Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Købe/låne/part???
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 19:33

Ja jeg ér efterhånden ret så i tvivl.

Sagen er den, at jeg lige er flyttet til kbh sammen med min 2 års, som jo ikke skal rides til før til foråret, og derefter kun rides let, så jeg har pt ikke noget at ride på..

Jeg har overvejet at købe en billig hest/pony, som måske ikke kan særlig meget, jeg kunne godt tænke mig at få en lidt rå hest, som jeg selv kan arbejde med, efter mclean metoder.

Jeg har overvejet at låne, da jeg i så fald er sikker på, at kunne komme af med hesten igen (det skulle kun være midlertidigt v køb), så til og med 31/12 08..

Jeg har også overvejet at få en part, men jeg vil egentlig helst have en hest som ikke andre rider på.. af hensyn til ensmæssig træning osv..

Hvad søren gør en klog.. køber jeg, er det trods alt min egen hest jeg går og lægger penge og arbejde i. Låner jeg, er det en andens hest, men alt kommer selvfølgelig ikke ud i penge.. det er ikke så nemt.

Men én ting er sikkert.

JEG SAVNER AT RIDE!

Mvh sandra

Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3

0
0
Svar på denne tråd

Det samme
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 21:20

Jeg stod i samme situation som dig, jeg synes ikke det var part jeg ville være, og jeg var i tvivl om jeg "gad" opdrage/ride en andens hest.

Jeg besluttede at købe en "billig" hest og jeg har ikke fortrudt det ét sekund.

Jeg havde ikke lyst til flere krudtugler, derfor har jeg valgt en rolig og meget omgængelig hest.

Jeg ved ikke hvad fremtiden byder, men lige nu nyder jeg at komme på stranden og i skoven ... det har jeg virkelig savnet ;-D

Du kan se hende på min præsentation, hun er blåskimlet, og jeg var ude på hende i dag, og et par ældre damer sukkede, naijjj hvor er den smuk :-)

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 21:43

Den ser rigtig dejlig ud men hvor blev alle de billige heste egentligt af. synes selv traverne koster over 20 tusind.

Kigger på noget fra 3-8 år ca, behøver ikke være tilredet, helst stor 1er pony, eller lille hest 155-160, hoppe eller vallak.. må gerne være traver eller fuldblod, dv, hva som helst næsten, bare ikke en belgier eller et æsel

Men der er nok ikke andet for, end at holde øje med markedet

0
0
Svar på denne tråd

hej hej ...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 21:46

jeg tror også at jeg ville vælge at købe hvis jeg stod i den situation...og valget ville nok falde på en som den her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/171298/2/

da den har en god størrelse, ikke er ældre end man kan sælge den vidre hvis man ikke har tid til den længere når du får tilredet den lille eller også kan du jo trække et føl ;) og hun kan evt. øge sin værdi (for hun er jo bestemt ikke dyr, i mine øjne) med lidt kærlighed og seriøs ridning...

mvh Sette

- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -
0
0
Svar på denne tråd

sette..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 21:59

Ja sette det var helt sikkert en mulighed.. der står da også to meget fine heste til 1000 kr, men jeg går stærkt ud fra at det er en skrive fejl

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 22:23

Købe eller låne...kan det ikk næsten gå ud på et, hvis du ved, at du kun skal have den i et år?? Hvis du låner behøver du ikke tage penge op af lommen ved anskaffelsen...og med en tidsbegrænset kontrakt, er der ingen problemer med, at den er "væk" når du skal i gang med plagen. Det er jo ikke sikkert, at man lige kan komme af med den man har købt.
På den anden side, føler man måske mere, at man kan alt det man gerne vil, hvis man køber. Men igen - det kommer jo helt an på udlåner, at det ikke er en, der render en på dørene hele tiden og vil følge med i hvert skridt man tager med den.

Men undrer mig over den størrelse hest/pony du nævner...hvorfor så lille en størrelse med dine lange ben?? Hvorfor ikke en der passer bedre til dig i størrelsen, som du kan ride mere optimalt??

Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på.

Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 06:47

størrelsen var egentlig mest fordi jeg overvejede at købe en tre års som ikke var tilredet, og så foretrækker jeg én som ikke er så stor. bliver det "alm" udlån må den gerne være 170

Men jeg er faktisk skabsfan af at ride på små heste.. det er ikke så tosset. samtidigt med at jeg også godt kan lide at ride på store heste. men i og med at jeg kun skal have den et år, og ikke ud og ride stævner, gør størrelsen ikke så meget endda

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 08:06

'Er ikke helt med...

- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -
0
0
Svar på denne tråd

Sandra...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 08:13

Hvem udelukker at ride stævne, fordi du "kun" skal have den i et år??

De kan jo være, det går så godt, at du får lyst til at prøve det af - også selvom det kun er en lånehest.

Men er det ikke bare at se sig om, hva der lånes ud og se, om der er noget der matcher det du kunne bruge. Du plejer ikke at være bleg for at kaste dig du i tingene

Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på.

Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.

0
0
Svar på denne tråd

BILLIGE??
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 08:13

Har haft en lille etter og en to´er pony til salg ret længe. Også meget billigt.. Jeg tror bare man skal åbne øjnene lidt, der er jo en del til gode penge især nu..

0
0
Svar på denne tråd

er lidt i samme situation...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 12:22

Idet jeg har en hoppe, som går med et føl, og som først kan tilrides, når føllet er vænnet fra og ridebanen kan bruges igen - altså næste år. Jeg har svaret på et par partsannoncer, men ingen har gidet at melde tilbage... Så jeg nøjes bare med at klappe og længes

Hvis jeg havde valget mellem at låne og købe, ville jeg købe, fordi:

- "driften" koster det samme

- udvalget er meget større

- Man skal ikke spørge andre end sig selv om, hvordan hesten skal trænes / fodres / klappes

- Hvis man er frisk på en halvrå hest, kan man nå at lære dem en del på et år - hvorfor ikke selv få glæde af det (her jo altså pengene, når hesten skal sælges.)

Det, der kunne gøre lån mere attraktiv end køb er

- Man slipper for uforudsete store dyrlægeregninger

- Man slipper for bøvlet ved at sælge igen.

Men i bund og grund kan du jo bare kigge efter salgsheste OG låneheste og så tage den, du falder for :-)

Nu er vist et ok tidspunkt at købe på - specielt hvis man er interesseret i noget, der ikke er voldtrænet. Det er nu, at pladsen i de små hobby-stalde strammer og den dyre vinter (og julen!) vinker forude. Hvis du vil købe, så sæt selv en annonce i - jeg synes, det virker rigig godt.

mvh. tina

Hovsa-føl sælges - charmerende blanding af islænder og varmblod.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/173991/

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 21:58

sette: ikke med på hvad?

Luminator: Jeg udelukker stævner fordi at jeg jo hverken har bil, kørekort eller trailerkort, og der bliver ikke holdt stævner dér hvor jeg holder til. bare derfor såmænd.. ville da gerne ride stævner hvis muligheden bød sig

Snakker med én nu om udlån.. en rimelig rå pony som jeg som den eneste har været oppe på et par gange, men nu må vi se hvad det bliver til...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider