Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Må jeg høre din
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 09:41

mening om hestehandler?

Hvordan har du det med at købe en hest hos en hestehandler?

Hvad med handle hos private?

MVH Mette

Er uden hest pt.

0
0
Svar på denne tråd

Nå, det vil
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 09:48

I ikke ud med.

MVH Mette

Er uden hest pt.

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 09:49

helt klart an på hvilken hestehandler der er vi snakker om..

Jeg ville ikke have noget imod at købe fra visse handlere, men foretrækker dog private.

Jeg har kun købt en enkelt hest fra en handler og han var jordens dejligste hest, nem, ligetil og man kunne gøre alt med ham.

Og så er der de meget omtalte handlere som jeg holder mig laaangt væk fra. Ikke om jeg vil støtte dem.

4 års ponyvallak m. unik sind sælges.

5 års fuldblodshoppe udlånes.

0
0
Svar på denne tråd

tålmodighed er en dyd
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 09:51

mette - kunne det tænkes at folk ikke sidder på spring for at svare på alle indlæg her inde?? giv lige folk mere end 7 min til at svare!!!

hestehandler - der er stor forskel på hestehandlere... der er dem som har store salgsstalde og så er der de små som fx. kører på markeder mv.

jeg har handlet privat begge gange da jeg synes det er rart at have set hvor hesten kommer fra!

der er dog fordele ved at købe fra en reg. hestehandler da man der handler efter købeloven...

...

Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived..

Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
Født 4.6.1997 - R.I.P. 11.7.2007....
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:00

Jeg har aldrig købt pony/hest ved en hestehandler. Men kender en der har. Hun købte den for ca. 1 år og 2 måneder siden. Hestehandleren sagde dog til hende at det var 100% islænder hun købte, og den var et år gammel.

Nu er ponyen 2 år og 2 måneder og ligner langt fra en islænder, og den er ca. 150 stg.

Min første pony købte jeg ved en privat gårdejer og den anden pony købte jeg fra et stutteri, og det var O.K.

Det siribirske dværghamster Speedy gon charles

Marsvinet Martha +9/5 2007

hunden Mie

Stald Hesselbjerge - et godt sted at være...!

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer andet
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:12

på definationen af en hestehandler - en der avler og sælger må jo høre under kategorien hestehandler- der handles jo med heste. Jeg har købt min hos ham der har avlet ham, og avlet mange andre paints og quartere. Mange vil vel kalde ham avler, men han sælger dem jo såeh...

Det kommer andet på hvilken hestehandler. Har mødt et par jeg mener er i orden. Men det er de færreste...

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

hestehandlere
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:15

"Hestehandler" er et vidt begreb.. Der findes mange hestehandlere jeg ikke bryder mig om og der er nok endnu flere gode og reele hestehandlere. Fåtallet ødelægger det bare.

Dog havde jeg lovet mig selv aldrig at handle med Låsby, men det gjorde jeg så alligevel da min kærlighed faldt på Emil på Egeskov Marked. Låsby skulle i hvert fald ikke have ham med hjem!

M.V.H. Maria L. Nielsen

** hesteklipning tilbydes **

www.lykkepoms.dk

...gør ikke kun dit bedste, men gør hvad der skal til...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:18

... ikke have noget imod at købe hest fra en velrenommeret hestehandler.

Der er et større udvalg, og ofte kan man endda lave en bytteaftale som normalt ikke er muligt hos en privat.

Jeg vil selvfølgelig se på hvordan hestene bliver behandlet hos hestehandleren - men hos dem jeg har været hos, har der nu heller ikke været en finger at sætte på den del. Og i modsætning til hos en del private sælgere jeg har været hos er der ikke blevet åbenlyst løjet om hestens helbred, race, alder eller kunnen (ikke at alle private gør det, men nogen holder sig ikke tilbage for at præsentere en afdanket traver som et dressurtalent der "vist nok er trakhenerblanding").

Dog kunne jeg ikke drømme om at købe hos en af de krejlere der har dårligt omdømme, og jeg ville heller ikke købe hest på et marked.

Og enhver hest jeg køber skal selvfølgelig kunne gå gennem en grundig handelsundersøgelse hos en hestedyrlæge - uanset om den købes privat eller hos hestehandler!

£isbeth & Baloo
*

Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "

0
0
Svar på denne tråd

For og imod
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:31

For at de der lidt "kedelige" hestehandlere har heste at handle med, skal der jo være en heste-ejer der er ligeglad med hvad der sker med deres hest -

Men der er jo masser af gode hestehandlere, og fordelen ved at handle hos dem, kan være at man kan få hesten byttet, hvis der viser sig problemer af en eller anden art..

Der er masser af private handler der ender i retten, og det går jo desv. ofte ud over hesten..

Heste-handel er en tillidssag og personligt handler jeg kun med folk jeg kender i forvejen, og har ofte kendt hesten gennem længere tid..

Man kan hvad man vil !!

0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:50

Det har jeg da ikke noget problem med.

Men det lyder selvfølgelig bedre at kunne sige at man har købt hesten i en "salgsstald"

Hvis det er den rigtige hest og dyrlægen sir OK, ja, så køber jeg hesten - uanset hvem der er sælger.

mvh

Julle

0
0
Svar på denne tråd

fint fint
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 11:00

Ja jeg er da en slags hestehandler, idet jeg træner og sælger Welsh cobs.

Og jeg håber da bestemt,at folk har det godt med at handle med mig ,

Af andre handlere har jeg mødt både ærlige og uærlige.Folk som jeg kunne lide og bestemt IKKE lide.

Mvh Graven

Welsh cob sec D hingst tilbyder bedækning, holder ponymål.

Køn sortbrun Welsh cob 6 år,147 cm ( dressurmodel) sælges .

Skøn Welsh cob søger Springrytter .

0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler elle ej
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 11:03

Jeg tror at man kan blive snydt og være heldig uanset om man handle privat eller v hestehandler.

Har været ude for at ville sælge en pony kun til privat køber. En mand dukkede op med en lille pige og ville købe ponyen. Det var jo helt i orden, de købte ponyen og nogle dage efter blev den hentet. Ca. 10 dage efter handlen læste jeg om en konkurrence hvor du kunne vinde en pony og tænke sig... det var faktisk min. Har jo så fulgt sagen nøje, og her ikke gjort videre, da jeg ved hvor ponyen står i dag og via min smed som kommer i stalden ved jeg at hun har det godt. Men jeg kan godt fortælle at jeg i lang tid bagefter følte mig utrolig snydt.

Kunsten at hvile uden at raste består i at ile uden at haste.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 11:03

Jeg købte min oldenborg hos en heste handler i nordjylland! Fik hende billigt, hun er den bedste hest i hele verden!

Jeg synes det var fint nok, har aldrig købt en hest privat, men jeg køber hesten der hvor min drømme hest er! Har ikke forbehold overfor hestehandler..

Hverken dem der opkøber heste eller dem der selv avler, vi skal jo ha heste et sted fra :)

Med venlig Hilsen

Louise

R.I.P Nuser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider