Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Katte -declawing, sikke en ondskab
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:10

Jeg faldt over en diskussion om "declawing" af katte på nettet og vil sige at selvom jeg godt vidste det finder sted, så er jeg dybt dybt chokeret og forarget over at folk kan gøre den slags mod deres dyr. Risikere at de bliver traumatiseret for livet, kommer til at leve med smerter resten af livet, måske forbinder kattebakken med smerte og tisser mm. alle andre steder, bliver aggressive af frygt for ikke at kunne forsvare sig.

Hvorfor er mennesker så onde?

Ja, jeg er da stolt af at det er forbudt i Danmark, men er der nogen som ved om der alligevel findes katte i DK som har fået denne frygtelige operation.

Her kommer et par links. Det første er med operations billeder, LAD VÆRE MED AT SE DEM HVIS DU IKKE KAN LIDE BLOD MV.

Det andet er historier fra folk der har fået det gjort mod deres dyr og som forklarer hvorfor man ikke bør det få gjort.

declaw.lisaviolet.com/ declawpics.html

declaw.lisaviolet.com/ declawstory.html

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

For mig er
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:20

Declawing fuldt ud på længte med kupering.. Ganske unødvendigt..

Ja min kat er indekat, og nej, han er ikke så flittig til at bnruge de 3 kradsetræer han har til rådighed, men derfor får jeg skam ikke kløerne fjernet, jeg klipper dem engang immel ja, men aldrig fjernet..

han skal bruge dem til at kunne holde bedere fat, grave i kattebakken, osv..

------------------------------------ -----------------------------

Læs om mine dyr på http://www.RatsterZoo.dk

------------------------------------ ----

www.hittekilling.dk - gør en foreskel

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa ja
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:25

Ja, ondskab

Om jeg nogensinde ville fratage min kat hans kløer, no way.

Jeg har også set et program om det engang på Kanal4, der blev det gjort fordi folk ikke ville have deres killinger klatrede på møbler f.eks. eller få rifter ved leg- de må jo være sindssyge

En kat har brug for dens kløer, også selvom det er en indekat.

Maria

Hesteløs

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels misser!
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:32

Ja stakkels misser - sikke da noget svineri at fjerne deres kløer!

Vores misser stikker, sådan er det bare. Og der er ikke ting i deres afdeling af huset som ikke kan tåle at blive kradset i.

Ronja & Helmström skal da bruge deres kløer til at kravle i træer med.

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Søger rytter til lækker welsh-hingst

Gamle lakerede træmøbler købes - garderobeskab + bord til TV osv.
0
0
Svar på denne tråd

Frygteligt
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:46

Taenk sig at vaere den lille kat der lige har faaet klippet 10 led af poterne, av for s..., sikke nogle ubetaenksomme og ignorante ejere.

Gad vide hvorfor de ikke bare kan noejes med at studse kloeerne en smule indimellem, ,maaske det er for meget arbejde?

Ann-K

0
0
Svar på denne tråd

Desværre...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 14:46

... har mine forældres ene kat, Filou, fået fjernet kløerne på forpoterne. Han var meget voldsom og kradsede for et godt ord - og i troperne er der usmart at gå rundt med rifter hele tiden - der er større infektionsrisiko (mine forældre kan jo få behandlet deres rifter, men deres tjenestefolk er i større risiko for infektioner). Faktisk var det declawing eller aflivning :-(

De andre katte Sisou og Fifi (+ Minou der desværre er død nu) har selvfølgelig deres kløer i behold - og min far HAR fået min uforbeholdne mening om declawing.

Katten virker nu ret upåvirket af det - han er lige så meget ude som Sisou og Fifi, og lige som dem, tager han gerne over muren og på besøg i nabohaverne. Heldigvis er der ingen af de tre der har Minou's lyst til slangejagt!

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

Dyre-uetisk
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 21:42

Declawing er et menneskebehov - der går langt forbi det dyreetiske element. Gudskelov at det er forbudt her i Danmark. Det er simpelthen ulækkert. Det er alment praktiseret i bl.a. USA - men de har også i mange tilfælde et forskruet forhold til dyrehold.

Der kan være undtagelser som Lisbeth skriver om, men i langt de fleste tilfælde lider kattene under det.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
0
0
Svar på denne tråd

Aldrig hørt om det før
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:14

Ja måske jeg på det punkthar levet i en osteklokke. Men ikke i min vildeste fantasi havde jeg overvejet at man kunne gøre dette.

Men burde man vel have sagt sig selv, når nu noget havde fundet på at kuperere (staves) haler og ører på hundene.

Stakkels stakkels katte.

Læste i historien om Cloe på linket? Ja det var bare så synd for Cloe og jeg har så dårlig samvittighed. Så 6 måneder senere fik jeg det samme gjort med en ny kat. Nåh ja flot.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:29

De har også noget derovre som de kalder soft-paws. Det er sådan nogle "tutter" som man limer på kløerne.

Igen, jeg synes ikke det er en god idé, kan ikke andet end forestille mig at katten må føle sig -og blive lidt mere klodset med dem på. Nej, jeg holder mig til at klippe spidsen af mine kattes kløer når de bliver for lange og spidse.

Der var et program på kanal 4 tror jeg for nylig om plastik operationer til dyr. En anden stor ting i USA er det de kalder "neuticles" som er testikel-implantater som folk får indopereret på alt fra katte og hunde til små heste når de bliver kastreret for de skal jo ikke føle sig umandige...

Prøver lige at finde noget info om de der soft-paws.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

soft-paws
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:46

Der er lidt info om det nederst på siden.

maxshouse.com/Claw%20Trimming.htm

Nåh, ja. I det nævnte program var der også en som fik sin hund "de-barked". Den fik simpelt hen fjernet stemmebåndet så den ikke længere blev ved med at gø skingert, det generede jo nabo osv.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Interessant læsning
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 00:35
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider