Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

jagt og afspæring?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 14:55

Vi var i går på tur, som blev noget omdirrigeret af jagt. Vi hørte, at der blev skudt, men kunne ikke lige lokalisere hvor pga. ekko. Det viste sig så at være i den retning, vi red, da vi pludselig så en jæger stå ved noget læhegn. Kort efter kom hunden tonsende og bag den andre jægere. Vi vendte selvfølgelig om, men bagefter kom jeg til at tænke på, om der egentlig ikke skal spærres af på en eller anden måde? Det er da egentlig ret farligt. Vi var ikke mere end 100 meter fra dem. Selvfølgelig kan de godt se, vi ikke er et lækkert rådyr, men for at komme væk red vi på den anden side af den her lille stribe skov. I teorien kunne de vel godt komme til at ramme os? Jeg synes, at det virker pænt ubehageligt. Derfor tilbage til spm: skal der ikke gøres opmærksom på, at der jages på den ene eller anden måde?

Mvh Signe-som er træt af jægere!

Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?

0
0
Svar på denne tråd

Det plejer
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 14:57

at blive skiltet, når der er jagt i skoven.

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Nu mega frelst og meget mere oplyst

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

Man kan jo også
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 14:58

Bare holde sig helt væk den dag der er jagt, det er jo ikke hver dag eller hver weekend i de 3 mdr. hvor alt ca. må skydes.

Jaja det var da uheldigt.

Men det er ikke nemt at spærre af.

Fx må jeg godt ride på vejen mellem de 2 stykker skov jeg ellers benytter, men et hagl kunne jo ramme mens jeg var der lovlig på vejen, så vi holder os væk på disse dage.

Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

Vigtig info. på min præsentation..

0
0
Svar på denne tråd

jep det
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 14:58

talte kæresten også om. Han mente bare, at det er lovpligtigt?

Men her var ingen skilte-det var egentlig også et sært område at jage på, meget smalt og langt, så måske det ikke lige er til at skilte. Jeg ved det ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Illum.
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 15:00

Jeg vil også hellere end gerne holde mig væk, men jeg aner jo ikke, hvornår de jager-før end jeg hører skudene. Ved ikke lige hvor jeg skal søge den info. Har ledt lidt på nettet, og der kan jeg bare se, at jagtsæsonen egentlig er pænt lang

0
0
Svar på denne tråd

signus
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 18:33

du har din interresse som du dyrker hele året , så tænk på hvor meget de jægere har deres , den er slet ik så lang som det ser ud til.. og der bliver lavet flere og flere regler for dem , så måske ska de også bare ha lov at være der som du skal...

0
0
Svar på denne tråd

jagtlovgivning
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 20:31

For at færdes sikkert i en skov når der er jagttid, er det vigtigt at man overholder de almindelige regler om færdsel i skov. Dvs at man naturligvis kun færdes på de anlagte stier og veje. Det er nemlig ikke tilladt for jægerne at skyde ind over veje og stier. Ejeren kan ved skiltning, lukke skoven for færdsel i perioder hvor der er jagt. Der vil kun være skiltning ved de offentlige veje og stier, og man bør derfor i jagttiden ikke gå ind i skoven af uofficielle eller "hjemmelavede" ruter.

Jeg har nu nærlæst hele min jagtlovgivning og kan faktisk ikke se at man SKAL skilte med at der jages, men at jægeren dog skal tage de nødvendige sikkerhedshensyn til både mennesker såvel som for de dyr som jages.

god aften Betina

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

Helt super og meget nem springpony kat 2 sælges. Se præs

www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 20:43

Betina! Ok, så ved jeg det. Jeg bruger heller ikke andet end de "reglementerede" ruter. Synes bare at de jægere her var farlig tæt på. Men de ved jo nok, hvad de laver!

Og til hestepige: fnis! Du kan tro, at de må være der. Men jeg vil gerne vide, hvor de er! Tror ikke min bag er pæn med huller i-udover dem, der er der fra naturen, hø hø.

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

jagt...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 10:28

For mange år siden var jeg på vej i skoven en dejlig formiddag. Jeg hørte i det fjerne nogle skud men regnede med det kom fra en af markerne. Vi havde en aftale med skovfogden om at de ville sætte skiltning op ved indgangen ind til skoven + hænge en seddel op på rideskolen om at de ville holde drivjagt i skoven. Da der ingen advarsler var måtte det jo ikke være i skoven. Jeg valgte dog at tage en af ridestierne der går gennem skoven istedet for den ridesti der er tæt på markerne.

Det blev mit held.

Skovfogden havde lige glemt den dag og sætte advarsle op.

Da jeg drejede ud på en stor brandbælte ( også en ridesti). Stod der op til 20 jægere med få meters aftand med geværet klar. Jeg blev så forskrækket og jeg tror de blev lige så forskækket over at se os.

Det blev råbt og skreget. Skynd dig at komme væk.Skynd du at ride til højre. Vildtet er ved at blive drevet frem. Jeg satte i galop og råbte bare. Jeg må da ikke ride ned af den vej. Der er ridning forbudt. Ja det var åbenbart så printet ind hvor jeg måtte ride og hvor jeg ikke måtte, at jeg ikke tænkte på vores sikkerhed.

Heldigvis kom der en ridesti lidt længere nede. Jeg nåede lige derind da skuddene bragede bag os.

jeg skyndte mig at ride hjem. På vejen hjem og bagefter tænkte jeg meget på hvad der kunne være sket. Specielt hvis jeg havde valgt at ride den vej jeg plejede at ride. Jeg var så komme ud på brandbæltet fra den side hvor vildtet blev drevet frem fra.

Jeg fik advaret på rideskolen om at der var drivjagt i skoven samt blev der snakket med skovfogden om det.

Jeg tror det gav mange en stor forskækkelse. Skiltningen kom igen på plads.

Hilsen

Mona

Ejer af den dejlig DSP hoppeføl Hyldtoft´s Kika Bredager. Se hende på min præsentation : )

0
0
Svar på denne tråd

Se om der er biler
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 10:33

Der plejer at holde en masse biler på vejen ved vores skov, så de dage holder jeg mig til banen.

Men tror faktisk ikke, der er krav om skiltning. I hvert fald ikke i private skove.

0
0
Svar på denne tråd

jagtregler
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 10:38

Nu har jeg lige talt med min kollega som siger at man skal skilte, men jeg kan nu alligevel ikke finde det i bekendgørelsen...jeg leder videre, for det skal vi da lige have helt styr på ik Jeg sætter aldrig skilte op når jeg er på jagt, men det er også privat grunde uden offentlig adgang.

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

Helt super og meget nem springpony kat 2 sælges. Se præs

www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv

0
0
Svar på denne tråd

Ingen skilte
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 11:48

På privat grund, men i privat skov jo.

Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

Vigtig info. på min præsentation..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider