Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Muligvis dikopolaps :(
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 13:37

Hold op hvor uheldene bare hagler ned over mig...

I foråret fik jeg æren af at få en frossen skulder og 4 blokader, hvor den sidste dog heldigvis hjalp.. Men mistede mit arbejde pga sygdom

Savoux blev syg, fejlbehandlet af daværende dyrlæge og da min nuværende dyrlæge fik ham i behandling, var der meget små chancer for ham blev rask. Det blev han så heldigvis

Så blev min kat syg. Hun har autoimmun ledlidelse og vi ved ikke endnu hvordan det ender med hende

Nu er Hannibal halt... Han er let forfangen

Her den sidste måneds tid har jeg haft mange smerter i benene og var så til læge i dag. Hmm muligvis en lille diskopolaps.. Så nu skal jeg ha taget røngten så de kan se om der er noget...

Havde planer om at finde mig et god arbejde igen og få styr på nogle ting, men det hele virker bare så uoverskueligt lige nu...

Måtte bare lige ud med det...

Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve hen over dit hoved. Men måske kan du forhindre dem i at stoppe op og bygge rede i dit hår

- Heidi -

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej dog...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 19:18

Det er da ikke for heldigt... god bedring med det hele. Det er slet ikke sjovt når det gælder helbredet, specielt ikke når det er ens dyr heller. vores ene hund, Freja, har også været igennem nogle længere sygdomsforløb der bl.a. har resulteret i både livmoderbetændelse (---> sterilisering) og slidgigt. :(

Jeg render også med alt det dejlige helbredsguf; "skotsk hund" (in short, jeg har en sprække/hænger ikke helt sammen i min venstre hofte), skæv rygrad samt fladhed, for korte sener i hoften og prolaps. Har gjort det siden jeg var 13 og er 17 nu så jeg har en masse herlige år foran mig. Har konstante smerter i hofterne + ryggen og ingen af mine 'fejl' stemmer overens med mine fragmenteringer, hvilket indikerede at jeg ved min sidste konsultation blev spurgt, "kan du leve med det?" og fik en tid igen til tjek om et år. Good to be special

Jeg tror det gælder om at se igennem fingre med alt det der til tider brager ned over én, selvom det kan være svært :) og så bare nyde at man har det bedre end man kunne have, prøve at få det bedste ud af det... du ved, se andre muligheder i stedet for hindringer :=)

-men nogle gange kan man også lige have brug for en smule klynk-ynk når himlen falder ned...

Trøstekrammer herfra med ønsket om held og lykke fra en "med-handinapper" :)

mvh. Natacha :=)

.

.

-There are only two things in the world that can cut diamonds ... other diamonds and CHYAKU NORISU!

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 20:43

Takker for din medfølelse

Jeg er bare så træt af det hele lige nu. Og for det ikke skal være løgn har jeg lige brændt mig på brændeovnen, så har et fedt brændemærke ved håndleddet og det svier a h.. til...

God bedring til dig

Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve hen over dit hoved. Men måske kan du forhindre dem i at stoppe op og bygge rede i dit hår

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Jo tak...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 13:44

Det er lidt ala den uendelige historie ( ) - og jeg bøjer mig i støvet, enig i at det ikke lyder for heldigt god bedring med det, der er ikke noget værre end at brænde sig, det gør nullernaller! (og for endnu en gang at supplere, så har jeg også lavet den dér med at komme for tæt på noget varmt og brændende... nærmere betegnet en stegepande... som lige blev grebet med lårene. BURN, baby, OUCH!).

Må jeg spørge, er det en alm. røntgenfotografering du skal have? :)

mvh. Natacha :=)

.

.

-There are only two things in the world that can cut diamonds ... other diamonds and CHYAKU NORISU!

0
0
Svar på denne tråd

diskusprolaps
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 18:50

Hvis dig ville jeg bede om en henvisning til en god fysioterapeut. Du kan med nogle simple øvelser, selv afhjælpe mange af smerterne og behandling tager ligeledes meget.

Jeg har en diskusprolaps og har med øvelser minimeret mine smerter.

Jeg tipper på det ikke er en alm røngten , men en MR scanning du skal have..

Bimsemor

Velholdt rideudstyr sælges

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 22:37

Hej!

Jeg er lige blevet opereret for en diskusprolaps i lænden, og det er bare SÅ fantastisk nu! Wee! Jeg er næsten som ny! (Bortset fra at jeg har noget slidgigt, som jo aldrig går væk)

Jeg vil anbefale dig at ringe til din læge og sige du vil på rygcenteret i stedet for fysioterapi og røngten.. De kan IKKE se en diskus på røngtenbilleder!!

Derimod vil jeg mene de bør undersøge dig og bestille en tid til en scanning, så du kan få klarhed om hvad der er galt med ryggen.

Et godt råd herfra er, at lægge med is på 3 gange dagligt i 10-15 minutter og derefter slappe af liggende i en lille ½ time. Det plejer at hjælpe på det hos mig. Så trækker muskler og sener mv. sig sammen og kan give slip på nogle af smerterne..

Håber for dig at de finder ud af hvad der skal ske og hvad du fejler. Det er bestemt ikke sjovt at gå rundt ikke at vide hvad der er galt.. Det har jeg prøvet alt for mange år..

For mit vedkommende hjalp det rigtig meget at blive opereret, og det eneste jeg ikke kan endnu er at galloppere i nedsidning.. Og det må man jo arbejde med ;-)

Håber det bedste for dig og dine dyr

- Og husk! Det skal nok gå

Elbækgaard

Venter føl i 2008 efter:

Aljano og Aswad Al Walad OX
Boks udlejes nær Sønderborg

Skriv for mere information!

MINI-WRAP sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 23:40

Min mor blev MR scannet for to uger siden på Hamlet, og fik svaret igår- der var 3 diskusprolapser i nakken+plus begyndende slidgigt, hun er nu blevet henvist til Riget, og skal ind og snakke om mulig operation, hun er allerede opereret for en i lænden, hun lever nærmest af morfin i øjeblikket- fysen kan ikke hjælpe hende mere

God bedring

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:06

Hvor ærgeligt at det sker.

Det var ellers noget så sørgelige ting du skrev dér.

Min hund blev aflivet her forleden , muligvis pga af diskopolaps.

Tror nu ikke at du skal aflives men held og lykke med det,

og god bedring

- Simone :)

0
0
Svar på denne tråd

God bedring
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 20:31

Jeg blev opereret for 4 år siden, og det går nogenlunde - jeg kan da fx. stadig ride :-)

En god fysioterapeut, der kan hjælpe dig med at lave de rigtige øvelser, er guld værd.

Røntgenbilleder giver jeg ikke så meget for, der skal en scanning til!

Hvis du har lyst til at "snakke", er du velkommen til at sende en besked eller en mail!

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

Stübben Siegfried springsadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 14:52

Øv! Det lyder ikke for rart, men selvfølgelig skal alt det dårlige komme samtidig! Sådan er det også for mig i øjeblikket.

Jeg har også dårlig ryg. Eller det vil sige, at jeg har dårligt bækken OG ryg!

Mit bækken sidder løst, og jeg har nogen buler på min rygsøjle, og så er der ikke det mellemrum der skal være mellem hver led på min rygsøjle.

Jeg går hos en osteopat i næstved som hedder Hans Andersen. Han er meget dygtig, har fået at vide at han er en af nordens bedste.

Du kan gå ind på hjemmesiden og kigge lidt nærmere på det.

www.osteopaten.dk

God bedring herfra med det hele

Kærlig hilsen Sofie.

Med den helt fantastiske, og aller bedste hest & pony -

Zobell og Lisa.

Mange ting tæller når man har hest, men noget af det vigtigste for mig er: Personlighed<3

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 17:10

Tak til Jer allesammen for Jeres råd osv

Forstår ikke helt hvorfor de sender mig til røngten når de ikke kan se noget alligevel... Min læge sagde det er fordi brusken mellem rygsøjlen glider ud eller sådan noget, og på sådan et billede kan de se hvor og hvor slemt osv det er...Men hvad ved jeg...

Jeg har fået tid på Nykøbing Falster sygehus d. 8 november. Der står jeg skal møde på Røngtenafdelingen, så vil gå ud fra det er røngten og ikke scanning... Men nu må vi se hvad der sker...

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg blev nu
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 23:04

også sendt i røntgen, da min læge vurderede, at jeg muligvis havde en diskusprolaps i nakken. Hun fortalte mig selvfølgelig, at man ikke kan se en diskus på et røntgenbillede, men ventetiden på en MR scanning er lang, og er det nu noget andet, så kan det muligvis ses på et røntgenbillede - ellers kan andre skavanker ihvertfald udelukkes. Så røntgen er godt nok til en start.

Men der skal en MR-scanning til for at afsløre en diskusprolaps - så det bliver jo nok næste step for dig, hvis ikke røntgenbillederne viser noget. Mine viste en begyndende slidgigt i nakken, og MR scanningen viste efterfølgende en diskusprolaps oveni.

Bed dog alligevel om en henvisning til en fysioterapeut - han/hun kan give dig nogle øvelser, som kan afhjælpe smerterne. En operation for diskusprolaps er mere undtagelsen end reglen, fordi de er inde og "rode" med meget følsomme punkter, som kan gå galt.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider