Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

og HUN kalder sig dyrlæge!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 23:32

Ja, hvor herre bevares...!

Jeg må indrømme at jeg i dag blev lidt forbavset over en dyrlæge...

En hest på rideskolen var her til aften skidt - ikke sådan rigtig SYG men bare lidt slukøret og ikke sig selv. Ingen feber men lagde sig osv. Vi tog den ud af boksen og gik med indtil ejer kunne komme. Den kom i boks igen og lagde sig igen. Halen var hele tiden løftet men intet kom ud. Flere gange stod den i tisse-stilling uden at tisse. Ud og gå igen og blev sådan set kun værre.

Nå, ejer ringede så til dyrlægen og snakkede frem og tilbage i små 10 min. Dyrlægen mente ikke det var nødvendigt at komme da hesten ikke rullede sig eller skrabede, for så var det ikke kolik. Men det med den stillede sig op for at tisse var tegn på kolik. "du er velkommen til at ringe igen". Dét var meldingen.. Der er tegn på kolik men når den ikke skraber eller ruller er det ikke nødvendigt jeg kommer men ring gerne igen

Jeg bad ejeren at hesten om at ringe til den dyrlæge jeg benytter og høre deres vurdering af sagen. Den dyrlæge kom så ud og hesten havde stortarmsforstoppelse og skulle have olie osv.

Hvordan kan en dyrlæge tillade sig at sige sådan???

Ja, tegn på kolik men ikke nødvendigt med behandling. Hun kan jo umuligt vurdere om det er nødvendigt eller ej før hun har mærket, lyttet osv. Jeg synes ganske enkelt de ord der blev sagt var skandalistiske fra en dyrlægens mund. Gad vide om vi forstyrrede hende midt i Vild med Dans el.lign.

M.V.H. Maria L. Nielsen

** hesteklipning tilbydes, se præs. **

www.lykkepoms.dk

...gør ikke kun dit bedste, men gør hvad der skal til...

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 23:46

mon ikke at hun havde vagt med en sød mandlig dyrlæge. men noget svineri er det. især når folk betaler for det selv. godt at du kunne give hende en nr på en anden og mon ikke at hun skulle benytte dette nr hvis hesten engang blev syg igen

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

oliviaemilie
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 23:51

Hun har valgt at "skrotte" den dyrlæge.. Jeg synes bare det er utroligt når nu det er en klinik der er anerkendt i hele landet at man så melder sådan ud overfor en kunde der ringer..

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 23:56

Jeg ville så nok personligt kontakte den dyrlæge igen, bare for lige at fortælle hvad hesten nu fejlede og at hun derved lige havde mistet en kunde !

Med Venlig Hilsen

Tine

Hingsteføl efter De Noir/Schwadroneur sælges

højtstillet, velrejst føl m. særdeles god trav.

0
0
Svar på denne tråd

Tine C
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 00:05

Jeg overvejede det faktisk..

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kan næsten
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 00:08

regne ud det var en fra Højgård så?

Har brugt dem mange gange uden problemer. Min gamle hest stod også en aften og havde det lidt småskidt, og ringede så til dyrlægen. Blev enig med ham om, at jeg lige skulle gå med ham et stykke tid oppe i ridehuset, for så lige at se om det blev værre. Den fik det så fint nok hurtigt efter, og jeg tjekkede den nogle gange i løbet af natten. Vil godt tro det kan være svært, at sidde og være dyrlæge i den anden ende, og så lige finde ud af om det er 'kom nu' eller om det er noget som en læge ikke skal bruges til.

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 00:10

Ja, det er uden tvivl svært. Men når hun selv siger at der er flere tegn på kolik samt ejer fortæller den er gået med og så igen har lagt sig samt at den efter et par timers skridt i hallen ikke er blevet bedre samt at boksen var ren fra l*rt osv. osv. så burde hun måske nok reagere - efter min mening.

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

tja kan kun
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 07:43

sige at nogle dyrlæge ikke har så meget erfaring i faget endnu, og det kan give fejlbehandling... tro mig, jeg taler af erfaring... og ja jeg er bitter, rigtig bitter for min hest er sku død...

held og lykke med hyppen, og godt at i ikke valgte at høre efter hvad den første dyrlæge sagde...

Knus Nanna

som sørger over tabet af Brian Dyret

Udstyr sælges bl.a. hubertus flexline,underlag,dækken,halerem m.m

Mine dejlige drenge

Brian R.I.P 19/10 2007

Sejr R.I.P 4/1 2007

0
0
Svar på denne tråd

godt du var stædig,..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 07:51

for ellers var det gådet rigtigt galt med hesten.

Jeg synes ideen med at ringe til den første dyrlæge, og forklare hvad hesten fejlede og at de nu havde mistet en kunde, ja den ide er rigtig god.

MOBBEN IMC.
RIDEKLUBBEN HVOR DER ER PLADS TIL ALLE. www.glrk.dk
0
0
Svar på denne tråd

dyrlæger..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 08:42

Hvis ikke du havde givet hende nr. til en anden dyrlæge, så var det da gået galt.

- Jeg synes også i skal ringe og fortælle hva hesten engenlig fejlede.

For ca 1år siden, ville min hest ikk spise, hun lagde sig hele tiden osv. - det var en lørdag, og det var ikke min dyrlæge der havde vagt.

- Jeg ringede til vagt dyrlægen, og han sagde jeg sku longere hende, og se om ikk det blev bedre.

Det gjorde det ikk - jeg ringede igen.

Denne gang sku jeg så prøve at gå med hende, og prøve at hånd fodre hende, også se om ikke hun ville spise - det ville hun ikk.

Så ringede jeg igen, og denne gang gik han med til at komme, fordi jeg stædigt, og meget meget vredt sagde at han sQ blev nødt til at lette måsen.

Hun havde kolik, heldigvis ikke i så slem en grad - men for pokker da.

Vi kender vel vores heste bedst, og ringer vel ikk unødigt til dyrlægen - ja, jeg ringer i hvert fald ikk for sjov, og da slet ikk på en lørdag.

Men i mit tilfælde gik det heldigvis også godt.

Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.

0
0
Svar på denne tråd

Det er sku da utroligt!:O
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 09:20

:o vildt!, det kan man sku ikke være bekendt! er total enig med dig!:)

0
0
Svar på denne tråd

og HUN kalder sig dyrlæge!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 09:47

Det er rart at læse at I har samme mening som mig om den behandling.. Og ja, man burde nok gøre den anden dyrlæge opmærksom på at hesten faktisk var syg. Hendes argument for at der ikke var noget var jo at den ikke skrabede i jorden eller rullede sig - så var den ikke syg. Men nu er det tilfældgivis sådan at ike alle heste reagerer ens og det burde hun nok vide om nogen.

Ja, puha at jeg var stædig, tænk hvad der kunne være sket. Hende der har hesten har ikke så meget erfaring endnu så hun var virkelig glad for hjælpen samt at jeg holdt ved at en anden dyrlæge skulle ud så.

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

RiderLykke ♥Nikita og Emilϖ
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 11:21

Jamen jeg kan da kun give dig ret. Ærgeligt det var hende som havde vagt. Hvis det er den person som jeg tror det er, så har jeg heller ikke brugt hende, så kender hende ikke.

God bedring til hesten.

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

Når min
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 13:18

hoppe har kolik ligger hun sig også bare ned. Hverken ruller sig eller skraber. Hun ligger bare stille og kigger tilbage på sin mave hele tiden. Men hun har så åbenbart heller ikke kolik... Det må jeg huske at fortælle min dyrlæge inden han giver den olie næste gang. 7-9-13.

2,5 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.

1,5 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.

0
0
Svar på denne tråd

har os prøvet det
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 13:56

men det var så fordi hesten min begyndte at hoste. Så ringede og fik fat i vagtlægen. Ja DÉT gad hun altså ik køre ud for, for det var nok bare en virus. Det sagde hun, på trods af jeg forklarede hende, at hesten før har stået med akut astma anfald osv og havde et på daværende tidspunkt 9 mrds forløb af anfald, hoste og slim on and off.

Tog ikke hendes ord for gode varer, så ringede til en anden dyrlæge som kom ud med det samme- og gav den et ordentligt spark med lungeudvidende og slimløsende samt pencilin, for viste sig den var røv syg... som jeg jo sjovt nok havde prøvet at forklare dyrlæge nr 1.

Synes visse dyrlæger skal gøre op med dem selv, om de ikke burde finde et andet job, når de ikke gider komme, når man beder om det. Det jo ikke for sjov vi ringer efter dem.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 18:55

prøvet at ringe til vagtdyrlægen hvor min hest havde kolik...

selsfølgelig en fredag aften... Jeg havde haft dyrlæge ude til hesten dagen før også, hvor den havde fået olie mv, så jeg var ikke i tvivl om, at det var kolik.

Så jeg siger til dem i dyrlægevagten:"jeg vil gerne have en dyrlæge ud hurtigst muligt - min hest har kolik"

Hvortil der bliver svaret: "Kan det ikke vente til mandag morgen? Så kan du ringe til din egen dyrlæge..."

Så det er ikke alle der er lige kompetente sådan et sted...

Tanja

Se min smukke tinker på min præsentation....

Og nu også med shetlænderne: Sandfords Hjalte, Sandfords Ilja og Trisse.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 19:00

hva gør man hvis man ringer til sin dyrlæge og kommer igennem til dyrlæge vagten, men ikk vil betro sin hest til den der kommer ud- eller den man får fat i ikk vil komme ud aå? Jeg har ikk andre dyrlæger jeg bare kan få til at komme ud i sådant et tilfælde.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 23:15

Det lyder ikke godt... Vil du sende en pb med dyrlægen? Bare om det er den samme som jeg bruger / har brugt hvor min hest også døde:...

Dressursadel: Tophorse St. Martin Sælges 17" bred bom.

M/udstyr: 3800kr

U/udstyr: 3500kr

Kombi sadel: Maxam Fish NY sælges 17,5" bred bom.

1900kr .

0
0
Svar på denne tråd

jshdkajshkasj
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 15:01

Vil du ikke sende en pb til mig også - med både den "dørlige" dyrlæges navn og din dyrlæges?

Tror nu jeg holder på min dyrlæge - men er jo altid lækkert at vide hvem man IKKE skal ringe til :)

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den,

fremtiden kan ændres.

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 15:21

Jeg kan ikke undgå at kommentere denne tråd, da jeg syntes det er kritisabelt og farligt at vurdere en situation ud fra et vidnesbyrd, uden at begge parter i sagen har haft mulighed for at komme med deres version af det skete! Måske er der sket en uheldig fejlvurdering, måske er der sket en fejlfortolkning af det sagte, men det er umuligt at vurdere og må stå hen i det uvisse, indtil begge parter har haft mulighed for at ytre sig om deres vurdering af det skete og det sagte! Og at sende navne på personer rundt, uden at den omtalte person kan forsvare sig, er yderst kritisabelt...i mine øjne! Dette blot for at erindre om, at ting har 2 sider, og ofte ser helt anderledes ud, set fra en anden side! Ikke sikkert at det er sådan her, men det modsatte er heller ikke sikkert. Jeg syntes man skal være varsom med sådanne historier på et offentligt tilgængeligt net.

Husk at se ting fra alles synspunkt...og husk at kommunikere ordentligt!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 19:54

Sådan en dyrlæge har vi også haft besøg af i stalden. I Pinsen i år var der 3 heste der var dårlige. Der blev ringet efter vagt dyrlægen som først dukkede op efter 1½time. Da hun endelig kom var hun fuldstændig forvirret hun kunne ikke finde rundt i hvilken hest der havde fået en beroligende sprøjte eller hvor meget der var givet. Hun havde en masse bøvl med at få en slange i halsen og givet olie. Den ene fik det værre om aftenen. Den havde det rigtig skidt øjnene kørte rundt i hovedet og den kunne næsten ikke gå lige og der blev ringet igen. Hun sagde om det ikke kunne vente lidt, hun var lige kommet hjem og ville gerne have en bid brød . De kunne da lige gå ud og løbe med den. Da hun endelig kom, blev besluttet at den skulle køres til Ansager. Ejeren kendte ikke vejen derover så da hun skulle forklare vejen blev der sagt slap nu lige af unge dame. Det endte med at hesten fik drop hele natten den havde det heldigvis bedre næste dag, hvis ikke skulle den have været opereret. Dyrlægen var fra Trekants området navnet kender jeg ikke.

"At kunne ride er ikke et spørgsmål om liv og død. Det er langt vigtigere end det." Indiansk ordsprog

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan du
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 20:05

Jeg kan slet ikke forstille mig hvordan du kan dømme en dyrlæge, hvad er det der gør dig bedre end den dyrlæge.

Dyrlægen kan kun gå ud fra hvad ejeren siger i telefonen, og det er meget forskelligt hvordan en ting blir sagt, og derfor også meget forskelligt hvordan det blir opfattet.

Jeg synes i generelt her på Hn prøver at fortælle alting fra den negative side, og med mit kendskab til hestemennesker er der faktisk ikke så mange der er perfekte som det virker her på dette medie.

Du er andenhånds fortæller og din gengivelse er farvet af at du har brugt tid på at være bekymret for en hest, og jeg mener faktisk du skulle have trukket vejret før du anklagede en uddannet person , som er konfronteret med disse tilfælde meget oftere en du selv er det, og derfor måske er vildledt af ejerens udtalelser.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
Kører i sydsjælland.
0
0
Svar på denne tråd

allesammen
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 20:24

Hvor er det ærgerligt at læse at der er flere lignende eksempler..

Ang. pb med dyrlægens navn osv. - skriv efter det og jeg svarer..

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

har os prøvet det...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:02

min gamle hest fik kolik een gang hver vinter af at æde jord, træls, men sådan var hun...nå, det gjorde jo at jeg kendte hendes små tegn rigtig godt, bla flehmen og så vidste jeg, at trods gåture o.lig. så ville den være gal om ca to timer. Desværre syntes mine (skiftende ) dyrlæger åbenbart ik at "en bette tøs" som jeg var værd at fæste lid til, så hver gang satte jeg mig ned og ventede de to timer til hun var "syg nok" til behandling. Sys det var træls, for regningen, os for en falsk alarm er jo stadig min og hellere een gang for mange, end en for lidt... i dag har jeg heldigvis den skønneste dyrlæge, der har evnen til at være dybt faglig, men alligevel være i stand til at anerkende at ejer og/staldfolk er dm, der kender hestens "normaltilstand" og derfor er værd at lytte til og ikke bare at feje dem af som pylrede.

apropos pylret har jeg en tosset lille anekdote om en tidl. bekendt der var OVERpylret: hestens ben blødte, hun fik straks dyrlægen ud...det var blod fra myggestik!!!(på hvide hesteben). Dyrlægen fik sig et godt grin og pigen en regning.

0
0
Svar på denne tråd

Ved den pågældende
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:07

dyrlæge at der er denne tråd hvor man åbentlyst kan få navnet på hende af vide?

Er det ikke noget med at man ikke må skrive om personer uden at de ved det? Jeg ved godt navnet ikke bliver nævnt her, men da du åbentlyst giver det over pb så er det vel det samme?

Blot en undren, da jeg bestemt også mener der er to sider af samme sag...

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

har en værre historie
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:12

hvor en hest havde forstoppelse, der kom en helt grøn dyrlæge ud der var bange for heste!!! den skulle have olie med slange, men den kære dyrlæge bleve bange hver gang hesten flyttede sig så slangen blev hevet hurtigt ud,,, Det endte med at vi måtte ringe til en anden dyrlæge efter 1½ time, det var bare for meget... At der ikke blev ringet før forstår jeg så ikke, havde det været min hest havde jeg nok sagt at hun ikke skulle have noget med min hest at gøre... Hvorfor indrømmer folk det ikke hvis de er bange, så man kan bede om en anden dyrlæge??

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

har du ringet
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:13

til hende og ytret din utilfredshed??

Jeg skrev et langt indlæg igår men jeg kan se at det ikke er blevet postet. Desværre ved jeg at der er en del der har haft dårlige erfaringer med en dyrlæge derudefra. Så jeg vil gerne have hendes navn på en PB.

MEN.. Jeg mener faktisk at du/i har pligt til at ringe til hende og forklare at i ikke var tilfredse med behandlingen af hesten den dag. (eller mangel på samme)

Hvordan skal de kunne vide at de har fejlet hvis de ikke får det af vide?? og lære af dette?

Jeg mener faktisk at det burde være et krav at man henvender sig til folk og ytre sin utilfredshed hvis man vil "fremstille" dem offentligt.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

PernilleKrake
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:15

Nej, det er ikke det sammen. Her kan alle læse da det her skrives offentligt. En pb (privat besked) er som ordet siger privat og ingen kan bestemme hvad man skriver privat jo..

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

StaldRohan
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:20

Det kan du have helt ret i. MEN jeg kan ikke hverken bestemme at ejer til hesten skal ringe og fortælle tingene eller gøre det selv da jeg ikke talte med pågældende dyrlæge - desværre. Eller kan jeg?

M.V.H. Maria L. Nielsen

www.lykkepoms.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:24

Ja det er for dårligt, men det er der jo desværre mange eksempler på.

Jeg havde en syg hest sidste weekend, den lagde sig også i boksen og havde ikke rigtig appetit, dyrlægen kom heldigvis med det samme.

Jeg har det også bedst med at sikre mig at mine heste altid har det godt.

Sælges: Smuk fuldblodsvallak, 4 år og 163 cm. Mørkebrun med blis og 4 hvide koder. Under tilridning og løsspringer godt.

25-30.000 kr. Nedslag ved hurtig handel.

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg da
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 09:13

at jeg ville gøre. Ringe til hende og forklare hende situationen og fortælle hende hvad der skedte efterfølgende. Bare til hendes orientering.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd

bom bom
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 12:20

Det er da en kedelig historie, men heldigvis endte det jo godt. Men jeg er samtidig enig med vedikkemeget. Det er lidt farligt/dumt at skrive om en person der ikke er klar over det, og ikke kan forsvare sig, for hun har måske en anden opfattelse af situationen. Og så er det vel ikke så svært at gætte hvem der henvises til eftersom der kun er én kvindelig dyrlæge dér!! Men god idé med at ringe og fortælle hende om hesten.

-Mvh Maria :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nå, ja
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 12:37

Det er indlæg som det her der gør, at jeg helst ikke vil arbejde med heste når jeg er færdig med studiet. Gør man noget forkert bliver man straffet til tid og evighed - og det er ikke altid man finder ud af hvorfor kunderne lige pludselig forsvinder.

Jeg synes da helt sikkert, at ejeren af hesten skal ringe/skrive til den dyrlæge som sad med vagten den dag. Så kan hun da få at vide at hun lavede en fejlvurdering og at hun næste gang hun får sådan et opkald skal tage det lidt mere alvorligt.

Knus

Anne-Marie

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt dyrlägen
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 12:40

I denne situation er man da forpligtet til at kontakte dyrlägen. Spaden skal da vide at hun har gjort noget forkert. Ellers bliver det jo ikke bedre til näste gang, og så er det andre det går udover.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 13:13

Det er svært det med dyrlæger.

Da Karst døde var det efter min overbevisning også pga manglende indgriben fra min dyrlæge.

jeg blev ringet op kl. 7.00 om morgenen og fik afvide Karst var skidt, og ikke ville spise sin morgenmad. Jeg skyndte mig derop og mødte en meget syg hest. Han var rolig, men gennemsvedt og iskold. Jeg ringede efter dyrlægen, og gik med ham i hallen. Her gik vi i fem kvarter, inden dyrlægen gad indfinde sig.

Han fik lidt olie, smertestillende og antibiotika da hun mente han havde lungebetændelse.

Jeg spurgte om hun var sikker på det ikke var tarmslyng, når han nu var så rolig, men stadig gennemblødt. Men nej det var det i hvert fald ikke... Nu skulle jeg bare køre hjem og se til ham igen til aften.

Jeg kørte selvfølgelig ikke hjem. Efter ca 20 min begyndte hans slimhinder at ændre farve, vandet dryppede af ham og han var ISKOLD. Han blev fjern i øjnene.

Ringede igen og sagde at det altså var helt galt.

Efter ca 5 kvarter igen kom hun. Og og og... min stakkels hest var nu gået i chock, havde meget stærke smerter pga. TARMSLYNG!!!. Han blev selvfølgelig aflivet.

Hold kæft hvor var/ er jeg bitter. Han kunne måske have været reddet, hvis hun havde reageret første gang.

Det tilgiver jeg hende aldrig. Ved det er menneskeligt at fejle, men ikke en så indlysende fejl.

Også forbandet at man er så autoritetstro at man ikke reagerer noget mere, i stedet for at tro på alt hvad dyrlægen siger.

Jeg SAGDE jo det var tarmslyng, havde jo lige set et tilfælde en uge inden.

For pokker hvor jag savner min smukke dreng.

You can´t get away from the trouble, ´cause there ain´t no place that far

R.I.P Karst

Dejlig springhest udlånes

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nemt
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 13:47

at være dyrlæge i dag.

Det har sikkert ikke været sjovt at være vidne til det her

:-(

Men til andre tider læser man også om de dyrlæger, der kommer farende og hælder olie i og sprøjter i øst og vest og næsten også naboens hest (ku ikke lade være, det rimede jo så fint), og så er det OGSÅ galt, for så er dyrlægen for hurtig og vil bare tjene penge.

Jeg kender ikke dennne dyrlæge og vil derfor ikke sige for eller imod, hvad hendes grunde mon har været.

0
0
Svar på denne tråd

skallstorp, og lywur
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 19:43

Jeg synes i skal vare jeres mund.

man kan ikke kalde en man ikke kender for "Spaden"

Lywue siger fem kvarter før dyrlægen "gad" indfinde sig.

Har du overvejet at dyrlægen måske var igang med en anden hest eller syg ko da du fik brug for ham.

Manå altså komme tilbage til en civiliseret taleform her på Hn, Der er snart ikke til at komme ind, for ubehagelige udtalelser.

Skam jer.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
Kører i sydsjælland.
0
0
Svar på denne tråd

Helt enig!
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 20:17

Nogle af Jer, har en meget ubehagelig tone herinde!

Kan godt forstå, hvis nogle dyrlæger, betakker sig for at køre ud til hesteejere.

Nu må I ikke misforstå mig. Jeg føler dybt med Jer, der har mistet en hest.

Jeg har selv mistet 3 heste i løbet at de sidste 2 år pga. forfangenhed, akut hjertesæksbetændelse og gigt!

Men jeg må sige at jeg i alle 3 tilfælde føler dyrlægerne har gjort, hvad de kunne. Men jeg er også så heldig (kan jeg høre) at dyrlægen kommer når jeg ringer og ikke stiller spørgsmåltegn ved, om hesten nu også er syg, når jeg ringer efter dem.

Mvh.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Hold da ferie...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 10:06

Jeg kommer også i tanke om, hvorfor det er jeg tvivler på at heste er det område jeg skal arbejde med.

Man KALDER sig ikke dyrlæge -det er en beskyttet titel. Enten er man eller også er man ikke.

Som om vild med dans er vigtigere når man er på vagt?

Antydninger om at pågældende lå og kneppede med en mandlig dyrlæge? (ISÆR den her synes jeg fandme er grov!)

Ventetid? (ja, måske er lige nøjagtig DIN krikke ikke den eneste der er syg!)

Det er ikke ok, lige at kaste en krydderbolle i halsen efter at have været på vagt i 24 timer? Giv os dog lige to sekunder -fejlbehandlinger og -diagnoser stiger garanteret hvis vi skal arbejde på tom mave!

Nu må I sgu snart styre jer.

Hver gang en hest ikke står til at redde er det dyrlægens skyld -hesteejerne derimod er helt perfekte i alle henseender! Og sagen skal naturligvis straks udbasuneres her på HN med navn og det hele -helst når man ikke selv har været til stede, men bare har hørt sagen fra den ene side.

Det er ikke et let erhverv og helt ærligt -der er ingen gren der er værre end at arbejde med heste. Hestetøser er per definition jordens mest hysteriske folkefærd. I får det jo nærmest til at lyde som om dyrlægerne har taget fejl med vilje og er ude på at slå jeres dyr ihjel. Tror I virkelig det er tilfældet? Mener I virkelig, at vi bliver dyrlæger, fordi vi vil få dyrene til at dø og lide?

For så har dyrlægestanden sgu et imageproblem!

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 10:42

Anna - HEP for pokker!

Jeg tænker præcis det samme som dig, når jeg læser sådanne tråde. Jeg vil sgu ikke arbejde med heste hvis ejerne er sådan.

Og jeg læser ikke til dyrlæge, for at få dyr til at lide, for at lige få det slået fast.

Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 10:50

Det med at offentliggøre navne kan jeg også kun tage afstad fra. Kunne ikke drømme om at gør det, hverken offentligt eller over en pb. Jeg er ikke interesseret i at besværliggøre vedkommendes fremtid som dyrlæge, da det som jeg skriver, er menneskeligt at fejle.

Men der er forskel på fejl!!!

Nogæe er værre end andre.

Selvfølgelig kan dyrlægen have været ude ved at andet dyr der trænger til hjælp, men så kunne man jo sende en anden dyrlæge!!

At der gik så lang tid ved første besøg, kan jeg til nød acceptere, men ikke anden gang, hvor dyrlægen jo vidste hvor slemt det stod til.

Det et det endte med en aflivning, er ikke mit største problem, for det er at han de sidste timer af sit liv måtte have så stærke smerter.

At jeg skriver jeg ikke kan tilgive hende er jo i bund og grund mit problem, ikke hendes. Jeg har haft hende uden siden (og inden) og har altid været meget tilfreds. Men oplevelsen med Karst gjorde for ondt.

Jeg vil godt påpege at hun kender min mening. Vi har snakket om det, både på selve dagen og også siden.

You can´t get away from the trouble, ´cause there ain´t no place that far

R.I.P Karst

Dejlig springhest udlånes

0
0
Svar på denne tråd

jeg er sikker
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 15:39

på din dyrlæge har tolket dine ord som at det ikke var alvorligt. Der er da ingen dyrlæge der først bruger 7 år på udd, og derefter ønsker alle dyr døde.. Eller??

Fjordhest er bedst!
0
0
Svar på denne tråd

jepper...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 16:09

helt enig med de 2 stud.med. vet'er!!!

Trine Bach
Allround rytter med oldenborgeren Cassandra
Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
0
0
Svar på denne tråd

så vidt jeg ved
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 23:27

er der 2 kvindelige dyrlæger på højgård. og jeg mener stadig at du skal ringe derud og tale med en pågælende. Hvordan skal de have en change for at vide at de ikke havde ret hvis de ikke høre andet??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 09:21

Jeg mener ikke det kan passe, når jeg ringer til en dyrlæge det sq for han/hun skal komme for jeg er usikker. Så er det ikke for en hygge snak. Jeg ringer kun hvis jeg mener det er nødvendigt..

Håber ejeren skifter dyrlæge..

MVH Mette

Er uden hest pt.Søger en heste der er fornuftig.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægetilkaldelse!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 13:21

Kære Mette. Gid alle var lige så fornuftige som dig, og kun ringede til dyrlægen når det var nødvendigt!! Ved fra dyrlægeside at ALT for mange ringer for detaljer, hvilket gør det svært at være parat, udhvilet og oplagt til de tilfælde hvor det virkeligt er nødvendigt med god, sagkyndig dyrlægehjælp! Er sikker på at det også er derfor at dyrlægen prøver at spørge ind til alvoren af problemet inden der køres ud! Har tidligere læst et indlæg hvor en hesteejer ringede pga blod på et hvidt ben, og så var det fordi hesten havde et myggestik!! Måske en dyrlæge ikke er så oiplagt til den store "tur" efter 3-4 "myggestikssager" i træk, måske ovenikøbet om aftenen! Men som sagt, dejligt at du ikke ringer med mindre det er alvorligt...det får alle en bedre behandling af!

Husk at se ting fra alles synspunkt...og husk at kommunikere ordentligt!
0
0
Svar på denne tråd

RiderLykke du skulle skamme dig ...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 13:37

... for kors i hytten da, hvor du trækker i land nu.

Du hænger en dyrlæge ud, for en episode som hestens ejer ikke selv vil klage til pågældende dyrlæge over.

Du opfordrer alle, som vil have navnet på dyrlægen til, at de kan få den over PB fra dig.

Du har startet tråden på eget initiativ Maria, så hvordan kan du være i tvivl om, at du vist bør kontakte dyrlægen og gøre hende opmærksom på tråden ??

Er der for øvrigt ikke en af adfærdsreglerne, der forbyder den her slags andenhånds-klagetråde ??

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider