|
|
| Vil gerne have jeres mening. |
|
|
Vores sidste hund døde mæt af dage for 2 år siden. Det var en pudeltæve 10 cm over max-han-hundemål. Hun var stor, meget stor, og en fantastisk springer. Hun sprang med lethed over 150 cm. Som den eneste hund vi har haft, sprang hun ud af haven og gik på besøg, hos de andre hunde i nabolaget for at lege. Hun var venligheden selv og skabte aldrig problemer, men vi ville ikke have at hun smuttede. Vores have kom til at ligne en fæstning i de år vi havde hende. Ingen kunne komme ind og ingen kunne slippe ud. - For blive i have det skulle hun. Denne forhistorie, - for at fortælle at vores have er hunde sikret og at vi selv har den holdning, at man skal vide hvor ens hund er. Da hunden døde, købte vi et par katte igen. Vi havde kun været katteløse i nogle år og egenlig ville vi ikke have husdyr igen. Men det er svært når man nu er vant til at have firbenede kræ i huset. Da det er store katte vi har, ville vi ikke have, at de skulle springe over plankeværket når de ville ud i forhaven, derfor har min mand savet en fin bue i plankeværket, så kattene har deres egen indgang. Nu til mit dilemma. En af vores naboer har en lab som hver morgen får legekammeraten Holger på besøg. Holger er en ruhåret stor gravhund, meget sød - men har en ualmindelig selektiv hørelse. Han bor et par huse længere nede af vejen. Holger synes at lab bliver lidt kedelig en gang imellem, så han bryder ud af naboens have og kommer logrende ind til os, igennem kattenes hul i plankeværket. Vores katte hader Holger, hvilket Holger efter flere besøg er begyndt at se som en udfordring, så han er begyndt at jage vores katte i vores have. For 3 uger siden var Holger ved at få fat i Ludwig, så Ludwig på over 7 kg måtte lave et baglæns rejehop op på kompostbeholderen. Ludwig landede forkert og kunne ikke støtte på det ene bagben bagefter. Jeg så det hele fra køkkenet og spurtede som jeg plejer ud, for at bære Holger ud af haven. Han nægter at gå frivilligt. Vi måtte til dyrlægen med Ludwig - en lørdag selvfølgelig - og fik en regning på små 1100 kr. Ludwigs knæ var gået af led, så det blev sat på plads og han fik noget smertestillende og noget til at forebygge evt. ledbetændelse. Regningen har jeg givet til naboerne, som uden tøven ville give den til Holgers mennesker, da jeg synes at hundens ansvarsforsikring burde betale. Det synes jeg faktisk stadig, men jeg har intet hørt fra de som ejer hunden. Skal jeg gå hjem til Holger og "skrue bissen på"? Hjælp mig lige.
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du |
|
|
tjekket om regningen evt. skulle vaere betalt? Men synes helt klart, at du skulle faa en snak med ejerne omkring Holgers vandren rundt i jeres have. de maa goere noget ved sagen og holde deres hund inde.
Mvh. Bodil Mor til to vidunderlige piger  Freya 16.05.03 Frida 17.02.07 Blob i maven 1.4.08
"Livet leves forlæns, men forstås baglæns" Søren Aabye Kierkegaard www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan jo være de bare |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
09-10-2007 11:29 |
|
Har betalt den. Er de enige i at de skal betale, så behøver de jo sådan set IKKE henvende sig. Jaja ville være rart hvis de kom og spurgte til katten, undskyldte. Ring til dyrlægen og hør om den er betalt.
Illum . Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it !!! . Hemmelig medlem af de frelstes klub..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville gøre |
tralle-trold *Tone* |
09-10-2007 11:30 |
|
2 ting 1 sette ind en kattelem i plankeværket. en sådan med elektronisk lukking hvor katten har en lille brikke i halsbånd som åbner lemmen når katten vil ind. 2 ja jeg ville gået og talt med Holgers "forældre" og talt meddem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja da... |
|
|
du skal ike starte med at skrue bissen på men være høflig... og hvis det ike hjælper .. så skruer du bissen på!!! de bør da bestemt betale. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså det ville |
|
|
jeg gøre som en start - måske ikke skrue bissen på, men fortælle roligt og pænt at det der går altså bare ikke, og prøve at forklare dem at det er Holger der er skyld i missens uheld - hjemme hos jer, og at du så naturligvis forventer at de betaler regningen..Meen af bitter erfaring ved jeg også godt, at der findes mennesker der ligesom pludselig blir "usynlige" - i håb om at vi andre så måske glemmer det skete.. Men det kan jo hurtigt blive dyrt for jer, og utrolig synd for jeres katte at skulle finde sig i ham Holger.. Held og lykke - selv om det nok ik blir så sjovt..
Tinker Mette & Miss I´Will Den der tier sammentygger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min Mening |
|
|
Jeg syntes du skal gå hen til Holgers mennesker med et smil på læben og forklare dem hvor træls det er for dig at dine katte ikke kan være i fred for deres hund som jo bryder ind i jeres have. Måske ville det hjælpe hvis i fik sat en kattelem i hegnet, evt en af dem hvor der er en sensor i kattens halsbånd, men de er lidt pebrede. Med hensyn til regningen var det vel rimeligt de betalte halvdelen. Nu ved jeg jo ikke om i er på talefod, men ellers er det vel bare at ringe efter dem hver gang han går ind i jeres have, så finder de jo også ud af hvor træls det er at hente deres hund hele tiden, også selv om de evt er på arbejde, det er jo ikke dit problem at deres hund ikke bliver der hvor den skal være. Evt bede naboen som passer Holger om at forbedre deres hegn rundt om dennes have så han ikke har mulighed for at smutte over til dig. Håber bare noget af dette kan hjælpe, men jeg forstår sgu godt hvis din tålmodighed er kommet på prøve.
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald ! R.I.P. Monti Juli 1999 Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ds-mgf-slmd |
|
|
Det er jo ikke sikkert du behøver skrue bissen på endnu, men jeg synes da helt sikkert du skal tage en snak med dem! Det er jo ikke din eller Ludwigs skyld at Holger ikke gider blive hvor han skal. Så jeg synes du er helt i din ret til at få de penge af Holgers "mor og far"
Med venlig hilsen Laila Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne?? Holstenervallak til salg se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snakke |
|
|
Jeg synes uanset hvad at su skulle tage en snak med holgers forældre, og forklare dem tingene som de er. Jeg ville personligt blive tosset hvis der kom en fremmed hund ind i MIN have, og jagtede MINE dyr. Næh, folk må lære at holde styr på deres dyr. Vi har også haft to hunde som ofte gik på strejf om aftenen hvis vi lod dem være alene i haven, så altså gik vi med ud i haven, eller lod være at lukke dem ud. Mvh sandra
Heksene fra warren manor sæson 2 + 3 sælges! Bøger købes i serien Fuldblod, sadelklubben, sally, den sorte hingst. Se præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Glemte at skrive, at vi selvfølgelig betalte dyrlægen med det samme. Han skal jo ikke blandes økonomisk ind i lille charmerende Holger. Ideen med kattelem og halsbånd er ikke en god ide her hos os, da jeg er modstander af katte med halsbånd. Skrue bissen på - synes jeg jo, jeg gør ved bare at gå derned, når folk ikke selv kan finde ud af det. Jeg ville aldrig starte med sure miner. Tinker Mette det er nok rigtig, at de gør sig usynlige i håb om at vi så ikke kontakter dem. Find Holger - hø hø. Ift forsikringen skal hunden så have haft fat i katten, for at den dækker, - ved I det?
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DÅRLIGE HUNDE EJERE. |
|
|
Gud hvor er jeg træt af den holdning, at folk som bliver ramt af dårlige hundeejeres hunde, skal bygge en fæstning. Gu' skal hun ej sætte kattelem op, de har bare at holde hunden på egen matrikel. Samt betale for de skader der sker, når hunden ikke befinder sig der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundebesøg |
pjemm |
09-10-2007 11:50 |
|
Men er det Holger selv der går på besøg hos labse, eller er det labses far og mor som har ham i dagpleje? For så er det vel egentlig DEM der skal sørge for at sikre deres matrikel så hundene ikke kan komme ud. Hvis I nu ikke havde hegn om, var det jo begge køtere der kom på visit? Hvis I slet ikke har talt med dem, men blot lagt en besked i postkassen, bliver I nok nødt til at tage den sure vej og snakke med dem ansigt til ansigt. Hvis de stadig ikke vil, så må næste skridt være at indfange Holger i din have, pille halsbåndet af og indlevere ham til politiet som løsgænger. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kunne.. |
|
|
jo også bare lukke haven, du har jo egentlig pligt til at holde dine dyr på din egen grund.. Lige så meget som dem der ejer Holger, skal holde deres hund på egen grund.. Se så er problemet løst..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sylvia og pony-mor |
tralle-trold *Tone* |
09-10-2007 12:00 |
|
angående kattelem. Ja så er min holdning af at man har ansvar for sine egne dyr og når så Holgers ejere ikke tager det ja så må man enten tage skjeen i egen hånd og beskytte sine egne dyr mod potensielle skader/farer. Dersom man skal følge reglene til punkt og prikke skal du ikke engang have åbning i dit træverk,men sørge for at kattene holdes på din egen grund/ejendom. så man har 3 valg Tætte åbningen anskaffe en katte lem eller la Holger fortsette med at jagte kattene og skade dem Valget er der kun pony-mor der kan tage. Jeg ved hva jeg ville vagt for mine katters bedste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kom altså til at grine af dit indlæg Pia. At indleverer Holger som løsgænger, vil jeg altså ikke kunne få over mit hjerte - han er så sød. Holger er sådan en hund der, når jeg kommer springende ud i haven for at skælde ham ud, springer han en glad i møde med hovedet på skrå og sige: Hvor er det dejligt at se dig. Herefter trimler han rundt på ryggen og siger klø mig lidt på maven, mens halen gå som et piskeris. Jeg er glad for at I ikke finder min tankegang helt ude i skoven, mht hvem der bør betale regningen. Sidder og tænker på, at hvis det er et forsikringsspørgsmål, så kunne jeg jo bede dem om navnet på deres selskab og så skrive til dem. Jeg kender ikke Holgers mennesker - ved ikke engang hvordan de ser ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Annemette - Jamen tingene sker på egen grund.  Ludwig går aldrig nogen steder, han går ud i vores forhave hvor han hopper op og sidder eller ligger på min bil som også står på vores grund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville... |
Vibs 1 |
09-10-2007 12:11 |
|
Jeg ville først lige overveje, om mine katte kommer ud til naboerne... Gør de ikke det, så vil jeg klart gøre noget. Problemet for mig er, at hvis du risikere, at dine katte kommer til Holgers hus, grund e.l. så er sagen for mig lidt speget, da du jo så rent faktisk gør dig skyldig i netop det du ikke vil finde dig i at Holgers mennesker gør... Ifølg lov om mark og vejfred, skal du holde dine katte på egen grund. Jeg er ikke hellig, min katte går også udenfor min grund, men det er nok lige værd at overveje, før man gør alvor af noget...  Bliver dine katte hjemme, ville jeg opsøge Holgers mennesker, sige pænt og roligt, at du ikke vil acceptere, at Holger mener at din grund er hans grund. Er de modvillige eller ikke vil gøre noget ved det, vil jeg stille og roligt i fremtiden være konsekvent, fange Holger HVER gang, ringe til Falck for at få dem til at afhente ham, eller indlevere ham på et dertil indrettet sted, politi e.l. Jeg ville gøre det pænt og venligt, men det er i min verden helt okay og et normalt krav, at man ikke vil have fremmede dyr, som iflg loven SKAL blive på egen grund, rendende hos sig... Sådan ville jeg gøre det, altså ud fra tanken, at Holgers mennesker er ligeglad med at han render rundt...
Hilsen Vibeke Wrap sælges, mini bigballer, Nordjylland 200 kr Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Holger |
pjemm |
09-10-2007 12:11 |
|
Annemette har jo sådan set ret, du har ligeså meget pligt til at holde dine katte i haven, så I kunne jo sikre toppen mod udklatring og lukke hullet. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg tror faktisk ikke Holgers mennesker er ligeglade med ham. Jeg tror han er et højt elsket familiemedlem eller ville han ikke være så sød. Vi har ikke set så meget til Holger på det sidste da morgenlegetimen er flyttet hjem hos Holger, hvor haven åbenbart er Holgersikret. Nu var mit dilamma og spørgsmål, om det ville være ok, at huske Holgers mennesker på, at de havde en regning liggende. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jamen så prøver jeg lige en gang til for Kong Hans eller Ingolf eller hvem det nu var, der ikke forstod i første, anden eller tredie omgang.  Ludwig er på egen grund - vores grund - købt og næsten betal - vi har skøde på det jord Ludwig betræder. Så er det vist skåret ud i pap. Hullet i vores plankeværk, som stå langt inde på vores grund, er mellem vores baghave og vores forhave. Forhaven høre med til vores matrikkel hvilket indkørsel og holdeplads til bilen også gør. Det har været vores i 27 år, så vi ved godt hvor skelpælene er. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bob.. bob... |
Vibs 1 |
09-10-2007 12:27 |
|
Det mener jeg må være et temperament spørgsmål.. Jeg ville umiddelbart have lidt svært ved det, da man kan diskutere, OM de har en regning liggende, altså i min verden. I og med at jeg aldrig seselv ville have givet en regning til nogle mennesker, som så skulle give den videre, er det lidt svært. En ting kan jeg sige, at jeg ville ALDRIG betale 1100 kr. for noget, hvis jeg af en nabo fik stukket en regning ud, som jeg rent faktisk ikke havde nogen viden om, og som rent faktisk kom fra en helt anden nabo (har jeg fattet det?). Gør min hund eller kat skade på nogen eller noget, vil jeg da betale, men at få stukket en regning ud, gennem nogle andre, den ville ikke gå her. Jeg vil i det mindste vide, hvad der er sket, være med i processen, om ikke andet, så have talt med skadeslidte (familie) eller ligen. her betales 1100 kr. ikke, "bare" fordi tilfældige mennesker kommer med en regning fra andre... Men som skrevet, jo et temperaments spørgsmål. Jeg ville altid have talt med de mennesker selv, spec. når de er glad for hunden som du skriver... Så kan ikke råde dig, desværre...
Hilsen Vibeke Wrap sælges, mini bigballer, Nordjylland 200 kr Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dilemma |
|
|
Jeg synes, at det er svært at forlange/forvente at de betaler regningen. For som nogen her også skriver, så kan du komme til at stå i den modsatte situation, hvor din kat har været i naboens have. Nogen gange kan det bare heller ikke betale sig at 'stå på sin ret'. Nu ved Holgers mennesker, at de skal være mere opmærksom på, hvor Holger render hen, så det ikke sker igen. Hvis Holger fortsat kommer og muntre sig med kattene i jeres have, skal du skrue bissen på, synes jeg. God bedring til Ludwig!
JANNE Med-ejer af Helten & Klaphatten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er... |
Vibs 1 |
09-10-2007 12:29 |
|
Arveprins Knud, har jeg lært 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nååh ja det er da rigtig det var Arveprins Knud  Janne - for mig ligger forskellen også i, om den kan køres som en forsikringssag eller ej. Hvis man ift loven ikke er forpligtiget til at betale, vil jeg ikke kontakte dem. Men hvis man er forpligtiget ville jeg egenlig synes at det var ok at de betalte. Havde det været omvendt, havde jeg betalt promte og givet en undskyldning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Jeg er nødt til at spørge hvorfor du er modtander af halsbånd? Halsbånd er det tydelige bevis på at katten hører til et sted Hvis du er bange for at katten skal blive kvalt eller kommer til at hænge fast, så køb et i elastik eller hvor låsen kan springe op Med hensyn til regningen, der har de andre vist sagt hvad der skal siges
Rikke Fejrskov "Life is like a box of chocolate. You never know what you're gonna get" - Forrest Gump
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ludvig er både øremærket og chipset, så der er vist ingen tvivl om at han høre til hos nogen. Før øremærknings tid, gik mine katte med halsbånd med skilt. Men jeg har aldrig synes om det. De har både hængt fast og fået forpoter og ben op under - derfor ville halsbånd være en bekymringsting for mig, så derfor undgår jeg det helst.  Her har vi så Ludwig, tilbagelænet som altid. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony-mor.. |
|
|
jeg er ganske udemærket klar over at tingene sker på egen grund, men hvorfor har I et hul hvor hunden kan trænge ind, når du alligevel har pligt til at holde dine dyr inde på din egen grund.. Hullet er jo unødvendigt.. For det andet, hvordan kan du vide at katten ikke har været udenfor hegnet og bare være blevet jagtet ind på jeres grund??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og jeg er.. |
|
|
ligeglad med at det er et hul mellem jeres baghave og forhave, det er et hul hvor kattene kan komme udenfor jeres grund..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nårhhh |
|
|
Han er da bare sød ponymor...og har du mon et billede af Holger også? Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette.. |
|
|
Det er je sagen ret uvedkommende. Hvis Ludwig en dag skulle jagte Holger i Holgers egen have og Holger i fortvivlelse over ikke at kunne komme væk - forvrider sin lille pote - Ja, så kan de jo bare smide en regning til Pony- mor.. Mht. at betale er det jo påstand mod påstand. Personligt ville jeg havde snakket med ejerne allerede samme dag. Det med at tingene foregår gennem en tredie mand er aldrig godt.
Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være Bitches have more fun Gelenegle laves - jeg kører også ud..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Annemette det gider jeg ikke engang at svare på. Der er ingen i det her der er sure på hinanden, så hvis du vil være sur så værsågod.  Men jeg vil gerne stille dig et modspørgsmål Annemette. Hvis man har en bil der kan køre over det tilladte, skal den så blive stående i garagen? Eva - Nej desværre er der ingen billeder af Holger. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
LimeLight det ville jeg også have gjort, men Holger blev passet hos naboen lige i den weekend. Jeg har slet ikke tænkt på, det der med påstand mod påstand. Nok fordi at det at lyve ligger mig så fjernt. Nåå - måske skule jeg tagen en alvorlig snak med Ludwig om, at han skal til strejfe rundt om i nabolaget og i det hele taget opføre sig som andre katte. Det har han nemlig aldrig gjort. Må han så heller ikke lave sin ynglingsbeskæftigelse længere, fordi katte ikke kan lide vand?  Ludwig i bad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Altså de kære dyr  Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til mit eget forsikringsselskab og høre, hvorledes reglerne er omkring det. Simpelthen få lidt for pengene og lave en forespørgsel. Med konkret viden i baghånden, ville jeg opsøge Holgers forældre. Såfremt de skylder dig pengene, ville jeg venligt gøre dem opmærksomme på det. Hjælper det ikke, ville jeg skrue bissen på!! Held og lykke med det. Hov, vil da lige sige, at det glæder mig, at dine katte kan komme omkring i nabolaget - alt andet ville da være synd og skam  Og selvom du er en rar dame - er der måske også grænser for hvor meget man skal sikre sin egen have, mod udefra kommende dyr... Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
cat (in-the-bag) |
09-10-2007 14:27 |
|
Da vor nabos schäferhund skambed vor kat på VOR matrikel, da betalte naboens hundeforsikring uden at blinke dyrlæge (weekend tillæg, to døgns ophold, diverse behandling samt endelig, da alt håb var ude: aflivning) Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle være anderledes i jeres tilfælde: Hunden var jo på JERES matrikel.
Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at lave en præsentation?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uden at |
chiqvocats |
09-10-2007 16:24 |
|
Være sikker kan man jo umiddelbart se et bid.. men jeres kat kunne være faldet ned uden hunden var i haven.. Det skulle aldrig undre mig at de kan undslå sig når der intet synligt er efter mødet med hunden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette |
|
|
Det var dog noget værre ... Det vil sige, jeg må slippe en hund ind i din fold og den må jagte dine heste (og bide hvis den kan nå det). For du har altså huld (led) i hegnet.  Come on...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kattemis |
smukke-ped |
09-10-2007 18:59 |
|
Sikke en skøn kat. Jeg var nok gået hen til Holgers mor og far med det samme og havde spurgt til deres hundeforsikring osv... Jeg ville ikke lade det gå gennem nogle andre og så gå vente.
Guns dont kill people...Chuck Norris kills people!! There is no chin behind Chuck Norris' beard...there is only another fist.
*cirkelspark amok*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony-mor.. |
|
|
man må jo formode at man overholder reglerne og ikke gøre stærkere end det tilladte.. Jeg er ikke sur, men tro du bare det.. Eller også ved du ikke hvad du skal svare, hvilket noget kunne tyde på, for hvad har en bil med dette emne at gøre  Sylvia.. Nej, det har jeg vist aldrig sagt, men hvordan kan Pony-mor sidde og sige at hendes kat ikke er blevet jagtet udefra og ind i haven.. Det er forkert at hunden er i haven, men Pony-mor kan jo bare lukke hullet, så er problemet jo løst..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
1000 tak for jeres svar.  Jeg vil en af dagene slentre hen og hilse på Holger og hans familie og stikke en finger i jorden. Jeg er sikker på de er søde mennesker, for ellers var Holger ikke så snuskebassesød. Holgers familie var ikke hjemme, den famøse lørdag, de var taget på weekend. Jeg anede ikke på det tidspunkt, at Holger og jeg boede på samme vej. troede at naboerne passede hunder for venner eller familie eller de selv havde anskaffet sig en hun til. Holgers addresse fandt jeg først ud af, da jeg kom med regningen. Sikke nogle forklaringer man kommer ud i , når man spørger om noget helt andet, - ret morsomt.  Annemette har du drukket af natpotten idag? Eller har du glemt at tage havemøblerne ud af øregangene? Eller læser du bare dette indlæg, som en hvis mand læser bibelen? Ludwig går ingen steder. Hvis du ikke forstår metaforen med bilen, så er det ikke min IQ der er noget galt med. Skal jeg hilse Holger?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ludwig... |
Vibs 1 |
09-10-2007 20:46 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak vibs 1 og smukke-ped - han er også familiens bamse - altid glad og positiv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony-mor |
Jeanita |
09-10-2007 21:08 |
|
Har fulgt debatten hele dagen - hils endelig Holger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
jeg ville osse syns det var fair at de/deres forsikring betaler.. og hvor er han dog skøn din store mis..god bedring med ham, og er da lidt spændt på hva udfaldet blir mvh sandie
Rolig hoppe sælges..se under min annonce
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men Annemette |
|
|
Det er forkert at hunden er i haven, men Pony-mor kan jo bare lukke hullet, så er problemet jo løst.. Hvis Ponymor lukker hullet i hegnet kan katten jo ikke komme i den øvrige del af deres egen have. Så skal løsningen virkelig være at udvidde hele hegnet for at katten (der ikke render nogen steder ud af haven) skal kunne benytte hele SIT areal, uden at løse hunde jeger den. Altså betale for at hegne andres hunde ude??
Det kan da ikke være rigtigt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyh Ha sikke en omgang. |
Lotte 4 |
09-10-2007 23:00 |
|
Hold da helt op. Efter at have læst alle indslagene, er jeg godt nok glad for at bo på landet. Har heldigvis ingen naboer i 2 km. afstand. På den anden side... Katte er frie dyr, ikke afhængige af mennesker som hunde er. Man kan slet ikke samligne. Mine katte går ofte de 2 km. over til naboen og ind i deres stald og deler kattemaden med deres katte ligesom de kommer her ned til mig og gør vores hunkat gravid. Og gudskelov for det. Forresten avler mine naboer hunde og vi har aldrig problemer med det. Selvfølgelig passer de på deres hunde. Gudværelovet for godt naboskab.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønne katte |
Lotte 4 |
09-10-2007 23:02 |
|
Forresten. Skønne katte du har "ponymor" Har set din præsentation 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Godmorgen og tak for de pæne ord om kattene.  Vi har 9 naboer der støder op til vores grund incl dem som støder op til vores indkørsel. Gammelt villakvarter med store grunde. Vi har et fortræffeligt naboskab med 8 af dem, flere ser vi til hyggemiddage og fødselsdage. 4 af os har boet side om side i 25 år eller mere, uden så meget som en skulen til hinanden. De sidst ankomne er vi ikke helt på talefod med efter de, (før de overhovedet byggede deres hus), fællede vores 50 m lange levende hegn, mellem vores indkørsler. Hvoraf det meste stod i vores indkørsel. Uden at spørge først.  Mennesker er så forskellige - og heldigvis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig bekendt |
|
|
så stopper hundens ansvarsforsikring med at dække når den er hos en anden person end ejeren i mere end et vist tidsrum. Men jeg forstår dog ikke at der ikke er gjort noget ved problemet, altså klaget, før der skete en ulykke?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Camilse vi er nogle vældig rare omgængelige folk og når Holger har været på besøg, har vi egenlig ikke set det som det store kæmpe problem. Han er jo ikke kommet hver dag. Naboen er jo kommet spurtende hver gang og både Holger og naboen er flinke individer.  Vi har ikke set det som det store problem, - før det kostede Ludwig en tur hos dyrlægen. Set i bagklogskabens klare lys, skulle vi været gået til naboen første gang Holger viste sig i vores have, fået navn adresse og forsikringspolicenummer på Holger. Var han kommet igen skulle vi ha pillet halsbåndet af ham og afleveret ham til politiet som hittehund. Lukket hullet i plankeværket midt i vores egen have eller krævet elhalsbånd på Holger og sat strøm til hullet. Givet Holgers mennesker en advarsel og så skudt ham med haglbøssen hvis han viste sig igen.  Sådan er vi bare ikke. Stort se alle husstande i kvarteret har hund eller kat og vi skal alle sammen være her. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt naboskab |
Lotte 4 |
10-10-2007 09:58 |
|
Hej "ponymor" Ja godt naboskab er en velsignet ting. Gad vide om en stille og rolig snak med Holgers forældre kunne hjælpe? Det ville da være forsøget værd at tale til fornuften nu når i bor så tæt. Dog lyder de temmelig "lukkede" når de finder på at fælde sådan en hæk uden at tale med de involverede. Held og lykke med det hele. Mvh Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er jo også derfor jeg vil slentre hen og hilse på Holger og hans familie, som tidligere skrevet. Lab og Holger har intet med det nedlagte hegn at gøre og Holger er ikke nabo til os.  Så når jeg ikke ligger her længere med feber og ondt i halsen, går jagten på Holger og hans familie ind.  Find Holger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er det jo |
|
|
sådan at man ikke behøver at te sig som en galning når man gør folk opmærksom på en problemstilling. Vores naboers hund løb ind til vores en overgang, og det var da noget vi kunne snakke om. Et godt naboskab er efter min mening, der hvor man hjælper hinanden med at blive problemerne kvit, og ikke bare venter på at de vokser sig størrere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God bedring |
Lotte 4 |
10-10-2007 10:21 |
|
Super ide. Det skal løse sig. Rigtig god bedring  Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
1000 tak skal I ha. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
|
|
har du "fundet" holger? mvh sandie
Rolig hoppe sælges..se under min annonce
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
Kiki |
12-10-2007 23:34 |
|
Hvor kan folk bare ikke læse hvad der står  Nåh men jeg synes dom du selv siger pony-mor, at du skal gå ned til Holgers "mor og far" tage en stille og rolig snak. Deres ansvarsforsikring må klart dække det her, da det jo er en skade der er forvoldt af hunden og der er objektivt ansvar på. Det vil jo ikke koste dem noget når forsikringen tager den. Den med påstand mod påstand, tror jeg ikke du skal være bekymret for. Min hund blev overfaldet af en strajfende labrador en dag. Dens forsikring dækkede uden problemer. Faktisk kom dens ejere bare og ringede på, betalte regningen kontant og sendte sagen ind. Det er jo det man har de kære forsikringer til og derfor de er lovpligtige.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Først og fremmest: hvor er han skøn ham Ludwig! Dernæst giver jeg ret i at det burde være Holgers "forældre" som betaler regningen, men jeg mindes faktisk noget om at have set i fjernsynet at Camilse har ret i at en hunds ansvarsforsikring ikke længere er i kraft når den bliver passet af andre i et bestemt tidsrum. Så jeg synes du skal forhøre dig ad hos dit forsikringsselskab, de må kende til reglerne på dette område, og så tage den snak du allerede har planlagt at tage med Holgers familie. Skønt at høre i har sådan et dejligt naboskab. Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. hundeansvarforsikring |
|
|
nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id- 6998477.html Det var i forbindelse med denne sag at der var en masse oppe i medierne. *** pony-mor jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor jeg skal læse tråden endnu engang blot for at have en mening om hvad godt naboskab er. Du burde kunne overtale (og efter min mening burde de selv have sørget for det) naboerne til at holde hunden på egen martrikel, når de passer den. Ikke kun fordi det er synd for katten den kom til skade, men fordi det både er til gene for andre og kan være farligt med en løs hund. I et godt naboskab ønsker man ikke at generer naboerne, og derfor holder man fx hunde hos sig selv. Det er ganske almindelig respekt for andre. Noget alt for mange her i byen hvor jeg bor mangler. Jeg er nemlig indtil flere gange blevet passet op af løse hunde, og det er bestemt ikke sjovt når man er meget bange for hunde man ikke kender. Men ville du betale hvis det var din kat der susede over en andens have og dermed var skyld i at naboens hund kom til skade?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Holger er ikke fundet endnu. Feberen har først forladt mig idag.  Dejligt med en jurastuderende der kan læse det skrevne ord.  - og tak igen for de pæne ord om Ludwig. Tak for linkrt Camilse. Løse hunde er ikke sjove at møde, især ikke hvis man er bange for hunde. Som jeg skrev længere oppe , ville jeg betale lige på stedet hvis det var omvendt. Jeg har såmænd på et tidspunkt købt en hel ny trense, til en pige i stalden, som havde hængt den så vores ene pony kunne gumle i den. Dumt af hende - men hun blev så ked af det, at jeg sprang ned og købte en ny. Jeg har tænk på, at folk der ikke selv har haft Maine Coon katte af den mere flagmatiske type, sikker ikke kan sætte sig ind i, at de ikke går nogen steder, ligger sig i fuglebadet med vand i, henter ting når man kaster dem, lystre deres navn, sætter sig foran ens fødder i halve timer og bare ser op på en, åbner døre incl. hoveddøren både når man vil ind og ud, lægger sig midt i entreen når der kommer gæster eller sidde og se på at min mand saver brænde med motorsav osv osv. At Ludwig ikke går ud af haven må jeg tilskrive hans skræk for, at gå glip af, hvad hans mennesker foretager sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-mor |
taina |
13-10-2007 11:01 |
|
Jeg bliver så glad, når jeg læser dine indlæg i denne tråd. Jeg synes, du har en dejlig indstilling til naboer, andres ting og dyr og især til Holger. Hvis Holger var min og du dukkede op med den indstilling, ville jeg helt klart være til at tale med  Jeg vil også mene, at det helt klart er Holger, der er på afveje her - han har ikke noget at gøre i jeres have, uanset om den er hegnet ind eller ej. Om jeres katte går uden for haven eller ej på andre tidspunkter har intet med sagen at gøre. Det smarteste ville have været at få adressen på Holgers familie og have snakket med dem ret hurtigt efter episoden, synes jeg. Men sådan er det så let at være bagklog... Held og lykke med projekt find Holger (og pengene ) mvh. tina
Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pony-mor |
|
|
Så vidt jeg har forstået, så har du talt med naboerne om det der er sket. Har du forhørt dig om at de har talt med ejerne af hunden. For det er vel i bund og grund dem der passede hundens ansvar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak Tina , det var pæne ord. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GUD I HIMMELEN |
|
|
til dig Camilse bla bla bla og til dig Ponymor god bedring og held og lykke i din søgen efter Holger . Og så nedlæg lige alle dine hegn på DIN grund så kattene bliver nød til at forlade grunden for ikke at blive jagtet af naboernes hunde .
Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rolige pony-mor |
|
|
Sikke flot du håndterer denne hændelse.. Hvis det var mig ville jeg flegne helt ud på hundens ejer. Det er dog nok mere fordi at de to gravhunde der bor ved siden af vores nabo gør dagen lang. Jeg har aldrig set ejerne gå tur med dem så de bliver bare lukket ud i deres have. Plus de i en overgang havde hul i deres have så de løb ind i vores have og gøede der og sked vores græsplæne til. Så jeg er ikke videre begejstret for de gravhunde.. Men vi lappede hullet i vores have så de ikke kunne komme ind mere. Har dog aldrig tænkt på det at indlevere dem til falck eller politiet. Det var en rigtig god idé. ^^ Men ja nok så "ondsindet" jeg er imod gravhunde synes jeg stadig holgers forældre burde betale for de skader han har gjort på jeres grund. Og det er jo godt du kan tage tingene så afslappet! Og kan sagtens sætte mig ind i at ludvig ikke forlader haven. Vores Janus og Emil har heller aldrig været uden for haven. Held og lykke med at finde Holgers forældre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikringen |
Kiki |
15-10-2007 01:11 |
|
Besideren af hunden skal have anvarforsikringen. Så jeg vil mene at forsikringen skal dække selv om vovse bliver passet. Da man må formode at forsikringen følger vovse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har ikke fundet Holger.  * * * * * * * * * Men Holgers mor har fundet mig.  Ved 18 tiden ringede den sødeste dame på vores dør.  Hun undskyldte 100 gange over, at hendes eller hendes mand ikke var kommet noget før. Den ene dag havde bare taget den anden, for de havde haft 1034,-kr liggende på køkkenbordet siden de fra vores naboer, havde modtaget regningen for Ludwigs dyrlægebesøg. Men da de så havde fået pengene fra forsikringen idag, synes de det havde været frygtelig pinligt, at der skulle gå alt den tid før vi fik vores udgift betalt. Hun var lige så sød, som jeg havde forestillet mig. Så vi fik os en rigtig god snak om mangt og meget - og hunde og katte.  Hvor er det skønt, at være omgivet af søde mennesker med søde dyr. Ludwig deltog i hele samtalen, - fra taget af.  Så takker Ludwig af for denne gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jubie Holgers mor fandt dig |
|
|
det er da en kanon dejlig afslutning på denne kedelige historie. Miav herfra mor til 7 katte:) .
Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er.. |
|
|
det dejligt at tingene kan løses på den måde - og hvor har jeg nydt at læse din humoristiske historie - det kunne få smilet frem. Ludwig ser nu rimelig upåvirket ud  Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt at høre |
Kiki |
15-10-2007 22:43 |
|
Det sker jo det der med at dagene bare flyver afsted. Men så fik vi da også opklaret at hundens ansvarsforsikring dækker den slags 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hygge.. |
|
|
Sikke dejligt alle deltagerne IRL har taget denne sag.
Mvh Linda ***Jack, Pascall, Thor ***  Nu 12 kg lettere og på vej nedaf....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
1000 tak skal I ha. Ja det var en dejlig afslutning. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|