|
|
| Galdesten |
|
|
Jeg var til lægevagt igår . Og han mener jeg har galdesten. Og skal til egen læge og en hel masse prøver . nogen herinde der har eller haft det. Jeg var så syg af det igår. med smerter i højre side som gjode jeg til sidst måtte kaste op og til sidst kunne jeg ikke holde noget i mig pga kvalme. så jeg fik smerte stillende og kvalme stillende. men nogen af jer der har haft har det . hvad med kost hvad må man spise. ?
OFTE ER ULVESIND UNDER FÅRESKIN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| galdesten |
|
|
Jeg har haft galdesten og det gik grueligt galt. Jeg havde det i flere år, jeg kan slet ikke forstå nu, hvordan jeg kunne holde det, men jeg mente jeg kunne kontrolere smerten. Det gik bare så galt at der satte sig en sten i vejen for udgangen fra bugspytkirten og jeg fik betændelse. Jeg blev akut indlag og lå med sonde i flere dage. Jeg blev opereret og fik afvide jeg var heldig at overleve. Det er sjældent det ender så galt, men jeg vil anbefale dig at få dem fjernet. Hold dig fra fed mad og æg.
Kamilla med hestene Sylvia - Snuggi - Marquis og Mosegårdens Dante R.I.P Harbo,* 13/9-07 Absolut rolig vallak købes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej tak for dig svar |
|
|
uha viste ikke det kunne gå så galt. fed mad og æg. uha så må jeg hellere passer lige på mine sovser, jeg håber ikke jeg når at få sådan et anfald som igår. det var ikke sjovt. troede jeg skulel dø. Og så kan man sidde her idag have mindre smerter meen bedre idag. Og læge vagten sagde jeg kunne få sådan en omgang til. Men fatter bare ikke hvorn han kan mærke det ved at trykke en. i højre side?? Men det vel derfor jeg skulle til egen læge have taget blodprøver. jeg aner ingenting følte jeg blev dårligt informeret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Galdblæren sidder i højre side lige under ribbenene. Der er derfor lægevagten har trykket dig der. Du var sikkert også meget øm. Det gør bare så ondt at have de anfald. Jeg kan godt huske det. Jeg troede også jeg skulle dø de første gange jeg havde dem, men så var det ligesom at jeg kunne kontrolere det. Det er bare ikke en god ide, da det godt kan gå galt, som jeg har skrevet. Det er ikke slemt at blive opereret. Det sker ved kikkert og jeg har kun 4 små ar. et i navlen et under brystet og 2 i højre side.
Kamilla med hestene Sylvia - Snuggi - Marquis og Mosegårdens Dante R.I.P Harbo,* 13/9-07 Absolut rolig vallak købes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| galdesten |
|
|
Jeg skal have fjernet min galdeblære i næste måned netop fordi jeg får anfald af galdesten samt har været indlagt 2 gange pga at det udviklede sig til bugspytkirtelbetændelse. Den første gang jeg var indlagt var en slem omgang, jeg var indlagt i 2 uger, de første 4-5 dage kastede jeg meget op og lå med sonde så de kunne suge galde op. Da jeg kom hjem tog jeg kontakt til min egen læge og fik noget meget stærkere smertestillende. Jeg har haft et mindre og et lidt større anfald siden jeg var indlagt første gang, ved det større anfald tog jeg på skadestuen da lægevagten ikke ville hjælpe, jeg kunne fortælle at jeg have bugspytbetændelse hvilket blodprøverne også viste, jeg havde jo lært at kende symptomerne. Mine anfald har været overstået i løbet af ½-1 time, hvis det varede i flere timer var det tid til en tur til skadestuen da det kunne være bugspytkirtelbetændelse. Jeg har tabt 8 kg. da jeg helt er stoppet med at spise slik, kager, chokolade og for fed mad, sodavand drikker jeg nødig, jeg drikker helst kun æblejuice, jeg vil simpelthen ikke tage nogen chanser mere, da jeg slækkede lidt på hvad jeg ikke spiste fik jeg anfald igen. Jeg begyndte at få galdestensanfald i maj måned, de kom med jævne mellemrum og jeg kunne ikke finde ud af hvad i kosten der udløste et anfald, samtidig troede jeg jo at det bare var en slem omgang forstoppelse, jeg havde da godt nok undret mig over det sted smerten sad, men jeg tænkte slet ikke over at det kunne være noget andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fik fjernet |
| Forfatter:  |
Vincent 1 |
| Dato:  |
23-10-2007 00:31 |
|
Jeg fik fjernet galdeblæren for 1½ år siden, det blev gjort på Hamlet med kiggertoperation, fik kun 4 microskopiske ar og operationen var "piece of cake", og ingen problemer med den galdeblære siden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg fik galdestensanfald |
|
|
i 2001... havde anfald på op til 20 timers varighed, men jeg var gravid derfor kunne de ikke fjernes før efter fødslen.. et halvt år efter fødslen gik det i sig selv, men nu 5 år efter er de kommet tilbage og stenene er vokset sig til 3 dobbelt str... har fået tid til op her på torsdag, der skal galdeblæren fjernes. jeg skulle holde mig fra alle mælke produkter, juice, sodavand alt med fedt og sukker.. jeg kunne næsten ingen mad spise.. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
Vibs 1 |
23-10-2007 14:58 |
|
Har prøvet, og det er mindre smertefuldt at føde, end at have et galdestensanfald  Jeg gik i den lokale helsekost, hvor man kan købe noget vædske, som rent faktisk ikke smager særlig godt Men det er meget virkningsfuldt, og jeg har ikke, siden jeg drak 2 flasker, haft nogen som helst problemer med galdesten... Har læst en del om emnet, og mange oplever stadig volsommer smerter efter at de er opereret, til lægerne/forskernes forundring. Så derfor prøvede jeg noget andet...
Hilsen Vibeke Wrap sælges, mini bigballer, Nordjylland 200 kr Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er resium |
|
|
man kan drikke... hver 10 oplever anfald selvom stenene er kommet ud... så må vi håbe at vi er nogle af de 9 mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| galdesten |
|
|
Er noget fanden har skabt i vrede! Sørg for at din læge giver dig noget medicin med hjem, så du har når det går galt om natten. Sørg for at det er stikpiller, for tablettet bliver ikke indenbords. Jeg havde en pudsig oplevelse efter min operation. Jeg var til en alternativ behandler (massør + alt muligt andet) og han havde nu prøvet flere mennesker med skævheder omkring (hæng mig ikke helt op på det) 6. 7. og 8. ryghvirvel. De kloge mener at nerverne til bugspytkirtel, lever og galdeveje forlader rygmarven der og det derfor kan lave så meget ravage. Jeg havde en enorm skævhed i ryggen der. Han spekulerede på om dem som forblev ved med at have smerter, måske var nogle af dem som led meget under en skæv ryg, som drillede nerverne. Jeg læste i en urtebog at man skulle brygge en te, som smagte som bitter tjære. Det kunne afstresse galdeblæren, hvis den gik på krigsstien og det hjalp mig faktisk. Derudover drak jeg spandevis gyldenriste og det kunne også holde det i ave. Ellers vil jeg også bare råde til at få dem ud. Jeg endte med et gigantisk anfald som krævede indlæggelse, akut operation af en møjbetændt galdeblære og en sten som efterfølgende kilede sig fast i galdegangene med en overbelastet lever og bugspytkirtelbetændelse som følge. Hvis en sten kiler sig fast i galdegangene skal de ind via munden med en sonde og hente den ud. Og det kan ikke anbefales. Så få den galdeblære ud, inden den laver for meget ravage. Jeg har 8 sten af 1cm tykkelse stående herhjemme som jeg stadigvæk ynder at kigge meget vredt på.
Hilsen LeneJ
Volden starter, hvor viden stopper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| av for pokker |
|
|
Jeg har hørt at Tranebærsaft er godt for det.. Min far har også haft både galdesten og nyresten.
Knus herfra Jeanne ¤ Strandgården's Safir ¤ en drøm blev virkelighed Se din hest i øjnene & se dig selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opereret |
lene nielsen |
23-10-2007 22:09 |
|
Jeg blev opereret for 3-4 år siden, hvor galdeblæren blev fjernet. Det er noget af det bedste der er sket, for der findes ikke noget værre end sådan et anfald. Jeg kan spise alt siden operationen. Bare jeg tænkte på fed og røget mad førhen, var det lige før jeg fik et anfald. Så hvis det er galdesten du har, er der kun een vej, og det er til hospitalet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har haft det |
|
|
glemmer aldrig hvor ondt man har. Jeg blev opereret for 3 år siden, fik fjernet hele galdeblæren. Det var bare sådan en lettelse bagefter. Så tøv ikke med en opration.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle sammen |
|
|
tusind tak for alle jeres svar. Lægen .tog en masse blodprøver for galdesten, nyresten, alle mulige betændelses tilstande i maven. og også bugspytkirtlen... Jeg har haft det fint siden i mandags. og været til boksning og det hele . vil ikke male fanden på væggen. så må jeg tage den derfra når mine svar kommer på tirsdag. Lægen sagde jeg ikke måtte spise andet en lidt brød og noget yougurth. ingen kaffe ingen te. ingen cola. slik eller noget, jeg tør så heller ikke. efter det anfald jeg fik i søndags. men jeg super gald for i ville skrive hvad det var og hvad man må spise. osv. Men håber det ikke er det. nu jeg begyndt min boksning og den vil jeg helst ikke miste. knuzzer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| +++ |
|
|
Er blevet opereret for galdesten og fik fjernet en hel masse men ikke galdeblæren så jeg får stadig anfald men ... så prøvede jeg efter råd at tage en ganske alm kodimagnyl og de tager smerterne med det samme. Mvh Ann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jep galdesten??? |
|
|
Da jeg under min graviditet med andet barn, også fik nogle uforklarlige smerter (MEGET STÆRKE SMERTER) var jeg netop lige som dig til vagtlægen. Han gjorde det samme trykkede i højre side, lige under ribbene og jeg sprang næsten op i loftet, han kunne også bekræfte at jeg havde galdesten, men imens jeg var gravid, kunne der ikke gøres noget. Så jeg aftalte med min egen læge, at når jeg havde født, skulle jeg ud og skannes, så vi kunne få en idé om, hvordan det stod til. Da jeg så havde født og havde haft et par anfald mere, mindede jeg lige lægen om vores aftale, og han sendte straks en henvisning til en skanning. Resultatet af skanningen var: Du har da ingen galdesten??? Så nu har jeg fået taget 1 million prøver (føles det) og de kan ikke finde noget. Jeg vidste ikke det, som en har skrevet, med den skæve ryg og jeg har en del ryg problemer, så det kan måske forklare mine "galdesten anfald". Ellers har jeg spøgelser i maven! Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|