Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan foregår en begravelse når...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 09:59

Hvordan foregår en begravelse når afdøde skal brændes? Vi skal alle samles på et sygehus, regner med det er i kapellet, men hvad så? Er kisten der? Eller er afdøde allerede brændt og så står der en urne?

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjfoto.ridesiden.dk
MOLO dreng købes!

Errare humanum est - men der må da være grænser

Uha du sidder tæt på skærmen nu!

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:01

Kisten plejer at være der og så tages den væk når i er ude af kapellet igen. Her i Odense, kan man få kisten sunket ned i jorden inde i kirken hvis man ønsker det.. Den står på en elevator af en slags og ryger derfor direkte ned til krematoriet som er lige nede under kapellet..

Med venlig hilsen

Line

Nu med stjernehesten Gaia (og Bernie selvfølgelig :) )

Himlen har, den 24/4-07, fået den smukkeste stjerne, Marik.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:02

Jeg har været til en begravelse i en kirke, hvor kisten i stedet for at blive båret ud til graven, blev båret ud til en bil, som kørte afdøde til kremering.

Så jeg vil tro at kisten er der...

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

begravelse
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:06

Som ovenstående skriver så er kisten der.

Urnenedsættelsen foregår nogle uger senere, oftest blot for de nærmeste.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:12

Tak for svar, det lettede lidt.

Mvh Bonnie

www.bjfoto.ridesiden.dk
MOLO dreng købes!

0
0
Svar på denne tråd

Bisættelse
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:14

Fra kapel på sygehuset eller fra kirken foregår på samme måde. Kisten med afdøde er der og køres bagefter til kremering - i Odense har de så krematoriet i huset.

0
0
Svar på denne tråd

Der er lang vente tid
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:46

På kermering, de ligge på køl efter kirken.

Der kan gå op til 3 uger, minimum, inden man kan hente dem igen.

Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!

.

Hemmelig medlem af de frelstes klub..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 10:48

Tak for svar, jeg er bare glad for at vi ikke skal sige farvel til en krukke...

Mvh Bonnie

www.bjfoto.ridesiden.dk
MOLO dreng købes!

0
0
Svar på denne tråd

da min farmor døde...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 16:15

der kom vi ind i sygehus kapellet kom vi først ind i et rum hvor min farmor lå, altså så vi kunne se hende og sige farvel, ligge blomster ned til hende osv.. så blev hun båret ud i selve kapellet men lukket låg og fik en prædken.. Da præsten så var færi bar noget af min familie kisten ud i bedemandsbilen og hun blev kørt væk.

og så 14 dage efter var der urne nedsættelse...

En rigtig hest er en shetlandspony!!!

man bliver ALDRIG for stor til en shetlandspony :D

0
0
Svar på denne tråd

Den eneste
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 21:06

gang jeg har været til en "begravelse" i sygehusets kapel var med et familiemedlem, som ikke var medlem af folkekirken og derfor skulle det foregå fra sygehusets kapel.

Han lå i kisten i et lille rum og kisten stod åben. Så kunne vi lægge blomster og sige farvel. Låget bliver lagt på bagefter og kisten bliver sat på køl indtil der er plads i krematoriet.

Men jeg tror næsten at man selv må bestemme om kisten skal være åben eller lukket.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

Da min far blev bisat
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 23:53

Var der bisættelse i kirken (som en normal begravelse), men kisten blev bare båret ud i en rustvogn og kørt væk. Dagen før kunne de, der ville, se ham i åben kiste i kapellet.

Nogen uger senere var der urnenedsættelse, der deltog kun min mor og en af mine søster- og så havde graveren glemt at grave hul. Min mor blev lidt ked af det, men havde humor nok bagefter til at synge lidt fra "Mallebrok": "Og da de kom til graven, så var der intet hul!". ;-) Men barkurnen (helt i min fars ånd, han var naturmenneske), kom i jorden.

Da min mor blev begravet, gik det efter bogen- selvom præsten var ved at glemme, at vi også skulle synge.

I begge tilfælde var der gravkaffe på kroen bagefter.

Vi holdt så en lille ceremoni med alle os søskende, partnere og børnebørn, da der var sat en sten. Min mor havde efterladt penge til, at vi skulle gå ud at spise allesammen. Så det gjorde vi den dag.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

vi sagde farvel
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 01:05

i kirken til min svigerfar.. kisten blev stående til vi var gået. Efter en uges tid fil vi udleveret urnen som vi sammen med graveren satte i jorden.

Med min egen far var han i et kapel hvor man efter ceremonien åbnede en lem som kisten blev ført ind af. Også her fik vi urnen efter et antal dage.

hilsen Anni
0
0
Svar på denne tråd

begravelse/bisættelse
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 11:19

Hvis den afdøde skal kremeres, hedder kirkehandlingen en bisættelse. Højtideligheden slutter i kirken/kapellet, hvor kisten enten bliver stående eller køres væk i rustvogn.

Skal vedkommende i gravsted, hedder det en begravelse. Kisten bæres ud af kirken, og højtideligheden slutter med jordpåkastelse ved graven.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider