Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opsige kontrakt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 12:58

Jeg bliver nødt til at opsige kontrakten på min lånehest, dels pga af hans voldsomme væveri, men også fordi i kontrakten står at han er 60.000 kroner værd, og NEJ jeg er ikke den eneste der siger han ikke er mere end 25000 værd, og hvis han bliver solgt for lad os sige 30.000 så skal jeg betale ejer det resterende beløb op til de 60.000 kroner i guder det havde jeg ikke lige set, godt jeg fik en anden til at læse den..

Ifølge kontrakten er de første 4 uger prøvetid, og jeg kan derfor levere ham tilbage med det samme og ellers er der 2 måneders opsigelse...

Puhha hvor er jeg ikke god til sådan noget, har mest lyst til at skive en sms også grave mig ned i et hul, men hvorfor egentligt de har ikke været ærlige de sagde ikke noget om han væver ...

Har du nogensinde skulle opsige en kontrakt ?? Og hvordan gjorde du ?

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

Og nu med Stald Mejses Renoir.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 13:13

i hvert fald ikke gøre det via sms..

Jeg ville lave en skriftlig opsigelse så der ikke er noget at være i tvivl om.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Havefest - bryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked

0
0
Svar på denne tråd

Lånehest
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 13:16

Jeg er forvirret Hvis det er en lånehest er salgsværdien vel dig uvedkommende? Hvorfor du skal betale en eventuel difference ved salg forstår jeg ikke.

Hvis hesten ikke passer dig synes jeg det vil være mest fornuftigt at tage en snak med ejer face to face og forklare hvorfor. Evt. kombinere det med en skriftlig opsigelse som Pia foreslår

Kan du gi´ Cara et godt hjem?

Se mere på www.yderup.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 13:44

Nej AnneM vi forstår det heller ikke...

Puhha må hellere tage mig sammen, jeg har 1 gang før ringet og ville opsige kontrakten, men de snakkede mig fra det :( Så nu må jeg vidst skrue bissen på.

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

0
0
Svar på denne tråd

Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 13:45

Står der nogen steder i kontrakten at den væver?? Det er vel opsigelses grundlag nok?? Jeg ville da mene at hvis den har en "fejl" man ikke er blevet gjort bekendt med eller står i kontrakten, kan man vel opsige denne kontrakt med det samme...

Nicolé

Jordens dejligste Hoppe!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 14:05

Var det ikke også dig der betalte flere dyrlæge regninger efter en kastration (inden den landede hos dig)? Så har du været mere end almindeligt uheldig med din lånehest.

Da jeg sagde min lånehest op for nogle uger siden, havde jeg også bankende hjerte og var meget enrvøs da jeg kontaktede ejeren, jeg tror det altid er svært at afbryde et samarbejde med andre mennesker og levere et produkt (hest) tilbage. Men jeg er glad for min beskutning, for det er den rigtige for mig

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

kontrakt
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 14:11

Så håber jeg at du kan "komme ud af" kontrakten!

Det kan jo virke som et forsøk på snyd! Om det står at hesten er 60 000,- verd og du henger på differansen kan jo sælger bare sette kreet tilsalgs for det halve, sælge den og si at du som låner er ansvarlig for at den har mistet verdi af en eller annen finurlig årsag!

F.eks at den har begynt at væve i din varetekt...

Udlåner/sælger kan jo bare si at det er din skyld at hesten har sunket i verdi og at den ikke kunne sælges for mer, så har de da klart at få godt betalt for kreet da du henger på restbeløpet!

Og at de overtalte dig til at fortsette når du første gang fortrød, vil vel også si at du sannsynligvis nu har overskredet 4 ugers fristen for tilbagelevering?

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Det var da en smart finte!
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 14:19

Altså fra ejerens side!

Hvis du lige giver mig et par dage, så finder jeg en bovlam krikke til 100.000 kr. i værdi (mindst!).

Så kan du låne den (og blive træt af den) et par uger og så sætter vi kræet til salg. Hvis den nu kun bliver solgt til 10.000 kr. så skylder du mig 90.000 kr.!

Arj, den er sq for streng!

Jeg krydser fingre for, at du kommer smidigt ud af den (latterlige) klemme!

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Gratis hestekalender 2007

0
0
Svar på denne tråd

det var
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 14:23

Det var dog en underlig aftale!? Jeg har aldrig før hørt om den "lille" lånedetalje før.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-10-2007 16:22

Jo det var skam mig med kasterationen der ikke var gået helt uden komplikationer.

Nej der står ingen steder i kontrakten at hesten væver, jeg fandt selv ud af det, og kontaktede ejer, som først der sagde at den er væver.

Jeps Camilla noget i den stil :(

Jeg har kontaktet ejer som kommer og henter hesten i løbet af ugen...

Æv altså næste gang bliver hest og ejer undersøgt i hoved og bagdel inden lån/køb.

Og aldrig mere skriver jeg under på noget uden at få en udefrakommen til at læse kontrakten igennem først.

Jeg nåede ikke at ha hesten i de 4 uger jeg havde til at komme ud af det igen :(

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider