Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Enhver hesteejers drøm 'ruineret'
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 15:42

Hej HN


Sad lige igår og så Lorry og hørt der skulle være et ndlæg om Solhøjgård.

Det er den meget dyre hesteejendom fra Liebhaverne, som bare må være en hver hesteejers drøm at eje.


Kæmpe Dallsfolde, 2 udendørs baner med den flotteste udsigt og kæmpe ridehus... Remember??


Lige et billede:




Nå, men det blev i serien solgt til en familie (somman selvfølgelig regner med har heste).


Men i Lorry fortalte de historien omden mand der har købt gården og han er en eller anden form for åndelig leder af en kult der forkortes TM - og er nu ved at ombygge stedet til det danske hovedkvarter for denne sekt, da de nu har ca. 200 aktve medlemmer...

De var ridehallen, der var halvdelen af barrieren revet af og smidt i midten - 'det skal laves om til 2 etagers meditationsbygning' siger manden så og ridebanerne var fuldstændig grønne og overgroede...


Det var bare til at tude over at sådan et slaraffenland bare er blevet 'ødelagt' af sådan en fyr...


Ved godt han selvfølgelig har lige så meget ret som alle andre til at købe det sted, men øv hvor synes jeg bare det er spild af god gård.


Hvad mener I??


Ditte med sin gummibold Frejdig Nordskov

Life is a rollercoaster, dare you try it??

R.I.P min dejlige Royal Salute - du vil altid være i mit hjerte!


0
0
Svar på denne tråd
 
 ødelagt
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 15:44

Han betaler for det så kan han jo gøre som han vil.


Det rager da ikke andre hvad han gør med sin egen ejendom.





BIRGER BORTLØBET. Min grå og hvidstribede Birger er forsvundet fra Koglevej. Den har halsbånd på med telefonnummer, og læser Statskundskab på 4. år. Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 15:46

Jeg kan kun være enig med dig... Jeg ville også gerne eje sådan et sted hvis jeg havde de penge. Så ja det er synd at ødelægge det på en sekt




Henne


0
0
Svar på denne tråd
 
 ej men det
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 15:47

er sgu da ærgeligt.


Selvfølgelig bestemmer man selv, men derfor er det s.. da ærgeligt for mange hestemennesker at se et så fint hestested blive jævnet med jorden...




Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være

Bitches
have more fun
Gelenegle laves - jeg kører også ud..





0
0
Svar på denne tråd
 
 abcdefgh
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 15:54

det er ikke ham der har betalt for gården men sektens penge ,han skal bare stå for sekten her i danmark


så lad se vem der hopper på deres løgne


ego,s min super mule


ego,s min trav


JEG HAR EN LEDIG BOX tæt ved lejre station til rolig hest


SEND SMS 50475537


0
0
Svar på denne tråd
 
 Et hestemenneske
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 16:06

Et hestemenneske kunne jo så bare have "reddet" gården. Folk betaler, folk bestemmer.


Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis sekten...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 18:28

... ejer ejendommen er det jo deres beslutning hvad de vil med den.


Men jeg ville da også synes at hestested er mere interessant at have end meditationsbygninger


£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd
 
 TM står for
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 18:36

Transcendental Meditation


Mvh

Line




DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 19:41

Selvfølgelig bestemmer køber selv, hvad stedet skal bruges til. Men jeg syntes også det var ærgerligt, da jeg så det i Liebhaverne!


Ligesom jeg syntes det var rigtig øv, da min tidligere mand og jeg gik fra hinanden og solgte "mit yndlingssted" (nu har jeg heldigvis fået et nyt yndlingssted, hvor vi havde stald, gode folde og en god ridebane til en familie, som slet ikke skulle have heste og banen bare groede til. Øv øv!


Maria


Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev pr 1.12.2007


Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard


Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad var
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 19:43

der ellers på dette sted siden der var så stort og flot?? var det er stutteri eller privat gård?


Hilsen Julia




DF er for idioter, SF er vejen frem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Privat gård.
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 19:50

Jeg har redet deroppe for over ti år siden.


Stuehuset er naturligvis kæmpe og med indendørs pool.


Udenfor er der to 20x60 dressurbaner, 20x60 ridehus med tegltag (holder temperaturen nede om sommeren), rotunde, tre mindre folde og tre større folde. Bagved ridehus og -baner ligger/lå der galopsti. Stalden var ganske fin med to små staldafsnit med hver 6-8 bokse samt indendørs vandspiltov og et lille, opvarmet sadelrum. Høloft og fodersilo.


Jeg ved af gode grunde ikke hvor meget det har været brugt de seneste ti år, men jeg har da indtrykket af, at det har været små-aktivt (få pensionærer). Der har aldrig været klub deroppe eller egentligt "offentligt" ridested, så de er ikke kendt for at afholde nogen arrangementer. Men det ligger flot og meget præsentabelt ud til en større vej.




www.hesteklip.dk


Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen


Gratis hestekalender 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 Link...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 20:21

... til udsendelsen www.lorry.dk/moduler/nyheder/ showregvideo.asp?dato=26-10- 2007&cID=1&vId=391482



I har skam stadig mulighed for at flytte ind :-D





Tine


Hestens Urtehave


Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind




0
0
Svar på denne tråd
 
 Solhøjgårds historie
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 20:30

Solhøjgårds historie:


lifestyle.euroinvestor.dk/View.aspx/ Article/9481676/ Solhoejgaard___pomp_og...i_teglsten


Til dén pris var det nok de færreste hestemennesker der havde råd til ejendommen, da den var til salg.


- Salvia

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er jo typisk..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 22:37

Det er typisk at en fanatisk sekt bare kommer og ødelægger nogte smukt.. -det har vi jo desværre set før..


-Veo

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Venter føl efter:

Coco & Lillevangs Gigant og

Ljufá & Spoi fra Tyvekrogen

.

*Ungeren 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd
 
 sælger...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 08:41

jeg kender sælger, og de har faktisk ikke brugt ridehuset selv de sidste 10-15 år.


Faktisk er det flere år siden der har været heste på ejendommen.


I årenes løb har flere kendte danske ryttere prøvet at drive stedet uden held. (ja sælger havde sine meninger om regler etc)


Jeg finder det bedre at stedet kan bruges fornufttigt end blot vedligeholdes uden at blive brugt.



Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkelig
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 09:02

At nogle har ondt i rø..n over hvad andre bruger deres penge og bolig til.


Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

Vigtig info. på min præsentation..

0
0
Svar på denne tråd
 
 de ...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 11:58

er i deres gode ret til det, ja. men jeg forstår godt hvorfor folk synes det er ærgeligt.


Men lad os se hvem der "køber" deres TM - er jeg den eneste der studsede over at han mente alle familier (i DK) skulle give sekten 5 kr pr måned , og så ville der blive fred i verden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 kors i hytten...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 13:35

Ja, nu bliver jeg sikkert høvlet for at være fordomsfuld, men kunne da ikke tage ham seriøst med den hat . Det mindede lidt om et indslag fra "Drengene fra Angora"...

Kan så bare heller ikke tage sådan noget sekt-halløj seriøst.


Når det er sagt så må manden jo gøre med ejendommen som han vil... men kan også godt se det ærgelige i at sådan et sted ikke kommer til sin ret.


Men den pris!!!


Hilsen Mette


Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine)


Hjælp de græske gadehunde på Samos:

www.animalcaresamos.com

www.dfas.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har ikke
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 13:39

Været kommet til sin ret i mere end 10 år, tidliger ejer brugte IKKE ridehuset...


Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

Vigtig info. på min præsentation..

0
0
Svar på denne tråd
 
 min mening
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 14:29

På en eller anden måde, ja så gør det, som hesteejer, lidt ondt at se så flot et sted blivet ødelagt, men på den anden side, med den pris, hvem ville så nogensinde få råd til dén pris


Ham manden i indslaget, min ucencurerede (staves?) mening er: Han er da bindegal.. fuldstændig hjernevasket og urealistisk, skræmmende langt væk fra virkeligheden, og at tro, at mennesker kan svæve i luften, fordi de er gode til at meditere.. mangler en smiley uden hjerne


Og at synes det er en god ide, at vi andre skal give ham 5 kr om måneden, så han kan give folk løn for at meditere og bo hos ham... ikke så meget som 25 øre vil jeg støtte med, til sådan en flok tosser!


Undskyld hvis jeg fornærmer nogen med min ubehøvlede mening, men dét der, det var lige en tand for weird for mig



Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3





0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 17:43

Det drejer sig skam ikke om at have ondt røven, han må da gøre med det hvad han vil når det er købt og betalt, men som hestemenneske synes jeg det er trist at sådan et flot sted ikke forbliver hestested og gav nogen mulighed for at bruge faciliteterne. Så kan det godt være det ikke er blevet brugt i 10 år, men muligheden var der da.


Karinae mener du seriøst, at når der flytter en sekt ind at det er at benytte stedet fornuftigt?? Det er da fint med et økologisk landbrug og sådan, men alt det der meditation og fred i verden - det ligger da vist lidt uden for betegnelsen fornuftigt eller ...?


Sandra F jeg er så enig med dig! Frivillig sekt der vil betale deres medlemmer... Øh, okay


Ditte med sin gummibold Frejdig Nordskov

Life is a rollercoaster, dare you try it??

R.I.P min dejlige Royal Salute - du vil altid være i mit hjerte!


0
0
Svar på denne tråd
 
 meditation
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 19:33

Skøre folk er der nok af.. jesus crist.. jeg fik mig en god griner, der hvor de hopper rundt, mens de sidder i meditations stilling, og prøver at opnå at komme og og svæve



Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider