|
|
| Hvad koster det ? |
| Forfatter:  |
sally-skat |
| Dato:  |
17-10-2007 19:58 |
|
Hej Jeg skal til at købe hest og skal have den gennem bøjeprøven, og mit spørgsmål er bare: Hvad koster det at få en hest gennem bøjeprøven ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du mener vel en handelsundersøgelse? Du kan jo ikke betale for, at en hest går igennem en bøjeprøve. Forhør dig hos den hestedyrlæge, du gerne vil have til at undersøge hesten. Mvh.
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen jeg |
|
|
skal selv have en pony igennem en handelsundersøgelse, og den har jeg fået en pris på kr, 900,00 excl. moms. Hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Handelsundersøgelse |
|
|
Omkring 1000 kr uden røntgenbilleder...
~ only fools rush in where angels fear to tread ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener |
Cathrine ♥Don Magic♥ |
17-10-2007 20:23 |
|
Jeg mener jeg gav 1.100 kr,- uden røngtenbilleder... Det lyder dyrt men jeg fik det også hos en af DK's bedste og dyreste  Ellers så er der meget lidt forskel på de forskellige priser forskellige steder... Men de ligger omkring 1.000 kr,-.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| waowao |
Vrinsk2 »Cocktail Gina« |
17-10-2007 20:25 |
|
Så nårh man skal købe en hest, så skal man faktisk bruge 100 kr oven i dens købs pris? og så er det jo tusind kroner ud i luften hvis den har spat eller andet?
*** Engang Pony pige altid pony pige *** ~~~~ Cocktail, er dejlig pony. ~~~~ Drømmen om en pony varer evigt <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaalalalal |
|
|
Jeg gav præcis 1241 kr. for en handelsundersøgelse hos Gistrup Dyreklinik (undersøgelsen blev lavet for ca. 1,5 måned siden..)
/Katrine, med den dejligste brogede vallak - Stormvind * * I don't wanna survive, I wanna live. * * Lad dine øjne se, men lad dem ikke dømme noget, du ikke kender.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg gav. |
Ronjaven |
17-10-2007 20:52 |
|
900 kr for en handelsundersøgelse for 2 år siden. mvh Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er sikker |
|
|
Jeg gav ca 1000 kr . Men havde den aftale ,hvis hesten ikke gik igemmen, skulle sælger betale regningen. Men heldigvis blev det mig der kom til at betale . Synes det er nogle gode penge at give ud ... Knus 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Mener vi gav lige under 1000,-
Hoppe 154 cm sælges, 3½ år, vokser stadig. Rønnebjerggård...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| penge ud i luften?? |
|
|
Hej Jeg ved nu ikke om det er penge ud i den blå luft hvis hesten ikke går igennem handelsundersøgelse.. Det kommer da nok til at koste betydeligt flere penge, hvis man ikke får den undersøgt og det så viser sig at den fejler et eller andet der kunne være opdaget Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| køber/sælger |
|
|
Normal kotume er at køber betaler hvis dyret går igennem og sælger hænger på både regningen og den skævbenede hest hvis den ikke er ok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 500- 1500 |
|
|
Mellem 500 og 1500 - alt efter hvor det er i landet og hvilken dyrlæge man benytter. Eventuelle aftaler omkring betaling køber/sælger beror udelukkende på personlige aftaler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Tja Fiona fik vi faktisk aldrig handelundersøgt..  Min overhovedet slet ikke på nogen måde tænkelige hestekloge far ved sikkert i dag ikke hvad det er, efter som det var en surprise gave til mig, jaa.. Så blev hun købt uden! Fik hende nu handelsundersøgt for nogle år siden, lokket min dyrlæge til det, og ja hun gik igennen Hvad det kostede aner jeg ikke, for hun fik, vacc & rasp også det gjorde de to andre heste også 
Med venlig Hilsen Louise
R.I.P Nuser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke normalt |
|
|
Jeg tror jeg har givet ca 1400 alt incl.for ca en måned siden. Men vil nu lige sige at der er nu IKKE noget med hvad man PLEJER. Efter 2 dårlige oplevelser med evt købere som alligevel nægtede at betale,selvom hesten gik glat igennem,så har JEG besluttet,at her fremover vil det ALTID blive en evt køber,der skal betale. Det er jo ærgeligt,når det er en mundtlig aftale,men sådan bliver det i fremtiden her.
Mvh Graven Køn sortbrun Welsh cob 6 år,147 cm ( dressurmodel) sælges . Smuk,stortspringende allround hest sælges . 5 år og 170 cm . 2 ledige staldpladser til store heste ledig 1/1-2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nixen stritt |
|
|
det du skriver ikke er ikke normal kotume, det afhænger helt af hvilken prisklasse man køber heste  Man kan høfligt spørge sælger om de vil betale hvis dyret ikke går igennem undersøgelsen, men der er ingen regler på dette område. Sally-skat: alting med heste koster penge, det kan du lige så godt vænne dig til! Det koster også hurigt 1000 kr at køre rundt og prøve forskellige heste.. eller meget mere hvis man skal over broen etc. En handelsundersøgelse tjekker også hjerte, lunger, øjne, ører etc, altså vitale dele for dyrets brug. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okkedokke... |
|
|
Regn med ca. 1000 kr til handelsundersøgelsen. Så skal du ud at leje en trailer for at få krikkedyret hjem - ca. 300 kr. Skal du have et firma til at komme med hesten - min 700 kr. Følger der en veltilpasset sadel med i købet - for ellers skal du have en sadelmager ud med sadler, finde en og få den tilpasset - en ok brugt sadel kan fåes for omkring +5000 kr. Så skal hesten vaccineres, hvis den ikke er det. Og tænderne skal måske raspes i samme omgang - min. 1000 kr igen til doc. dyr. Så skal den beskæres eller have sko - min 500 kr til smeden. Og det skal du så gentage mellem hver 5-8 uge resten af hestens tilværelse  Så 1000 kr til en handelsundersøgelse - det er billigt i det overordnede budget. MVH Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|