Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

stævne med 3 ringsbid??
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 23:33

Mit spørgsmål går kort og godt ud på om man må ride stævne med 3 ringsbid eller ej??

Både dressur og springstævner spørger jeg til..

Håber på svar..

At ride er at leve
.
Så er Kasmus solgt, og Be-Dancer Højgård indkøbt :-)
0
0
Svar på denne tråd

6.tegn
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 23:36

du må gerne ride med det til springstævne, alm klasser, du må vidst ikke f.eks til dsa osv, men det er kun et skud i tågen, er ikke sikker..

til dressur må du IKKE i nogen som helst klasser

mvh sandra

Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3

0
0
Svar på denne tråd

Oki...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 23:38

Sandra, tusind tak for det hurtige svar..

Jeg vidste jeg kunne regne med nogen her fra HN..

Så en la eller mb i spring på 1'er pony, må godt rides med 3 rings bid, men ikke en lb dressur for samme pony? Right??

At ride er at leve
.
0
0
Svar på denne tråd

reglementet
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 00:24
0
0
Svar på denne tråd

birkus...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 00:30

fordi at jeg ikke kunne finde det, og ikke åbne alt hva jeg finder på nette, opgav derfor hurtigt og håbede på lidt hjælp fra nogle kloge hoveder herinde fra..

Kan heller ikke åbne dit link.. Den skriver bare at internet explorer ikke kan vise siden...

Stella.

At ride er at leve
.
0
0
Svar på denne tråd

rigtigt forstået
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 00:31

og husk at du ikke må bruge nogen form for kæde/rem under hagen i forbindelse med 3-ringsbiddet - det kan du blive disket på...

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

oki...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 00:40

Line, jeg takker..

Nu er det heller ikke mig selv der skal ride med biddet, men det er en 12-årig pige der har min pony på prøve, og de mener pludseligt at han er blevet super stærk, og de melder ud allerede efter 3 dage at de nok vil sende ham retur..

Derfor er jeg ude med alle midler for at hjælpe dem. For ponyen er redet i 9 måneder af en 13-årig, så vil også tro en 12-årig kan ride ham. Har sagt de skal ride ham mere med benene, for jeg plejer altså ikke at have hårdt fati ham når jeg rider. Men de er åbenbart blevet nervøse og er bange for at han stikker af fordi han er halvt nordbakke og er meget stærk i halsen.

Nogle der ved om det her bid overhovedet vil kunne gøre noget ved problemet???

Jeg har som sagt aldrig selv haft behov for at ride med et.

Stella.

At ride er at leve
.
0
0
Svar på denne tråd

jamen det
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 06:54

kan godt hjælpe, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at hun måsk skulle lære at ride hesten... måske få noget undervisning... hvis de ikke har haft den så længe, så ville jeg måske vente med at putte andet i munden, et 3 ringsbid er jo hårde end et alm. bid og kan gøre skade i hans mund, hvis den bliver brugt forkert...

bare lige en tanke...

Knus Nanna

som sørger over tabet af Brian Dyret

Udstyr sælges bl.a. hubertus flexline,underlag,dækken,halerem m.m

Mine dejlige drenge

Brian R.I.P 19/10 2007

Sejr R.I.P 4/1 2007

0
0
Svar på denne tråd

der er jo meget forskel
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 08:14

Ridefærdigheder behøver jo ikke nødvendigvis have noget med alder at gøre. Jeg ved jo intet om hverken den 13-årige der har reddet ham hidtil, eller den 12-årige der har ham på prøve, men hvis nu den 13-årige har reddet hele sit liv eller simpelthen er et naturtalent, og den 12-årige kun har reddet et års tid, så kan det sagtens være svært for den ene at ride en pony som den anden sagtens kan ride (håber du forstod min lange, kringlede sætning ;))

Jeg kan godt se det er smadderærgerligt hvis du skal tage ponyen retur, men hvis den vitterlig er for stærk for pigen er det nok det bedste - hvis hun er blevet bange for den tror jeg ikke et bid løser problemet...

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

ja, I know..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 10:06

Jeg vil faktisk give jer begge to ret..

Nanna, jeg har bedt hende få noget undervisning, og det har hun vist også fået 2 gange nu, men hun sætter sig ikke nok i respekt overfor ponyen. Selvom ridelæreren også beder hende gøre det. Men er man først blevet lidt bange for en hest, så skal der meget til før at den uro forsvinder igen..

Line, ja der er helt klart forskel på hvor lang tid de har redet, men også på hvor meget vægt man ligger i ponyen, han har jo aldrig været et problem for 21-årige mig... Men har haft en 15-årig til atride ham på det seneste og der har heller ingen problemer været.. Og der har også været 12-årige piger ude og prøve ham som sagtens har kunne styre ham. Jeg tror simpelthen bare ikke de har fået sig sat i respekt overfor ham.

Ja, jeg må jo nok tage hesten retur, jeg synes bare det er synd at flytte sådan rundt på ham og flytte ham fra sted til sted, nye mennesker, nye heste etc.. Så havde håbet på at første gang ville være lykkens gang.

Men nu prøver de at købe biddet og jeg har bedt hende få undervisning første gang hun bruger det, og så må vi jo se om hun føler sig mere tryg når hun rider med det.

Stella.

At ride er at leve
.
0
0
Svar på denne tråd

undervisning
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 11:02

Ja jeg vil også mene at det ville være godt med noget undervisning, men hvis de gerne vil lade den gå retur, så syntes jeg du skal takke ja, for hvis de allerede er kommet dertil aå tror jeg ikke det bliver godt.

Det er da også smadder synd for din pony, jeg er så også modstander af symptom løsninger, jeg mener det er bedre at helbrede.

Mvh Marianne

POny bokse udlejes - se præsention.

0
0
Svar på denne tråd

på prøve
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 11:09

så lad være med at sende ham på prøve!

Jeg synes ligesom dig, at det er synd at flytte hesten frem og tilbage for en måned eller to med nye ryttere hver gang. Lad rytterne komme og prøve ham ved dig ligeså meget de vil men lad ham blive stående hvor han står... Hvis du tager ham tilbage nu, kan du også komme til at stå i en situation hvor han skal genopdrages fordi pigen ikke har kunnet magte ham - dvs. du får en pony retur der reelt er mindre værd end da du sendte den afsted, og du kan risikere at skulle lægge ret meget arbejde i den for at få den normal igen...

Desuden er du så også sikker på, at ponyen er solgt når den er hentet, og du skal ikke gå og vente i en længere periode før du finder ud af hvad der skal ske.

Dette er ment som et råd, som du selvfølgelig kan følge eller ej præcis som du vil :)

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

på prøve eller ej..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 18:50

Line: Jeg har også overvejet det med ikke at ville sende ham på prøve, da jeg hader at han skal flyttes sådan rundt!

Men hvad så hvis jeg i denne situation ikke ville sende ham på prøve og de aå havde købt ham og fortrudt, så ville de jo have solgt ham videre, og det er endnu værre synes jeg.. for måske de ville være desperate og sende ham det forkerte sted hen.

Men ja, jeg ved godt det er lidt af et sats at sende sin hest på prøve, og jeg har helt sikkert ekstra arbejde i ham når han kommer hjem i og med at opdragelsen skal genopfriskes..

Men hellere ligge lidt ekstra arbejde i det, end sende ham det forkerte sted hen...

Problemet med disse er også at de kommer fra Aabenraa, 140 km væk fra mig, så de kan ikke lige sådan komme og prøve ham nogle gange. Men jeg har faktisk haft sagt til alle at de var mere end velkomne til at komme og prøve ham igen hvis de var i tvivl.. Så jeg kan helt klart godt se hvor du vil hen med det.

Men jeg kom også lige til at tænke på dengang hvor jeg var ca 13 år og kiggede efter min første pony, der prøvede jeg en som de kørte ud til min rideskole, og det var skam en rigtig fin pony, men den var lidt oppe og køre og jeg vidste jo ikke om det var fordi det var første gang den var i den ridehal eller om det var fordi den generelt var tændt. Jeg spurgte om jeg kunne få den på prøve og det kunne jeg nemlig ikke, så jeg frygtede lidt at de skjulte noget, og jeg takkede nej til hesten. Jeg fandt sldrig ud af om den var for tændt til mig, eller bare reagerede på det nye sted

Stella.

At ride er at leve
.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider