|
|
| Kan man sælge sin største drøm? |
|
|
Og vil man nogensinde tilgive sig selv at have gjort det!? Sagt farvel til den der var så perfekt - lige fra han første gang stavrede rundt på sine laaange ben. Ham der har været så nem - så perfekt - så skøn - og har givet nyt liv til de glemte drømme. Bassen døde - han var min drøm på så mange områder - men rask var han aldrig. A'Capo - han har bare opfyldt hvert et lille ønske om den "perfekte hest" - Jeg tror på han kunne udfylde tomrummet efter min elskede Basse. Ham som jeg savner så uendeligt meget. Men uheld på uheld, skade på skade (ikke A'Capo). En diagnose på min ryg der desværre ikke giver mig nogen håb om bedring. Så mange udgifter, så mange bekymringer... Så lidt håb om bedring af alting. Det er ikke A'Capo der er skyld i alle disse ting.. Slet, slet ikke. Men han er den det giver mest mening at give slip på... De mangler intet - hestene - de bliver passet efter alle kunstens regler, men jeg kan bare ikke blive ved med at holde skindet på næsen. Jeg hader det... Denne følelse af at give fortabt. Måske alting lysner. Det håber jeg af hele mit hjerte - lige i disse minutter kan jeg bare slet ikke se lyset nogen steder... Så måske. Måske - måske kan en derude give min dejlige dreng ligesåmeget eller mere end jeg - og bekymre sig mindre... Glæde sig mere over den fantastiske hest hun er så heldig at eje. Ham - som jeg var så heldig at bringe til verden og eje i 1½ år. Kan man sælge sin største drøm? ER drømme tilsalg? (Leg på banen - 13 måneder gammel...)  Jeg håber blot på et mirakkel der kan give mig mulighed for at beholde min vidunderlige dreng! Tak fordi du læste med... Milla
Min elskede Basse - nu den smukkeste stjerne i natten! ! Frøsanggård - knabheste med fremtid! ! Sød selskabspony udlånes - PB for nærmere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej... |
|
|
Jeg solgte for snart 4 år siden min drøm . Havde været med til fødslen , passet Kira fra den dag og lært hende alt ( havde part på hendes mor ) red hende selv til  Da hun var 7.5 fik jeg barn ( hvad jeg aldrig havde troet Jeg skulle ha ) barnet sov ikke , ingen overskud , hunden gik på pencion ( trænede før 4-5 gange om ugen). suterede meget i køberne og trode jeg havde fundet ejeren . gik meget ned i pris ... Hun solgte efter meget kort tid uden at kontakte mig , solgte igen til en der havde hende i ca 1.5 år , blev så solgt til hestehandler og er nu rideskole hest Tænker meget tit HVORFOR beholdte jeg ikke bare min lille sorte stjerne -ØV hvor jeg fortryder... Så tænk dig meget om vil jeg sige
Bella 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Line Rønn |
| Dato:  |
10-10-2007 22:20 |
|
Ligesom Brando vil jeg sige at du skal tænke dig meget godt om. Jeg har haft brækket ryg og har nu en diskusprolaps. I vinters var det så slemt at jeg satte min smukke pinto til salg, der kom også en del købere men da det kom til stykket indså jeg at det ville være mit livs største fejltagelse at sælge ham, jeg var nødt til at kæmpe. Nu har jeg så snart haft ham i 2 år og jeg kunne ikke forestille mig et liv uden ham, Ronaldo vil altid blive hos mig, han skal aldrig nogensinde sælges. Tænk dig godt om, han er ellers rigtig lækker..
Lækker unghest sælges 4 år, 163 cm. mørkebrun med blis og 4 sokker Påbegyndt tilridning, god afstamning. 25.000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke A'Capo... |
Havila |
10-10-2007 22:50 |
|
Hold da op hvor jeg føler med dig... Først mister du Bassen... Så skal du af med Finess og hendes følbasse.. og den lille Flicka skal udlånes... Og nu A'Capo??? Tror du ikke det bliver bedre når du kommer af med de andre? Så er der trods alt "kun" tre munde at mætte... Har altid haft det indtryk at A'Capo og dig var skabt for hinanden, og havde faktisk glædet mig til at se jer på konkurrence banerne her omkring... Ville ønske jeg kunne gøre noget for at hjælpe dig... Er bange for du kommer til at fortryde det... Han er jo din DRØM?! Du får aldrig en magen til ham... Håber virkelig du finder en løsning...
Venlig hilsen Nanna ♣ Madiken India Irish Cool Kaiza Honey Bee ♣
Dejlig skovturs pony udlånes... Skriv PB for mere info!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
disen |
10-10-2007 23:11 |
|
Milla: Jeg kunne ikke tro det var rigtigt da jeg læste det.. Hvis jeg havde muligheden, hjalp jeg dig. Ved hvor meget han betyder for dig, og ved hvor ondt det gør. Havde jeg muligheden for at ha ham, købte jeg ham på stedet, men som du ved ser mit liv ikke alt for godt ud pt, og han ville ikke kunne få det han fortjener. Krydser alt hvad jeg krydse kan og håber der dukker noget op, som gør du ikke behøver at sælge. Danny og jeg snakkede på vej hjem fra dig om hvad jeg ønskede mig til min fødselsdag og jeg kunne ikke finde noget. Da jeg så din msn ringede han og jeg sagde starks at jeg havde fundet ud af nu hvad jeg ønskede mig. Han kunne heller ikke tro det og håber ligeså meget som mig at du finder en løsning. Tror du vil fortryde det meget, men ved jo også det ikke er med din gode vilje.. Du ved jeg er her så du ringer bare hvis du har brug for det.. uanset tidspunkt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dashdakjsdhaj |
Anna-S |
10-10-2007 23:23 |
|
Er han din soulmate for alvor? Hvis han er soulmaten så skal du hellere sælge de andre for soul mates hænger IKKE på træerne! Jeg har kendt rigtig mange heste gennem årene og kun mødt en ægte soulmate - en vanrøgtet DV hoppe - hun var mit et og alt det ½ år vi var sammen. Hvis jeg fandt hende i dag skulle hun være min for enhver pris! Flicka har momenter og kan blive soulmaten når hendes psyke bliver voksen og vi begynder at være mere sammen gennem ridningen - men pt. er hun "kun" min lille soulmate - ikke soulmaten. Møder jeg en dag en hest som er soulmaten igen så køber jeg den - for dem oplever du ikke mange af i dit liv. Så tænk dig godt om! Ved du fik det skønneste lille hoppeføl i år - er hun soulmate eller er hun en hest? (Forstå det ret - er hun det samme som ham?)
Anna og Flicka - Et broget makkerpar !
Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den, fremtiden kan ændres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlig |
|
|
Han er for dejlig - udfra billedet. Ham må du ikke gå af med. Få noget supplerende arbejde i den rigtige farve... Du vil fortryde hvis du sælger ham... tror jeg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
ShahXhibitor ♥Mirco♥ |
10-10-2007 23:59 |
|
Som du beskriver dit forhold tol A´Capo vil jeg også mene at der må være en eller flere af de andre du kan sælge i stedet. Drømme er ikke til salg med mindre det er sidste udvej. Solgte selv min døm for 3½ år siden. Har fortrudt lige siden, men har heldigvis kontakt til de nye ejere. Men behold ham og find ud af en anden løsning. Han er din drøm 
Med Venlig Hilsen Ina Brøndum Oliver 16 08 03 Lukas 04 04 06 Silas 21 07 07 Victor RIP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
|
|
For jeres svar. Jeg frygter også at fortryde... Rigtig meget. at savne ham helt utroligt. Illusion fra i år er skam skøn. Forstå mig ret - men A'Capo er bare den der matcher mit sind. Han er den jeg glæder mig allermest til at se hver dag. Den der får mig til at storsmile for hver lille ting han gør. Jeg har i forvejen to jobs, og arbejder alt for meget. Jeg har en af de andre til salg - drægtig - og kommer hun snart væk - så lysner det da lidt. Men selvom hun er sat billigt og er en fantastisk hoppe - så mangler interessen åbenbart. Ponyen til udlån ser heller ikke ud til at ryge sådan lige. A'Capo kan jeg sælge på én dag. Men... Jeg ønsker det bestemt ikke!!! Jeg tror på - at jeg kun får én som A'Capo. Spørgsmålet er nu bare om jeg må give slip eller det lykkes mig at kæmpe igennem en svær tid. Ligenu føles det bare helt enormt svært! Undskyld jeg er sådan en nedturskost. Tak for jeres input. Nu vil jeg tage på job Milla
Min elskede Basse - nu den smukkeste stjerne i natten! ! Frøsanggård - knabheste med fremtid! ! Sød selskabspony udlånes - PB for nærmere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært at fortryde... |
|
|
Jeg solgte min drøm...og fortrød og fortrød. Han skiftede hjem igen kort tid efter, havde en masse problemer og efter 2½ år købte jeg ham tilbage igen. Desværre stod han da ikke til at redde og blev aflivet knap 4 måneder efter jeg havde fået ham hjem igen. Men det kan slet ikke tælles, hvor mange gange jeg fortrød, at jeg nogensinde solgte ham. Kunne bare ikke se nogen anden udvej da jeg stod lige midt i det hele og måtte tage den sværeste beslutning. Han er ikk mere - men han lever videre i mig, han vil altid være en del af mig. Så ham første gang da han var 2 timer gammel og jeg var solgt på stedet. De timer vi har brugt sammen som bragte os så tæt kan slet ikke tælles. Desværre blev den nære tillid lidt hullet..."takket" være en beridder og en underviser...men de måneder jeg havde ham hjemme igen inden han blev aflivet - der havde jeg min ven for livet tilbage. Han var hos mig 100%. Kan heste savne...ja det vil jeg til enhver tid påstå at de kan. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han har savnet mig og han kunne genkende mig da jeg hentede ham...og han følte sig hjemme hos mig fra dag 1. han var tilbage...også selvom det var et nyt sted. Hvis han virkelig er din soul-mate...så ville jeg i dit sted ikk skille mig af med ham, medmindre det virkelig var sidste udvej.
Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på. Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At sælge |
|
|
Jeg har prøvet at sælge...ikke min største drøm, men en unghoppe som jeg var 100% sikker på at jeg skulle beholde. Vi havde faktisk solgt hendes mor, da vi ville beholde hende her i stedet. Men vi stod på et tidspunkt og SKULLE sælge en hest, og hendes her var den der var nemmest at sælge, rigtig alder let redet, smuk og alt det der tæller. Men jeg har fortrudt flere gange, så "glad" var jeg da køber efter 2½ år ringede og sagde at hun havde fået gigt i lænden og at forsikringen ville blive udbetalt. Så nu står Annie i vores stald igen, og venter føl til april.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du på nogen måde... |
|
|
Jeg har en soulmate. Hun er 20 år gammel og står i min stald på 17. år - nu pensioneret. Jeg har brugt 2 år på at finde den helt rigtige hest igen - ikke en magen til, men en som jeg føler tænker, hvad jeg tænker. Nu har jeg to nye i stalden, og især den ene er jeg meget glad for - men hun er ikke min soulmate. Selvom mine to nye rideheste er købt med hjertet, bliver de nok aldrig det samme. Jeg tror, at kun en gang i livet finder man en hest, som man virkelig hænger sammen med. Hesten, hvor man oplever, at der er en forbindelse, som bare ikke kan forklares. Jeg tror ikke på ret meget overnaturligt sludder, men jeg tror på mit bånd til min gamle hest, for det oplever jeg hver eneste dag. Så hvis du på nogen måde kan beholde din lille hest, så gør det! Jeg taler af erfaring - du finder sikkert aldrig en som ham igen. Held og lykke med det. /Nat
Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som Anna S skriver... |
|
|
... Soulmates hænger ikke på træerne!! Tænk dig godt om. Måske er det bedre at sælge nogle af de andre. Jeg solgte en soulmate pony sidste år... og fortryder bittert!! Det er det dummeste jeg har gjort! Hun fik en skønt lille hingsteføl her i sommers (jeg fik hende ifolet ved knabstrupper) og ejeren ringede og indtalte en besked på min svarer...at nu var der føl! MEN jeg kan ikke engang ringe og hører nærmere om føllet for jeg har ikke nummeret. Kun en mail adresse som de ikke svarer på Suk... men ved at de er nogle søde mennesker heldigvis, og de har kørt langt efter hende! Men åhh... bare hun dog stod i MIN stald endnu  Tænk dig om - du skal ikke sælge en drøm!!
Du bliver aldrig for stor til en shetlandspony  Shetlandspony: Den lille hest med det store sind; en ven for livet  Shetland; alt andet er bare en hest  *Mit liv - Mine regler - Mine konsekvenser*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Milla .. |
|
|
Nu bliver jeg skuffet - Han var jo det perfekte føl  Jeg tror du ville være ked af at gå af med ham - han var/er jo din drømmehest - Den Perfekte A'Capo . Selvom du har Illusion, så var det jo A'Capo der var den perfekte prins . Jeg ville tænke over det en ekstra gang  Jeg tror du vil fortryde det i sidste ende . Harvester
En god træner kan hører hesten tale, en framragende kan hører hesten hviske ! Monty Roberts Nu med hoppedyret Damgårdens Casiopeja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| soulmate på stenlille rideskole |
Hjaldet Charlotte |
11-10-2007 10:38 |
|
jeg kan kun lige som de andre, sige du skal tænke dig rigtig godt om. jeg måtte pga sygdom, sælge min bedste ven, min soulmate, og det gør ondt dybt inden i mig den dag i dag. Han blev solgt til en der lovede at der skulle han blive, men kort tid efter solgt til en hestehandler. Efter lang tids søgen fandt jeg ham igen, på en rideskole i Stenlille. Har besøgt ham, ved han har det godt, men smerten og følelsen indeni vil aldrig slippe mig. Mh Charlotte
Digte & Festsange skrives Se Præsentation HJALDET Alt kommer til den der kan vente
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis han |
|
|
er den rette for dig hvorfor sælger du så ikke nogen af de andre istedet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det kan man |
|
|
For nogen gange, byder livet på svære valg, og nogen gange, bliver man nødt til at se i øjnene, at drømmen, måske, blot udvikler sig til en mareride... Hvis du kan finde ham et hjem, hos en, der vil få alt det ud af ham, og mere til, som du havde planer om, vil det så ikke være dejligt, at vide, at han kommer ud og viser sit værd? Selvfølgelig kan en anden holde lige så meget af ham, som du gør... Og måske endda mere... For de fleste har kun en hest, og den får så AL opmærksomheden... Hvor imod vi med flere, holder af dem alle, men må dele lidt ud af det vi kan tilbyde... Deter nogen gange sådan liver er... Og nogen gange, må man sige farvel til dem man holder af... Det gør ondt, men hvis man ved, at hesten får det bedst tænkelige hjem (ud over hos en selv), så er det lidt nemmere...
Zamangah Flere heste til salg, se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Milla |
gu-ku-vi |
11-10-2007 11:44 |
|
Det gør mig så ondt for dig, alt for meget på een gang er hændt for dig. Du kender vores forhold, med en masse staldplads der ikke bliver udnyttet,men jeg ved jo slet ikke udover din hvide hoppe, hvordan du er vant til at have dine heste. Vi kunne relativt nemt lave en løsdrift med udgang til fold, i den ene ende af kostalden.Måske var det en løsning indtil der dukker en smuk ung mand op med et gods. Det skal ikke koste dig noget, blot skal du selv tage dig af dine heste, samt lave folden ude bagved.(Det koster jo også, ved jeg godt, men jeg er også flad) Vi vil være i stand til at give dem mad, men kræfterne er ikke til at tumle med dem og muge ud, beklager. KH Gunni.
Er det ikke en araber er det bare en hest. Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere. www.gu-ku-vi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg solgte |
|
|
egentlig lidt i desperation, kæresten skred og det blev noget værre rod med flyten osv endte langt nede psykisk osv. så solgte den hest som også kunen ha været min drømmhest, den var vidunderlig at ride osv og top dressur afstamning- aldrig noget jeg får fingrene i igen med de penge jeg har/får til rådighed rigtig øv... men prøver lykken igen - søger nemlig på ny en dejlig hoppe med hannoveraner afstamning (gerne tysk import)
Med venlig Hilsen Mette R (Chanel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
Nyset |
11-10-2007 12:52 |
|
Du er så meget i tvivl (nej egentlig slet ikke i virkeligheden, vel?), så hvis du har råd, så vent i det mindste. Bitter erfaring har lært mig, at er man i tvivl om noget, er det det forkerte for en. Jeg er ikke til pletheste, men din hest ser dejlig ud, altså!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flicka... |
Havila |
11-10-2007 13:38 |
|
Hej igen. Hvis du vil, kan jeg evt. høre om ikke vi kan have Flicka stående. Vi har løsdrift, og det fungere bare så godt. De kommer ind i boks, hvis vejret er for dårligt til at de kan gå ude. Bare du selv betaler foder, så skal jeg nok passe hende for dig... Det skal ikke koste dig noget, at have hende her. Bare du betaler for det hø hun spiser, samt foder...  Mine lillesøstre ville elske der kom en pony i "børnestørrelse" de kunne hygge og strigle lidt på...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan ikk.. |
|
|
Kan ikk forstå at du overvejer det hvis i er som skabt for hindanden.. Som andre oss har skrevet, bliver det forhåbentligt bedre når nogle af de andre kommer væk.. Årgh for pokker.. Kan ikk lade være med at tænke på at jeg til sommer skal af med min dejlige dreng  Til den tid skal jeg på efterskole, og kan ikke beholde ham. Han skal tilbage til sin ejer som bor 250. km væk.. Alt for langt væk..,! Kan ikk klare tanken -En tåre, som bliver til flere triller ned ad min kind  Det ville være så svært for dig, hvis du sælger ham og så senere fortryder.. Tror ikk man ville kunne tilgive sig selv.. -Sabrina:D
Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer.. -Og jeg er Stolt af det..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, man kan sagtens sælge |
|
|
Der findes flere heste her i verden og der findes flere som man vil få et nært forhold til. Jeg valgte selv for 7 år siden, at sælge min DV-hoppe, da jeg ikke kom længere med hende. Jeg ved i dag ikke hvor i verden hesten er, da hende der købte den videresolgte hesten efter 14 dage. Men jeg er sikker på, at den har haft det fint nok. Hun var stærk psykisk og nu er jeg jo heller ikke den eneste i verden, der kan passe en hest. Måske det ikke bliver gjort på min måde, men det er jo heller ikke nødvendigvis den eneste rigtige måde... Her i sommers aflivede jeg så et afkom efter ovenstående hoppe, og det var også en svær beslutning. Men hvad skulle jeg med en 8 års vallak med en kronisk seneskade??? Gå og klappe den på folden de næste 10-12 år??? Udover de 2 heste her, så har jeg haft flere heste. Og nogen får man selvfølgelig et bedre forhold til end andre. Jeg tror det værste er at tage beslutningen, for har man først taget den er handlingen ikke så slem. Så ja, livet er svært og fyldt med svære beslutninger. Men man bliver nu nogen gange nødt til at være realist. Der findes jo rigtig mange søde mennesker her i verden og ligeså mange søde heste. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun en... |
monicasof *Majoren* |
11-10-2007 14:26 |
|
Der er kun EN der ved om det er det rigtige at gøre - og det er dig. Vi andre kan komme med nok så mange råd og erfaringer, men kun DU ved om du har overskudet til at beholde hesten. Mærk godt efter i maven, vil du kæmpe for at beholde, så gør det, hvis det hele ikke kan hænge sammen og ser sort ud, men du alligevel vil beholde den, så gør det. Hvis ikke "gnisten" er der til at kæmpe, så er det måske bedre at sige farvel nu, og finde et nyt godt hjem til bassen. Der er jo mange dejlige heste ude i den vide verden, men der er ikke mange som man føler er "den eneste", men mon ikke alligevel der er en mere derude, hvis det var. Jeg har selv solgt "soulmaten" og fortrudt bittert, men jeg har alligevel en ny af slagsen i min stald, ham sælger jeg aldrig, for som sagt, de er svære at finde. Hvad vil jeg sige med det hele her - Mærk godt efter, og lad være hvis du er i tvivl.
Mange hilsner fra Monica En rigtig hest - har 4 ben og en hale www.hestenshaab.dk - Gør en forskel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
|
|
Igen - Tak for jeres svar -der er mange super gode imellem. kiwie ♥maxi♥ - Jeg prøver jo også at sælge nogle af de andre - men eftersom det ikke ser ud til at give pote foreløbig - er der en chance for at min sidste løsning er at sælge A'Capo. Han kan nemlig sælges utroligt nemt - eftersom der konstant er flere bud på ham. Gunni - Tusind tak. Det er rigtig pænt af dig. Det er dog ikke opstaldningen der "trykker" - men mere tiden og pengene. Men tusind, tusind tak for tilbudet - det er dejligt at vide man har gode "naboer" der er klar til at hjælpe til i nødens stund. Havila - Flicka får ikke meget at spise - så er i interesserede i at låne hende på de betingelser - så er i mere end velkomne. Jeg skal nok betale hø og foder. Hun skal ikke have ret meget - så sprænger hun...  Men skriv/ring endelig. Hun ELSKER børn - og er jo bare super sød og nem at håndtere. MetteR (Chanel) - hoppen jeg har til salg er af Hannoveransk afstamning - dog mærket DV og ikke tysker. Hann. er nu skønne! Men i har jo ret, jeg vil fortryde bitterligt hvis jeg giver slip på min drøm. Og misforstå mig ikke. Det er absolut sidste udvej at sælge min dejlige dreng. Jeg kæmper for det ikke bliver nødvendigt. Bare i dag lysner det lidt. Netop hjemme fra arbejde fandt jeg et brev i postkassen - der lysnede det hele en lille bitte smule!!! Milla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder og Hø... |
Havila |
11-10-2007 16:59 |
|
Jeg snakker lige med de gamle om det i aften, tror helt sikkert det kan lade sig gøre. Men skal lige høre... Så kan vi altid aftale med foder og hø. Det er vel også begrænset hvad der kan være i den bette mave hun har, he he... Hø køber jeg billigt af min nabo, og han har også korn jeg bare kan hente, meget billigt. Så det er ikke fordi det vil blive så dyrt igen. Du er også velkommen til at tage dit eget foder med. Hvis hun skal have noget specielt fra fx. Land og Fritid så bare sig til, jeg henter nemlig jævnligt til mine egne derovre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heeej |
|
|
Milla : Kun du kan bestemme om du vil sælge eller beholde, det vil jeg ikke blande mig i. Havila : Du vil ikke fortryde det. Kan kun sige flik flak er en skøn pony, hun har boet hos mig et par gange som selvskabs hest når det hele brændte på. Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhdjashdasj |
Anna-S |
11-10-2007 18:53 |
|
Milla hvis prinsen er din soulmate og Illusionen uanset at hun er en hoppe "kun" er en illusion (ikke din soulmate) så sælg Illusionen! Ikke for at fornærme nogen, men når man møder sin soulmate så er man ikke i tvivl - og min intuition siger mig at ikke alle her har mødt deres soulmate. Møder man sin soulmate spøger den i ens hjerne for evigt - jeg mødte min for 6½ år siden og var sammen med hende til for 6 år siden - jeg kan stadig vågne midt om natten med hende i tankerne! Min Shetan, den eneste hest jeg i hele mit liv har haft blind gengældt tillid til, den hest der kom galloperende så snart jeg fløjtede og den hest jeg ville købe med det samme hvis jeg fandt hende igen - i mit sabbatår til næste år vil jeg prøve at finde hende hvis hun stadig lever. Er prinsen din soulmate som du beskriver så sælg alle andre - men behold for guds skyld ham! For soulmates findes der meget få af. Hvis ikke kun 1 - men jeg håber for mig selv at der findes flere - ellers har jeg opbrugt min livsration soulmate på ½ år - og det håber jeg ikke! Okay nu taler mit hjerte - Er han soulmaten så sælg alt andet - men behold for guds skyld ham - for han er ikke bare en banal drøm han er din soulmate - og du vil tænke på ham konstant resten af livet og fortryde hver evig eneste dag, nat og time at du ikke gjorde alt for at eje ham og have ham - det gør jeg så jeg ved hvad jeg taler om! Lyt til det råd og dit hjerte og skrot den rationelle tankegang hvor du vil beholde Illusionen fordi hun er en hoppe - hun er nemlig "bare" en hest - men prinsen er din soulmate - der er EKSTREM stor forskel!
Anna og Flicka - Et broget makkerpar !
Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den, fremtiden kan ændres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har haft én |
|
|
Og kun én soulmate af alle de heste jeg har redet, og det er MANGE. Hun blev aflivet i sommers, og var bare SÅ ked...
Michael Jackson, love forever <3 Hvis der er en gud på jorden, er det Michael!" Love you forever Michael..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Milla... |
|
|
hmm det er en svær en at stå i... men jeg ville aldrig sælge min soulmate... jeg ville simpelthen kæmpe med næb og kløer for at undslippe det... men det er selvfølgelig kun dig der kan afgøre om du har mod på det... han er ellers utrolig smuk... noget helt andet.. din hoppe finess... hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro det var min bandits mor (jeg fulgte hende dog selv til dørs da hun skulle slagtes så jeg ved hvor hun er) jeg nåede kun at have hende en måned efter jeg havde købt hende fra samme avler som banditten...  men tilbage til problemet..: mærk efter i maven.. føles det forkert eller er du i tvivl så LAD VÆRE... mange trøste-hilsner herfra..
Dressurtante med de 2 stjerner !! * Hannibal & *Morning Star - /nu uden Lord De luxe/. EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o) ww
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| soulamate |
|
|
jeg kender din situation alt for god jeg har også for mange heste. en vallak på 17 år, en hoppe på 13 år i folet og min 3 års. jeg har også grundet økonomi valgt at sælge den reneste der kan sælges og det er den på 3 år. de andre 2 er begge solumates. ja jeg har været heldig. ham på 17 er ødt hos mig og inden ham var det hans mor der var min solumate. jeg købte dog hoppen på 13 år da hun var 2 år og hun betyder lige så meget for mig som min gamle ven. det er hendes 3 års afkom jeg prøver at sælge men det er med stor kamp i mit hjerte. jeg prøver at forhale hendes tilridning for jeg ved at når jeg først kommer på ryggen af hende så har jeg endnu mere lyst til selv at uddanne hende. jeg knytter mig utrolig meget til mine dyr og havde aldrig forestillet mig at hun skulle sælges men jeg blir nød til det nu da jeg ikke har råd til dem alle mere. står pt og mangler en plads til en af dem i vinter. hvis ikke hun blir solgt her i weekenden. jeg vil prøve at gardere mig ved at få på kontrakt at jeg skal hve første buddet ved et evt salg, men jeg er i tvivl om hvordan man sætter det på skrift osv.
mvh hilsen SUNFLOWER SE DEJLIG UNGHEST TIL SALG PÅ MIN PRÆS. pensionist udlånes til selskab, se præs. INDSIGT GIVER ANSVAR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da wow. |
|
|
Nej - mam kan ikke sælge sin drøm. Det må du simpelthen ikke gøre. Du kommer til at fortryde det. Jeg har ingen erfaringer om det, for jeg har aldrig solgt min drømmehest som jeg pt ejer og vil eje indtil han ikke kan mere på denne jord. Men jeg ville ALDRIG bare det at kunne sætte sig ned og skrive en salgsannonce om ham. Nej nej nej.. Ikke sælge hvis du føler han er din drømmehest. Det kan man ikke..
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Smid ham på unghestefold til han er 3 og giv dig selv en pause. Sæt de andre i kommision
. . Heldig ejer af Snarfari fra Tøndborg og Narnia fra Lille Nørregård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommission? |
|
|
hvad mener du med kommission. var måske også en mulighed for mig?
mvh hilsen SUNFLOWER SE DEJLIG UNGHEST TIL SALG PÅ MIN PRÆS. pensionist udlånes til selskab, se præs. INDSIGT GIVER ANSVAR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| milla... |
|
|
har faktisk kigget på hende, og syntes hun er rigtigfin, desværre bare en del over mit budget. Held og lykke med hende ...
Med venlig Hilsen Mette R (Chanel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har desværre også |
RatsterZoo ♥Rottweiler♥ |
16-10-2007 19:59 |
|
Måtte sælge min drøm, samt min yndlingspony.. Begge pga pengemangel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad..? |
|
|
Hvad er der blevet fundet ud af.? Er hesten blevet solgt, eller blev det til en 'Happy Ending'? -Sabrina:D
Jeg rider Fjordboller, & Haffelaffer.. -Og jeg er Stolt af det..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Håber det hele løser sig!!! Varme tanker herfra!
Never argue with an idiot they drag you down to their level and then beat you with experience
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drømmen... |
igormus ♥søholms♥ |
27-10-2007 13:17 |
|
jeg var en lille pige og min mor tog mig med ud til hendes kolega for at se deres nye 5 dage gamle føl (jeg var jo så glad for heste så det skulle jeg jo se) det lille fine føl det var så sød og perfekt brun med 4 hvide sokker og en dejlig bred hvid blis...glemte ham ikke og drømte tit at jeg fik ham og red rundt ud over stor marker... 2 år senere var jeg ude at køre med min mor da min far ringede, jeg kunne høre at han sagde "har du fortalt hende det?" jeg kiggede på min mor og sagde skal jeg have en hest nu? min mors ansigt havde samme udtryk som op til jul, hun svarede ikke men jeg var ikke i tvivl... da vi kom der ud var det jo så den lille igor som nu var blevet 2 år og rigtig fræk, men jeg med mine næste 13 år var ikke bange vi var som pot og pande fra dag 1... der skete desvære det, at den søde igor fik spadt i bagbenet, i år 2002, og mange sagde at jeg skulle aflive ham... men han var drømmen i mit liv og jeg vidste at fik jeg ham aflivet ville jeg få en ny, og beholdte jeg ham ville jeg bare have en hest jeg ikke kunne bruge... men drømmen det var han og er han så jeg kæmpede i 3 år med alt hvad man kunne tænke sig fra natur til medicin alt og alle gode råd... i år 2005 sagde en dyrlæge nu prøver du ar genoptræne ham igen og går det så går det, går det ikke så sætter du dig aldrig dig der op igen... vil så lige sige det gik og i dag er det ca 4 gange om året du kan se han er lidt øm men ellers er han i top form... han er min store drøm og skal ikke være andre steder end her hos min elsker dig for evigt min igor snut kan ikke sælge ham lige meget hvad...
kærlighed og penge kan ej sammenlignes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad er der i vejen |
dunlopillo |
27-10-2007 23:07 |
|
hej milla hvad er der i vejen med din ryg? er det noget der kan ske at lysne eller hvordan og hvorledes. Jeg synes helt sikekrt du skal tage din sundhedstilstand og dine fremtidsudsigter med i overvejelserne. Er det kun tiden der trykker? så kunne du evt få en til at hjælpe dig med ham? Han ser da top lækker ud. Vil du selv kunne komme til at ride ham (jeg tænker på din ryg)? elelr hvad vil du bruge ham til? At kæle med? Hvor store er budene på ham? Jeg tror måske du vil fortryde, men hvis ikke tingene er til at overskue så er de ikke til at overskue, og din psyikiske tilstand er dog den vigtigste. Der er flere løsninger man evt kunne afprøve 1) søge en passer til ham og måske de andre heste (løser tidsproblemet) 2) udlåne ham i en tidsbestemt periode (evt hvor du betaler, hvis du har penge nok, eller hvor låner betaler for foder hvis pengene ikke hænger på træerne) 3)når han er tilredet, kan du søge en part til ham som du evt kan tage penge for eller kræve tager undervisning (derved løses tidsproblemet, evt. pengeproblemet, og du få evt. hjælp til at uddanne din hest) Hvordan har du det med disse forslag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
Så kom der liv i en "gammel" tråd igen..  Tingene er endt sådan - at jeg gør alt hvad jeg kan for at beholde min dejlige A'Capo. Lige pt kan det lige gå med hjælp fra de dejlige mennesker jeg omgiver mig med - især vores fantastiske staldejer Mona! Ulykkerne er åbenbart ikke stoppet endnu - men vi kæmper - gør vi! Tak for jeres svar Milla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hpld da oww. |
|
|
Super lækkert at hører 
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|