|
|
| øl øl øl |
|
|
jaaa, ved ikke lige hvordan jeg lige skal starte indlægget, men det er sådan at jeg er gift med en mand som har 3 forældre som er alkoholiker. En mor, en far og en stedfar. Jeg er bange for at min mand vil følge sine forældres fodspor. Grunden til det er at i hans hoved gerne vil drikke øl hele tiden. Her er foreksempel 3 situationer/eksempler: I maj blev vi gik og købte selvføleglig nogle øl. Da bryllupet var sluttet havde vi 3 rammer og en halv kasse øl tilbage. Da øllet så kom hjem til os at stå kunne han ikke holde fingerne fra det. Efter halvanden måned var ALLE øllene væk. Dem havde han drukket helt alene. Uden selvskab!! Og en gang var vi blevet lidt uvenner og var så gået i fakta sammen. Fordi han var sur skulle der øl med hjem. Det blev gjort på en træls måde. Der er jo selvfølgelig ikke noget galt i at købe øl. Men det var måden han gjorde det på.. I fredags kom han hjem fra arbejde og havde drukket øl. Lørdag skulle vi hygge med film. han købte 6 øl, (hvilke jeg også syntes er mange når vi skulle se film kun os to, og jeg drikker ikke øl. eller hva??) Han drak så de 4. Dagen efter (søåndag) sad vi bare og spillede lidt puter. Da det så blev aften skulle der en øl mere ned. Dagen før arbejde!! Så når vi til mandag. Igen kommer han hjem og har drukket øl. Vi laver mad og så er der jo den sidste øl... Den kan jo ikke bare stå der og glo. Jeg overtaler ham til ikke at drikke den. Men det var så 4 dage med øl... Når jeg så tænker på at alkoholiker børn har 75% chance for selv at blive misbruger på en eller anden måde, så bliver jeg bange for at komme til at leve med en mand der er alkoholiker!! Så er spørgsmålet... Er der noget galt med han drikker ri?? Eller er det bare mig der er dum? Nu har jo kun beskrevet 3 ting, men der er jo selvfølgelig mmange flere i samme dur.
Shetlandsponyer er da for dejlige !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
| Forfatter:  |
Pernille ♥Egost♥ |
| Dato:  |
16-10-2007 10:25 |
|
din mand er ikke alkoholiker ,tro mig  ved hvad jeg snakker om
ego,s min super mule ego,s min traver .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
lilleulv |
16-10-2007 10:28 |
|
Ikke riktig det forbrug du nevner er specielt høyt. Forstår godt at du er bange, men husk at din angst og mas godt kan bli en påkenning for deres forhold, og kan også provosere ham til å drikke mer (hun mener alligevel at jeg er alkoholiker, så da kan jeg lige så godt ta en til). Om jeg var deg skulle jeg sitte ham ned og snakke med ham, og forklare hvad du er red for og hvorfor. Be ham så å ta hensyn til din angst. Det skulle ikke være så svært. Så får heller du være mer generøs mot ham av og til, og måske byde ham på en øl??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
16-10-2007 10:30 |
|
Øh. Er det slemt? Min far er alkoholiker. Og byttede vores hun for en kasse bajer. Ja se så kan man blive bekymret. Min kæreste får da min. 5-6 øl om gagen. Ham og naboen tømmer da nemt 1-2 kasser på en aften. Det sker da ca 3 gange i ugen. Så nej. Vil ikke sige din mand er alkoholiker. Det er vel normalt lige at få en bajer hvis en ven kigger forbi? Er det ved os anyway.
Anja <3Muggi´Joe & Hector<3 <3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3 Muggi´Joe & Hector Power!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
jeg siger heller ikke han er alkoholiker, men er på vejen mod det... Den eneste grund til at han ikke drikker hele tiden er fordi jeg siger han skal lade værre... men syntes ikke det er nødvendigt at skulle fortælle det ikke er en god idé
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er jeg da.. |
|
|
mega alkoholikker.. Jeg kan snildt drikke to øl på en hver dag og i weekenderne, ja der er det i hvert fald ikke kun to øl hver dag.. Jeg kan nemt lade være, men jeg syntes det smager godt og det er da så hyggeligt lige at drikke en øl med vennerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
|
|
syntes også det ville være ok hvis det så var med en kammerat eller noget, men det er alene... Han sidder alene og drikker dem... altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er vel |
|
|
ikke mængden der gør en til alkoholiker - men hvis man ikke kan undrevære alkohol. Om det er en eller 20 gør ingen forskel, hvis man bare SKAL have alkohol dagligt.
mvh PiaR quantum in me fuit
Havefest - bryllup? Lej en grill med god plads weberudlejning.dk
Svar venligst i tråden og ikke via besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja90 |
xtiny |
16-10-2007 10:42 |
|
>>Ham og naboen tømmer da nemt 1-2 kasser på en aften. Det sker da ca 3 gange i ugen.>> Så din kæreste drikker 45-90 øl om ugen? 
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville så nok også |
fjordejer |
16-10-2007 10:42 |
|
være lidt nervøs. Jeg er ikke afholdsmenneske og kan også godt nyde en øl i ny og næ. Men jeg kan godt forstå du er nervøs. Jeg er så af den opfattelse at jeg ikke er synderligt glad for når alkohold bliver en hverdagsting. Simpelt hend fordi jeg har set alt for mange pludselig falde i hend af vejen, og pludselig være dybt afhengig.Godt nok er han ikke alkoholiker men, jeg synes hans "forbrug" ligger i overkanten. Anja hvis man drikker 5-6 øl hver eneste dag og en halv kasse 3 gange om ugen ja så har man altså i mine øjne et problem...Det er jo ikke bare lige en bajer-når en ven kigger forbi...
Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda EN RIGTIG HEST ER EN FJORDHEST
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alene? |
kirstenj |
16-10-2007 10:43 |
|
Jamen, jeg sidder da tit i week-enden og nyder en halv flaske vin ALENE, fordi min mand kun drikker øl. Dvs jeg drikker vin alene og han drikker øl alene.. Jeg kan også godt lide en øl efter arbejde, og gerne to hvis det er en varm dag. Men det gør mig stadig ikke til alkoholiker. Min mand har det på samme måde. Og 4 øl på en lørdag aften er for mig ikke meget.. Jeg vil give PiaR ret. Alkoholiker er hvis man ikke KAN undvære alkohol, og det lyder det jo til at din mand godt kan. I hvert fald som jeg læser dit indlæg. Pas på ikke at se "spøgelser" fordi han har en familie der har problemer med alkohol. mvh kirstenj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Hjaldet Charlotte |
16-10-2007 10:44 |
|
Her vil jeg give PiaR ret, det har intet med mængden at gøre, men med trangen. Hvis man død og pine SKAL have øl hver dag. Mh Charlotte
Digte & Festsange skrives Se Præsentation HJALDET Alt kommer til den der kan vente
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forstår dig |
|
|
Jeg kan sagtens forstå du frygt og bekymring omkring din mands forbrug af øl. Min svigerfar er (efter min mening) alkoholiker og kan sagtens indtage store mængder øl når vi er hos dem. Det ender så gerne med at han sidder og sover i lænestolen mens vi er på besøg. I hverdagene drikker han også, men jeg ved ikke om det er samme mængder... Derfor har jeg også haft det meget svært hvis min mand har drukket og har fundet det ganske frastødende når han har været fuld. Min bekymring har også været om han ville slægte sin far på. Heldigvis er det ikke tilfældet, men jeg kan sagtens sætte mig ind i de bekymringer du har. Om din mand grænser til det alkoholiske vil nok afhænge mere af behovet end af mængderne.
Nu med Høffedyret i en ny og forbedret udgave! ----------
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu kan man altså godt |
xtiny |
16-10-2007 10:48 |
|
Have et alkoholproblem uden at drikke dagligt. Der findes mennesker, som ikke drikker hverdag- men som slår nogen ordentlige huller i jorden med ujævne mellemrum. Førhen hed det kvartalsdrankere. Men noget andet er, at Sundhedsstyrelsens anbefaling af max. 10 genstande til mænd og 5 til kvinder- om ugen...
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu har jeg bare set |
fjordejer |
16-10-2007 10:50 |
|
så mange gange at folk pludselig er afhengig. Noget som opstår når folk drikker over læger tid. Det er så korekt at det er forskelligt hvor meget der skal til før man bliver afhengig. Men den enkelte kan aldrig hvide hvornår felden klapper for dem. Jeg vil sige at der ihvertfald er et form for problem hvis man drikker over 5 genstande hver dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mængden... |
|
|
... du nævner er ikke voldsom - men måden at drikke på er ikke sund. Men det er bekymrende at han ikke kan have øl stående uden at han SKAL drikke dem, og at han reagerer på at være sur ved at skulle have øl. Der kan jeg godt forstå din bekymring, for som du siger er der en større risiko for at komme ud i et reelt misbrug når man har baggrund i et misbrugsmiljø. Og Anja90 . Jeg er chokeret over at du vil acceptere et forbrug/misbrug i det omfang når du har set hvad det har gjort ved din far. I min verden er det absolut ikke normen at byde på en øl når nogen kommer på besøg - andet end hvis de er inviteret til en middag hvor øl vil passe.
£isbeth & Baloo * Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
16-10-2007 11:08 |
|
Ja det er vel der omk. Men det har han altid gjort. og det vil jeg da ikke lave om på. Men han drikker ikke de dage han har hans søn. Måske en enkelt. Hvis jeg så siger til ham om han ikke lige kan slappe lidt af et par dage gør han da det.
Anja <3Muggi´Joe & Hector<3 <3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3 Muggi´Joe & Hector Power!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
16-10-2007 11:14 |
|
Det er måske ikke 90 øl i ugen. men hvis der kommer nogle venner på besøg. Som der gør op til flere gange i løbet af dagen så drikker de da et par øl. hvis de er 2 kan de godt tømme en kasse. Men han passer sit arbejde og er der for mig når jeg har brug for det. Han er ikke skide stiv hver aften. Man bliver jo ikke fuld hvis han lige får en øl eller 2 og bagefter arbejder et par timer. og så måske et par øl i laden med nabo når han har fri. Altså han drikker sådan løbende hen over dagen. Han helder ikke bare i halsen på en gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja.. |
|
|
MiniBailey: Forstår godt din bekymring. Jeg ville nok tage en stille og rolig snak med manden (en dag hvor han ikke har drukket og hvor der er god stemning) og bare fortælle om din bekymring og hvorfor du bliver ked af det når han drikker. Han må da kunne se det fra din synsvinkel.
PiaR: Helt enig  Anja90: Utroligt så blind man kan være overfor sine nærmeste, jeg synes det er skræmmende det du fortæller Alene bare 45 øl på en uge er jo over dobbelt så mange som Sundhedsstyrelsen anbefaler! Det er da fint du ikke "vil lave om" på din kæreste, men jeg ville godt nok ikke bagatellisere det som du gør. Man har et seriøst alkoholproblem hvis man "bare sådan lige" drikker 45 øl om ugen og altid har gjort det! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja90 |
|
|
jamen, så er det jo helt i orden, sådan løbende over dagen...  Jeg syntes det er store mængder din kæreste drikker... Syntes heller ikke det er mængden der afgøre om man er alkoholiker, men om man skal have det (øl/alkohol) hver dag.
Mange hilsner
Marie M Nu med Super dragen Alavon og stadig med Øffe-mor! -Og pige-hesten Tøsen er blevet jyde pige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er da |
Jasper |
16-10-2007 11:35 |
|
et problem og et stort et At det er nødvendigt for folk at regulere deres partners alkohoforbrug - det er da skræmmende. Ikke om jeg gad en partner, hvor jeg skulle bekymre mig om hvad han drak og hvor meget - det er ikke normalt  Så jo - jeg syntes at to i denne tråd, lever med en der minder om en misbruger 
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst
Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Kommer vist an på øjnene. Jeg synes det er en usædvanlig adfærd. Surhed=øl fjernsyn=øl computer=øl Drikker alene O.s.v Vi er bestemt ikke afholdsmennesker. Vi drikker da vin/øl/en avec til kaffen, eller irish coffee i venskabeligt lag. Men jeg tror det sker 1-2 gange om måneden vi får en øl til maden i hverdagen/eller weekend. Og vi drikker måske 1-2 flasker vin om ugen i gns. Altså når vi ikke har gæster eller er ude. (det er vi måske 2 gange om måneden) Og en avec til kaffen sker måske 2-4 gange om året. Vi kunne aldrig finde på at drikke en øl eller andet alene. Og når vi er sammen med det vennepar som vi er mest sammen med, sker det at vi 4 deler 2 flasker rødvin, og får en eller 2 Irish coffee bagefter, eller en avec. Mænderne drikker måske en øl før maden, og måske hvis det bliver halv sent, en godnatøl, men det er mest hvis vi overnatter. Jeg synes der er tendenser til at din mand er ved at blive alkoholiker. Jeg tror ikke han er det endnu, men pilen drejer den vej, og især når han har en familie som han er vokset op med, hvor store mængder øl er en "naturlig" del af hverdagen. Det er altså ret usædvanlig at drikke øl/vin eller andet i hverdagen, medmindre det er en enkelt til maden eller et glas vin til samme. Øl vin sprut er jo til særlige lejligheder. Og hvis de særlige lejligheder er flere gange dagligt og flere lige efter hinánden, så er det i min verden misbrug. WHO har i øvrigt en glimrende definition på misbrug, kan ikke lige huske den ordret, men jeg er sikker på at du kan google den.
Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja... |
fjordejer |
16-10-2007 11:43 |
|
syndhedsstyrelsen anbefaler max 10 genstande om ugen til mænd. Jeg siger ikke man er alkoholiker fordi man drikker over det men med min 5-6 øl om dagen har han mere en tredoblet det anbefalte max mængdt og det er jo ikke engang det hele oven i kommer 1/2 kasse øl 2-3 gange om ugen... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg synes ikke det er enormt meget han drikker, men måden han gør det er for mig lidt foruroligende. En ting er at tage en enkelt genstand eller 2 i eget selskab engang imellem for hyggens skyld, men så snart der skal drikkes bare fordi man nu tilfældigvis har alkohol i huset, så synes jeg det lugter. Anja90 - du er 16/17 år og har en kæreste der drikker så meget?! DET er foruroligende! Men som du selv skriver, er din far alkoholiker, så din opfattelse af hvad der er sundt og "normen" er jo blevet stærkt påvirket i den gale retning. Det er sørgeligt. Bare fordi min mor er alkoholiker, synes jeg ikke det er normalt at kværne de mængder ned dagligt som hun gør, og jeg kunne i særdeleshed ikke leve med at min kæreste drak flere genstande dagligt...og jeg gør det da bestemt heller ikke selv.
Michelle
Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
16-10-2007 11:48 |
|
Jeg er ikke blind. Han har været på antabus. Men det holdt ikke længe. Ved da det er et problem for ham. Men hvis han ikke vil hjælpes kan jeg jo ikke gøre noget. han drikker aldrig alene.. og syntes det er hyggeligt at drikkr i laden med venner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
16-10-2007 11:53 |
|
min mor kan da også efter arbejde køre forbi kroen og får lige en øl eller 2. Og måske noget vin eller vodka hvis der kommer gæster hjemme. Men det synts jeg da er meget normalt. Altså jeg er 17 og min bror 18. vi kan jo klare os selv. Det er ikke noget problem for os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øløløløl |
|
|
Altså, min mor har en kæreste som hurtigt kunne drikke 6 øl om dagen. det varierede, men mellem 2 og 6. også over noget tid, og han var aldrig decideret fuld, men min mor har truet med at forlade ham, hvis han ikke holdt op. Fordi hun bryder sig ikke om at der bliver drukket til hverdag, og slet ikke i de mængder. Minibailey: Jeg forstår godt din bekymring, jeg ville som andre foreslår, tage en snak med ham, en dag hvor han ikke har drukket, og hvor der er god stemning. Jeg ville personligt ikke have en kæreste som drak til hverdag, om det så var 1 eller 100, jeg synes det er død ucharmerende, og upassende. fint nok hvis der kommer nogen på besøg at de får en øl eller to, men ikke til alm hverdag, da slet ikke alene. mvh sandra - som iøvrigt hader øl fordi det smager så afskyeligt 
Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3 Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
fjordejer |
16-10-2007 11:56 |
|
anja i første indlæg skriver du at du ikke ser det som et problem og at du ikke vil betegne ham som alkoholiker og i dit sidste indlæg skriver du han har været på antabus og at det ikke holdt og at du ved det er et problem for ham, en anelse modsigende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
16-10-2007 12:03 |
|
ja. fordi han var på antabus. men startede så med at drikke igen. vil ikke betegne ham som alkoholiker fordi jeg har set min far. og det er slet ikke på samme måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Antabus |
Jasper |
16-10-2007 12:05 |
|
Det er jo ikke noget man tager for sjovt  Det kan da godt være at han ikke drikker lige så meget som din far...men han har stadig et problem  Ikke sundt for et forhold.
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst
Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anbefaldet genstande.. |
|
|
er maks. 14 for kvinde og maks. 21 for mænd.. Og maks. 5 om dagen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alkoholisme. |
|
|
Ja, som de andre siger synes jeg du skal tage en snak med ham en dag hvor I har det godt sammen. Forklar ham stille og roligt at du er lidt urolig over hans øl-forbrug og forklar ham hvorfor. Ikke noget med at pege fingre og skælde ham ud. Min kæreste har også to alkoholikere som forældre. De har altid prøvet at skjule det for hinanden. Derudover har jeg selv haft alkoholisme tæt på livet og kan f.eks. ikke lide hvis min kæreste tager en whiskey-sjus at sove på (ikke i hverdagene). Vi kan begge godt lide øl, og særligt da vi boede i DK hændte det at vi tog en øl eller 2 til maden. Uanset om det var weekend eller hverdag. Jeg kan virkelig ikke se der skulle være noget forkert i at drikke en øl på en ganske alm. hverdag. Anja: det foruroliger mig at du kun er 17 år og har en kæreste der har sådan et enormt alkoholforbrug. Det er bare ikke normalt. Der er en grund til at der kører tv-kampagne om at man max. bør drikke 5 genstande af gangen... Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg skal ikke kunne sige om din kæreste er/ved at blive alkoholiker... som nævnt tror jeg det handler om hvorvidt personen er afhængig af det og bare ikke kan leve uden en til det ene, andet, tredje, fjerde ben... Dertil skal det også siges, at nogle af mine jævnaldrende i min omgangskreds også godt kan indtage nogle pæne mængder af alkohol - både til hverdag og fest. Og dem vil jeg ikke betegne som afhængige eller alkoholikere; de kan deres ting (mht. skole) og kan tage vare på sig selv når de er i byen (ingen til at slæbe dem rundt pga. svigtende motorik). Jeg tror man skal passe på med at male fanden på væggen fordi evt. forældrenes alkoholforbrug burde have indikeret at sønnens blod må have en vol. på 50% - men man skal heller ikke blankt se til mens procenterne vokser... held og lykke med det 
mvh. Natacha :=) . . -There are only two things in the world that can cut diamonds ... other diamonds and CHYAKU NORISU!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Xtiny... |
|
|
Glimrende pointe - man kan nemlig godt være alkoholiker uden at drikke hver dag - alkoholisme omhandler trængen og ikk genstandene! Min manse var alkoholiker - men drak ikk hver dag, og har været på bussen. Måtte efter hans fødselsdag sidste år ha fat i ham, fordi vi havde nogle kasser øl tilbage. 6 dage i streg skulle der absolut - på hverdage 3-5 øl ned. Så hev jeg fat i ham og sagde. Du husker lige at som tidligere alkoholiker, går det hurtigere med at igen at sidde fast i det hul. Det vil jeg ikk leve med, hvilket du ved (det sagde jeg som det første til ham da vi i sin tid startede sammen). Og jeg mener at det her er nok når det nu er 6 dage i streg for dig. Jeg ville nødigt ha at det går galt jo. Nu har han så lige her tre dage i streg hvor han er kommet hunde sent hjem og har arbejdet næsten 24/7 snuppet 1 el. 2 igen. Det kan jeg leve med. Kommer han ind med en enkelt nu her når han er færdig for i dag - så ok. Men gør han det så igen i morgen... Nej så går den ikk længere. Han kan osse godt drikke alene for den sags skyld. El. komme hjem ovre fra smeden @!#$*e stiv Så blir jeg gal!! Uf sidst han gjorde var jeg rigtig gal og havde det oven i skidt. Jeg prøver da at hjælpem ed at passe på ham - her er problemet at jeg er ret sikker på selvom han jo da har været gennem det en eller flere gange at han stadig ikk forstår hvor lidt der skal til før man sidder fast i det igen. Så må jeg jo mindre ham på det.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mfgjfjj |
|
|
nej da det tror jeg da også min far drikker han får altid øl om aftnen og da også middag og andre ting det er helt normailt indtag min far drikker ca 2-3 om aftnen hvis vi sidder og ser tv
M.V.H Line og Ascot »Line og Ascot« » Ascot kan og vil « <'33 - Line Vennekilde (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Hjaldet Charlotte |
17-10-2007 09:00 |
|
Underlig verden vi efterhånden lever i... Idag er alle efter rygerne, for de koster samfundet penge, og det er usundt at ryge.. man er også efter de overvægtige for de koster også dyrt for samfundet, og får konstant løftede pegefingre... MEN alkohol.. ja, der er det helt anderledes.. grænserne er flyttet, nu er man "unormal" hvis man ikke drikker. Det er legitimt at drikke, er efterhånden blevet et statussymbol at kunne hælde meget ned. Det er normalt at man efter arbejde lige drejer ind forbi den lokale kro, for at få en øl eller to, det er normalt lige at tage en fyraftens bajer med drengene, ja det er faktisk næsten unormalt at lade være. Det er skræmmende i mine øjne at det har taget den drejning i samfundet.. Alkohol koster også samfundet MANGE penge - rigtig mange faktisk. Hvem har f.eks hørt om at en ryger 20 cigaretter, og påvirket af de smøger går ud og laver ballade, udøver vold, dræber i trafikken, i en rus osv...?? Og lige ledes mener jeg aldrig at have hørt det ske, efter en overvægtig har spist en kasse flødeboller eller 20 romkugler fra den lokale brugs... Nej, det kan i rigtig mange tilfælde tilskrives alkohol. Men det er stadig helt i orden at drikke hjernen ud, det er stadig helt okay at det koster samfundet penge.. for det er jo dansk kultur at drikke..- det er dansk og dejligt... - Og de unge idag, syntes ligefrem det er sejt at bringe den ene koger hjem efter den anden, og sjovt at de ikke kan huske en skid af alt det de har lavet, men kan sepå de videoklip andre har lavet af dem med deres mobil telefoner, så sejt at de gerne deler det med andre på nettet osv... da jeg var ung, var den slags pinligt.. virkelig en underlig verden vi lever i. Det var bare det jeg ville sige... Mh Charlotte
Digte & Festsange skrives Se Præsentation HJALDET Alt kommer til den der kan vente
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med Charlotte... |
|
|
.. og jeg må sige at jeg også er overrasket over at der er så mange der åbenbart har det som en norm at der drikkes adskillige øl om dagen. Den der "kultur" med at drikke sig stangvissen kan jeg ikke forstå at nogen gider deltage i - selv om jeg da også synes at et enkelt glas indimellem kan smage godt. Jeg har dog også oplevet at blive betragtet som noget underlig (og kedelig) fordi jeg ikke drikker mig fuld - meget mærkelig holdning at man ikke kan have det sjovt uden at drikke hæmningerne væk!
£isbeth & Baloo * Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
Hjaldet Charlotte |
17-10-2007 10:20 |
|
Kender det mere end godt... når man siger nej tak, har jeg oplevet at næste spørgsmål er.. nåh hvorfor drikker du ikke, har du haft problemer med det - eller nå er du på "bussen" - eller lignende. Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah - jeg synes |
cruella76 |
17-10-2007 10:32 |
|
Altså også at det lyder som om at din mand er lidt for glad for øl. Jeg er bestemt ikke afholdsmenneske, langt fra, og jeg kan også godt drikke en øl eller to en ganske almindelig hverdags aften, men det sker ikke dagligt, måske sker det en gang hver 14. dag. Jeg nyder gerne et glas rødvin til maden, måske en gang om ugen - og når jeg er til fest, ja, så fyrer jeg den da bare af og drikker lige hvad det passer mig, men det er måske en gang om måneden eller mindre. Jeg ville ikke bryde mig om at min mand drak mere end 2 øl som "hygge", og SLET ikke hver dag - overhovedet ikke. Personligt kan jeg sagtens drikke en flaske rødvin alene en lørdag aften, så hygger jeg mig og nyder den, mens jeg ser tv eller er på computeren, men jeg kunne ikke drømme om at drikke fordi jeg var sur eller kedede mig, og ville heller ikke kyle en halv flaske ned en hverdags aften hvor jeg sad og så tv??? Jeg kan godt forstå du er bekymret, ISÆR fordi hans familie ligesom har tendens til at være alkoholikere. Jeg ved ikke hvad du skal gøre som sådan, andet end stille og roligt at foklare ham hvordan du har det med det  PS. Jeg er faktisk overrasket over den holdning mange her i tråden har til alkohol - især Anja 
Christel Bøger til kommende forældre sælges - se præs. Skal du fra Sjælland til Sindal (Jylland)? og kan du tage en del baby udstyr med?:) Bolig søges i næstved eller omegn - max. husleje 6.000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spritter |
smukke-ped |
17-10-2007 11:13 |
|
Anja90...Din mand er da en rigtig spritter...men tit kan de nærmeste ikke se der er noget galt...då det er for dit vedkommende meget normalt... Jeg ville ikke finde mig i den adfærd...min mand drikker en øl efter fyraften om fredagen en gang i mellem...det er ok.. Her har vi som regel 6 øl i huset,eler på køl hvis vi får gæster,som gerne vil have en enkelt...vi driver ikke værtshus... Her er det ikke normalt at vi byder gæsterne øl eller sprit,her byder vi en sodavand,kaffe,the eller vand...skal vi spise god mad kan vi få et glas vin til maden eller en øl...og det er det...men ofte drikker vores gæster hverken vin eller øl til maden... Jeg har set min mor fuld en gang...min far så jeg engang drikke to øl...så jeg er ikke hærdet hjemmefra... Min svigerfar drikker en del øl...han har enda været så flink at komme her med to kasser øl,sådan at han kan drikke øl når han er her...og nå ja...å vi kan byde vores håndværkere en øl...for alle håndværkere drikker jo øl på jobbet...  ...nej de gør ikke...vores håndværkere drikker kaffe...
BIRGER BORTLØBET. Min grå og hvidstribede Birger er forsvundet fra Koglevej. Den har halsbånd på med telefonnummer, og læser Statskundskab på 4. år. Dusør gives
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
17-10-2007 12:00 |
|
Næ. Det er jo rigtigt nok hvad i siger. Hjemme ved os er der altid 1 kasse øl i køleskabet. Og folk hvad der kommer drikker øl. Altså ikke mig og mine venner, men af hans venner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg finder |
|
|
det osse ret skræmmende at "normen" efterhånden er som den er... Spiritus, jamen det er da nærmest normalt at hælde ind uanset hvor og hvornår... Ikk i min verden! Jeg er ikk 100 % afholden - men det er tæt på.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
maikenm |
17-10-2007 14:37 |
|
jeg er rystet! Jeg syntes heller ikke min far var alkoholiker. jeg var 16 før jeg fandt ud af han drak mere end godt var, han havde brug for sprutten for at opretholde en normal hverdag, og jeg var jo opvokset i det, og tænkte derfor ikke over det. Han begyndte på antabus, men desværre for sent, han døde godt et halvt år senere, kun 61 år gammel. Jeg var 23 min datter 11 mdr. Hans organer satte ud et efter et, og han druknede pga vædske i lungerne. Og jeg tror realistisk ikke han kom op på 90 genstande om ugen... og han tog absolut ikke antabussen fordi han ikke havde et problem  Jeg kan godt selv lide vin og til sild et par snapse, men kommer aldrig i nærheden af de 14 genstande om ugen. Jeg er ikke blevet hysterisk, men kan kende en alkoholiker når jeg ser en.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|