Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Flytter til Australien.. (langt)
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 12:46

Som nogen godt ved har jeg mødt manden i mit liv, i Australien.

Og nu, efter laaang ventetid har jeg endelig fået grønt lys fra den Australske ambassade til at tage derover.

For at gøre en lang historie kort, så blev en veninde og jeg sidste sommer enige om at vi ville ud at opleve noget efter HF eksamen. Vi har begge altid været fascineret af Australien, og besluttede os for at det var da ligepræcis der vi skulle hen.

Da vi ankom til Sydney d. 6 september, var det hele så overvældende. Vi anede ikke hvor vi skulle gå hen eller hvordan og hvorledes. Vi havde allermest lyst til at tage hjem igen den første uge..

Det hjalp heldigvis på det, da vi lærte en masse at kende på hostellet hvor vi boede. Alle var på ligefod med os.

Til hostellet hørte en bar, kaldet Sidebar. Vi var dernede engang imellem, og maan hvor vi mødte mange sjove/interessante personligheder. Det blev dog også til lidt flirteri med en fyr fra canada, men det var ikke den store kærlighed eller noget. (Ikke at jeg overhovedet ledte efter den på det tidspunkt) D. 23. september (ja ja kan huske dato og det hele, hehe) var min veninde og jeg endnu engang på den såkaldte sidebar, og der mødte jeg så Marcel, som så skulle vise sig senere hen at være den store kærlighed. Vi skrev sammen et par gange efter den aften, og han spurgte mig om ikke vi skulle mødes.

Men dum som jeg er kom jeg altid med undskyldninger. Mit engelske var ikke særlig godt på det tidspunkt, og så var man vel også lidt genert.

Vi fortsatte skriveriet lidt endnu, men jeg kunne mærke på ham, at han ligeså langsomt var ved at give op, så jeg tog mig sammen og mødtes med ham.

Han hentede mig om aftenen i hans bil og kørte mig ud til Harbour bridge og Operahuset. Det var så smukt og romantisk, ligesom taget ud fra en film. Vi sad der et par timer og snakkede, eller dvs. HAN snakkede, jeg turde stadig ikke sige særlig meget.

Efter den aften så vi hinanden mere og mere. Min veninde og jeg flyttede ind i en af hans lejligheder, som han lejede ud til backpackers. Eller dvs jeg boede der faktisk kun i kort tid før jeg flyttede ind til ham. Ja ved godt jeg lyder som en skidt veninde, og jeg er meget glad for at hun har været så forståelig. Som sagt, så gør kærlighed blind. Hun fik dog et arbejde og blev rigtig gode venner med de andre piger hun boede sammen med.

Marcel og jeg var nu sammen 24 timer i døgnet. Han betalte alt for mig, mad husly ect, og som tak hjalp jeg ham med at male og renovere en anden lejlighed han lige havde købt.

Det var simplethen så hyggeligt. Vi var sammen 24 timer i døgnet hver dag i 9 mdr, og meget sjældent blev vi uvenner eller skændtes.

Jeg mødte hans forældre som tog imod mig med åbne arme. Aldrig har jeg mødt så fordomsfri mennesker som dem. De behandlede mig som deres eget barn. De inviterede os til middag omkring 2 gange om ugen, og tror det er første gang jeg faktisk har NYDT at spise middag med mine såkaldte 'svigerfærldre'. Alt i alt, skøn og varm familie.

Men så kom tiden, hvor min veninde og jeg skulle til at vende hjem til lille Danmark. Marcel og jeg snakkede meget om hvad vi skulle gøre med hensyn til vores forhold. Vi blev enige om at det eneste rigtige var at vi skulle blive sammen. Så vi begyndte at finde ud af hvilke muligheder vi havde. Vi kom frem til at vi blev nødt til at søge om et prospective marriage visa. Visaet gør at jeg har lov til at være i Australien i 9 mdr og inden for de 9 mdr skal vi så giftes for at jeg kan få lov til at blive der i yderligere nogle mdr, mens jeg samtidig søger om et NYT visa kaldet Spouse visa. Puha.. blev en lang sætning..

Efter jeg var kommet tilbage til Danmark, fik jeg en enorm stor klump i maven. Det var som om jeg manglede den anden halvdel af mig. Det var så svært at skulle tilpasse sig en helt anden hverdag og livsstil igen. Jeg følte mig så ensom og alene.. Heldigvis kom Marcel en uge efter (7 dage er lang tid når man har været vandt til at se hinanden hver dag, hehe)og besøgte min familie og jeg i Danmark. Her sendte vi så også min ansøgning til den Australske ambassade i Berlin om et prospective marriage visa.

Derefter tog vi en måned sammen til bl.a. Sverige, Spanien, Portugal og Holland. Og her blev jeg så forelsket endnu engang.. i ham altså! Det var den fedeste oplevelse nogensinde. Vi lejede en bil i Spanien og kørte hele vejen rundt langs østkysten gennem Portugal og det hele. Bare ham og jeg. Nå, den historie må i nok hellere få en anden gang.. hehe

Marcel tog tilbage til Australien, og nu kom det aller sværeste. Vi skulle vente på at ambassaden ville acceptere visaet. Og det eneste de kunne sige var at der ville gå mellem 2-6 mdr, måske mere.

Jeg har nu ventet i 3 mdr, og det har været det værste mareridt nogensinde. Jeg kan dog berolige mig selv med at nu er det overstået. Nu skal det være. Den 31. oktober 2007 er jeg den der er rejst til Australien, formentlig permanent.

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med dette indlæg. Tror bare jeg havde brug for at dele det med nogen. Håber da i kunne bruge det til et eller andet

Og ønsk mig nu al held og lykke! Er så nervøs for hvordan det hele skal gå. Om jeg kan tilpasse mig i Australien uden at få alt for meget hjemve osv.

Hvis der er andre med lignende historier er i velkommen til at komme med dem.

I kan iøverigt se billeder fra min tur i Australien på www.travellog.dk/louisehh her er der også billeder af Marcel

Mvh.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

nøj hvor romantisk
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 13:18

Go for it girl

Dejligt at få lov til at dele så dejlig en oplevelse.

Husk vi lever kun en gang, så lev i nuet. Hvad er det værste der kan ske ? At i finder ud af at det ikke går, and so what.

Mit liv har haft mange op og nedture med diverse kærester. Men jeg ville ikke være nogen af oplevelserne foruden. For hver især har de givet mig nogle guldstunder som jeg bære i mit skattekammer, oplevelser jeg aldrig glemmer, smukke detaljer jeg kan tage frem og nyde når der bliver tid til det senere i mit liv.

Hvor ville det være trist hvis man ikke havde nogle guldstunder at hive frem, ene og alene fordi man ikke tog nogle chancer , da muligheden var der.

Jeg ønsker dig et pragtfuldt liv og alt muligt godt.

Med venlig hilsen fra Gitte, som må døje med at kæresten er 550 km væk. Suk

Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

God tur!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 13:21

Hej Louise

Det lyder da godt nok til at være noget af en tur du fik ud af det

Held og lykke med det - håber at du må få det rigtig fint i Australien.

Super gode billeder i øvrigt, man får jo helt lyst til at tage til Australien

Hilsner fra Mette

0
0
Svar på denne tråd

fedt...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 13:46

jamen det er jo bare en rigtig lovestory du kom med der ;-) Hvor er det dejligt!

Fedt at du rejser til australien, håber de har HN dernede så vi kan følge med på sidelinien ;-)

Men rigtig rigtig rigtig go tur!

M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 19:15

Sikke dog en dejlig historie - tillykke med at du har fundet kærligheden, og så endda en som bor i et dejligt varmt klima.

Jeg fandt desværre ikke min "eneste ene" i OZ. Men jeg har til gengæld lige så mange billeder af koalaer, som du har!!

Held og lykke med - du skal nok få det godt down under. Australierne er jo et dejlig folkefærd.

*Snepony*

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Aim for the moon. Even if you miss it, you will land among the Stars!

(Les Brown)

*

0
0
Svar på denne tråd

GUD hvor romantisk
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 19:32

Jeg får da helt gåsehud, hvor er det bare spændende for dig.

Jeg beundre dit mod

Rigtig meget held og lykke.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

you go girl!!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 20:28

Sådan!

Ved du hvad,vi danskere er så forkælede at vi altid har muligheden for at vende hjem igen,så du har alt at vinde og intet at miste!!

Held og lykke med kærligheden,jeg håber den vil give dig lykke og masser af gode oplevelser!

MvhHotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 20:31

...hvad synes dine forældre egentlig om, at du sådan rejser om på den anden side af jorden? Støtter de dig?

*Snepony*

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Aim for the moon. Even if you miss it, you will land among the Stars!

(Les Brown)

*

0
0
Svar på denne tråd

opbakning
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 21:57

Iiih hvor det dog varmer med al den støtte og opbakning! Det er lige hvad jeg har brug for, tak kære hn'er!

Har jo, som i nok kan forestille, været en rigtig svær beslutning at tage, da der trods alt er pænt langt til Australien. Men som i også siger, så er det bare at springe ud i det. Jeg kan jo altid vende tilbage til Danmark hvis det skulle gå galt.. og jeg ved jeg ville fortryde hvis jeg ikke gav det en chance.

Snepony - mine forældre er utrolig kede af at jeg flytter så langt væk, men samtidig ved de også at jeg virkelig elsker Marcel, så de bakker mig op omkring min beslutning, hvilket jeg er dem evigt taknemmelige for, da det betyder meget for mig.

De har allerede planlagt at skulle besøge os næste år osv. Tror da også de synes det er lidt spændende at jeg har fundet en kæreste i Australien..

Endnu engang tusind tak for jeres støtte!

Mvh

Louise

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 22:15

Alt mulig held og lykke.

Fedt at du tør og fedt at du gør det.

Det kan da kun blive godt...

Skriv lidt om dit liv "down there" engang imellem.

Stort kram...

Meget tørt wrap sælges. Foder og mineralanalyse haves.

Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation.

Skriv besked.

0
0
Svar på denne tråd

Wow Louise...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 07:54

Vi har jo snakket over msn her i foråret, da vi stod med samme kvaler - kæreste i udlandet og hest i DK. Og nu tager du så springet

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at det kommer til at gå nemt at flytte derned - kæmpe held og lykke med det!! Spændende!!

Men hvad - så skal I giftes indenfor de næste par år for at du kan få opholdstilladelse eller hvordan? Og hvad med studiet - var det ikke noget med du ville på uni?

Mine forældre ved godt jeg vil afsted på ubestemt tid til næste sommer, men hvis jeg sagde jeg ville giftes tror jeg de først ville få et hjerteanfald og derefter låse mig inde på mit gamle værelse

Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU

Som altid kravler over hvor gærdet er højest...

¤Interesseret i en ung haflinger til lån/køb? Skriv til mig!¤
0
0
Svar på denne tråd

Australien
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 12:22

Hvad siger din veninde til det?

Jeg var i Australien på samme tid som dig med en veninde (som blev dernede fordi hun blev forelsket i en fyr også). Din historie er næsten den samme som hendes - helt vildt.

Vi arbejdede faktisk på Scubar som lå tæt på Sidebar (hvor vi også var mange gange).

0
0
Svar på denne tråd

Giftes
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:05

Sine (Havlan) - vi skal giftes allerede inden for 9 mdr, altså her nu, dvs til næste år Hvis altså forholdet holder og jeg vil blive i Australien. Det er meget strenge betingelser de har derover. Jeg er smadder ked af at nogen skal bestemme hvornår jeg skal giftes, men på den anden side forstår jeg også godt de har den regel. Det er jo bla. for at holde alle de 'useriøse' forhold væk.

Med hensyn til uni, så har jeg planer om at studere til lærer (primary education), men jeg bliver desværre nok nødt til at vente til jeg er permanent statsborger. Det koster nemlig som udenlandsk studerende lige knap 300.000 dkr for 3 år på uni, og det får jeg simpelthen aldrig råd til medmindre jeg vinder i lotto.

Sandrasnøvs - arj hvor sjovt! Hvor længe var i der?

Har din veninde så også tænkt sig at flytte derover? eller hvordan og hvorledes?

Kender iøvrigt godt scubar, var der et par gange med min veninde!

Mvh.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

i skal da..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:24

lige have et billede

Her er vi så..

Mvh.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

åhh nej dog
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:51

hvor romantisk mange gange tillykke, du har gjort det mange af os nok et eller andet sted drømmer om, fedt at møde en fra et andet land og forelske sig hovedeløst i ham/ hende, stort tillykke her fra og alt held i fremtiden, man kan vel også sige at jeg fandt en fra et "andet" land, jeg er fra Næstved og fandt kærligheden på falster hahahaha så sådan er det jo, men alt mulig held og lykke, håber på nogle billeder fra jeres bryllup.

0
0
Svar på denne tråd

Stort bifald
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 20:22

herfra mig. Jeg kan jo næsten ikke sige mere end de øvrige. Just go for it!. Du er ung og man ER altså sin egen "lykkes smed.

I ser da bare SÅ dejlige ud sammen.

Hilsen Jette K

0
0
Svar på denne tråd

Australien
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 10:07

Jeg var der i et halvt år og min veninde er der stadig med kæresten. Vi blev vildt uvenner, men vores historie er også anderledes - vi er dog blevet gode venner igen :)

Hendes visum løber ud her til november så hun er i dyyyb krise - hun vil jo selvfølgelig blive dernede. Kan være jeg skal nævne det visum du har fået.

Kan virkelig godt forstå at du har taget den beslutning at tage tilbage til Australien med Marcel - det fedeste land nogensinde.

Har hørt noget om at man kan få permanent visum hvis man læser til sygeplejerske - for det er der mangel på. En af mine veninder dernede kommer nemlig fra Tyskland og er snart færdiguddannet sygerplejerske - hun har er statsborger nu.

Nå, men held og lykke med det hele og tag lige en gang på Scubar og Sidebar for mig:)

0
0
Svar på denne tråd

God tur
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 10:45

Vil da bare lige sige god tur :)

Jeg har en meget god ven, som også fandt kærligheden i Australien.

Vi var til deres bryllup for 14 dage siden :)

De er så bosiddende i DK nu. Og det er faktisk ham, som savner Australien mest :) Hun trives fint i DK.

Så han går og krydser fingre for en rigtig hård vinter - så hun vil med derned igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider