|
|
| Løn til staldhjælp |
|
|
Hej Nu har jeg søgt hele nettet igennem, og jeg kan ikke finde noget konkret omkring, hvad man giver staldmedhjælpere i løn.  Er der nogle her der vil dele ud af deres erfaringer med løn ? Herunder kontantløn, evt. opstaldning af staldhjælpens hest, evt. fri bolig. Alle input er meget velkommen. På forhånd tusind tak Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja de steder jeg har været |
|
|
har vi fået således... 1. sted... 12000kr. 2. sted ...kost, logi, opstaldning + 2500kr... 3. sted ...kost, logi, opstaldning + 4000kr... plus ekstra bonuser... 4. sted...logi, opstaldning + 10000kr... alle steder inkludere lidt undervisning, og evt. lån af hest hvis man ikke selv har... når mit projekt stutteri en dag for alvor kommer igang, vil jeg lønne således: kost.. logi... opstaldning.. undervisning... heste til at ride på... 5000kr i løn... arbejdstøj (da ens tøj bliver slidt meget)...bil til låns (hvis personen har kørekort). men det kræver jo at manden bliver overtalt 100% istedet for de 80% det er lykkes at overtale ham...(han er panisk over for heste, så er da nået lidt langt med det indtil vidre...)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| løn... |
|
|
nu kommer det helt and på hvor mange timer ovs det er.. men jeg er under uddannelse som landmand med speciale i heste og er 20 år gammel.. jeg skal have ifølge min uddannelses plan og vejledende lønskala 126 kr i timen. det giver en fast månedløn på ca 14.000 kr på en normal arbejdsuge på 37 timer. det skal dog siges at jeg er ved min sidste praktikophold og får det højeste lærlinge løn.. 1 års elever får lige knap 8000 kr.. men men men man skal lede længe efter nogen rideskoler som vil give det... man kan jo så trække lidt lidt fra på opstaldning og bolig ovs..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svarene |
|
|
Hej Tak for svarene - håber på, at der kommer lidt flere , så bliver det lidt nemmere at sammenligne. Det kan være, at der kommer flere svar, når alle staldpigerne/drengene kommer hjem fra arbejde. Det er ret svært, for man vil jo gerne give en god løn, men det skal også kunne hænge sammen. I næsten alle jobannoncer står der "god løn gives" - men det er jo et vidt begreb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| løn... |
| Forfatter:  |
diablogirl *almera* |
| Dato:  |
17-10-2007 15:07 |
|
sidste år snakkede jeg med fagforeningen og er det en ufaglært skal de have mindste lønnen ifølge overenskomst, tror nok den var 102,50 i timen. angående det med at regne opstaldning og bolig med i lønnen, så er det hamrende forbudt! bolig og opstaldning, evt. undervisning skal afregnes efter udbetaling af løn. men ring da til 3F og spørg dig frem, så har du da din ryg dækket, det ville være træls at ryge i et sagsanlæg fra fagforeningen, når det kunne være undgået... mvh kristina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har prøvet |
|
|
at få 1 sted: opstaldning plus 5000 2 sted: opstaldning, bolig og 3500. Og om jeg fatter hvorfor jeg gik med til det...  Jeg vil i dag mene at man skal have mindst bolig, opstaldning og minimum 8000 før skat. Alle andre lønninger er steget, så skal staldmedarbejderes også. Iøvrigt er der ingen fra landbruget der får lov at gå for den løn, udover 1 års elever.
2,5 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
1,5 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overenskomst |
|
|
Den med fagforeningen holder kun, hvis der er en overenskomst. Der er intet krav til mindstelønnen, hvis der ikke er tiltrådt en overenskomst. Så meget har jeg da fundet ud af... Fandt lige det her, men det bliver man jo ikke så meget klogere af. Det jeg søger er simpelthen, hvad der reelt gives til staldhjælpere ude i det ganske danske land. Indsat: Løn på det private arbejdsmarked I modsætning til det offentlige arbejdsmarked er der fri løndannelse i det private. Man har dermed både ret og pligt til selv at deltage i aftalen om, hvad ens løn skal være. Er der ikke indgået nogen aftale inden ansættelsen, er udgangspunktet, at arbejdsgiveren skal betale, hvad lønmodtageren forlanger, så længe det der kræves ikke er urimeligt. Mindsteløn Inden for flere fagområder bruger man begrebet mindsteløn. Det er en nedre grænse for en lønmodtagers løn, som er fastsat i overenskomsten. Hvis man arbejder på en virksomhed, hvor man ikke har overenskomst, må man aftale sig til rette. Man kan som lønmodtager skele til, hvilken løn der er aftalt i overenskomster inden for samme område. Der findes ingen lov, der giver lønmodtagere ret til en bestemt løn. Det er alene bestemt ved aftale - enten i overenskomst eller ansættelsesaftale. Husk, at hvis du arbejder mere end 8 timer ugentligt, har du krav på en ansættelseskontrakt, hvor bl.a. lønnen + evt. tillæg skal fremgå. Lønregulering Lønnen vil sædvanligvis fremgå af overenskomsten, men ofte er der kun fastsat mindstelønninger. Man kan godt aftale sig til en væsentligt højere løn, end man har krav på efter overenskomsten. Men det betyder ikke, at man automatisk har ret til overenskomstens procentvise stigninger. Det er også noget, man skal aftale. Løn kan være sammensat på mange forskellige måder Fast månedsløn Hvis du er ansat som funktionær, har du som regel en fast månedsløn. Beløbet kan være fastsat ud fra en overenskomst, eller det kan være et beløb, du selv har forhandlet dig frem til. Måske har du taget udgangspunkt i lønnen i den overenskomst, du er omfattet af og har desuden fået et tillæg for din anciennitet, din uddannelse eller dit ansvar. Som ordet månedsløn siger, bliver lønnen udbetalt én gang om måneden, som regel til den sidste hverdag i måneden. Lønnen kan være betalt forud eller bagud. Fast timeløn I produktionsvirksomheder og hos håndværkere får du oftest timeløn. Dvs. at du bliver aflønnet for det antal timer, du har arbejdet i en given periode. Lønnen kan være fastsat efter en overenskomst eller forhandlet individuelt for hver enkelt ansat. Som ansat på timeløn får du typisk din løn udbetalt hver 14. dag. Provisionsløn Sælgere og forsikringsfolk kan være provisionslønnede. Det betyder, at din løn udelukkende afhænger af, hvor meget du sælger. Jo mere du sælger, jo højere løn. Førhen var det meget almindeligt, at sælgere var aflønnet på den måde. Men det giver en økonomisk usikkerhed, så de fleste steder har man nu en løn, der består af en fast løn + provision. Dvs. at du er sikret en vis minimumsindkomst hver måned, mens resten afhænger af dit salg. Akkordløn Akkordløn bliver anvendt blandt håndværkere og i produktioner. Her afhænger din løn udelukkende af, hvor meget du eller dit sjak når at få fra hånden. Akkordløn er håndværkernes svar på provisionsløn. Her gælder det bare om at producere i stedet for at sælge. Det behøver ikke nødvendigvis at give mere i lønningsposen at lave meget på kortest mulig tid. Måske er der aftalt en bestemt løn for en given opgave. Men når opgaven er løst, så har du fri og kan få en ny opgave. Dvs. hurtigt arbejde = høj timeløn. Kombinationsmuligheder På baggrund af disse lønformer findes der utallige måder at kombinere lønnen på. Bonus På produktionsvirksomheder, hvor du får en fast timeløn, kan der være en bonus oven i din timeløn. Bonussen afhænger af din egen eller din produktionsgruppes arbejdsindsats. Bonussen kan komme til udbetaling hver måned, hvert kvartal eller måske en gang hvert halve år, alt efter hvor tit den gøres op. Personligt tillæg Du får en grundløn, som er ens for alle i din funktion. Herudover kan du få et personligt tillæg, som afhænger af uddannelse, ansvar, menneskelige kvalifikationer og effektivitet. Jobløn Ledere og mellemledere er ofte på jobløn. Her får du en fast løn. Til gengæld skal du udføre dine arbejdsopgaver uanset hvor mange timer, det tager. Der er altså ikke noget, der hedder overarbejdsbetaling og afspadsering. Du planlægger selv din arbejdstid ud fra dine opgaver. Tillæg Alt efter hvilken overenskomst, der gælder for dit arbejdsområde, kan du få forskellige tillæg, som lægges oven i din faste løn. Det kan være: - Tillæg for overarbejde
- Tillæg for arbejde uden for normal arbejdstid, fx aften- og natarbejde eller weekendvagter
- Smudstillæg for arbejde under særlige snavsede forhold
- Faretillæg, hvis du er udsat for farlige arbejdsopgaver.
Frynsegoder er også en del af din løn. Fx fri telefon, fri bil, hvis der bliver stillet bolig til rådighed, mulighed for at benytte virksomhedens ferieboliger, computere til hjemmebrug, mobiltelefoner mv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Har du tænkt dig at give bolig, bil, kost, opstaldning eller hvad, og selve pengelønnen afhænger jo meget af det?
2,5 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
1,5 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
|
|
Jeg har mulighed for at give fri bolig (Egen lejlighed med: køkken/stue, soveværelse, bad, entre) og fri boks. Derudover gives arbejdstøj. Men stadig er jeg interesseret i flere svar som Stellas og Saras, som viser lidt om, hvordan det rent faktisk foregår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har arbejdet |
|
|
i udlandet, hvor jeg fik kost og logi plus 4000 kroner. Derudover fik jeg en masse undervisning, og betalt indgange med mad, til grotesk mange store hestebegivenheder.
Mvh. Tine Equi-work.com Jobportalen for hestefolket Dressurhest købes: imellem 1 og 12 år. Min 160 cm i stang. Varmblodsrace.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Tine |
|
|
Hej Tine Tak for svaret. Det lyder til, at det var et dejligt sted, at du var. Ja, jeg vil selvfølgelig også give mine ansatte mulighed for at benytte vores faciliteter m.v. + tage dem med til shows, og hvad vi ellers suser rundt og laver med hestene. Jeg fandt forøvrigt lige dette på SKAT's hjemmeside: Fri kost og logi Værdien af fri kost og logi for følgende personalegrupper udgør i 2007: - medhjælpere ved landbrug mv., hushjælp og sygehuspersonale med fri bolig og kost på ansættelsesstedet
- private sygeplejersker og sygehuspersonale, som har bolig uden for sygehuset
- medarbejdere ved landbrug og hushjælp, der kun får fri kost samt dermed ligestillede.
31.400 kr. for hele året (2.617 kr. pr. måned) Fuld kost: 65 kr. pr. dag Delvis fri kost : 1 måltid: 35 kr. pr. dag 2 måltider: 55 kr. pr. dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var også |
|
|
et rigtig dejligt sted jeg var. Sender steadig danske piger derned. Desværre er det bare svært at finde punkt 1 kvalificeret arbejdskraft, og derefter svært at finde piger, der ikke sætter ridning som nummer 1 og mugning er udelukket!
Mvh. Tine Equi-work.com Jobportalen for hestefolket Dressurhest købes: imellem 1 og 12 år. Min 160 cm i stang. Varmblodsrace.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
|
|
Det er nok desværre det, der er problemet ofte. Det er ikke altid, at man tænker på, hvor spændende og interessante oplevelser man kan få ved at prøve noget andet. Jeg har en lillesøster, som netop er kommet hjem fra et aupair ophold i Australien. Hun fik 500 kr. i ugen i lommepenge, og arbejdede hele dagen. Hun skulle selv betale rejsen derned, og fik så ca. halvdelen af rejsen hjem betalt. Det var jo ikke en stor løn, men hun er meget glad for, at hun har været afsted, og vil under ingen omstændigheder have undværet det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da jeg var i stald... |
|
|
...fik jeg 110kr/time, ingen kost, logi, arbejdstøj eller opstaldning. Jeg er uddannet landmand med speciale i køer og efterfølgende landbrugsteknikker, ligeledes med køer. Ridning var ikke inkluderet i arbejdsopgaverne, udelukkende alt forefaldende staldarbejde: hente foder, kalke, ind/udlukning, fodring, rengøring osv. Som udgangspunkt havde jeg fri hver weekend og arbejdede 8-16 i hverdagen. Alt overarbejde var til afspasering. Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det ikke bare |
|
|
at gå ind på diverse fagforeninger og se, hvad overenskomsten siger for landbrugsassistenter/ dyreassistenter, over og under 18... Og hvad evt. kost og logi vurderes til, og hvad opstaldning af hest (hvis det er med) vurderes til... Ved da, at ved landbruget er ufaglørt løn over 18, sat til 105 kr. i timen , 37 timer om ugen... Og til ca. 18000 om måneden...
Zamangah Flere heste til salg, se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Da jeg var i stald som 17-årig, fik jeg logi, boks, undervisning, 1000 kr. skattefrit til rideudstyr hver måned + 4.500 kr i løn før skat. Hvis man regner værdien af logi, boks osv. ud, har jeg alt i alt fået noget der ligner en månedsløn på 11.000 kr. før skat. Jeg havde så en arbejdsuge på lidt over 50 timer, hvilket giver en timeløn på omkring 52 kr. Ikke imponerende, men jeg ville ikke have undværet oplevelsen  Jeg havde ikke meget fritid udenfor stalden (havde selv en hest der skulle rides når jeg havde fri), så jeg brugte ikke mange penge. Ja, jeg levede faktisk rigtig godt  Men ikke om jeg ville tage et job med noget som helst andet end heste til den løn!
Rose - og Kongejordens Cardiff Chauffør søges til stævne d. 27.10.2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| løn mv |
Ulla Østergaard |
17-10-2007 18:32 |
|
Hej... Da jeg var i stalden fik jeg 1. sted (rideheste)1500 kr. sort jeg arbejdede fra 7.00 til 20.00 5 dage i ugen. Fordi jeg skulle ha min egen hest med skulle jeg derudover have weekendvagt hver 3. weekend. Jeg var 17 år... Der var jeg ikke længe. 2. sted (rideheste) 4000 kr + bolig, mad og 1 boks. 3. sted (travheste) 10000 kr + 2000 kr sort arbejdstøj, + de bokse jeg havde brug for. Efter hvad jeg har erfaret får man noget mere ved at arbejde med travheste end med ridehestene... Hvorfor???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Lone... |
|
|
Jeg går selv og søger arbejde med heste,men det er ikke nemt at finde noget hvor det kan løbe rundt... Synes der er meget forskel på om man er 20 år og ingen hest eller banklån har osv eller om man som jeg er 29 år med 2 heste,banklån,forsikringer osv... Jeg har regnet ud at jeg er nød til at skulle kunne have minimum 6000 kr udbetalt for ellers kan det slet ikke løbe rundt og det er på trods af at der er bolig og opstalding med i lønnen.. Man skulle jo også gerne have råd til at få dyrlægen ud hvis en af hestene bliver syge... Men det bliver der vist ikke tænkt på... De fleste vil gerne have kvalificeret arbejdskraft,hvor folk ikke render med hovedet under armen,men tænker over at det er stor dyr man har med at gøre... Men jeg må nok se i øjnene at medmindre jeg sælger begge heste og derved betaler mit banklån så får jeg intet arbejde med heste  Trist men sandt... Så må jeg bare undlade at komme til at arbejde med min hobby som jeg ellers rigtig gerne vil og jeg er ikke bange for at skulle tage fat og muge ud eller noget... Ps.. Lige til sidst så vil jeg bare lige fortælle dig at Speeder har det rigtig godt og han er en dejlig nem dreng (Promise søn købt af Camilla) men han har selvfølgelig sine egne ideer  Knus Kitte
Ejer af: Oldenborg - Kasmir. Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah. Kig ind på www.ac-arabians.dk (salg af ox,anglo og palomino).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Lone |
|
|
De steder hvor jeg har været har jeg fået omkring 10.000kr i løn før skat, samt boks til min hest(hvis jeg benyttede det) Ellers så sat jeg ikke ridning som første, men hestenes trivels, og deres pleje og gå ture med dem. Udmugning er en ting hos mig som jeg elsker at gøre da jeg brænder for at hestene har det godt. Jeg har aldrig sat ridning som nummer 1 på en arbejdesplads, men heller det at have et godt forhold til hestene:) Men jeg har os været et sted hvor jeg fik 6500kr før skat, hvor jeg skulle kører omkring 50km, plus at jeg havde bil og hest, det kunne simpelthen ikke løb rundt for mig, så jeg brændt ikke så meget for at arbejde der, for det kun ikke løb rundt økonomisk da jeg jo os havde hest, og husleje herhjemme. trivels, og deres pleje og gå ture med dem. Udmugning er en ting hos mig som jeg elsker at gøre da jeg brænder for at hestene har det godt.
Venlig Hilsen Maria Jakobsen, den heldig ejer af 4 årig Mille, Ifolet ved Merlin Dyrviggård, Termin d 16-18 April 2008 Undskyldning er hermed gan til Naja (Stald Lindgaard) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
Maibritj ♥Helle Faurholt♥ |
17-10-2007 19:10 |
|
Der jeg har været fik jeg 5000,- men så kom opstaldning, og logi oveni.
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PAS PÅ!!! |
GooeyDuck |
17-10-2007 19:17 |
|
Når I er ude og tale om ansættelse... De fleste rideskoler/ridecentre er IKKE med i en overenskomst så de kan udbetale lige hvad de vil til dig.. For mit vedkommende (ja jeg glemmer det aldrig) var det sidste sted jeg arbejde det værste jeg har prøvet. Allerede da jeg havde skrevet kontrakten under fik jeg at vide at jeg for det første var for fed til at ride stedets heste (de havde to store koldblods der snildt kunne have klaret en skridttur..) plus at min chef sagde at hun ikke var medlem af en overnskomst så kunne hun selv bestemme lønnen... Jeg fik 1300 kr for 1½ mdr. vagt med arb hver weekend (havde fri hver tredje så hut jeg visker..) og jeg har lønsedlen liggende her i reolen.. Sorry men jeg ville bare bede jer se jer rigtig godt for hvis I overvejer at søge ind som hestepasser/staldpige...
GooeyDuck * Med Jordbolle-partponyen "Mille"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gooey Duck... |
|
|
Tak for oplysningen 
Ejer af: Oldenborg - Kasmir. Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah. Kig ind på www.ac-arabians.dk (salg af ox,anglo og palomino).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GooeyDuck |
|
|
Det var da os noget af et arbejde at have. Det måtte da være for sygt at få sådan beskede afvide med at du ikke måtte ride stedets heste pga din vægt  Men ja der er nogen steder hvor lønnen ikke er så god. Jeg søger arbejde som hestepasser/staldhjælper lige nu og jeg vil dog og se mig for.
Venlig Hilsen Maria Jakobsen, den heldig ejer af 4 årig Mille, Ifolet ved Merlin Dyrviggård, Termin d 16-18 April 2008 Undskyldning er hermed gan til Naja (Stald Lindgaard) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det afhænger af hvor mange timer dagligt, om det inkluderer weekend arbejde, aften arbejde osv, om det inkluderer fuld kost og logi osv. Om selvfølgelig om du vil have en uddannet eller en ufaglært til at gøre arbejdet. Hvor hårdt er det? Skal man muge 20 bokse med håndkraft, skal der flere penge til, end hvis man fx. har en maskine til hjælp. Og kan du tilbyde goder som bil og heste til låns, undervisning osv., så kan du jo give mindre i "mønter", da det jo er en del af lønnen så ligesom kost og logi. Mvh.
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stedet |
GooeyDuck |
17-10-2007 20:07 |
|
jeg arbejdede var et rigtig dejligt sted, hestene søde og undervisningen fornuftig... Der gik bare hvid slavehandel i det.. Bortset fra det så ville jeg med mit indlæg lige huske jer der søger ud at få læst på kontrakten og vend den med jeres fagforening. Jeg var ikke i fagforening dengang og det var dyre lærepenge. Men det er absolut ikke alle steder der er sådan.. Måske jeg bare var uheldig dengang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender i en gode fagforening?? |
|
|
for jeg skal vist have mig en. Men ved bare ikke hvilken er bedste? jeg fik 41 kr i timen det sidste sted jeg var og jeg var ikke medlem af en fagforening og det blev en meget lille løn. 200kr for 40 timer efter skat. Min frikort skal jeg ihvertfald os have lavet om. Til sidste vil jeg sige at jeg hverken fik logik eller kost det sidste sted jeg var. og lønnen var på 3500kr efter skat plus bil og opstaldning i Tarm Jeg blev heller ikke tilbudt opstaldninge, så jeg ser mig rigtig godt for. Men der er os nogen steder hvor det var helt kanont:) Det sted jeg skal til jobsamtal på mandag, der håber jeg virkelig at jeg får det, men det kommer selvførgelig an på om jeg er den rigtige for dem. Nu må vi se. Glæder mig helt vildt men tiden snegler sig bare afsted..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hovsa... |
GooeyDuck |
17-10-2007 20:42 |
|
Jeg skal dog tilføje at jeg oveni lønnen (som jo kunne variere) havde jeg kost, logi og en boks gratis på stedet... Sådan - nu har jeg vist skrevet det hele..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| staldarbejde |
|
|
Jeg fik 50 i timen, for udmugning - også kom ekstraarbejdet oveni. Ingen ekstragoder. Jeg ville hellere end gerne bruge resten af mit liv på stald/hestearbejde, men min ryg kan ikke mere - det sidste år med udmugning havde jeg så ondt, så der røg et par piller ned før jeg gik igang! og jeg vil ikke længere arbejde for en skodløn.
ÉN GANG FJORDHEST - ALTID FJORDHEST Bellapigen 1979-2005 elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men men men |
|
|
det værste jeg dog har oplevet var at rideskolen ringede til min landbrugskole og spurgte om elever... og der stod jeg jo så... da jeg kom til samtalen blev jeg tilbudt 4000 kr i løn... helt ærligt.. dog fik jeg gratis opstaldning og logi.. så spugte jeg også om hestene stod i guldbokse siden at opstaldningen kunne være så dyr for der var godt nok langt op til de 7700 kr som min vejledende lønskala viste.. man regner da med at chefen har sat sig ind i tingene inden han ringer til en skole og at vi kører land og rige rundt for at komme til samtale.. sys generalt at rideskoler og stutterier er for nærige.. for os staldpersonale knokler... ville i sætte jer op på en sindsyg vild unghest og risikere liv og lemmer for 62 kr i timen som jeg får lige pt. godt jeg kun har 2 måneder tilbage jeg arbejder på et diskotek i weekenderne og der får jeg det jeg skal have med nat tillæg og det hele. jeg får dobbelt så meget for at sidde en helt fredag nat hvor der måske kommer 10 gæster.. resten af tiden glor jeg bare ud i luften og laver ingenting.så er det da ingen sag og tjene penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Vi har en staldhjælp som har 5 boxe til rådighed hvor vi betaler wrap og halm til hendes heste mod hjælp i stalden 5 gange om ugen med at muge og lukke ind. Hun har så selv tilbudt at lukke heste ud ca tre gange om ugen også, og det siger man da ikke nej til De resterende dage ordner vi dem morgen, aften og nat. Vores "løn" er latterlig lav, men tilgengæld hjælper vi hinanden Mvh Kit
Heste udlånes læs nærmere på min præs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min erfaring |
|
|
Jeg har været 2 steder: 1. sted fik jeg fri bolig og telefon, 1 stk. boks samt fri afbenyttelse af skridtmaskine og solarie + 4.000 kr udbetalt om måneden. Jeg arbejdede i hveranden uge 60 timer, og hveranden uge 35 timer. Meget skemalagt og ufleksibel arbejdstid. Her var vi 2 hestepassere til 22 konkurrence/pensionærheste. 2. sted fik jeg fri bolig og telefon, mulighed for at låne bil, fri boks og fri afbenyttelse af løbebånd og skovkort + 4.000 kr udbetalt. her arbejdede jeg ca. 40 timer om ugen i snit - incl. stævneweekender. Her var der en okay fleksibel arbejdstid. Her var jeg eneste hestepasser til 35 heste - både konkurrenceheste, pensionærheste og avls/ungdyr. Jeg syntes at arbejdsforholdene er meget "vigtigere" end lønnen. Selvfølgelig er pengene en nødvendighed, og de skal også være der. Men vigtigst for mig var det at kunne nyde mit arbejde - snakke godt med mine chefer og fungere i et team omkring hestene. Første sted var jeg meget kort tid (2½ mdr) da det ikke fungerede særlig godt, mens jeg var ½ år andet sted - hvilket jeg primært stoppede da jeg ville igang med en uddannelse igen. Så behandl hestepasseren med respekt - lad dem være en del af et team og lyt til dem da det er dem der bruger mest tid med hestene i hverdagen - så skaber du gode rammer for dig selv, hestepasseren og ikke mindst hestene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|