Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Demo igen - ungdomshuset
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 13:44

Så er der igen demonstration, lad os håbe det forløber stille og roligt.. Jeg ved faktisk ikke hvad det handler om idag, men det er vel the same old. Vi vil ha et nyt hus?

Anyway så har jeg ingen planer for idag, så jeg vil smutte ned og se hvad de laver, da det er 10 min gang herfra. billeder følger lidt senere..

(ja jeg ved sku egentlig ikke om det interesserer nogen.. men der plejer altid at komme tråde om det, så denne gang kan det da lige så godt være mig der starter)

Mvh Sandra

Heksene fra warren manor sæson 2 + 3 sælges!

Bøger købes i serien Fuldblod, sadelklubben, sally, den sorte hingst.

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

Skælskør folkehøj
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 13:54

Skole er ledig,der er senge og dyner.

Den kunne de da ta´ ;-)

Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!

.

Hemmelig medlem af de frelstes klub..

0
0
Svar på denne tråd

demonstration
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:04

ja jeg sidder hjemme med mit dårlige ben...jeg har lavet popcorn,så nu venter jeg på de går amok...og så har jeg massere af kold cola...

Guns dont kille people...Chuck Norris kills people!!
*cirkelspark amok*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:39

Mon de ikke snart fatter det, de kære demonstranter...

Ped - Det var ellers nogle 'farlige' pistoler du omtaler i din signatur... *kilde kilde kilde*

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjfoto.ridesiden.dk
MOLO dreng købes!

Errare humanum est - men der må da være grænser

Uha du sidder tæt på skærmen nu!

0
0
Svar på denne tråd

pistoler...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:45

Mor til ♣Franciska♣...Chuck Norris...verdens mest action packed mand...han kan lige lave cirkelspark og så forsvinder alle demonstranterne!

*cirkelspark amok*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:53

Ja, men det er da nogle kedelige pistoler du kender der ikke kan kilde...

Mvh Bonnie

www.bjfoto.ridesiden.dk
MOLO dreng købes!

0
0
Svar på denne tråd

en stavefejl...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:54

Næh,jeg har da en stave fejl...det havde jeg ikke lige lagt mærke til.

*cirkelspark amok*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:56

;)

Mvh Bonnie

www.bjfoto.ridesiden.dk
MOLO dreng købes!

0
0
Svar på denne tråd

chuck norris
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:58

Takker.

Guns dont kill people...Chuck Norris kills people!!

There is no chin behind Chuck Norris' beard...there is only another fist.

*cirkelspark amok*

0
0
Svar på denne tråd

nyt hus
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 15:31

Nå ja, selvfølgelig.. de er på vej ud for at besætte deres nye hus . håber det er langt væk herfra, hele paraden er lige gået forbi min hoveddør.

De startede nede ved nørrebro hallen hvor de stod og gejlede hinanden op fra deres vogne. Bla hørt:

Vi er 4000 demonstranter idag. de kan ikke anholde os alle!

sikkert sandt nok.

De kan bare komme med deres pigtråd - vi har boltsakse med - fair nok?

De kan bare komme med deres hunde - vi har TEGNESTIFTER i lommerne! Naive mig, som troede de ville sige hundekiks eller pølser?! Stakkels hunde, jeg håber ikke de kommer i kambolage...!

Politiet er med på sidelinien samt foran, så lad os håbe de har styr på sagerne...

vh sandra

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 15:57

Der er allerede ballade dernede. De er lige gået forbi på frederiksberg og vi så de spærrede. Var ude og gå med hunden. Da der pludselig kom en masse røg og ballade havde hunden tisset nok for denne gang

Han må tisse senere

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

hehehehehe
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 16:09

ja det forstår jeg godt. jeg hoppede også fra rimelig hurtigt, skulle ikke risikere at nogen troede jeg var med i demo'en, og vil heller ikke rodes ind i balladen..

vh sandra

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

Det er vist...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 16:15

... også klogest at holde en vis sikkerhedsafstand til tumber i store mængder.

Tegnestifter mod hunde Jeg mangler ord...

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 16:45

Lige lidt billeder fra idag:

Samling v hallerne^^

^Politiet er klar^

den grønne "finger" går forrest. det er dem som skal bøvle med politiet.

På vej igennem lundtoftegade

Rimelig mange mennesker! Er ét hus mon nok?

Bilerne var meget dekorativt pyntet

Det var lige lidt billeder.. vh sandra

og ja, tegnestifter mod hunde.. jeg håber de selv træder i dem!!!

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

Så godt
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 17:03

Så godt piratskibet. :D Det var faktisk meget fint

Men er ved at være lidt træt af dem lige nu Skulle være i vanløse hos nogle venner nu, men vi tør sgu ikke gå ned på gaden lige nu

"Grønt" hold er lige gået forbi nede foran vinduet, og råbte op om at man skulle k´ravle op på bispebuen og gå den vej...

Rimelig fredeligt, men alligevel...

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

hehehehe
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 17:10

ja jeg forstår dig godt.. jeg holder også min afstand..

jeg er bare generelt træt af dem.. kan de ikke bare købe et hus ligesom alle os andre ?

sandra

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

Om jeg fatter
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 17:11

De gider og blive ved, de har sgu mistet den opbakning de engang havde med alt deres ødelæggen og vold de disker op med! Ingen sympati herfra!

Mendacem memorem esse oportere. *

5000 kr. i bøde for det her svineri!! Velkommen til år 2007 kære dyr!
www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dvp.nsf/cases/OCAN-73M9AQ
0
0
Svar på denne tråd

Håber den gas
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 17:14

Bliver brugt effektivt...

Illum

.

Deal with it !!!

.

0
0
Svar på denne tråd

Tegnestifter mod hundepoter ...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 17:21

... hold da helt op hvor er de syge i hovedet

Ærgeligt det ikke p i s-øsregner i dag, så de forkælede unger også kan blive forkølede

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

tåregas
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 17:22

Ja politiet kan for min skyld give dem fuld gas TÅREGAS.

Jeg kunne ikke lade være med at grine af alle de halvgamle mennesker som rendte rundt i veste, hvor på der stod:

FORÆLDRE MOD POLITI VOLD, fnis!

Har de overvejet at opdrage deres børn? Nej åbenbart ikke.. suk

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

Ungdomshus
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 18:05

Godt nok også træt af dem, de har ødelagt det for dem selv, håber ikke de får noget hus forærende!

Træt af deres demoer så man ikke kan komme rundt i Kbh, træt af ødelæggelserne og deres attitude generelt.

Har I nogensinde set det der Kaostv på Kanal Kbh. Hold da wow

Og tegnestifter mod hundepoter, vor herre bevares, håber politiet giver dem en god gang gas

Maria

Hesteløs

0
0
Svar på denne tråd

De er for dumme at høre på...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:07

Så lige deres talsmand i TV2 nyhederne og det han havde at sige, ændrer ikke ved min opfattelse af de unge der kræver et nyt ungdomshus.

Politiet har min fulde støtte.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

puuuhh
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:09

puh hvor havde de ellers lige ondt af sig selv . "mange af os har fået tæv med knipler, vi har fået rigtig meget gas, og flere af os er blevet bidt af hunde" Hmm ja hvad havde i selv regnet med?

vorherre bevarres...

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

Sandra F
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:13

Lige præcis...

Det var det samme sidste gang, hvor de peb og hvor brutale politiet havde været overfor dem. Og det der med at der er børn iblandt demonstanterne. Og??

Hvor er forældrene til disse børn? Synes de det er okay at deres afkom øver hærværk på uskyldige menneskers ejendele (ved godt det ikke har udviklet sig i den retning - endnu - denne gang)

Hvis man vælger at deltage i en demonstartion, som man på forhånd ved vil blive mødt af massiv politi, så kan brug af tåregas, knipler og hunde altså ikke komme som den store overraskelse...

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:29
med sikkerhed for at der er en masse der er ueninge, så kan jeg kun tilslutte mig tråden og spørge hvorfor de unge ikke kan gå i almindeliog forhandling og et hus eller købe et som andre organisationer også skal. De gamle ungdomshus var jo nu engang ikke deres, det var kun til låns.

Og ikke nogen sympati for dem der piber over politiets "voldsomme" forsvar. De unge/ autonome ved hvad der venter dem når de går ud i kampen, så hvem der ikke kan tåle det må blive hjemme.

Hyggehejsa
Renana

Fyldt af glæde... nyder vi vores dejlige søn og venter på den næste dejlige unge som har meldt sin ankomst til april!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:37

De forældre der klager over at deres stenkastende og ødelæggende afkom får nogle på snotten, er da præcist ligeså mindrebemidlede på øverste etage som deres børn..

Men typisk børnehaveagtigt at tude på den måde.. De overlever da deres hærgende færd, og har selv valgt det, modsat de mennesker, det går ud over, som er så uheldige at bo på den ødelæggende rute, som fjolserne følger..

Måske en ordentlig omgang gummikugler kunne eliminere brugen for politihunde? De er ihvertfald ligeglade med tegnestifter.. Hvis de fjog virkleig kan finde på at benyte så tarvelige tricks, så burde gummikuglerne nok nærmere skiftes ud med rigtige kugler. Mon så ikke også sådanne "demoer" var ret hurtigt overståede?? Og mon ikke de lærte at tænke sig om i fremtiden, inden de hærger områder, for at forlange noget, de aldrig har haft ret til??..

Håber de udvikler en hjerne engang..

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

Talsmanden
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:40

Er pt. at høre på TV Lorry. Han piver over politiets brutalitet og over at de med så stor "voldsomhed" forsvarer den tomme bygning/grund som var det fort Knox. Ja, det er jo så nok fordi ejerne af grunden/bygningen har bedt politiet sørge for at de unge ikke får held med deres forehavende.

Gozone

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hunde...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:45

Jeg har fra starten håbet på en fredelig løsning med et nyt fristed til brugerne af det forhenværende Ungdomshus på Jagtvej 69, og det gør jeg stadig.

mvh. Natacha :=)

.

.

-There are only two things in the world that can cut diamonds ... other diamonds and CHYAKU NORISU!

0
0
Svar på denne tråd

plan b effektiveres måske ?!
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:54

Jeg er stolt af mine medunge. Jeg valgte selv at blive herhjemme, og være news formidler, Af ren spænding, fik jeg strikket en masse, hvilket jo er positivt.

Jeg ved at en person jeg kender har været i huset. Jeg er stolt.

Jeg bryder mig dog ikke om politiets opførsel idag, og jeg vælger at kalde det opførsel. At man bruger tåregas mod unge, der står stille og venter på hvad der skal ske.

Dog, er jeg også skuffet over medierne. Man fortæller et par unge var kommet ind, efter hvad jeg har hørt, var de 400 . og de siger de unge var alt andet end fredelige, ingen har kastet med brosten, molowtockcoctails. Der blev kastet med fyrværkeri og man slog på hollænder vogne. I forhold til hvad der er sket tidligere på året, så er jeg positivt overrasket.

Og jeg tager MEGET afstand fra vold, selvfølgelig gør jeg da det, det da ikke sådan så at jeg er en autonom møgunge (okay måske lidt ).

Og jeg mener at der skal ligge en brugerbetaling i form af leje, el/varme og lign. Dog vil jeg mene huslegen ikke skal være urimelig, for alt bliver drevet på frivillig basic, ligesom i de fleste rideklubber.

jeg forstår godt, naboernes reaktion.

Malouh
Det hårde ved problemer er ikke at få dem løst
Det hårde ved problemerne er at erkende man har dem.

Part på Amager søges

Hest/pony det meste har interesse.

Skriv Bedsked eller email.

0
0
Svar på denne tråd

Hold k*ft ...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:00

Er det dét mine skattekroner går til? At politiet er nødt til at opmande pga. forkælede snotunger, og så på en lørdag, til dobbelt takst, vel?

Ja, jeg havde hellere reddet en kræftsyg, et barn eller sikret en ældre bedre omsorg.

Ingen sympati herfra til de unge ... vil de have et hus, må de skillinge sammen, ellers må deres forældre.

Forældre imod politivold??? Aldrig har jeg hørt noget så tåbeligt, de skulle hellere lære deres børn, at man må yde før man kan nyde.

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

ja natacha
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:05

ja natacha det går jeg også indfor - gas snotungerne - så der er fredeligt i kbh

eller lad der blive lidt hedt - de siger jo at soldaterne i afghanistand (staves) mangler kamperfaring - de kan da øve sig et par minutter i kbh idag

0
0
Svar på denne tråd

bjarne1525...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:30

Nej, det er lidt for halvmorbidt til mig... omend en morsom indfaldsvinkel

for mig er en småborgerlig regering der fører signalpolitik med amoralske værdier ikke en fredssikring. Ej heller er militant aktion i Københavns gader.

Så siger jeg tak og god aften :)

.

.

-There are only two things in the world that can cut diamonds ... other diamonds and CHYAKU NORISU!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal da ha'
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:41

Hold da op, kan de unger slet ikke forstå at de ødelægger deres chance for nogensinde at få(købe)et hus.

Er det ikke de samme mennesker der prædiker solidaritet og samvær på tværs af forskelle. Men det gælder åbenbart kun for folk af deres støbning.

Der var engang jeg gladeligt betalte min skat i den tro at pengene ville hjælpe dem der havde brug for dem. Men når man gang på gang ser pengene fosse ud på forkælede overklasseunger uden anstændig opdragelse krummer jeg godt nok tæerne.

Stod det til mig blev de alle sendt ud på en øde ø, så kan de være solidariske med hinanden der.

Malouh, hvordan kan du være stolt af folk der vælger at tage hvad de vil have fra os andre med vold og magt?

Hvis I vil have noget som helst kan I gå til borgerrepræsentationen og bede pænt, lige som alle andre.

I sku' skamme jer, at kræve noget som helst, I fart in your general direction.

Rikke der hepper på politiet

www.lipizzan.dk

"The knowledge of the nature of the horse is one of the first foundations of the art of riding it, and every horseman must make it his principal study."

Francois Robichon de la Gueriniere

0
0
Svar på denne tråd

Hihihi
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:44

Bjarne1525 -> Vi har samme humor Hmm eller hvad nu hvis politiet begyndte at kaste brosten mod de unge? Øje for øje, tand for tand...Så skulle I høre klynk

Men jeg tænkte jo nok, at der ville blive ballade; "fredelig demonstration" rend mig da et hvis sted...Ikke nok med at de unge har skudt sig selv i foden før, nu gør de det igen. Igen. Igen.

0
0
Svar på denne tråd

natacha
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:45

jamen de kan jo så bare øve med gummikugler - hvis du absolut vil være sippet .

men altså er det ikke lidt synd for københavnerne at de skal lide under valget af regeringsgrundlaget.

selv om jeg personligt vile ønske en anden regering - bøjer jeg mig i sandet og acceptere en demokratisk valgt reagering.

det der er sjovt ved de pattebørn er - at de ønsker alt betalt af det etablerede samfund - men de vil ikke virke som en del af denne.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 21:04

bjarne1525: Præcis.

Giv en hest til den der siger sandheden - han får brug for at komme væk i en fart

Og et pinsvin...

0
0
Svar på denne tråd

de skulle
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 09:20

simpelt hen have en røv fuld, var det min unge blev han-hun låst inde, jeg ville skamme mig, hvis mine børne opførte sig sådan, tror jeg vil besøge mine forældre og begynde at skabe mig og splitte tinge ad, jeg vil ha og det skal værer en ny bil ikke kun en brugt føj hvor burde i/de skamme sig.

med venlig hilsen Susanne.

Dejlig gård sælges i Hobro.

3 pony søger rytter eventuelt salg.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 09:50

Må sige jeg er røvligeglad med alle de der demo'er og ungdomshuset mm.

Synes simpelthen det er for latterligt at de ikke tog imod det hus de fik tilbudt, til hva... 12 mio??

- Mvh. Cecilie -

&

Crooked Dance

www.ChaosPhoto.dk
Fotografering Tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Politiet har min fulde opbakning
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 09:57

Vi har jo set hvad de amøber kan lave af ballade når det kommer til stykket. Så hellere tage det i opløbet end at der igen skal smadres butikker med mere.

Jeg har tit News kørende på TV'et og de talte med en fra politiet, som sagde at Tåregassen var en af de mildeste metoder de kunne benytte, og at de brugten den fordi de unge pressede på afspæringerne, hvilket man også kunne se på det viste film.

Hvad skulle de ellers gøre? tage samme metoder i brug som i Myanmar?

Camilse og Looksen

Pandebånd sælges

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ingen har kastet?!?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 10:03

Undskyld, Malouh, du siger der ikke blev kastet med sten og molotov's? Det var så ikke hvad jeg så!

Jeg så både sten, molotov's og fyrværkeri som du nævner (og selv hvis vi tager udgangspunkt i at det "kun" var fyrværkere, så er sådan noget også pissefarligt at kaste med!)

Og i øvrigt, kaster man med den slags eller støtter op om folk der kaster med den slags, så skal man bare lukke røven med sit klynkeri over at politiet trækker kniplerne og sætter hunde ind. Sætter man andres liv på spil må man ligesom også forvente at der er en konsekvens. Det kræver ikke meget hjernekapacitet at regne ud.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Tullermus
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 10:05

Mht. fyrværkeri, så er det også ulovligt at fyrer af på denne tid af året, med mindre man er uddannet til det ;)

Camilse og Looksen

Pandebånd sælges

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Også det
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 10:13

Også dét ja!

Og at en hel bydel så skal generes af de skide helikoptere gør ikke mit humør bedre. Det er simpelthen til at blive vanvittig af!

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Demonstation???
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 10:16

Er der noget som har kunne pisse mig af, var det talskvinden for G13 der i ugens løb gentagne gange har gentaget sig selv i medierne: "Vi glæder os rigtig meget til at se vores nye hus, og hilse på vores nye naboere" ??? Hvad går der lige galt, er øverste etage fuldstændig væltet. Kig og (hvad I åbenbart har meget svært ved) LYT til jeres "nye naboere" De ønskede jer absolut ikke i deres område. Og det er der grangiveligt (med undtagelse af Christiania) ingen der gør.

Som en ældre medborger udtalte: man må yde, før end man kan nyde!" Meld jer ind i kampen, få jer et job (og betal skat) så vil I opdage, at man faktisk kan købe sig til mange ting, deriblandt sit helt eget hus. At man med job desværre ikke kan rende og demonstrere til hverdag, hører desværre med, men tro mig I overlever.

Jeg syntes personligt at forældrene til "guldklumperne" i fællesskab med afkommet skulle betale for de skader de udfører. Også selvom det blot er "småskader" som Hollændervogne der skal til rep. som tilfældet denne gang. Og så syntes jeg, at det ville være mere rimeligt, at mit bidrag til skattevæsenet hellere skulle gå til: sygehuse, skoler og institutioner, plejehjem, hjemmepleje mm.

Malouh: Fyrværkeri fås i forskellige former/typer, og kan rent faktisk være livsfarligt. Så er du advaret til næste nytårsaften. Så helt fredelig fra demonstranternes side var den ikke.

Politiet havde forinden Hollændervognene sat det rød/hvide afspærringsbånd op. Dette betyder at her måtte demonstrationen gå til og ikke længere. Dette bånd brød de (helt som forventet) igennem. Da de så vil passere Hollændervogene længere fremme, selvom de var blevet advaret om, at demonstrationen nu måtte anses som ulovlig, så har politiet ikke andet valg end at bruge tåregas og knipler. Er HELT overbevist om, at det ikke havde nyttet noget, at tale fornuft med "guldklumperne"

0
0
Svar på denne tråd

åhh hvor er det dog syndt for dem
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 11:29

de arme unge mennesker, der slet ikke har noget sted at være.

Hvor er det dog tarveligt at kommunen ikke vil gi dem et gratis hus.

Der er jo slet ikke nogen ungdomsforeninger i københavn og slet ingen ungdomsklubber hvor de kan være. København har jo slet ingen tilbud til unge mennesker

Hvor er det dog syndt for dem, at de ikke kan få lov at slå og ødelægge alt det de har lyst til.

Det er da også for dårligt, at københavnerne ikke vil stille gratis biler til rådinghed, som de så kan få lov at muntre sig med at afbrænde dem i gaderen.

Det er da så sundt for de unge mennesker at komme ud i den friske luft og få brugt sig selv, hygge med et aftens bål og synge fælles sange.

Det er da også forkert at de ikke må male på husmurene, det fremmer da unges færdigheder at lave fingermaling, bare se i børnehaverne, der går det jo fint.

Hvor herre bevares, hvor skulle de skamme sig.

Havde det været en af mine unger, ja så fik de deres allerførste røvful og jeg skulle personligt selv overbringe den

MOBBEN IMC.
mobber NEJ. men er bare så bund ærlig i mine meninger.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 11:32

Jeg kan så fortælle at gassen blev brugt effektivt

Da der var kommet ro på nede på gaden, vovede vi os ned til vores bil.

Vi nåede kune lige ud af døren før min mand sagde "der er stadig tåregas i luften" Og da han havde sagt det begyndte mine øjne at løbe, næsen at svi og halsen gøre ondt... AVS

Og min stakkels far, som gik med ned for at flytte sin egen bil (den stod lige lidt for tæt på der hvor de var) Måtte gå en omvej hjem for at kunne trække vejret.

Så der b lev vist brugt en del gas må man sige..

Det værste var at mens vi gik ned mod bilen kom der en demonstrant gående med et barn på 3-4 år, hun tudbrølede og skreg " av av der er noget i mine øjne"

Stakkels barn, hvorfor i alverden vælger man at slæbe sit barn med til sådan en demonstration

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

Demonstrationen igår .
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 13:27

RikkeTP :

Jeg er stolt, for jeg så ingenting der lignede den første december, ingenting der lignede den første marts og ingenting der lignede første september, i hvordan de unge var. Jeg så en demonstration der var lavet med så meget taktik og strategi, at jeg sku bliver stolt over at det kan lade sig gøre.

Jeg syntes ikke der er noget at skamme sig over. Jeg skammer mig ikke over min mening, for jeg føler jeg kan argumentere for min mening. Og det er det vigtigste for mig. At du så syntes jeg burde skamme mig over min mening, det er jo noget helt andet, men vi har jo alle ytringsfrihed, og jeg acceptere din mening, men jeg er ikke enig. Ligesom jeg håber du acceptere min mening, selvom du ikk er enig.

Tullermus :

Jeg så kun det jeg så i fjernsynet, og så har jeg hørt om det fra flere personer, og jeg hørte der næsten ingen vold var.
Det er pisse farligt at kaste med fyrværkeri, og ulovligt at have det på sig, men jeg føler ikke jeg har forsvaret volden. For jeg er imod vold, jeg er imod man ødelægger hele nørrebro. Men jeg er for et nyt ungdomshus, og jeg er for det som ikk er mainstream. Jeg er ikke enig. Jeg syntes politiet gik for meget til den, de har lagt hånd til meget. Men at man stopper en demonstration så kraftigt forstår jeg ikke, havde de nu brugt alle styrker nede omkring grunden, så var chancen for de unge kom ind, mindsket. Jeg syntes ikke at der blev sat liv på spil igår til demonstrationen og husbesættelsen. Jeg så unge mennesker som var konfrontative, men ikke voldelige. Jeg så unge mennesker stå og råbe og være sure, men jeg så ingen som var direkte voldeligt, og det er da heller ikke det du ser i aviserne, du ser kun politiets brutalitet.

Marianne Simonsen ♣Gwendolyn:

Nej, fyrværkeri er livsfarligt, og jeg holder mig skam også nytårsaften mere eller mindre væk fra det. Jeg kan godt se hvad du mener med den ikke er fredelig, men hvad var den så? Voldelig? det var fåtallige der udøvede vold. Men det er igen det debatten skal handle om, de 5-10 mennesker som ikke kan holde sig i skindet, og det er jeg ked af.

Men et rødt hvidt bånd, det er lidt tamt, de har jo nok selv vidst at de vil gå igennem det. Så jeg mener man burde have stoppet demonstrationen der med hollænder vogne, eller lade vær og bruge plastikbånd på noget som de demonstrende alligevel ville gå igennem. Men hvordan kan en demonstration blive ulovlig? så vidt jeg er informeret, må man i Danmark ytre sig, og demonstere som man har lyst til, også uden at anmelde det til politiet. Dog melder de fleste deres demonstrationer, så politiet kan dirigere trafik og lign udenom.

- Hvis du ikke har prøvet at tale fornuft med "guldklumperne" hvordan ved du så om det ikke har virket? og har du prøvet, og det intet hjælper, så har du da gjort det du kunne, for at få en dialog igang.

Derudover

Er det selvfølgelig ikke synd for de unge, at vi/de ikke må gøre disse ulovligheder, for det er ulovligt.

Jeg er stadig stolt af at de unge kom ind i huset, og jeg er stadig skuffet over politiets behandling af de unge, under demonstrationen, og deres behandling af de unge efter de blev arresteret.

Malouh

Part på Amager søges

0
0
Svar på denne tråd

Forskellige
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 13:55

Jamen det er jo nok det som gør os så forskellige. Jeg kan ikke se at det er noget at være stolt af..., at man har trodset politiets anvisninger, og gået ind i et hus som man ikke og aldrig kommer til at eje.

Og jo aktionen/demonstrationen var ulovlig da de passerede både det rød/hvide bånd (som en del andre ville acceptere) men i særdeleshed kæden af Hollændervognene. Så jo, den blev ulovlig hen under ruten, uagtet at den var lovligt anmeldt.

0
0
Svar på denne tråd

FARVEL!!!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 14:11

@!#$ hvor er jeg snart pisse træt af alle de autonome fjolser.

Hvad ville der ske hvis de passede deres skole og tog en uddannelse og et job? Ja, så ville de få råd til deres eget hus.

Måske med et lån i banken, men hey-er det ikke det vi andre har gjort for at få et hus?

Og hvor er forældrene henne i alt det her?? Troede - om ikk andet - at forældrene havde lært noget af at ungdomshuset blev ryddet og de måtte køre land og rige rundt for at finde deres små pus i de danske arresthuse...

@!#$ nu hjem og få et liv. Tænk hvad i koster staten i udgifter, og hvor mange sorger og bekymringer i giver den almindelige dansker...

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 14:20

Hvor er jeg pissetræt af at høre om det forbandede ungdomshus!!

Jeg betaler også skat nu, og jeg er edderstjertme arrig over det skal gå til sådan en total latterlig sag i stedet for f.eks. at forbedre hospitaler, skoler osv. Tænk også på hvor mange mennesker i Afrika vi kunne have hjulpet, hvis hver en krone der er gået til det møg, var blevet sendt derned!

De må sgu da få ind i deres hoveder, at sådan er den virkelige verden. Hvis alle dem der ville have det hus, arbejdede lidt og tjente penge til det hus, så ville de da næsten for længst have fået det, og så ville ingen kunne tage det fra dem.

Jeg er enig med dem der siger "Man må yde før man kan nyde". Selv knokler jeg røven ud af bukseren for at kunne få råd til min udvekslingsrejse, som jeg selv synes koster kassen.

Hvis de kunne have holdt en fredelig demonstration UDEN nogen som helst ulovligheder, jamen så havde det været fint.

Men efter alt det som de har gjort, fortjener de at få det lige tilbage. Hvis de fik brostenene lige tilbage, og deres forældre brændt bilerne af, så ville piben nok havde fået en hel anden lyd...

Jeg fatter heller ikke de forældre. Mine forældre var flippet totalt ud, hvis jeg havde været med i nogen af de demonstrationer. Hvis forældrene virkelig synes det er okay, og at de unge skal have et hus, jamen så kan de da selv lægge deres eget hus til det. Så er problemet da også løst!

Hvis de får et hus, så vil jeg virkelig skamme mig over dem som gav dem det, for det beviser at man kan opnå resultat med vold.

Knus Michella

Pjuske's Opdræt - EN gylden marsvinehun til salg! Se hjemmesiden!
www.pjuskes-opdraet.webbyen.dk

Hav en god dag :)

Tidligere Michella(Indy)

0
0
Svar på denne tråd

Demonstrationen igår ..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 14:28

Selv politiet siger der skal findes en løsning på problemet.

»Vi har ikke set nogen molotovcocktails. Vi har ikke set brændende biler. Vi har ikke set noget hærværk Og det er vi svært godt tilfredse med«, siger Per Larsen til TV2 News.

(kilde: politiken.dk/indland/ article390194.ece )

Derfor kan jeg være stolt af mine medmennesker. Fordi de opførte sig ordentligt!

Ja det er helt sikkert det der gør os så forskellige, Og hvor er det da egentligt fantastisk, at vi er forskellige, at vi ikke bare køre i en retning alle sammen. Forskellighed er smukt.

Malouh

Part på Amager søges

0
0
Svar på denne tråd

Ungdomshuset.
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 14:37

Writer In Blossom ♥Indy♥

"Jeg fatter heller ikke de forældre. Mine forældre var flippet totalt ud, hvis jeg havde været med i nogen af de demonstrationer. Hvis forældrene virkelig synes det er okay, og at de unge skal have et hus, jamen så kan de da selv lægge deres eget hus til det. Så er problemet da også løst!"

Jeg er 16 år gammel. Min mor syntes ikke om jeg er for et nyt ungdomshus, og diskuttionerne køre hæftigt herhjemme. For vi er dybt uenige herhjemme. Men, Jeg er gammel nok til at have min egen mening, og til at forholde mig kritisk til tingene. og jeg har forholdt mig kritisk, jeg har siddet og læst side op og side ned, om det hus, sat mig ind i det, og forholdt mig kritisk og dannet mig en mening. Men min mor acceptere min mening, mere eller mindre, men er uenig.

Jeg kunne da også godt se alle de penge københavns kommune har brugt på urolighederne brugt på noget andet end det, men der er brug for noget alternativt i et mainstream samfund.

Havde der ikke været den urolighed, så havde vi måske fået flere penge til skolerne i københavns kommune, Så havde de ældre måske fået noget mere. Men kommunen er ligeså meget skyld i situationen som de unge er.

Malouh

Part på Amager søges

0
0
Svar på denne tråd

Ja vel skal der
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 14:38

Da findes en løsning, skælskør folke højskole er ledig...

Og tro mig, Per Larsen mener IKKE at løsninger er at pattebørn, der ikke kan omgås andre, skal have et hus de kan smadre og sumpe hen i... Sumpe endnu mere hen i.

Illum

.

Deal with it !!!

.

0
0
Svar på denne tråd

Malouh...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 15:41

IB, er det dig??? w00t!

Et ungdomshus er ikke bare et sted hvor folk kan sumpe, ryge sig skæve, drikke hjernen ud mens de headbanger og hvad der ellers måtte ligge af delte meninger/fordomme/erfaringer om den sag. Det er en del af det københavnske kulturliv, måske endda lidt modspil til den ensformige retning der åbenbart er vild stemning for disse tider...

Apropos løsning... så er den eneste virkefulde løsning jeg ser, et nyt Ungdomshus. Og det er hvad jeg håber udfaldet bliver når de unge fra G13-gruppen mødes med Ritt B. i næste uge.

og lige en fodnote... er det taget i overvejelse, at det var de unge selv der afblæste aktionen ved 19'tiden, og ikke politiets massive indtog?

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Ja de afblæste den
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 16:00

Da de ikke mere kunne styre deltagerne...

Illum

.

Deal with it !!!

.

0
0
Svar på denne tråd

Malouh...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 16:10

Jamen det er jo så fint, at du selv kan se kritisk. Det kan de fleste skam godt. Jeg er selv kun 17 år, så jeg ved udmærket godt at man på vores alder sagtens kan have en mening om tingene og se kritisk på det, også selvom mange af de voksne/ældre påstår at vi er hjernedøde og hvad f*nden jeg ellers har måtte lægge øre til, når de også opfører sig som pattebørn og selv begynder at opføre sig respektløs!!

Jeg har jo selv min mening, men min er bare en helt anden end din :-) Folk skal jo være forskellige, men jeg er bare træt af konstant at høre om demonstrationer og kriminalitet pga. et hus!

De forældre jeg hentyder til, er nu mere dem der ligefrem opfordrer deres børn til at gå ud og kaste med brosten og alt det der ved de andre demonstrationer.

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal mene om skylden. Men jeg synes i hvert fald at Faderhuset og de unge har lige stor skyld. Kommunen har det måske også, da det var dem der solgte huset, men jeg synes bare ikke det på nogen måde retfærdiggør det, som de unge har gjort. At brænde andre folks biler af er et godt eksempel. Andre skal jo ikke straffes uanset, hvad kommunen så end har gjort!

Natacha: En løsning der vil virke helt perfekt, er hvis man bare gider opføre sig ordentligt. Så er problemet ganske enkelt også løst. Jeg håber virkelig på, at de ikke får et nyt hus, for så beviser det at man kan nå sit mål med vold og kriminalitet!

Hvis de unge havde lavet en fredelig demonstration inden eller efter nedrivningen af Ungdomshuset, ja, så havde det været en helt anden sag!

Men altså, alt det her er jo bare min mening :-)

Knus Michella

Tidligere Michella(Indy)

0
0
Svar på denne tråd

Aktion G13...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 20:14

Jaah jeg var jo med.. Vi var 7000 mennesker, os en del som ikke var fra Danmark.. Vi demonstranter var helt fredelige, så fredelige at det faktisk overraskede mig..

Politiet var derimod knap så fredelige, gaal jeg fik meget gas.. 20 måtte blive indlagt med hundebid og en pige blev revet ned fra et hegn over banket med knipler af fire store politimænd.. De angreb os også bare med gas, selvom vi var gået væk og stod helt rolig for at snakke ! De overdrev virkelig meget..

Men jaah vi fik 500 mand ind i G13, stor succes, de kunne ikke holde os ude ! :D

Nu må vi se hvad der sker til mødet med Ritt, ellers må vi jo bare ud og gøre det igen..

-Veo

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Venter føl efter:

Coco & Lillevangs Gigant og

Ljufá & Spoi fra Tyvekrogen

.

*Ungeren 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd

Writer in Blossom...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 20:34

Ja, selvfølgelig er ordentlig opførsel altid en løsning Der er jeg fuldkommen enig.

Selvfølgelig ville det have været meget nemmere hvis brugerne af det daværende Ungdomshus bare havde set på og accepteret nedrivningen af et af deres foretrukne fristeder. Ligesom det ville have været lige så nemt at gennemføre de ekstreme nedskæringer på uddannelsesområdet som der blev demonstreret imod d. 2. oktober i tirsdags hvis folk bare havde set på og tænkt, "nåda. Det er da nok ærgerligt, men så må vi vel bare spare."

Nu taler vi om den fredelige demonstration, og ikke al den vold der har raseret over de sidste mange måneder. Vi taler om dem, der ikke bliver vist i medierne, men som faktisk ønsker en fredelig løsning og reklamerede med det - og deres indsats bliver tilsløret af de voldelige begivenheder der har været i forløbet, som desværre får selve ordet "ungdomshus" til at klinge skævt i de fleste ører.

Og der HAR faktisk været fredelige demonstrationer for Ungdomshuset. Hver torsdag siden nedrivningen har støttere af et Ungdomshus mødtes til torsdagsdemo uden at der har været gadebrændinger, diverse raketcocktails og sammenstød med politiet. Men det bliver ikke vist i medierne.

Derfor understreger jeg, at jeg ikke på nogen måde støtter den vold der har været i forbindelse med kravet om et nyt Ungdomshus. Men jeg støtter tanken om et nyt Ungdomshus i det at der er brug for fristeder til kommunens børn og unge. Basta bum.

.

.

0
0
Svar på denne tråd

ungdomshuset
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 20:56

Jeg ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal skrive udover

FÅ JER ET LIV!

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

sandra..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 22:06

Det er da netop det vi har !

Vi sidder nemlig ikke indenfor foran en computerskærm hele dagen og spiller wow, eller hva folk nu får deres tid til at gå med.. Vi har holdninger, meninger og nu også en kamp, som vi støtter op om, og derfor går vi ud for at vise det..

Vi gør noget aktivt for samfundet, denne konflikt har politikkerne skabt, men de gider ikke løse den - Så må vi jo gøre det !

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

veo...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 22:41

veo

Vi har holdninger, meninger og nu også en kamp, som vi støtter op om, og derfor går vi ud for at vise det..

jeg har spurgt dig før uden at få et svar - kamp mod hvad?

kamp mod det eksisterende samfund? - mod demokratiet? - mod hvad tak??

Vi gør noget aktivt for samfundet

gider du definere dette også - jeg er som avtbegavet ikke istand til at gennemskue dette??

denne konflikt har politikkerne skabt, men de gider ikke løse den - Så må vi jo gøre det !

javel ja - det er jo så blevet penslet ud i gammel tråd med holdningsforskelle hner imellem - jeg mener stadigt at man ikke må stjæle - at demokrartiet er vigtigt og det er til alles bedste at det er et retssamfund vi lever i -

men der er vi jo så forskellige

0
0
Svar på denne tråd

bjarne..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 23:02

Kampen for vores rettigheder, de har taget vores hus-nu skylder de os et nyt..

Da vi fik brugsretten til 69, var en del af aftalen også, at hvis huset nogensinde villeblive taget fra os, skulle kommunen sætte et nyt til rådighed for o (ikke et vi skulle betale flere mio. for).

Det aktive vi gør, er ikke at finde os i at blive behandlet, som vi er blevet, vi sidder ikke bare og kigger på, mens højrefløjsfolkene "overtager det hele".

Og flere fristeder er hvad vi har brug for..

Ja det er nederen vi bliver nød til at gå ud og bz'e et hus, men konflikten skal jo løses og når politikerne ikke gør noget, så gør vi, så vanvidet måske stopper en dag..

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

Ungdomshuset..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 23:05

Egentlig burde jeg nok sidde og lave alt muligt andet end sidde her og svare jer. Men, jeg føler mig forpligtet til at svare hver og en, da det virker til jeg har sat en debat igang.. Mange tak for at vi kan holde diskuttionen i en pæn tone, og komme med vores meninger :) .

Writer In Blossom ♥Indy♥ :

Jeg forstår sku godt du er træt af at høre om det. Men det er sku ikke os der støtter sagen om et nyt ungdomshus skyld, at det kun er kriminaliteten medierne frembruser.

Der har hver torsdag været demonstrationer, ikke så meget som en fodnote får de på news, og det er ellers en rimelig reel sag, som fylder meget i det danske samfunds debat.

Ja okay, Jeg tror ikke der direkte er nogle forældre der opfordre deres unge til at lave kriminalitet, medmindre de vil have smadret deres børns fremtid, og det må man da mene ikke er i forældres hensigter.

Selvfølgelig har faderhuset også en del af "skylden" i den her sag. Selvfølgelig skal andre ikke straffes med at få afbrændt biler/cykler og føle sig som et gidsel. Det er ikke i orden og ikke acceptabelt og det skal standes. Jeg syntes dog at mine medmennesker med demonstrationen inden besættelsen viste at de kunne holde sig i skindet. Men havde der ikke været en besættelse af et hus, men bare en demonstration, havde medierne sku nok ikke dækket sagen.

Natacha:

Natacha, det er mig :) . Jeg er enig i dit skriveri om et ungdomshus, det er flot beskrevet. du får 10 af mig *i bedste etta cameron stil*

Jeg tror dog ikke der står et nyt ungdomshus i næste uge. men en snak med Ritt' er jo også et skridt i den positive retning, og det er en lille klippe der er forceret af det store bjerg.

Jeg syntes det var voksent gjort af arrangørende at afblæse aktionen selv, og ikke lade det hele løbe op i hat og briller.

Veo ♥Stald Nordlund♥:

Jeg syntes det var flot du var derinde. Dog syntes jeg ikke at folk fra udlandet, har noget med vores ungdomshus at gøre i det store hele, selvfølgelig er de da velkomne til koncerter, men burde de ikke kæmpe hjemme, for sager som ligger dem lidt nærmere?!

- Det var flot at folk var mere eller mindre fredelige. Det kan jo altid diskutteres om det er fredeligt, at besætte et hus, som ejeren gerne vil have for sig selv. Men i forhold til det vi har set før, så er det flot hvor "fredelige" folk var :).

- Det er politiets job, at holde jer væk fra grunden. Det er måske hårdt skrevet, men sådan er det jo. Dog er det grotesk at politiet ikke kan holde deres hunde og knipler i kort snor.

Malouh

Part på Amager søges

0
0
Svar på denne tråd

veo...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 23:25

veo

kunne godt tænke mig at se det dokument i har på at kommunen i al fremtid skal huse jer gratis eller til en pris i bestemmer for ikke at lave ballade - sådan et dokument i en så opblæst sag må da være at finde online - hvor kan jeg finde den??

men jeg tror du forveksler brugsretten med ejerretten.

det aktive i gør - er at bekæmpe det demokratiske samfund

jeg må indrømme at jeg er total uforstående over for jeres holdninger til demokrati - der ikke bunder i en sand socialistisk ånd - jeres ageren leder nærmere tanken hen på de anarkistiske tilstande som nsap lavede i tyskland under ledelse af adolf hitler i starten af nittenhundrede og tredve tallet - hvor det gik ud på at lave så meget ballade som muligt for at den eksisterende styreform skulle bryde sammen.

men i skal huske på at hvis det eksisterende samfund bryder sammen vil det svide til jeres egen røv - så er der ikke nogen til at betale for jeres nasseri - så skal i selv til at bestille noget for at overleve - ikke en rar tanke vel.

højrefløjsfolkene overtager det hele - ja det var jo ikke at håbe - men hvis det er det, et fleretal i befolkningen ønsker - så må vi jo forholde os til det - det ville jo være skidt hvis det er mindretallet der skal bestemme hvordan samfundet skal se ud!

men hvad er dit mål med livet - vel ikke at sidde og røge hash i et ungdomshus resten af livet - du bliver jo også ældre engang - skal du så på arbejdsmarkedet - eller skal du slås "for din ret" resten af livet - for det lyder jo til at din defination af at have et liv går ud på at have noget at bekæmpe??

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 23:37

Jeg var selv med til G13. Jeg fik lov til at føle tåregassen kradse langt ned i halsen, svige i øjenene og i hele ansigtet.

Undskyld - hvor gamle er I? I sidder og ønsker at andre mennesker og BØRN, får mere tåregas at føle. Og I kalder aktivisterne fra ungdomshuset for pattebørn. Christ man. :-)

Det med hundene og tegnestifterne, det skulle højst sandsynligt tages med et gran salt - men det ved jeg ikke om I er i stand til. Selvfølgelig rendte vi ikke rundt med tegnestifter i lommerne, og prøvede at stikke hundene.

Den demonstration var en LOVLIG varslet demonstration, og konceptet var IKKE-VOLDELIG.

Politiet har rost aktivisterne for at være fredelige. Dog er vi, aktivister meget kritiske over for politiet, da vi mener at de handlede unødigt. De smed så meget tåregas, slog utroligt mange med knipler, og kunne ikke styre deres hunde, hvilket resulterede i at mange blev bidt. Der blev kastet tåregas, selvom der var en masse civile og ikke-demonstranter tilsteder. Politiet kastede tåregas UDEN at advare om det først.

Anholdte aktivister måtte sidde 12 timer på et hårdt betongulv hvor mange af timerne foregik uden mad, drikke og uden ret til at gå på toilettet.

Der er rigtig mange, og jeg gentager RIGTIG mange, der har givet voldsom kritik af politiet metoder under G13. Så det der med at det er aktivisterne der piver, kan i godt pakke sammen igen. ;-)

Det med at naboerne ikke vil have et nyt ungdomshus, det er der selvfølgelig delte meninger om, men igen skal medierne fokusere på det dårlige, og på dem der ikke vil. Men jeg kan sige så meget, at da vi nærmede os et område ikke langt fra G13, blev vi mødt af naboer som gav os kager og blomster.

Vi ønsker et kulturelt ungdomshus i København. Et mangfoldigt hus, hvor der er plads til alle. Nej, det vil ikke blive brugt til at man kan sidde og ryge den fede dagen lang. Det vil blive brugt til et fedt kulturelt opholdsted for byens unge, hvor de vil kunne udfolde kreativitet. Der vil være fede billige koncerter, og folkekøkkener hvor man kan købe vegansk mad til næsten ingen penge. Der vil være plads til alle.

Og vi skal sku nok få det. I næste uge skal vi til møde med Ritt - og hun ønskede kun dette møde, hvis G13 foregik ikke-voldeligt. Og det ønske fik hun opfyldt - derfor gik hun med til at tale med de unge.

Vi har ventet længe, nu tar' vi Grøndalsvænge! ;-)

Også lige en enkel kommentar med på vejen til Sandra F ♥Medina♥;

Jeg tror helt seriøst at det er dig der mangler et liv, siden at du kan sidde og svine folk til, fordi de er anderledes end dig, og vil og tror på noget andet end dig. :-) Det er da godt nok børnehaveagtigt. Bliv voksen.

Kh. Patricia Jørgensen
0
0
Svar på denne tråd

patricia
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 23:56

jeg vil give dig ret i at det er forkasteligt at små børn eller børn idet hele taget skal udsættes for disse ting - men det sker jo også kun fordi at aktivisterne acceptere at børn deltager og agere "bombeføde" for den vej rundt at gøre politiet til bussemænd. dette er med til at vise at i ikke er ansvarlige for jeres´handlinger !

i ønsker - ja men det tyder jo på at flertallet i samfundet ikke ønsker at i skal have et hus foræret - men at i derimod skal søge midler og købe på ligefod med andre - men lige så snart at man ikke er enige med jer - kaster i med brosten eller anden voldelig adfærd - det er i mine øjne ikke ret voksent - nok derfor i bliver kaldt pattebørn - de skriger også hvis de ikke partu får hvad de peger på. lær dog at fungere inden for de demokratiske rammer.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 07:20

Selvfølgelig acceptere vi aktivister at børn tager med og deltager i demo'en - det var en lovlig varslet demonstration, og derfor skal alle have mulighed for at deltage. At politiet så ikke accepterer det, er ikke demonstranternes skyld - især ikke når vi handlede så fredeligt som vi gjorde.

Det med om vi selv skal købe huset, eller få det foræret kan vi jo diskutere til hudløshed. Der vil aldrig være enighed, for alle der ønsker et ungdomshus, ville kunne følge mig i når jeg siger at, kultur det ikke kan købes - det skabes! ;-)

Ja, der er nogle der har kastet med brosten fordi de ikke fik deres vilje. Det var nogle idioter, som skulle ødelægge det for os andre, som ønsker en fredelig løsning på dette. Og de mennesker tager jeg stærkt afstand fra. Vold er ikke vejen frem.

Kh. Patricia Jørgensen
0
0
Svar på denne tråd

hmm - jeg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 07:29

syntes egentlig engang at i sku ha' lov til at have det her hus - men det gør jeg godt nok ikke mere.

Mage til barnlig opførelse sku man lede længe efter!!!

I siger at demoen var lovlig - det var den også - indtil i brød båndene - og så er det da ligegyldigt at det bare var et bånd - voksne mennesker skal kunne holde sig fra at bryde det!

De kastede først med tåregas da nogle forsøgte at bryde gennem hollændervognene - og ja det går ud over alle - men det vel også alle i demoens ansvar at alle opfører sig ordentligt.

Ja - jeg synes i sku købe jer et fint lille hus et sted som alle andre mennesker gør det - om jeg fatter den holdning med at i skal ha' et - gud skal i ej - i kan KØBE et kan i!!!

Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Jeg finder det uhyre morsomt
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 07:40

tilhængerne af et nyt ungdomshus råber op om at man ikke skal skærer alle over en kam... men hvad er det lige de selv gør

Jeg har skrevet det i et tidligere indlæg, men kan da gentage det igen.

Her i byen var der et "ungdomshus" kaldet Huset. Det var et værested for de unge, og af hvad jeg kan forstå på min søster var der skidehyggeligt. Jeg er ikke selv kommet der, da jeg aldrig har gået i skole her i byen, og derfor ingen bekendte havde på det tidspunkt. Det blev besluttet at huset skulle lukkes, og det gav da også en del drama og protester. MEN vores tilhængere formåede dog at søge andre veje og finde hen til andre ungdomsklubber m.m.

Jeg har altid ment at det er godt at de unge mennesker har et sted at søge hen, for så er de da væk fra gaden. Men lige i dette tilfælde er det undtagelsen. Netop fordi visse mennesker tyer til vold.

Og i sidste ende er det folkene bag demonstrationen der har ansvaret, og det må de sgu tage på sig... I stedet for at hyle over at det også var de dumme idioters skyld.

Camilse og Looksen

Pandebånd sælges

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Stikker hunde med tegnestifter
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 08:10

Nej vel gør I ej, I Smider dem på gaden så hunden får dem op i poterne !!!

Illum

.

Deal with it !!!

.

0
0
Svar på denne tråd

En lovlig demonstration...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 08:13

... ophører med at være lovlig i det øjeblik man går gennem politiets afspæring - uanset at afspæringen "kun" er et plastbånd.

Båndet markerede hvor det var lovligt at gå til - respekter det og der var ikke smidt tåregas.

At folk vælger at tage små børn med må være deres eget ansvar - de er så også ansvarlige for at få børnene væk i det øjeblik demonstrationen går fra lovlig til indtrængen på privat grund - og hvor man kan forvente at politiet er nødt til at standse den. (men medbringer man småbørn steder hvor der er en stor sandsynlighed for at de vil blive skadet, mener jeg umiddelbart at det er en sag for de sociale myndigheder! Man må ikke udsætte sine børn for fare)

Jeg vil give Patricia ret i at kultur ikke kan købes men skal skabes. Men et HUS er ikke kultur i sig selv - det er blot omgivelser til at skabe den kultur man nu vil. Og lige som en musiker må KØBE sine instrumenter og en Maler må KØBE lærreder og maling, må man også KØBE et hus hvis man vil have et hus at være i (eller leje, men jeg tvivler på at i finder nogen der vil leje jer noget).

Jeg synes det vil være fint at de unge køber sig et hus til at skabe sig den kultur de nu vil - men de må købe deres hus på samme præmisser som alle. (eller bedre præmisser, det er ikke alle der har et fond der vil skyde 15 millioner i projektet). Bare synd at der efterhånden ikke er mange områder hvor de vil være velkomne - som man kunne se på naboernes demonstration i dette tilfælde.

0
0
Svar på denne tråd

Malouh...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 14:12

Ja, det er klart at folk udelukkende får et negativt billede, når det kun er de voldelige demonstrationer. Men havde man lavet en fredelig stor demontration inden, som lignede denne her (uden brud af bånd og tegnestifter osv.), og der ikke havde været noget vold, så tror jeg stadig medierne ville have dækket, og at folk ville bakke jer meget mere op. Det er jeg i hvert fald ret sikker på, at jeg selv ville...

Næh, du har nok ret i at forældrene ikke ligefrem opfordrer deres børn til at kaste med brosten eller brænde biler af, men de kan tydeligvis ikke finde ud af at opdrage deres børn, hvis sådan noget sker. Men selvfølgelig er der også dem, som er med i de demonstrationer uden at være voldelige og grove i munden, og det er jo så rigtig fint.

Og det er selvfølgelig også trist at de idioter, som ikke kan opføre sig ordentligt, skal ødelægge det for de andre...

Men altså, herude i min lillebitte by har jeg godt nok ikke hørt om nogle ungdomshuse. Måske nogle klubber og væresteder for 4.-7. klasse, og det hjælper jo ikke specielt meget. Herude klarer vi os helt fint uden et hus, så det er nok derfor jeg ikke kan se, hvorfor I ikke også kan klare jer uden...

Jeg er nu også enig i at vil man have et hus, så må man købe et hus. Så kan I ellers skabe alt den kultur I vil der, og så kan ingen tage det fra jer :-) Det måtte da næsten være den mest optimale løsning af alle. For hvis jeg boede i København og havde fået brændt min bil af, så var jeg godt nok blevet sur over at nogle af mine skattepenge skulle gå til sådan et hus...

Men det er bare min mening, og den står jeg ved, ligesom du står ved din :-)

Knus Michella

Tidligere Michella(Indy)

0
0
Svar på denne tråd

IB...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 15:15

Ha ha, tak Eta-IB.

Måske bliver det ikke udfaldet, men sådan som det ser ud ser jeg stadig at det er den eneste løsning. Det er jo ikke bare et hus der er taget fra Københavns unge, men også en bid af Københavns kulturliv der er revet ned.

For at illustrere hvad jeg mener, så vil jeg inddrage Amager Fælled, hvor rydningen af buskarealer og træer også er begyndt, for at gøre plads til... ja, hvad? fremtiden? flere grå betonvægge med små kunstparker og potteplanter i vinduet som kompensation for det stykke natur der er røget i cementblanderen, fordi fundamentet til noget nyt og "bedre" krævede plads?

Hvis vi forhindrer alt bevaret i at udfolde sig, hvor ender vi så... og med hvad...

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 17:07

Grunden til at vi ønsker at få et hus af kommunen, og ikke vil købe et er at vi i 1982 fik huset FORÆRET af overborgmester Egon Weidekamp, sammen med andre politiske partier. Huset var en gave som vi fik foræret, og 25 år efter tager de gaven igen. Ungdomshuset betaler selv for driften af huset.

Derfor mener jeg at det er København kommunes pligt at sikre den kulturelle mangfoldighed, ved at stille et selvstyrende ungdomshus til rådighed. Som Natacha siger, begik de en kæmpe fejl ved at rive ungdomshuset ned - de fjernede en bid af Københavns kulturliv.

Forresten - selvom at jeg, og mange andre er ekstremt kritiske over for politiet, er det ikke dem der er bussemændene i denne sag. Det er politikerne. De tror at hvis de ikke gør noget, så vil det langsomt blive lagt i glemmbunken. Tro mig, det gør det aldrig, for kampen fortsætter! Så er dét sagt.

Men som jeg allerede har sagt, skal de unge have et møde med Ritt i løbet af ugen, og jeg tror og håber på det bedste, så gadens unge igen kan få et nyt tilholdsted.

Kh. Patricia Jørgensen
0
0
Svar på denne tråd

hmm - det jeg har
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 17:42

hørt om var at i fik brugsretten dengang - og detr sku milevidt fra at få et hus!!

Hvor kan du dokumentere at i FIK huset? (og kan du det så skal jeg nok ta' nogle af mine ord i mig ;) )

Men vil give nogle af de andre ert - kultur dannes ikke af et hus - det dannes af mennesker - og mon ikke jeres kutur overlever uden lige et hus nu? I kan jo som sagt købe et hvis i skal have et ;)

Alle foreninger og kulturgrupper køber jo hjuse for at være et sted...

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh Patricia
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 17:46

ja I SKULLE betale for driften af huset selv, men det gjorde I IKKE! Se der er en væsentlig forskel.

Og nej I har aldrig FÅET huset, men brugsretten til det, også her er der en væsentlig forskel.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

patricia
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 17:47

Patricia. du skriver at JEG skal få mig et liv? Jeg har været på arbejdsmarkedet de sidste 6 år, har gået i skole mm, starter uddannelse her efter nytår, om jeg bruger en time eller to foran computeren om aftenen er vel min sag? jeg har en hest som skal passes og trænes, jeg ser mit liv som værende rimelig normalt?

Nu vi snakker om amager fælled, var jeg en af dem som synes det var verdens dårligste ide, for jeg er kommet derude hele min barndom! Og jeg synes det var forfærdeligt. Men vil man være med til at bestemme den slags, må man vel søge en karriere som politiker eller hvad? Vi andre har jo ingen ting at skulle have sagt, og ja det er kedeligt, men nogen skal jo bestemme.

Jeg kan godt følge jer i at det er kedeligt at huset blev fjernet, men hvad gør andre folk i disse situationer? De lejer evt selv nogle lokaler, bliver enige om at bruge nogens hus, hvad ved jeg. Hvorfor er det lige at I skal have et nyt hus? Hvad så med alle de andre grupper som egentlig gerne ville have et sted at være, skal de også gå ud og demonstrere fordi DE VIL HA?

Grunden til at jeg måske bliver lidt strid og skriver noget som FÅ JER ET LIV, er fordi jeg forstår simpelthen ikke den der opførsel, acceptér dog tingede som de er. Tænk hvis vi alle sammen skabte os sådan, når vi synes at vi blev uretfærdigt behandlet? Kaos verden

vh sandra

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

Du godeste godeste GODESTE
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 18:05

I er komplet hjernedøde! Hele bundet!

Føj hvor skulle I skamme jer!

Og jeg skammer mig ikke et sekund over de tanker jeg har om jer og de andre aktivister. I har SELV sørget for hvad andre tænker og skriver om jer.

Det er fuldstændig underordnet hvad I blev lovet eller overdraget - faktum er det, at skødet ikke var juridisk korrekt. En enkelt demonstration havde været top dollar (y) En markering imod den del der var uretfærdigt.

Men det her??? Hvad i alverden bilder I jer ind? Hvem tror I egentlig at I er? At frarøve andre, uskyldige menneskers deres sikkerhed og tryghed ved deres by, deres ståsted - deres HJEM.

Og hvad værre er - I fatter jo ikke hvor hysterisk dumme I er at høre på. Det er jo direkte skræmmende, at så stor en del af de unge mennesker har så uendelig lidt hjernekapacitet.

Jeg er netop kommet under uddannelse med en person, som pludselig erklærer sig aktivist for ungdomshuset. Han brugte det meste af idag på at spille smart og fortælle hvor onde politiet havde været, indtil jeg gav ham en verbal afklapsning, hvor jeg forklarede ham at jeg hellere så jer allesammen sendt ud på en øde ø, eller buret inde i fængslerne rundt om i DK. At jeg ville fryde mig langt ud over det sædvanlige hvis regningen fra alle skaderne blev gjort op og delt ud til samtlige aktivister. 300.000 krs gæld kunne måske åbne øjnene på en del af jer ligegyldige væsener.

Og de forældre der støtter dette, skulle ligeledes en tur i brummen. ½ års tid kunne måske slå lidt fornuft ind i deres hoveder.

I FIK faktisk et hus - I tog det ikke, deal with it!

Vickie

Tidligere Vickie (Zheena)

Med smuk Connemara :-D

0
0
Svar på denne tråd

aj altså...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:02

Patricia...huset blev stillet til rådighed for de unge ja - mod de unge sørgede for vedligholdelse og betalte forbrug...dvs. el, vand og varme. Men ærlig talt...de billeder man så af ungodmshuset inden det blev revet ned kan man ikke ligefrem kalde et velholdt hus. Og så er der vist liiige den del med regningerne for forbrug...prøv at spørge hos el-selskaber osv om de er betalt...

De unge har ganske enkelt ikke overholdt aftalen...og den aftale der lå var ej heller nogen steder lovet for livstid.

Og helt ærligt...skal vi andre også stille os op på byens torv så vi kan få et hus af borgmesteren?? Aj seriøst, vi arbejder og betaler vores egen husleje, der er sgu ikk nogen der sponsorer os. Prøv det - det er faktisk sundt at lære at klare sig selv.

Brudekjole sælges - str. 38, stropløs med flot slæb, broderier og perler på.

Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.

0
0
Svar på denne tråd

"politiet gik for meget til den"
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:20

skriver Malouh længere oppe...

Hvordan kan man andet, når man står overfor en flok mennesker, der gentagne gange har vist hvor voldelige de er? Skal man vente 3 sekunder mere med at trække kniplen, og dermed risikere at få sten i knolden? Eller parykken brændt af af en molotovcocktail?

For min skyld må panserne dele lige så mange smæk ud, de vil. De er i livsfare, når de er ude og opdrage møgunger, og derfor skal de bare have lov til at gå til den.

Jep!

Jeanette

Kylling blev der sagt....!

0
0
Svar på denne tråd

aktion G13..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 20:55

Det med tegnestifterne og hundene var sgu ikke så alvorligt ment.. for aktionen har vi været til møder og "trænning", vi var alle enig om der ikke måtte ske personskade på politiet, og det blev gjort meget klart at hundene også er en embedsmand i funktion, og vi derfor heller ikke måtte skade dem. Derfor brugte vi blandt tid på at lave "rustninger" så det ikke gjorde ondt, hvis hundene bed..

jeg kan ikke forstå hvorfor I synes det er okay, det møde politiet opførte sig på.. ja en ting er gas, i det øjeblik vi bryder deres kæder.. noget andet er, når man står 50 mennesker 5 gader væk, helt stille og snakker, og der så røger 20 gasbomber ind i blandt os, uden advarsel.. Politiet gik helt klart over stegen, andet kan slet ikke diskuteres, og da slet ikke med mennesker der kun har se aktionen gennem medierne !

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

en lille video
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 02:52

Jeg har lavet en lille video til dem der har lyst til at se.. var jo selv nede at se starten hvorefter jeg gik hjem - og hele forsamlingen så kom marcherende gennem gaden jeg bor i..

Nå men her er den: Enjoy

www.youtube.com/watch?v=lbVXT_SsZyc

vh sandra

PS det kan godt være nogen vil føle sig trådt på? Lad mig sige på forhånd.. jeg kunne ikke være mere ligeglad

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 07:42

www.youtube.com/watch?v=q5EUS4x- 4wc&NR=1

Jeg unders over den far der har tørklde om munden OG sin datter med, som tydeligvis føler sig ret beklemt ved det hele...

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 07:46

ja det sætter jo tingene i relief - hvor virkelighedsfjerne aktivisterne er.

ikke voldelige - altså hvis vejen er fri til besættelse af en sagsløs grund - .

men det kan vist ikke svare sig at diskutere med dem - de lever på en anden planet - hvor det man opfatter og ser ikke er det samme som på den planet som jeg kommer fra

på deres planet er det iorden - at stjæle - at sætte demokratiet ud af spil - at kaste molotovcoktails og brosten efter de mennesker der er ansat til at beskytte befolkningen

der er anarkisme en dyd - mindretallets tyrani af befolkningen som helhed en selvfølge.

ja jeg er glad for at jeg ikke r opdraget på den planet. så hellere en lidt mere kedelig opdragelse - hvor der godt nok ikke er så meget sjov i gaden - men hvor man lever i respekt for og med andre mennesker

0
0
Svar på denne tråd

6.tegn
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 08:25

Mon ikke de unge mennesker og deres forældre efterhånden skulle få sig et liv istedet for at spilde samfundets penge på deres pjat.

De har en fond med penge,for de penge kan de sg* selv købe et hus de kan rasere..

0
0
Svar på denne tråd

demoer
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 10:50

Jeg synes det er vildt uansvarligt at slæbe børn og hunde med til demonstrationer som denne, enhver kunne da regne ud at det ville ende som det gjorde, når BZ'erne fra starten havde planer om ikke at respektere politiet..

siger jeg bare..

sandra

Se præs!

0
0
Svar på denne tråd

Ordsprog...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 12:13

"Som man reder - så ligger man", siger et gammelt ordsprog og det er evigt gældende.

Det skaber altså ikke venner at skabe sig som patterbørn og skrige "vi vil ha', vi vil ha'"

Hold nu op med at tro at i er noget særligt med særlige rettigheder. Vi er alle en del af Danmark og her i Danmark der køber man sig altså et hus hvis man vil have råderetten. Man kan ikke bare tages andres - heller ikke selv om man har lånt det engang.

Desværre er det som "at slå vand på en gås" - det trænger ikke ind i aktivisternes hjerner - de er nemlig noget særligt der har ret til at hærge andres ejendom hvis de ikke får deres vilje.

Jeg er med på ideen med at forære disse knolde en øde ø i stedet for et hus. En ø laaang væk.

Hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd

susanne
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 12:39

Du kan vel nok forstå, at de er noget helt særligt, slet ikke som os andre gennemsnits mainstream danskere, og deres kulturelle og kreative liv kan kun udfoldes hvis de har deres helt eget ungdomshus, som kommunen har foræret dem

Jeg stemmer for at de kan få én af de små øer oppe omkring grønland.

Sandra

0
0
Svar på denne tråd

123456---
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 12:43

Fjernede en bid af Københavns kulturliv? Nej, nu står verden ikke længere...

Jeg er tidligere bruger af Ungeren og aldrig har jeg hoppet mere op og ned af glæde end da det hus blev fjernet. Hvad der ikke har været af skidt og kanel af mennesker derinde. Folk der guderne hjælpe mig sad og fixede i et hjørne til raves eller på toiletterne til dagligt. Tilbud om hist, pist og alskens rusmidler. Folk der hellere end gerne gav diverse tilbud om hotte items.

Så behøves man heller ikke at være mere naiv, vel?

Der er en grund til at politiet ikke har haft lyst til at rydde bulen: Autonomes holdeplads, kriminelles holdeplads, trusler om diverse retaliations (hvad hulen hedder det på dansk?) og andet "godt".

Brugerne af Ungeren har misligeholdt deres aftale med kommunen. Det skal man ikke finde sig i.

Brugerne af Ungeren har tydeligt bevist at de ikke kan håndtere ansvar for egne ting eller andre folks ting end med ballade og ikke overholde gængse spilleregler for demonstrationer, almindelig dannelse og høflighed.

Politiet har ikke overreageret. Faktisk så har brugerne af Ungeren ikke gjort andet end at overreagere og være voldelige. Jeg synes vi skal sende regningen til de af brugerne som står frem.

Mor til
Natasha 070494
Katharina 101299
Marcus 130107
Gift med en Bøvsedrage
0
0
Svar på denne tråd

jeg stemmer for
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 14:50

God idé, med at sende regningen til dem Helt enig i det som du skriver, MinnaN, og det er altid godt at høre noget, fra én som ved hvad der foregik i ungdomshuset.

0
0
Svar på denne tråd

Hallelujah...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 16:02

Sandra:
"Men vil man være med til at bestemme den slags, må man vel søge en karriere som pilitker eller hvad? Vi andre har o ingen ting at skulle have sagt, og ja det er kedeligt, men nogen skal jo bestemmt."

(-fik forresten ikke fat i, hvad det er du synes er forfærdeligt i forbindelse med Amager Fælled... selve fælleden eller rydningen?).

Mener du, at alle borgerne i det danske samfund bare skal se på, og acceptere hvis politikerne vedtager noget, uden at have nogen som helst indflydelse på det???

Det er bestemt ikke min opfattelse af demokrati. og jeg ved, at JEG ikke agter at stå og se på mens halvdelen af vores kultur/natur bliver ryddet af vejen fordi overmagten synes de har fået en god idé på vegne af hele landets befolkning, til trods for at denne idé er helt ude i hampen. Ligesom DU ikke ville finde dig i at få brændt din bil af, fordi nogle utilfredse mennesker har nogle agressioner de vil udtrykke.

Hvorfor er det der skal være et nyt hus? -fordi det gamle er væk! Og der er brug for et hus til at rumme, udvikle og afholde kulturelle sammenkomster. Det er for nemt bare at sætte en samfundsgruppe ud på gaden og bede dem 1) finde noget andet at tage sig til et andet sted (fedt! -hvem lægger hus til?), eller 2) købe et nyt hus. Og med så mange tomme bygninger i Københavns kommune, hvorfor så ikke udnytte dem og fylde dem med liv, frem for at de står og henfalder i 'pryd og pragt'? det ville da være et fedt alternativ (synes jeg personligt).

"Grunden til at jeg måske bliver lidt strid og skriver noget som FÅ JER ET LIV, er fordi jeg forstår simpelthen ikke den der opførsel, acceptér dog tingede som de er. Tænk hvis vi alle sammen skabte os sådan, når vi synes at vi blev uretfærdigt behandlet? Kaos verden "

"Acceptér dog tingene som de er." - et meget enkelt livssyn at have, og det ville da være rart hvis det altid var sådan. Men det er lidt som min kommentar til din udtalelse længere oppe. og nogle gange er tingene svære at acceptere bare sådan uden videre -- prøv at sætte dig/jer i en anden's sted. Ville du/I ikke være frustrerede og vrede over, at noget du/I holdt meget af blev taget fra jer, og så var den ikke længere? (selvfølgelig ville du/I, så vidt jeg kan forstå, bare acceptere det uden videre - det er vist på plads. Men det er ikke alle der kan det, og ikke alle der vil). Det er lidt for forenklet et menneskesyn at have i sådan en sag, med så mange forskellige mennesker/følelser indblandet - og meget urealistisk, for det er næsten med 100% sikkerhed at ikke alle ville acceptere sådan et drastisk tiltag i deres liv. Det ser vi hver eneste dag...

...og apropos det... så vil jeg selv være så strid at bede dig prøv at se dig omkring og tænke over, hvor langt ude vores halvkaotiske verden ind imellem fremstår.

Det handler bare om perspektivering...

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Natasja
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 16:36

Mht Amager fælled har jeg brugt meget af min barndom derude, jeg har leget derude, gået tur med vores hunde, fanget frøer og andre underlige dyr sammen med mine venner, jeg har redet derude, osv osv, og jeg synes det var helt forfærdeligt, da de begyndte at sætte målerpinde op, og gøre klar til at rydde fælleden - Men ikke desto mindre var der ikke rigtig andet for end at acceptere det. Min far fjernede mange af deres målepinde når han gik tur med hundede, men ikke den store forskel gjorde det. Havde der været demonstrationer, havde jeg deltaget, men aldrig i livet om jeg havde kastet ting efter politiet eller andre mennesker for den sags skyld, eller smadret ting, som intet havde med sagen at gøre.

Jeg passede en gang en hest i 2år, vi blev bedste venner og jeg fik omvældet den fra en sur aggresiv pony, til en stille og rolig glad hest som alle kunne omgås. da jeg stod efter 2 år og skulle flytte på landet, og havde 20.000 kr i hånden, hvad fik jeg så af vide? Næh, den er da ikke til salg? Jeg græd mere end jeg nogensinde har grædt før, hadede dem alle sammen. Men hvad kunne jeg gøre? stjælde den? Sætte mig foran dens boks og nægte at flytte mig? sulte strejke?

Nej, jeg holder på, at man må acceptere nogen af de lorteting der nogen gange sker i ens liv, selv om man synes det er noget f*cked up møg, for det giver intet andet end besvær for alle parter at hænge sig i fremtiden, fremfor at kigge fremad og koncentrere sig om at komme videre.

I øvrigt så blev i da tilbudt noget andet. hvad var der galt med dét, siden i ikke ville have det.

En anden skriver at folk røg hash og fixede i huset. Hvis det er rigtigt, synes du så selv, at i fortjener et nyt hus?

Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Natacha
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 16:54

Natacha - du burde ikke nævne ordet demokrati !! det er i såfald blasfemisk over for betegnelsen - demokrati har intet at gøre med den måde i agere på.

er det en demokratisk handling når man modarbejder retningslinier udstukket af den folkevalgte forsamling - bare fordi beslutningen går en imod??

her burde i, hvis i var ansvarlige, agitere for hvorfor i syntes at dette er en urimelig beslutning og så arbejde ad politisk vej for at i skulle have et ungdomshus igen.

selviske egoistiske mennesker glemmer bare at demokratiet ikke er til for dem - men at de derimod er en del af et demokrati - og et demokratisk samfunds fornemmeste opgave er at udstikke rammer der bredest muligt opfylder flest mulige menneskers behov.

Det er ikke demokratiets opgave at give 50 unge mennesker i pose og sæk - pengene kunne sikkert bruges bedre til at forbedre forholdene i skolerne eller børneinstitutionerne hvor tusindevis af børn får glæde af midlerne.

man kunne sikkert drive et gymnasium for de penge der for tiden bruges på at genopbygge og rydde op efter aktivisterne i kbh.

0
0
Svar på denne tråd

lidt hurtigt
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 19:05

Kan se jeg var lidt hurtig da jeg skrev før. der skulle selvfølgelig stå at man ikke skulle hænge sig i FORTIDEN ikke FREMTIDEN. Ponyen jeg passede var rideskole pony.

0
0
Svar på denne tråd

aktion g13
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 20:24

Prøv at kigge på alle videoerne på youtube, hvem er det, der var voldelig ? politiet, jaa.. -De gik altså langt over stregen, vi var ikke spor voldelige og det kan man jo tydeligt se politiet var..

Hash, ja der blev da røget hash, men sgu'da ikke mere end så mange andre steder! Få øjnene op, hash er blevet en del af mange unges kultur.. og nej, ikk bare i ungeren, gangstarne på gadehjørnet, rundt omkring på efterskoler, det er over det hele, så hash var da ingen god grund til at rydde huset !!

Natacha jeg er meget enig med dig :)

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

Hahaha
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 20:42

Jeg morer mig kraftigt over visse personers evne til at se udover spørgsmål de ikke kan besvare ;-D Hvor er det pinligt for jer.

Jeg håber der dumper en regning ind af jeres brevsprække med et minimumsbeløb af rundt regnet 5-600.000 kr. Og ja, jeg håber det faktisk. Rigtig meget!

Og så overvejede jeg hvornår vi almindelige borgere, stiller samlet front mod jer fra Ungdomshuset? Hvornår får VI nok? Vi er frihedsberøvede og det er da langt værre end jer, der har mistet et ligegyldigt hus.

Hvad ville I synes om 20.000 vrede Københavnere i den anden ende? Om at få lidt af det I selv giver?

Vickie

Tidligere Vickie (Zheena)

100% dyreløs - and loving it

0
0
Svar på denne tråd

2 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 21:42

Blev der røget hash OG fixed i huset? det siger en anden lidt oppe i tråden, én som tilsyneladende har kendskab til huset. Ja hash er ved at være dagligdag for mange, men at narkomaner kommer og fixer og hænger ud i huset.. det er da ikke acceptabelt, synes du vel?

Hvad var der galt med det andet hus/bygning i fik tilbudt??

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 21:57

Jeg var i Ungeren i 86 -91 og der blev fixet til fester. Min veninde så folk der fixede på toiletterne. Hun var så mere aktiv derinde end jeg. Jeg havde jo en krikke der skulle passes.

Jeg håber ved alle guder at det er stoppet. Min viden er gammel viden, det vil jeg gerne gi Ungeren som forsvar.

Men at politiet ikke har haft lyst til at gå til angreb på Ungeren pga barske kriminelle og rå autonome, den kender alle vist.

Mor til
Natasha 070494
Katharina 101299
Marcus 130107
Gift med en Bøvsedrage
0
0
Svar på denne tråd

linket
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 22:13

linket til kbh kommunes begrundelse for ikke at kunne efterleve de autonomes krav

www.ritt.dk/ index.php?option=com_c...iew&id=858

jah - har hørt rygter om at dem i ungdomshuset har samme forhold til stoffer som tour rytterne - ingen har taget eller set noget

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en debat.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 22:23

Man kan sku heller ikke lade vær med at være på nettet, i en dag, uden det hele køre "af sporet".

og hvor er det egentlig ærgeligt, for jeg vil mene de fleste af os er så store, at vi ved hvad der er lovligt og ikke lovligt, og at vi er så store at vi acceptere andres meninger. og kan argumentere for dem. og vi ikke vil sende andre i fængsel, og give dem bøder, bare for at støtte en sag.

MinnaN ♥Prinsekamelens Rytter&# :

Jeg ved ikke hvad der skete derinde før i tiden. og ja, måske var den en mere eller mindre hashhule. Men, der må da stadig have været så mange positive ting ved huset, at der stadig af noget af husets hjerte og kultur som skal bevares.

Jeg syntes det er ærgeligt at kommunen satte huset til salg,

jeg syntes det er ærgeligt at faderhuset købte huset, og rev det ned

jeg syntes det er ærgeligt at ungdomshusetsbrugere gik så meget amok.

Jeg syntes at det er ærgeligt huset bliver sat til salg igen.

Men mest af alt så syntes

jeg at det er møg ærgeligt, at det ikke er alle der går ind for kultur FOR alle og TIL alle.

Malouh

Part på Amager søges

0
0
Svar på denne tråd

Men Hash...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 22:23

... er jo også ulovligt og er ikke acceptabelt i et hus der er kommunalt ejet og drives under kommunalt tilsyn (som det var aftalen at UH skulle - men et blev det jo heller ikke)

Hashrygning er blot endnu en af de ulovligheder som brugerne af UH prøver at bortforklare eller retfærdiggøre.

Kort og godt - Hash er ulovligt, Hash er stærkt skadeligt (og er I i tvivl så prøv at se en lukket afdeling indefra) - og brug af ulovlige rusmidler var (også) imod den aftale der var indgået med kommunen!

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 22:37

Givr Lisbeth helt ret, selvom hash er dagligdag for mange er det stadig ulovligt

Kan se i Bjarnes link, at der blev tilbudt noget af en gammel skole som en fond så ville betale for, men det blev der takket nej til, fordi de ville HA et hus af kommunen. gudfader

0
0
Svar på denne tråd

Nyt hus
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 09:12

Sidder lige her og får en rigtig god idé

Jeg syntes simpelthen at Københavns Kommune skulle forære jer et hus ude på Christiania. Så kunne I udleve jeres mangfoldighed sammen med Christianitterne som så fik grunden incl. Christiania foræret. Der skulle selvfølgelig være et krav, at I skulle kappe livlinen til det normale samfund. Men det ville da intet gøre, det samfund hader I jo alligevel, og ønsker ikke at bidrage med andet end ødelæggelser og store udgifter til bl.a øget politikontrol oma.

Der kunne I frit udleve jeres "kultur" og i samråd med Christianitterne udfærdige jeres helt egne "regler" !!!

Er dette ikke en fremragende idé? Der er jo blot det minus, at kapper man forbindelsen, til det omkringliggende samfund, betyder det også: ingen bistand og SU, ingen lægehjælp eller tilskud til offentlige ydelser og transport.

Men med al den mangfoldighed som I udstråler, så er jeg sikker på at I nok skal klare jer i jeres nye og velfungerende samfund.

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 11:41

Marinanne: Jeg kunne personligt godt tænke mig at de kom lidt længere væk MEN skal de bo på christiania, kan vi så ikke lave en mur, ligesom berlin muren, som sikrer at de ikke kommer rendende i tide og utide, når de får lyst til at smadre noget? Du ved, bare for en sikkerheds skyld..

0
0
Svar på denne tråd

Nej, nej, nej...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 13:28

Altså... Jeg har i den anden tråd været godt ude på øretævernes holdeplads - og de møgunger skal IKKE have et nyt hus!!! Ikke med mindre at de køber det selv, eller indgår aftaler på lige fod med andre kommunale projekter med tilskud. Og selv om de køber det selv, så skal de stadig følge rigets regler.

MEN... Ja, her er det jeg bliver frygtelig dobbetmoralsk. Christiania synes jeg faktisk har en berettigelse. Idag er der opsyn med stedet, og der er så meget kultur derude som turismen også nyder godt af. Det kan jeg godt forsvare. Det er et sted hvor udeforstående også er velkomne og deres naboer lever ikke daglig frygt for deres inventar og ejendele (lige med mindre at Undomshusets brugere kigger forbi - men det er vist en anden historie )

Men sådan vil det sgutte fortsætte hvis de får et Ungdomshus på stedet! Og jeg mener også at Christianitterne har frabedt sig al forbindelse med Ungdomshuset. De har vist deres eget at slås med, uden at få nogle anarkistiske, hysterisk forkælede snotunger på samvittigheden også...

:-) Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 13:39

Jeg synes helt sikkert de unge skal have et nyt hus, de kan få et dukkehus af det gamle (jagtvej 69) Eller hvad det nu hed.. Så kan de da beskytte det..

Er bare så træt af at vi skal bruge så mange penge på dem, de kunne gå til noget meget bedre.. At de ikke forstår det

0
0
Svar på denne tråd

Sarkasme
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 13:54

Rikzz: Dette indlæg skulle læses med en vis form for sarkasme. Da jeg udemærket ved at Christianitterne aldeles ikke ønsker disse unge inden for matriklen.

Til trods for at de til dels støtter op omkring når der er ballade med "de unge" Men det kan jo også være en undskyldning for at rette deres vrede mod politiet endnu engang.

0
0
Svar på denne tråd

ja .. Suk ..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:05

Jeg havde skrevet et laaangt indlæg, så fik jeg lige lukket det ned, men jeg starter forfra. For jeg syntes det er en vigtig sag dette her, som man kan diskuttere til uendeligheder.

Jeg er dybt rystet over du kan skrive sådan, at du ligefrem vil smide nogle ud af samfundet, jeg finder det dybt racistisk.

Og det overrasker mig også at en voksen dame kan skrive sådan noget. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive, udover at der mangler fristeder, som ikke er spærret inde med berliner muren, men som er accepteret, fordi vi alle er forskellige.

Malouh

Part på Amager søges

0
0
Svar på denne tråd

Malouh
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:10

Hvad er der racistisk ved det som Marianne skriver? Det har jo intet med race at gøre, kun med en gruppe der SELV vælger at opføre sig som om de ikke ønsker at være en del af det samfund der er bygget op, med de love og adfærdsregler der nu er i det.

Måske et noget langt ude forslag - men det er jo også skrevet sarkastisk. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Racisme.
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:17

I forhold til hvad wikipedia skriver, omkring racisme, vil jeg kalde det en racistisk udtalelse.

"Racisme refererer til overbevisninger, der fører til negativ forskelsbehandling af folk på basis af deres opfattede race, som i snæver forstand kun betyder biologisk race, men i bredere forstand også kan omfatte etnisk herkomst generelt og dermed også kultur og religion."

(citeret: da.wikipedia.org/wiki/Racisme)

Malouh

Part på Amager søges

0
0
Svar på denne tråd

Nååårh...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:36

Marianne Simonsen ♣Gwendolyn; Så blev jeg meget klogere!

Kunne nu godt gennemskue humoren i det, men blev helt ked af det på Christianias vegne. Så godt at høre at der skulle til tilsættes lidt sarkasme også...:-)

De Christianitter har vist nok at slås med i forvejen, uden at få "500 stenkastende voldspsykopater fra helvede" indenfor deres mure også...

Malouh - er det også racistisk at kalde dem det?

:-) Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:46

Malouh, læs igen. det var sarkastisk/for sjov.

Der er da vel ikke nogen der ønsker fra christianitterne at de skal tynges med de unge fra UH

Er det så også racistisk når vi andre beskyldes for at være mainstream? eller hvad? Hvorfor i øvrigt køre den ud på racisme, det er jo ikke det tråden handler om.

Det emd at det ikke er accepteret at være anderledes er da noget pjat, her i københavn synes jeg netop der er plads til alle, da der er så mange forskellige typer, at næsten alle kan gå på gaden , og stadig passe ind. Jeg ser da nogengange punkrockere med hanekam, piercinger i ansigtet, slidt læder tøj mm. hvad tænker jeg? Ikke noget. For jeg er sådan set ligeglad hvordan folk klæder sig, ser ud mm, men jeg er ikke ligeglad når folk smadrer gader og øver vold på politiet, og jeg kan stadig ikke se hvorfor netop I skal have foræret et hus?

1: i sagde nej til dét i fik foræret? Jeg har stadig ikke fået nogen forklaring på hvorfor, det er der åbentbart ingen som kan svare på

2: den opførsel i har lagt for dagen, synes jeg alene er grund nok til at i ikke skal have et nyt hus. tvært imod burde i alle sendes i samfundstjeneste for at betale for skaderne i har udrettet.

3: Der foregik ting i huset aom ikke er tillads i vores kedelige samfund, samt vedligeholdelsen som ikke fandt sted. Hvorfor i alverden tror i så at nogen har lyst til at give jer et nyt hus?

0
0
Svar på denne tråd

Men stadig...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 14:56

...Herkomst kultur og religion har jo intet med dette at gøre.

Dem der - sarkastisk - foreslås udskildt af samfundet er dem der SELV vælger at skille sig ud ved voldelig opførsel og/eller ved at kræve "rettigheder" der ikke er en del af det samfund der eksisterer, og ved at terrorisere en hel bydel for at få disse "rettigheder".

Hvis det er racisme kan en røver der er opvokset i et kriminelt miljøogså kalde sig forfulgt på grund af "racisme", hvis han bliver fængslet for at gøre det der falder ham naturligt og er en del af hans "kultur".

Den holder ikke!

0
0
Svar på denne tråd

jagtvej 69
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:41

nu har jeg ikke læst alle indlæg, men 70% og helt ærligt piber i ikke bare lidt meget?

i har bosat jer på nørrebronx og så forventer i at der ikke er balade med de autonome og unge brugere af ungdomshuset, når deres hus- som de FIK af regeringen i 80erne- bliver taget fra dem uden nogen form for kompensation.

det er lige som dem som bosætter sig på christianshavn og brokker sig over staden(christiania)som har ligget der i over 30 år - flot. eller dem som bosætter sig i og omkring istedgade, og brokker sig over prostituerede og kanyler- de har været der i mindst 30år, også de amager`kanere som brokker sig over flygener.

er det kun mig som synes et det er piberi bare for at pibe?

helt ærligt er det ikke bare lidt til grin at Ruth Evens som købte huset af en forening, nægtede at sælge til de unge(fonden jagtvej69) som tilbød 15 milioner for huset. nu er huset, efter et par måneder som losseplads, sjovet nok til salg for 15 milioner - det er sgu da at tage pi. på de unge som ingen andre tilholdssteder har.

jeg kan godt forstå at de er pi... sure på Ritt,Ruth og panserne selvfølgelig kan vi blive enige om at der ikke skal anvendes vold, hverken fra de unges ELLER fra politiet.

MEN, de unge kaster med sten - politiet med gas og løse hunde, ja det er jo en fair kamp.

der skal selvfølgelig være et ungdomshus i københavn og selvfølgelig skal de unge IKKE betale en krone, for et aktivitetstilbud der holder flere unge fra at begå kriminalitet, og som en af vores kære folkevalgte politikere udtalte burde være et gratis tilbud til alle unge.

havde jeg selv pengene, ville jeg købe det hus som lå tættest på christiansborg og give det til de unge, der efter ville jeg købe staden og give det til de retmæssige beboere - christianitterne.

ooggg... værsgo at henret mig.

En rigtig hest er en anglo normanner

og en rigtig hund er en staffordshire bull terrier.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen såå vil jeg
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 15:52

da gerne være den første til det!

nu har jeg ikke læst alle indlæg, men 70% og helt ærligt piber i ikke bare lidt meget?

Nej det vil ejg ikke mene at vi/de gør - at man har bosat sig et sted betyder ikke at man vil have sit hus og bil ødelagt - nørrebro er så vidt jeg ved ret stor, så tror ikke det er det man tænker når man køber hus (jeg ved det ikk, er først lige flyttet hjemmefra)

helt ærligt er det ikke bare lidt til grin at Ruth Evens som købte huset af en forening, nægtede at sælge til de unge(fonden jagtvej69) som tilbød 15 milioner for huset. nu er huset, efter et par måneder som losseplads, sjovet nok til salg for 15 milioner - det er sgu da at tage pi. på de unge som ingen andre tilholdssteder har.

For 117. gang - de FIK ikke huset - de fik BRUGSRETTEN til det hus - hvor svært er det at forstå, at når man får brugsretten til noget kan det tages fra en hvis ikke man holder aftalerne - og det ghorde brugerne af UH ikke - dermed måtte de ikke bruge det mere.

Og det var sjovt nok DE UNGE der ikke ville have at man skulle betale for huset.

MEN, de unge kaster med sten - politiet med gas og løse hunde, ja det er jo en fair kamp.

Politiet gør bare deres arbejde - stop nu med at piv. Molotowcocktails og fyrværkeri er ti gange mere farligt end en hun og lidt gas!

der skal selvfølgelig være et ungdomshus i københavn og selvfølgelig skal de unge IKKE betale en krone, for et aktivitetstilbud der holder flere unge fra at begå kriminalitet, og som en af vores kære folkevalgte politikere udtalte burde være et gratis tilbud til alle unge

Ja det kunne da være rart hvis alting er gratis!

Der sal da være tilbud til unge, det er svært at gøre dem gratis, men sådan er verdenen nu engang indrettet. Hvorfor skal de unge ikke betale for det de vil, ligesom vi tøser betaler for at ride, dem der spiller fodbold betaler for det, dem der svømmer betaler det osv?? Det forstår jeg ikke helt.

Og er det ikke netop kriminalitet de laver? Ryger hash (Ja - måske dagligdags - men kriminelt)

Havde det kulturtilbud fungeret som det du synes det gjorde, havde de unge nok opført sig ordentligt nu..

ooggg... værsgo at henret mig.

Hermed gjort - jeg fatter ikke din holdning -

Hvordan kan man forsvare folk der ødelægger helt normale menneskers dagligdag?

Hvordan kan man forsvare folk der arbejde direkte imod demokratiet?

Hvordan kan man forsvare folk der angriber politiet?

Hvordan kan man forsvare folk der ikke vil forstå livets spilleregler?

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Yess2000 (Razz):
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 17:41

utroligt du ved SÅ meget om noget som skete før du kom til verden, men fred være med det.

du fatter ikke min holdning, nej men jeg fatter ikke din.

jeg forsvarer ikke nogen hverken pansere eller autonome/unge.

Hvordan kan man forsvare folk der arbejder direkte imod demokratiet? det synes jeg heller ikke jeg gør.

hvordan synes du lige at de(unge)arbejder imod demokratiet? de kæmper bare for deres rettigheder, det er måske ulovligt? men at de ligefrem kæmper imod demokratiet, er måske lige i overkanten, det er ikke al Quaida vi taler om.

Hvorfor skal de unge ikke betale for det de vil, ligesom vi tøser betaler for at ride, dem der spiller fodbold betaler for det, dem der svømmer betaler det. så vidt jeg ved betaler du og alle andre hobbysportsudøvere kun et fast lavt beløb for at gå til fodboldt,ridning og svømning/skøjteløb, men i er ikke blevet pålagt at betale for fodboldtbanen til 5 milioner eller ridehallen og de omkringliggende baner til 1-3 milioner eller svømme/skøjtehallen til 20 milioner.

de unge i ungeren betalte også et beløb hver måned nemlig el,vand osv. og vil stadig gøre det i et nyt ungdomshus- der har du egenbetalingen.

kan du svarer mig på om vi bare skal fylde svømmehallen/skøjtebanen med grus, harve alle fodboldtbaner op og brænde alle ridehaller for kommunen har jo betalt.

for ikke at tale om alle de golfbaner der kan blive til skov igen.

nu går jeg i skole midt i hjertet af nørrebro, og måtte en dag gå til stationen da der var demo for ungeren, og sørme om ikke de skulle forbi vores skole som vi skulle mod stationen, så jeg gik sammen med demoen da den gik den vej, på de 600-700meter var der flere som blev provokeret af politiet, med tilråb og skub, vi gik stille og roligt, men det er jo også forkert.

hvordan kan DU forsvare et politi som yder vold mod værgeløse?

En rigtig hest er en anglo normanner

og en rigtig hund er en staffordshire bull terrier.

0
0
Svar på denne tråd

Men monab
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 19:03

utroligt du ved SÅ meget om noget som skete før du kom til verden, men fred være med det.

Måske før Yess 2000 blev født - men jeg er en gammel tante der godt kan huske hvordan det var før UH - og som havde den tvivlsomme fornøjelse at være ufrivillig nabo til et BZ'er hus i slutningen af 80'erne.

De der gik forud for nutidens UH brugere var præcis lige så hensynsløse og aldeles selvcentrerede og kunne mageligt terrorisere et helt beboelseskvarter! Så jeg havde ikke store forventinger da de fik brugsretten til Jagtvej - og som det plejer at være, fik jeg ret i min mistillid! Det kan godt være at der er normalttænkende mennesker imellem - men de har åbenbart ikke den store gennemslagskraft!

hvordan synes du lige at de(unge)arbejder imod demokratiet? de kæmper bare for deres rettigheder, det er måske ulovligt? men at de ligefrem kæmper imod demokratiet, er måske lige i overkanten, det er ikke al Quaida vi taler om.

Hvilke rettigheder?

Der står ikke noget i grundloven om retten til et gratis hus, musiksted og vegansk køkken.

Rettigheder og pligter hænger sammen - jo før man fatter det jo lettere har man det.

Der bliver sagt en masse om "rettigheder" - jeg vil se paragrafer! HVILKE RETTIGHEDER???

Og ja, de arbejder mod demokratiet, for demokratiet er bl.a. det der beskytter den private ejendomsret - som de åbenbart mener er ligegyldig hvis de bare får hvad de vil have.

ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ article334985.ece

Læs de direkte citater i denne artikel - og overvej hvor meget f.eks. et udsagn som:

"Vi skal endnu en gang vise hvem vi er, hvad vi vil og hvorfor. Ungdom er noget der sidder i hjertet og ikke mellem ørerne. Vi vil skide på al ejendomsret. Vi tager, det vi vil ha' og vi deler det. En, to, tre ungdomshus nu i dag, råbte en vred taler fra en højtalervogn. "

.. siger om holdningen til demokratiet?

(men han har da ret i en ting - det er ikke mellem ørerne på dem man skal lede efter noget af substans)

Så vidt jeg ved betaler du og alle andre hobbysportsudøvere kun et fast lavt beløb for at gå til fodboldt,ridning og svømning/skøjteløb, men i er ikke blevet pålagt at betale for fodboldtbanen til 5 milioner eller ridehallen og de omkringliggende baner til 1-3 milioner eller svømme/skøjtehallen til 20 milioner.

Men til gengæld overholder dem der er med i sportsklubber og foreninger de aftaler de har med de kommuner der stiller faciliteter til rådighed. Og at have til rådighed er ikke det samme som at eje - som f.eks. rideklubben på Amager fandt ud af da der skulle bugges strandpark på deres område. Der var protester, men ingen oprør, vold og afbrændte biler - go jeg tvivler på at der var nogen på Amager der var utrygge ved at gå ud på grund af vrede ridepiger!

Her hvor jeg bor er der i øvrigt ikke kommunale ridehaller eller andet til rådighed - der er klubber, men så vidt jeg ved på private hænder (som langt de fleste steder) og dem der har heste opstaldet og benytter faciliteterne er med til at betale forrentningen på at det er blevet bygget. Hvilket er ganske på sin plads!

0
0
Svar på denne tråd

svar på tiltale
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 22:20

Ja ikk - jeg læser rent faktisk aviser og andet godt omkring ting inden jeg tager stilling - har også taget stilling mht. 2. verdenskrig, koloniseringen og andet, er det forbudt nårman ikke har levet da det skete?

Det skal jeg fortælle dig - i min verden er det at arbejde imod demokratiet når man ikke respekterer spillereglerne, og ikke mindst politiet! Jeg synes ikke det er demokratisk at stille sig op og sige "vil ha'" uden at tænke sig om!!

så vidt jeg ved betaler du og alle andre hobbysportsudøvere kun et fast lavt beløb for at gå til fodboldt,ridning og svømning/skøjteløb, men i er ikke blevet pålagt at betale for fodboldtbanen til 5 milioner eller ridehallen og de omkringliggende baner til 1-3 milioner eller svømme/skøjtehallen til 20 milioner.

Nej, ,em de er pålagt at opfører sig som reglerne siger, ellers må de pakke tingene og finde et andet sted som vil acceptere deres opførelse - er der ingen steder der vil det, så er det bare synd for dem..

Hvordan kan du acceptere at i bruger politiets resurcer på noget som ikke burde ske? Hvordan kan du acceptere at politiet ikke kan gøre deres normale arbede fordi et par forkælede møgunger vil ha' et hus?

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

ungeren
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 22:39

For det første Wickie>; det var IKKE et ligeglydigt hus -så fik vi vist det på plads..

Selvom hash er ulovigt er det ikke mere skadeligt end alkohol, så længe man kan styre det..

Jeg kom i Ungeren de sidste to år 1-3 gange om ugen -Jeg har aldrig set en fixe derinde .. !

Christinia holder med ungdomshuset..

De deltager tit i demonstrationer, og tit starter demoerne faktisk fra christiania..

Rigtig mange af dem var også med til G13 ..

Vi fik brugsretten til jagtvej 69 og blev lovet at få et andet hus til rådighed, hvis det blev taget fra os -Derfor skylder de os et hus, længere er den ikke..

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen i
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 22:49

fik da også et hus - det ville i jo bare ikke have???

Og hash er ulovligt - uanset om det er uskadeligt eller ej - så er det altså kriminelt, og kriminalitet kan kommunen bare ikke støtte!!

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

yess...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 22:52

vi fik ikke et hus, men tilbudt et til mange milioner -der er forskel..

jeg ved hash er ulovligt, men jeg siger også bare at hash ikke er nogen grund til ikke at have et ungdomshus..

-Veo

Tinkeren Coco

Venter føl efter:

.

0
0
Svar på denne tråd

Ja i fik t
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 22:55

et hus som i ku købe - ligesom alle andre normale mennesker køber deres huse - i havde sku endda nogle der vil BETALE for at i ku få det hus - om jeg fatter at i sagde nej

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

veo...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 23:06

der er andre jeg tror er bedre til at vurdere hashens skadelige virkning end dig -

www.sl.dk/Socialp%C3%A6dagogen/ Arkiv/2005/2005-11/Hashmisbrug%20- %20Hash%20er%20farlige...0tror.aspx

hvilken indsigt har du lige til at kunne vurdere et spørgsmål som dette ?

igen facts der gribes ud af det blå

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 18:41

Undskyld at jeg ikke lige har fået svaret, men jeg har været på ferie.

JA, de unge havde brugsretten til huset, men det er meget normalt at når man har brugsretten til noget, så kan dette ikke bare sælges, og brugsretten ikke bare fratages, uden at de får kompensation.Vi har ALDRIG fået tilbudt et ungdomshus af overborgmester Ritt Bjerregaard, vi fik tilbudt at nogle kunne købe Stevnsgade 34.

Ungdomshuset var et kendt historisk hus, hvor der blev skrevet megen historie. Bla. blev Kvindernes kampdag d. 8 marts indstiftet i dengang, Folkets hus på Jagtvej 69.

Ungdomshuset var godkendt af brandvæsenet, og ikke farligt at opholde sig i. Måske var det ikke ret pænt nej, men hvorfor skal alting være så pænt og nydeligt? Det er normaliseringen der er ved at tage overhånd. Ungdomshuset skabte ramme for et kulturelt og politisk liv.

I brokker jer over at vi går ud og demonstrerer og laver "ballade" og "larm", men alligevel er i mod et ungdomshus? Hvis vi fik et ungdomshus, ville torsdagsdemoerne, og andre div. demoerne, slutte og alle ville være glade.

Og selvom i nok aldrig vil fatte det, og bliver ved med at skære alle over én kam, så er det nogle få ballademagere der bliver ved med at ødelægge det for os andre fredelige demonstranter til div. demonstrationer, men i ser det sikkert kun gennem mediernes billede, og jeg vil vædde med at mange af jer, aldrig har været med til en fredelig torsdagsdemo, hvor stemningen er SÅ fed, og alle går og hygger og snakker med hinanden.

Almindelig borgere tog med til demonstrationen, fordi at det var en LOVLIG VARSLET DEMONSTRATION, og NEJ, derfor kunne de ikke regne ud af politiet ville kaste med tåregas.

vickie85 (Don): "I fatter jo ikke hvor hysterisk dumme I er at høre på"

Lige nu virker du ret hysterisk og RET dum at høre på. :-) Egentligt troede jeg godt at DU kunne finde ud af at diskutere og komme med din mening på en sober måde, men du kan komme tilbage når du kan finde ud af at snakke ordentligt, også vil jeg gerne svare dig. Og NEJ, vi fik ikke et hus. Læs hvad jeg har skrevet længere oppe.

Sandra F ♥Medina♥: Okay, jamen tillykke med det. Og man kan ikke have "et liv", hvis man ikke lige følger hverdagens normer med arbejde, hest, uddannelse osv.?

Alle har et liv - nogle vælger bare at leve det på en anderledes måde, og det er det som folk har så ondt i røven over. :-) At du ikke kan finde ud af at debattere i en sober tone, finder jeg yderst barnligt. (Nu ved jeg så heller ikke hvor gammel du er ;-))

Også er jeg iøvrigt helt enig med Natacha - meget velformuleret, og korrekt beskrevet. :-)

Et aktivt ungdomshus i København er og bliver en kommunal opgave!! Og vi skal nok få det ungdomshus.

Kh. Patricia Jørgensen
0
0
Svar på denne tråd

Hmm - et
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 18:47

aktivt ungdomshus der ikke kan overholde kummunale regler er og bliver ALDRIG en kommunal opgave at drive - færdig bom.

Jeres køkken var ikke godkendt af myndighederne - ergo var det ulovligt - der er fundet hadh op til flere gange i huset - det er ulovligt. Og der er flere andre eksempler.

At man kan få taget brugsretten igen er da meget normalt, og man skal ikke nødvendigvis give kompensation. Kommunen har haft en overordentlig ok grund til at tage huset fra jer, for de kan og må ikke støtte et ulovligt foretagende, længere er den simpelthen ikke.

Drop nu bare at i skal have det hus og køb et ligesom alle andre køber et hus hvis de selv vil bestemme 100% over det!

Med venlig Hilsen
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider