selv har de store ambitioner. 
Men en hest på 10 der kun går lb, er jo ikke alverdens. Men med en almindelig god rytter, som gør noget for og ved sin ridning, tror jeg på at de fleste heste kan lære at gå en real la1-2-3 stykker. Og det er så lidt ligemeget om hesten kun kan en lb som 10 års. En 10 års som ikke kan mere, er jo tit og ofte en hest der er redet ligeså flittigst som mine egne på bane. Og det vil sige pt stort set ingenting. Måske har hesten gået som pynt på marken, og givet en god tur til sin ejer i ny og næ. Derfor er hesten jo ikke nødvendigvis ringe. Men selvfølgelig skal sådan en hest nok heller ikke koste det samme, som en top tunet 10 års, som går M.
Jeg selv går som regel efter en ung livlig hest, med har en facon jeg kan li, og gerne det andre vil kalde vild, sær, sur eller faretruende, eller bare som pintoen jeg har, som har den sjoveste personlighed, ved at indeholde det hele, og så alligevel at være verdens største nussegøj. Eller oldenborgen som intet af det har, men er hjemmeavlet, og tit bare har lyst til at hoppe min lomme, for der må der godt nok være rart.