Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg har mistet min bedste ven..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 20:58

Man tror de er udødelige, også selvom man måske behandler dem med alverdens medicin velvidende det aldrig vil virke.. De er jo vores bedste venner, vores makkere, det bedste vi har og de følger os i tykt og tyndt.

Men hvad så den dag vi finder ud af de ikke holder evigt?

Så braser vores verden sammen, for vi havde jo endelig fået vores længe ventede ven, den rette partner der skulle bære os stolte rundt til evig tid.

Min verden væltede i dag.. Den dag jeg allerhelst ville undgå kom, og endda meget hurtigere end jeg var forberedt på.

Chili kom til os for godt 3½ år siden. Hun var hvad man vel sagtens kan kalde et impulskøb, men jeg faldt simpelthen for hendes utroligt kønne hoved på billederne, og senere ved møde - hendes dejlige sind.

Hun har siden da fulgt mig i tykt og tyndt, og vi har oplevet så meget sammen.

Sidste år var der familieforøgelse, Camus kom til og langsomt men sikkert accepterede Chili hende også.

Hopperne elskede at hade hinanden, de kunne ikke holde hinanden ud, men kunne så absolut heller ikke holde ud at være fra hinanden.

Der var lagt så mange planer for Chili, men de skulle desværre ikke udleves.

Chili, du er evigt elsket og savnet, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre uden dig...

Hilsen
Sarah
og
Thordahl's Camus
-nu uden Cat's Chili :(

Påsætning af ægte swarovski sten tilbydes, både til rideudstyr og tøj.

Petrie Oxford springstøvle sælges, skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Mamen dog.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 21:00

Hvad skete der med hende ? :s

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

Sandra ♥Cashew♥
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 21:05

Chili har været syg længe, knogleforandringer i det ene forben satte en stopper for vores ridning...desværre.. på trods af mange og lange behandlinger..

Hilsen
Sarah
og
Thordahl's Camus

0
0
Svar på denne tråd

åhh nej søde
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 22:19

Åh nej det er jeg så ked af at høre Sarah ved slet ikke hvad jeg skal sige andet end det gør mig så ondt på dine vejne

et stort trøste kram her fra

Vibeke Johansen Og Jack Brown

for altid elsker dig

0
0
Svar på denne tråd

Jeg lavede for
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 01:21

3 år siden d.4.november et indlæg med præcis samme overskrift - helt ordret og bogstaveligt.

Det gør så ondt at miste en hest, at det er helt ubeskriveligt. Mange tanker til dig.

Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU

Som altid kravler over hvor gærdet er højest...

¤Interesseret i en ung haflinger til lån/køb? Skriv til mig!¤

I USA frem til 1.nov.

0
0
Svar på denne tråd

jeg sender
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 05:33

dig også mange tanker... Har selv lige mistet min hest for 14 dage siden, så jeg føler virkelig med dig...

Knus Nanna

som sørger over tabet af Brian Dyret

Udstyr sælges bl.a. hubertus flexline,underlag,dækken,halerem m.m

Mine dejlige drenge

Brian R.I.P 19/10 2007

Sejr R.I.P 4/1 2007

0
0
Svar på denne tråd

Løsning
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 07:07

Kunne hun ikke være blevet hos dig og så bare været klappedyr...hvis du elskede hende så højt!

0
0
Svar på denne tråd

Lene 1
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 07:19

Det er desværre de færreste heste, der egner sig til bare at være klappedyr... Desuden synes jeg ikke, man skal holde hesten i live for egen egoismes skyld... hesten mærker jo ingenting, når den er død...

Lige nogle tanker fra en der godt ved hvad det vil sige at miste sin bedste ven...

Knus Nanna

Mine dejlige drenge

Brian R.I.P 19/10 2007

Sejr R.I.P 4/1 2007

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 07:26

Jeg ked af at høre Sarah - at det ikke lykkedes at få hende på benene igen Er Camus kommet sig over hovbylder og lungebetændelse og hvad hun ellers gik og fik raget sig til?

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity

0
0
Svar på denne tråd

At miste sin bedste ven
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 08:03

Hej Sarah

Det er jeg godt nok ked af at høre, kan huske dengang du købte hende, og hvor glad du har været for hende. Det gør mig virkelig ondt, det er så svært når man ikke selv kan få lov til at bestemme over liv eller død.

Håber du kommer ovenpå igen, og at Camus kan hjælpe dig lidt på vej :-)

Trøsteknus herfra

MVH Tine Vejlstrup

Gravid med termin 5/4 2008

0
0
Svar på denne tråd

klappehest
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 08:50

jeg ved godt langt de fleste afliver deres heste som ikke længere er anvendelige til den fulde ridebrug og det er der altså heller ikke noget galt i.

man bestemmer jo selv om man vil gå og betale til en hest som ikke kan bruges til det man gerne vil, nemlig at ride.

men det er ikke rigtigt at langt de fleste heste ikke kan gå og være klappedyr, man kan godt beskæftige sig med heste på andre måder end at ride, tro det eller ej.

der er jo selvfølgelig en enkelt imellem som ikke trives, men langt de fleste heste ville kunne gå uden at blive redet og så kan man jo klikker træne med dem så man oplever noget sammen.

jeg har selv en klappehest gående til mange penge hver måned så jeg ved at det er sure penge at kaste i røven efter ham hver måned, men sålænge han kan gå og hygge sig bliver han her.

0
0
Svar på denne tråd

donzet...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 08:57

Det handler jo om at opveje om det er det bedste for hesten - ikke for en selv.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning
HUSK:
De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 09:18

Dengang for 3 år siden da jeg havde Radius, blev han også aflivet pga. knogleforandring, men det var ikke kun pga. dette vi fik ham aflivet. Simpelthen fordi at den hest ikke ville finde sig i at have det dårligt, så han sultede sig selv og blev til sidst utrolig syg og tynd.. Han var så stædig.

Idag er jeg glad for at han blev aflivet da jeg satte en stopper for hans smerter. Selvfølgelig gør det stadig utrolig ondt i hjertet og jeg kan stadig sidde og blive helt trist af at tænke på det, men jeg VED at det var det rigtige at gøre!

0
0
Svar på denne tråd

klappehest...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 10:07

Jeg har en klappehest - jeg sender glad og lykkelig tusindevis af kr i røven af den hver måned!

Den er sød, den gør mig glad og den har et godt hesteliv, så hvorfor lave om på det?

Jeg synes ærlig talt det er lidt noget fis, den der med at der er heste der ikke trives med ikke at blive brugt!
Der findes heste som ikke trives med at stå i deres box 23 timer i døgnet, men jeg tror simpelthen ikke på at der findes heste som ikke trives med ikke at blive redet, hvis de kommer på fold med andre heste hverdag og i øvrigt blive passet ordenligt.

det er jo for fa'en DET der er et ordenligt heste liv - eller så tæt som vi nu engang kan komme på det.

Men jeg tror gerne at der er heste som ikke trives med at blive "overset" bare fordi de ikke skal præstere på ridebanen længere. Hvis den bliver stillet ned bag i stalden, og man kun kommer og klapper den to gange om ugen og måske ikke bruger helt samme midler på foder/dyrlæge/smed som da den var ridehest, så kan jeg godt forstå at den ikke trives.

At der er nogen som ikke vil smide de samme penge og tiden i røven af en klappehest som af en ridehest uanset hvor sød og dejlig den er -det har jeg fuld forståelse for, men den der med at den ikke trives den tror jeg altså ikke på!

Nu håber jeg ikke at der er nogen som føler sig tråd over tæerne -og jeg føler med sig Sara -selvom du måske nok synes mit indlæg her er lidt barsk...Jeg håber det går lidt bedre!

VH Gamleged

0
0
Svar på denne tråd

klappehest
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 10:43

Jamen jeg er bestemt ikke uenig i, at der findes klappeheste, men min erfaring er desværre at disse hest, som oftest har været vant til at blive redet m.m. hver dag, syner hen, fordi de ikke bliver aktiveret nok... dermed ikke sagt at der ikke findes glade klappeheste for det gør der helt sikkert, men som regel får ejer jo en ny hest, og så må klappehesten lade pladsen..

ja det er i hvert fald det jeg har oplevet, men er da glad for, at andre har gode erfaringer og oplevelser med det...

Knus Nanna

Mine dejlige drenge

Brian R.I.P 19/10 2007

Sejr R.I.P 4/1 2007

0
0
Svar på denne tråd

klappehest
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 10:52

Tro mig, havde Chili egnet sig til at være klappehest, så var det det hun var endt som. Men hun egnede sig vitterligt ikke til bare at gå på en fold, kun for at se sød ud.

Hun blev konstateret halt første gang for et år siden, og har stået siden da, kun med få rideture indimellem.

Jeg har set hvordan min smukke pige har forandret sig, fra et sødt blidt væsen, til en hest der så småt blev mere og mere bitter.

Hun elskede at blive brugt, og hun var så fantastisk medgørlig på en ridebane, og gjorde altid sit ypperste for at få en til at føle sig tilpas på hende. Om det var en rytter der red middelsvær der prøvede hende, eller om det var et lille barn.

Jeg ville ønske klappehest kunne ha' været løsningen, men det kunne det ikke. Hun havde ondt, også selvom hun ikke blev brugt.

Og alle der kender mig, ved jeg bestemt ikke er nærig når det kommer til hestene. Jeg bruger hellere end gerne en formue på dem, fremfor at bruge noget som helst på mig selv.

Tak for alle jeres tanker og hilsner, det er rart at vide man ikke er alene, selvom det føles sådan lige nu og her.

Trine T: Ja, Camus er gudskelov på toppen igen, nu mangler kondien bare :-) Vægten er næsten på plads, hun er helt oppe på 570kg nu :-)

Hilsen
Sarah
og
Thordahl's Camus

0
0
Svar på denne tråd

gør mig
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 11:00

ondt at i skulle ende i den her situation:( Må virkelig være hårdt at skulle igennem dette her!

Synes nu også at folk er for hårde og hurtige i deres dom, hvis hesten havde ondt selvom den bare gik som klappehest så ville det da være super unfair at holde den i live for det. så før i dømmer så find lige ud af hvordan sagerne står til!

Nath, Sisse og Fønix

Der findes lige så mange holdninger som mennesker ;-D

I am not in the middle of nowhere, but I can certainly see it from here!

0
0
Svar på denne tråd

TROR I VIRKELIG
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 14:28

at nogle som helst heste syntes det er fantastisk at vandre dag efter dag rundt i et ridehus eller på en tung sandbane med hovedet helt bøjet (i holdning) og lave diverse øvleser ??? de gør det jo ikke af sig selv, der sidder altid en rytter og hiver og slider i begge ender med sporer pisk og diverse midler.

og en hest går jo ikke dressur af sig selv der har helt sikker været tvang indeblandet i det, ligesom en hest ikke hopper en simpel la ridebanespringning uden diverse stor og forkerte tilridninger som tit resulterer i pisk, hiven i tøjlerne og spark med sporerne.

tænker i over det???

en hest har det bedst hvis den rides i naturen hvor den oplever noget , nemlig at se skoven osv, hvor den ikke skal gå pakket sammen og udføre noget som ikke er naturligt for den.

er vi måske alle sammen mere eller mindre midhandlende hver dag af vores "ELSKEDE" heste, og så snart de ikke kan mere så elsker vi dem knap så meget så må de lade livet for en anden hest som så kan få lov at tage tørnen for at tilfredsstille vores egoistiske lyster.

0
0
Svar på denne tråd

donzet *hundhest*
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 15:37

Nu var det sådan set ikke meningen den her tråd skulle udvikles til en debat, så kan vi ikke prøve at undgå det...

Hilsen
Sarah
og
Thordahl's Camus

0
0
Svar på denne tråd

Tab af ven...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 15:44

Det virker simpelthen så uvirkeligt, tanken om at miste sin hest, før man lige pludselig står og mangler en del af sig selv.

Håber din anden hest kan være en støtte også. Nogle gange ville jeg ønske, jeg havde to heste, da jeg mistede Croslee - så var jeg muligvis ikke bare kørt fast (ej forstået sådan at den ene kan erstatte den anden, naturligvis).

God vind fremover med den anden, i alt fald.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift ...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 21:34

Donzet - skam dig!!! Dit indlæg hører ikke til her, hvor en pige netop har fået aflivet en elsket hest. Den debat hører et andet sted til.

Sarah - har dyb medfølelse med dig. Jeg tvivler ikke på, at du har gjort det rigtige. Held og lykke fremover med din anden hest.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
0
0
Svar på denne tråd

Sys...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 11:10

Hvorfor det?? Hun har jo fuldstændig ret!!!Bortset fra at jeg tror at hvis hesten kunne vælge selv, så ville den slet ikke slæbe på en rytter!

Omend det måske ikke er den mest diplomatiske måde at fremlægge sin sag på!

Pony-Nathalie:

Der er jo på ingen måde tale om at en hest som har ondt ved at gå på folden skal holdes i live for at tilfredsstille ejeren ego. En syg hest skal aflives! Men en hest som KAN gå poå fold hverdag uden at skulle pumpes med alt hvad Dr. Dyr kan mønste, er ikke en syg hest -det er en hest der bare ikke længere kan rides på! Og i min verden er det altså ikke ensbetydende med at den skal af med knoppen hvis den iøvrigt er sød og rar, og man har tid og råd til at have den gående under ordenlige forhold.

Min klappehest er 22 år, i fin form og han har det skønt med at være pensionist Og han har altså bestilt en hel del i løbet af sit liv, båden indenfor og udenfor stævnebanerne, så den der med at "de bliver nogle hængemuler hvis de er vant til at blive brugt hver dag, og så "pludselig" bliver klappeheste" -den holder altså ikke!

Men som skrevet ovenfor, så har jeg da alt mulig forståelse for hvis tiden/økonomien/lysten ikke er til at have en klappehest til at gå og fise den af, og man af den årsag vælger at få den aflivet.

Gamleged -nu med klappehest!

0
0
Svar på denne tråd

HelligKØER
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 11:29

Sjovt, tror i virkelig ikke knogleforandringer på en hest gør ondt.

Hvis det bare gør kvart så ondt som på mig, ville jeg til enhver tid aflive dyret.

Heste er altså et flugtdyr, ergo, de viser kun smerter i de situationer hvor de opgiver at opretholde et sundt ydre.

Sæt jer og ind i hestens fysik, før i spammer en tråd med så sårende og så lave kommentarer.

FØJ siger jeg bare.

Skimmel 1'er ca 143-145 høj, 16-18 år vallak Savnes.

.

Se efterlysning

.

www.heste-nettet.dk/forum/7/104754/ 104754/

0
0
Svar på denne tråd

Sylvia:
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 11:48

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at knogleforandringer ikke gør ondt, og jeg har altså heller ikke på noget tidspunkt sagt at en hest skal holdes i live for enhver pris! Tværtimod! Den dag min egen ikke kan gå på folden og hygge sig med de andre uden at han skal fyldes med alt muligt halløj fra dyrlægen, så skal han ikke mere!

Hvis man kender sin hest, så vil jeg vove den påstand at man godt kan se på den om den har ondt eller ej, også uden at gøre den bange så den skal "flygte".

Mine indlæg er egentlig blot en betragtning over hvordan folk vil have forskellige ting ud af deres hest/penge, og det er da som sagt helt fint med mig!

Der findes jo andre årsager til en klappehest end knogleforandringer, og jeg er ret overbevist om at min klappehest trives helt fint med at være til hyggebrug med eller uden knogleforandringer!

Venlig Hilsen Gamleged

0
0
Svar på denne tråd

gamleged
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 22:47

fis af, andet har jeg simpelthen ikke at sige.

Hilsen
Sarah
og
Thordahl's Camus

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 22:49

og i øvrigt er der længere oppe bedt om dette ikke skal udvikle sig til en debat, og det var sådan set ikke for sjov.

Hilsen
Sarah
og
Thordahl's Camus

0
0
Svar på denne tråd

Det gør mig ondt..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 22:53

Hvor gør det mig ondt på dine vegne Sarah.

Nu går Chili sikkert og hygger sig sammen med Stjerneskud og alle de andre på den anden side af Regnbuebroen.

Frøken Stjerneskud - Den smukkeste stjerne på himlen (†9. Maj 2005)

Diskuter aldrig med en idiot - idioten vil uværgeligt bringe dig ned på sit niveau, og dermed vinde i kraft af flere års erfaring..

0
0
Svar på denne tråd

Maia *Frk Stjerneskud*
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 23:04

Tusind tak for din besked, og du har helt sikkert ret..

Det er endnu ikke gået op for mig (tror jeg)... Det føles som om hun bare er på ferie, så jeg glæder mig ikke til jeg "vågner" :-(

Hilsen
Sarah
og
Thordahl's Camus

0
0
Svar på denne tråd

Det er også forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 23:13

Det er også en forfærdelig ting at acceptere.

Ved jeg fra mig selv da Stjerneskud blev aflivet. Jeg ville ikke acceptere at hun ikke var hos os mere. At hun stadig ville komme når vi kom ud til Gammelgård.

I stedet så jeg at hun lå under en presening (<- staves?) . DAKA havde ikke fået hende hentet endnu på det tidspunkt. Der styrtede min verden for 2. gang på 2 dage.

Frøken Stjerneskud - Den smukkeste stjerne på himlen (†9. Maj 2005)

Diskuter aldrig med en idiot - idioten vil uværgeligt bringe dig ned på sit niveau, og dermed vinde i kraft af flere års erfaring..

0
0
Svar på denne tråd

Slap da lige af!
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 09:08

Som sagt har jeg alt mulig respekt for dit valg!

0
0
Svar på denne tråd

gamleged
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 12:16

beklager mit tonefald, det lød måske lidt barskt. det var ikke udelukkende henvendt til dig, men også andre der benyttede lejligheden til at debattere.

Hilsen
Sarah
og
Thordahl's Camus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider