Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rygeforbud
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 07:33

Godmorgen

JEg sad på vej til arbejde og hørte nyhederne, og fik hørt at barer og cafeer er begyndt at have en lille bødekasse til deres gæster, så hvis de ryger, så kan der proppes lidt penge i kassen, for så vil der være til bøderne når de får dem! Hvad er det for en mentalitet? Jeg fik også hørt bødestørrelsen, den første bøde er 2000 kroner og den næste er så 5000 hvilken bar eller restaurant har respekt for det? Jeg synes virkelig det er til grin, hvorfor indføre en regel og så sætte bøden så lavt at det ikke kan betale sig andet end at bryde den? En gang imellem kan jeg virkelig ikk forstå den danske regering.

Hilsen Pernille

Nu som fjordheste rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Puha, det
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:05

Lyder da helt grotesk!!!

Synes virkelig ikke der er særlig meget respekt omkring os ikke rygere, der ikke ønsker vores liv mere forpestet end nødvendigt.

Det at ryge i andres nærvær kan jo sammenlignes med at hver gang alkoholiker drikker en øl, så skal alle andre også

Lidt respekt for sine medmennesker ville være godt

Hilsen Kristina

Toby 2006

0
0
Svar på denne tråd

Tonado.
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:11

Ja, lidt respekt for sine medmennesker ville være RIGTIG godt.

- Hvorfor pokker, skal vi rygere behandles som l*rt.

Ja, vi har selv valgt at ryge, men vi har ikk selv valgt at vi ligemeget hvor vi er, skal stå og fryse r*ven i laser.

Der hvor jeg går i byen, er der heldigvis lavet rygerum, så vi ikke skal fryse, men sjovt nok, kommer mange ikke-rygere derud, fordi rygerne har det hyggeligere/sjovere.

- På arbejdet, kommer ikke-rygerne ud til rygerne, fordi vi har det hyggeligere.

- Og kan da også huske da jeg gik på efterskole - der kom ikke-rygerne også ud til rygerne.

- Så jeg synes helt ærligt det forbud er helt til grin - vi er jo faktisk nogen der godt kunne finde ud af at ta hensyn til vores medmennesker.

Og godt de indføre bøder - de har jo sagt i fjernsynet de ikk gider ta rundt og tjekke

Alt til baby sælges - kontakt mig for nærmere information - alt sammen utrolig velholdt :)

--- Husk at ingen kan få dig til at føle dig mindreværdig, uden din tilladelse ---

0
0
Svar på denne tråd

respekt
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:12

os rygere bliver jo behandlet som lo... ja ja ja respekt for ikke rygere de har ret til selv at vælge men stadig, det kan simpelthen ikke være rigtigt aat vi skal leve i sådan et land med forbud for dit o dat det er vel i sidste instans et personligt valg, jeg blander mig sku da ikke i hvordan i levet så bland jer dog uden om hvordan jeg lever...

Livet er ledt et af leve, men husk lige at gøre det mens du stadig kan.

0
0
Svar på denne tråd

Men Christina...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:19

... i det øjeblik du tænder en cigaret ved siden af en ikke ryger, blander du dig da i hvordan vedkommende lever, og bestemmer at vedkommende skal have del i din røg.

Man kan VÆLGE at lade være med at ryge nær andre mennesker, man kan ikke vælge at lade være med at trække vejret.

Og loven burde være meget strammere og opretholdes grundigt - de bøder der nævnes er jo latterligt lave. Der burde være væsentligt højere bøder og ved flere gentagelser fratagelse af bevillingen.

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

Rygere
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:26

Jeg kan godt se hvad i mener med at i bliver behandlet som l*** men nu er det nu engang sådan at det har noget at gøre med andre folks sundhed også. det er svært at sammenligne det med noget, men der er jo heller ikke nogen der vil synes det er sjovt at blive tvunget til at drikke alkohol elelr andet i den dur.

Når i ryger i offentlige rum tvinger i rygerne til at blive passive rygere, og det synes jeg ikke er ok. Jeg kan godt se hvad i mener med at i fryser osv, men sådan er det nu desværre, hjemme hos mig må rygere også fryse, for jeg skal ikke have folk til at ryge indendørs, det giver alt for meget lugtgene for mig der skal bo der!

det med at rygere har det sjovere, det ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til, jeg tror mere det handler om, at hvis man vil snakke med sine venner/kollegaer må man gå med dem og tage "den røg man får" for hvor mange af jer rygere kvitter en smøg eller to for at være sammen med vennerne?

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:54

Al unødvendig rejseaktivitet skal forbydes ( med mindre det er arbejdsrelateret og derfor ikke unødvendig) - rejsen til "Teneriferie" er unødvendig - og flyene, bussene, bilerne forurener det luft dine medmennesker skal indånde - og ja, man kan vælge at lade være - eller vælge bevidst at forurene sine medmenneskers luftveje.

Kørsel til f.eks. stævner med kæmpe 4 hjuls trækkere med hestetrailer bagpå er også ganske unødvendig. Lad os forbyde det samtidig - igen her er en gruppe folk der bevidst forurener deres medmenneskers luftveje - de kan jo bare lade være...

Eller hvad med at oprette et brændeovnspoliti? Deres opgave skal være, at kontrollere kvaliteten af brændet i alle hjem med brændeovn, således at der udelukkende fyres med bedste kvalitet af brænde. De skal selvsagt have hjemmel til at komme på uanmeldt besøg og på alle tidspunkter af døgnet...

Blot endnu et par forslag til hvordan vi kan komme et skridt nærmere forbudsstaten og alle hjælpe med til, at vi ikke forurener vore medmennesers luftveje UNØDIGT!

*Ironi Off*

Hilsen fra en som synes der burde være plads til alle - dvs. rygere kan ryge uden at skulle smides udenfor og ligeledes ikke-rygere kan undgå røgen.

Og ja, ved godt jeg provokerer en smule...

...og hobitterne *Lisa og Kalina♥*

Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk

Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:55

ja jeg er så RYGER... Og jeg kan lide det! Nej nej andre skal måske ikk forpestes men jeg er træt af et samfund der ikk bygger på andet end regler regler regler. Mange ting kræver regler ja. Men så sys jeg i stedet de skulle tag og sætte strafferne op for misrygt af dyr og bruge lidt ressourcer her - for det er en ting de er glimrende til at glemme. Hva faen det er jo bare dyr. De siger ingenting. Her er et sted det ville gavne at bruge lidt tid og kræfter, såvel som det var en ide at bruge ressourser så politiet havde mandskab til at udføre deres arbejde, og de ældre kunne få en ordentlig behandling. Det er måske derfor reglen er indført - fordi der mangler penge i kassen til disse ting. De ved j at der er steder der vil gøre dette, med ikk at overholde rygeforbudet. Jeg kan nu heller ikk forstå at stederne ikk selv må vælge. Jeg mener det er ved at være der henne hvor det går mere ud på at hente let tjente kr i statskassen, få lidt ekstra støtte måske fra ikke rygere fordi regeringen som den er nu måske i sidste ende ender med at vælte. Rygere er jagede og det er skægt for man påstår at man sætter ind mod alkohol- dette er i mine øjne liges skadeligt for omgivelserne, alligevel er priserne på dette i stedet sat op nemlig blevet sat ned. Uhhh rygere koster samfundet - overvægtige koster samfundet. Tillykke det har vi snart vidst i en del år. Igen det gør alkoholikere. narkomaner, dem med spiseforstyrrelser, voldsofte, os samfundsnassere mv. ski osse. ALT koster i samfundet!

Hva er det man vil ha- at folk skal leve udelukkende af kaninføde og kildevand, holde alt DE mener er usundt fra livet, motionere alt hva timerne tillader på et døgn, undlade at bruge biler (hvilket osse forurener og er sundhedsskadeligt!), skære helt ned på energien inden vi tapper kloden... Der er grænser. Ja det lyder måske ligefrem plat nu, men det er der osse visse love jeg mener der er- eller div. brok emner der er! Livet har den længde det har, vi ved ikk om i morgen er vores sidste dag. Lidt skal vi da vel ha lov at nyde- og da alt på sin vis åbenbart er skadeligt kan vi jo ikk andet end nedbryde verden alligevel. man kan da prøve at begrænse det så - ja det er korrekt. men man kan ikke skære alt fra!

Hvornår finder man ud af at 6 er sundhedsskadeligt udover div. kønssygdomme der er- hvornår finder man ud af at det kan da godt være at lagengymnastikken er god motion og kan nedsætte risikoen for depressioner, men så er skadeligt for noget andet. hvornår vil man lave lovkrav om at det kun bør dyrkes x antal gange i mdr. fordi det kan skade.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Rygning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 09:58

Ja, der er mange dele af den nye rygelov, der er til grin. Især når bøderne er så små, og loven ikke bliver håndhævet.

Jeg er selv ryger, men mener ikke, at min rygning bør påvirke andre på nogen måde. jeg ryger ikke hjemme hos folk, der ikke selv ryger, jeg ryger ikke på mit arbejde osv.

Jeg kan sagtens overleve at gå udenfor og ryge en smøg - det har endda den positive indflydelse, at jeg ikke får røget så meget, hvis jeg skal udenfor.

Jeg synes dog, at man nogle steder har lavet reglerne så besværlige, at det også er til grin. I københavns kommune skal man fx forlade matriklen før der må ryges. Er det ikke at overdrive? Hvad med istedet at lave et godt ventileret rygerum eller et areal udenfor, hvor der må ryges? Så kan folk pænt vaske deres hænder og tage et stykke tyggegummi inden de går tilbage til deres arbejde. Mængden af partikler, der hænger i tøjet efter en udendørs cigaret, kan vel ikke genere nogen? Eller hvad?

Sidste weekend var jeg til koncert i KB hallen og den var røgfri - det stod ihvertfald på alle skilte, men det blev nu ikke håndhævet specielt godt. Så mange rygere skal også lære at tage hensyn til ikke rygere. Hvis der står på skiltet, at man ikke må ryge, så lad dog være!

Louise

- med George Kanin og Lukas Hest

Halvpart søges til vallak. Opstaldet i Kvistgård med alle faciliteter og dejlig natur. Skriv en Pb, hvis du vil høre nærmere.

0
0
Svar på denne tråd

Louise (Lukas)
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 10:03

Jeg vil give dig helt ret, jeg synes ikke det skal være så voldsomt så man skal forlade martriklen, men rygerum eller andet vil være udemærkede.

Jeg var også i KB hallen for noget tid siden, der blev der så overholdt at der var rygeforbud, og hvor var det dog rart ikke at vade rundt i røg!

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Rygerum
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 10:07

Jeg synes det er en kanon idé med rygerum! Så kan rygerne ose alt det de har lyst til og hvis ikke-rygerne ikke kan undvære rygernes selskab i 7 minutter, så kan de bare gå med derind - Så har de selv valgt det! Det er da dejligt at komme hjem fra en bytur uden at ens tøj stinker..

Jeg har en veninde som før i tiden ikke kunne tage med i byen, fordi hun lider af svær astma, men det kan hun nu fordi der ikke bliver røget =)Hende skal der vel også være plads til og hun er bare så glad!

Til rygerne vil jeg bare sige, at det behøver ikke være fordi man er sart - nogen kan rent faktisk ikke trække vejret i røg!!!

0
0
Svar på denne tråd

Sart, eller?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 11:08

Jeg er SÅ glad for at man kan tage i byen o.l. og komme hjem uden ens tøj/hår/krop stinker og uden røde øjne og ondt i halsen

Jeg synes det er en genial idé med godt ventilerede rygerum, men ellers må man gå ud, og det kender jeg mange rygere der synes er fint. Det er deres livstil - ikke min!

Forresten: Er I opmærksomme på der ikke må ryges i ridehaller? Jeg har altid haft det svært med det, og min hest går helst en stor bue udenom. Forleden fandt min mor så beviset for at der ikke må ryges i ridehaller, så nu er der sat opslag op!! Har aldrig forstået hvad rygning og heste skal blandes for

Mvh. Cat - Stud.med.vet

"Gratis" fotografering tilbydes - se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Nej cat
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 11:17

Jeg er enig med dig mht. heste og rygning. At nogen i det hele taget TØR ryge i stald eller hal, forstår jeg ikke. Og noget der tænder mig totalt af, er de der "smarte" nogen, der rider og ryger på samme tid!!!

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 11:29

Nyset:

Det er jo ikke sikkert det er for at være smart at man ryger på ryggen af hesten.

Hilsen Merete der synes, at den bedste cigaret man kan ryge, det er den lige efter en undervisningstime eller løbetur. Det gør bare et eller andet ved én

Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden
Bliv min ven på MySpace
0
0
Svar på denne tråd

Gelabs
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 11:42

En smøg efter unervisningstime er det bedste, skriver du. Ja men behøver det være til hest?

Og nej, det behøver ikke være for at være smart, men hos de tilfælde jeg har mødt, svarer adfærden ganske godt til udtrykket!

Jeg har intet imod rygere, bare de viser hensyn (og det gør langt de fleste heldigvis).

Jeg har lige været til en fødselsdag, hvor det blev diskuteret heftigt. Desværre kommer mange rygere til at fremstå som hjerneamputerede. De fremturer bl.a. med "de tykke og fede, hvad så med dem"?

1) Deres last har ikke samme skadelige virkning på omverden, som rygning kan have.

2) Som overvægtig ville jeg være LYKKELIG, hvis mit firma tog ligeså kærligt hånd om MIT helbred, som det gør om rygernes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 17:12

Jeg er træt af paranoide ikke rygere, der tror de dør bare de nærmer sig en ryger. At befinde sig i røg er kun mikroskopisk farligt i forhold til at trække vejret inde i en storby.

Og nej i et land som Danmark med vores mentalitet, kan sådan en lov her aldrig blive respekteret 100%.

Surt opstød fra mig.

0
0
Svar på denne tråd

Røg eller ikke røg
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 17:51

Ja rygning er skadeligt. Både for os der ryger og vores medmennesker.

På jobbet må vi gerne ryge - UDENFOR.. Det synes jeg egentlig også er helt fair, for hvorfor skal vi forpeste rummet for andre når vi er på jobbet.

Jeg går næsten ikke på restaurant eller i byen mere pga den lov. Derfor er private fester og hygge helt fint for mig.

At folk ryger når de rider synes jeg ikke er smart. Der kan hurtig ske noget - heste er jo dyr med dyreinstinkter. Sker der noget vil den stikke af. Og så sidder rytteren kun med en hånd, og risikerer at gløden ryger ned på hesten. IKKE smart.

Lige såvel synes jeg blandet andet heller ikke det er smart at ride uden hjelm. Her er der ingen glød men det er rytterens eget ansvar. Det andet valg - kan give skader på både hest og rytter, og man burde være ansvarlig nok til at kunne vente med at ryge.

Når jeg står og snakker med folk på min gård, er der andre folk - som også ryger. Ikke rygerne er bedøvende ligeglade med om vi ryger eller ej. Min holdning er bare den, ja man må ryge på min gård, men med omtanke! ingen rygning i nærheden af boksene eller ved hø, halm og anden form for foder.

Men det er da et stort skridt der er blevet taget i Danmark med hensyn til dette. Ingen tvivl om det. Men når man er i udlandet respekterer vi da vel også deres love. Fx når jeg har været i Sverige eller USA er der jo stride rygelove- men man tilpasser sig.

Kort sagt - lad os ryge - men med omtanke for både dyr og mennesker!

Anna Tang Andreasen

Ejer af Kári fra Dallandi

Medlem af DI, Geysir samt Faxi

www.123hjemmeside.dk/annatang

0
0
Svar på denne tråd

Hatti..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 21:45

Faktisk er det bevist at brændeovnsrøg er en af de største syndere i forbindelse med luftvejssygsomme og allergi.

Jeg synes også det er storslemt når vinteren får de fleste til at fyre op, så må jeg desværre blive indendøre, det samme gælder for cigaretrøg, og desværre må der stadig ryges UDENFOR restauranter, skulle det være sundere??? jeg forstår det ikke, men nyder de steder der ikke ryges ;-)

STUEHUS på gård i Karlslunde, udlejes mod staldarbejde, 2 bokse ledige
.www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4
Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

sjovt at rygere
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 01:37

tror de har det sjovere end ikke rygere. det er slet ikke derfor at ikke rygere kommer til rygerne. Nej det er jo fordi at rygere er så asociale at de forlader et godt selskab for at ryge..hehe.. og hvis man vil fortsætte dette gode selskab må man jo rykke med.

hilsen Anni
0
0
Svar på denne tråd

Mac...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 07:33

Jamen, det ved jeg godt, det var også derfor jeg skrev det. Men det er ikke sjovt at forbyde noget som langt de fleste finder hyggeligt/har glæde af.

Jeg ville blot pointere at selv om rygerne får skylden for snart sagt alle astma tilfælde og andre luftvejssygdomme i dette samfund, er der rent faktisk mange andre og lige så farlige faktorer, som langt de fleste mennesker ikke kan sige sige sig frie fra at bidrage til...

Det er synd for dig at du skal generes af cigaretrøg såvel som eller brændeovnsrøg, og du kan jo ikke være den eneste der har det sådan - men hvorfor kører der ikke en hetz mod sidstnævnte gruppe af brugere?

Det er vist meget nemt at svare på...

...og hobitterne *Lisa og Kalina♥*

Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk

Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?

0
0
Svar på denne tråd

jeg må sige...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 13:03

...at jeg trods det at jeg selv er ryger respektere den nye rygelov...at jeg ikke er enig er en anden ting ;-)

"Heldigvis" er der flere steder pus, værtshuse osv her i byen som man gerne må ryge på pga de kan trække en masse fra og dermed opnå de m2 der skal være før der må ryges :-)

På arbejdet må der også ryges, dog udenfor, men det afholder jo så også en fra at ryge så meget nu her hvor der bliver koldere i vejret ;-)

M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider