Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"hitte"kat
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:23

Ja det var nu ikke mig der fandt den, men den der fandt mig - Og dum som jeg er gav jeg det stakkels dyr noget mad, i 2 uger har jeg ikke kunne komme i nærheden af den, den står bare og venter på maden bliver serveret, pludselig idag ville den meget gerne kæles for og den blev aet bag ørene og kikket i ørene efter mærkning men niksen.

Det er en smuk lille 3 farvet sag :) Men men den er gravid, ellers er den temmeligt pænt oppustet, maven er stor og hård - den åd som en sindsyg kastede sig over maden, idag har den fået morgenmad, resten af dagen har den ligget og slikket sol, og fået aftensmad.

Jeg skal ha sat en seddel i brugsen så den stakkel ikke skal føde sine små killinger i denne kulde :( Hvis ingen henvender sig vil jeg se om jeg kan få den ind, den går IKKE ind heller ikke selvom døren står åben og den kan hører jeg rasler med kattemads dåsen.

Føler lidt ansvaret nu er mit, da jeg har fodret den, så den får lov at føde sine killinger her, hvis ingen henvender sig, og bliver bagefter til en intetkøn...

Mitten er ikke ret gammel, den er ihvertfald ikke ret stor, og kan ikke miaue, den er om ikke andet så ret hæs at høre på..haha Ellers ser den faktisk pæn ud i pelsen og sån, så mon ikke nogen savner den.

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

Og nu med Stald Mejses Renoir.

0
0
Svar på denne tråd

abcdefgh
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:27

ikke sikkert der er nogle der svner den ,men godt du tar dig af den stakkel

jeg vil mene at man tar et ansvar på sine skulder når man foder

hjælpeløse dyr ,

håber at du finder en løsning for missen

egos min traver .love din bløde mule.

jeg søger en part til min ego,s

jeg har en ledig box ved roskilde

til rolig hest ,sød ved andre på fold

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:33

Hej Lisab

Har du et billede af kræet samt hvor i landsdelen du har fundet hende.

Vi savner på 7 md. en trefarvet hunmis (ganske vist neutraliseret) Men måske hun har maven fuld af orm.

Hæs miaven tyder på at din gæst har katte influenza eller er forkølet.

Mvh

MonaK

Rytter søges til hyggelige skovture og selvstændig ridt på bane. Jeg har dejlig PRE valak og DRPH valak.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:40

Billed, men kan da tage et af hende, jeg bor i Tjele..

Hun er hvid på brystet, og har 4 hvide poter og ellers brun/sort...

Jeg har ikke hørt hende nyse og hendes næse og øjne render heller ikke, men derfor kan den jo godt være syg.

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

Og nu med Stald Mejses Renoir.

0
0
Svar på denne tråd

ang ansvar
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 21:56

Stakkels lille misser..

Det er rigtigt som du selv har skrevet med ansvaret for katten. det er faktisk sådan at du kan overdrage sådanne katte til dyreværnsforeningen, men med et par betingelser..

hvis man har fodret på katten i mere end (jeg mener 2 dage) så har man ansvaret for dyret, og skal så betale for enten at overdrage den til dyreværnsforeningen eller betale for at få den aflivet..

Hvis man finder sådan en kat kan man som sådan indfangen den og aflevere den hos en dyrlæge eller ved steder knyttede til dyreværneforeningen - self efter aftale med stedet!! - og så har man ikke selv ansvaret længere. Her kan man så finde ud af om den er mærket og hvor det i sådan et tilfælde hører til.. og ellers vil man, hvis den findes egnet, prøve at finde et nyt hjem til den eller aflive den..

Jeg synes det lyder som om den godt kunne være drægtig - og muligvis er det ved at være tæt op siden hun puliseligt kommer og opsøger opmærksomhed..

Håber I finder en læsning - held og lykke :-)

Jeg vil gerne i sammenhæng med dette opfordre folk til at kontakte lokale dyrlæger og dyreværns-steder hvis man skal have en ny kat. Der er konstant katte der mangler et nyt og kærligt hjem, og heldigvis ender det godt for de fleste :-)

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Måske er det Olga
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 23:49

Jeg husker det som umindelig lang tid siden hun blev væk - nu har jeg i det mindste fundet en gammel tråd og der er "kun" 3 mdr. hun har været væk, hun har været væk siden den 12.06.07 - måske er hun på vej hjem til Haderslev.

Send gerne et bilede til mig.

Håber håber håber på at det er Olga

Mvh

MonaK

Rytter søges til hyggelige skovture og selvstændig ridt på bane. Jeg har dejlig PRE valak og DRPH valak.

0
0
Svar på denne tråd

Lisab...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 00:42

Du er da et rigtig godt menneske!!!

Håber det bedste for missen - og godt - at hun fandt på at henvende sig til dig!

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 07:55

jo selv fået kat tre gange på den måde,og tror nu at det blir den måde jeg får katte på fremover.. De er også selv kommet anstigende og har valgt os, også når vi nu havde besluttet os for at vi IKKE skulle ha kat mere..

Jeg gør det at jeg er kørt til dyrlægen dagen efter de er ankommet til os, og fået tjekket om de var chippet - det har ingen af dem så været.. Derefter har de fået vaccine og behandling for div. sygdomme og er blevet neutraliseret.. Vi har nu kun de to tilbage (billede på præ.) - og Tigerdyret (den røde) var meget syg da han ankom til os..

Nu er de begge bare utaknemmelige, og er utilfredse med maden, sengen m.m. ..

Tinker Mette & Miss I´Will

Den der tier sammentygger

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 14:58

Hejsa. Håber du finder en løsning med katten.

Skal lige sige at fordi katten ikke kan miave, lyder hæs. Så behøver den ikke være syg.

Jeg har en halv norsk skovkat (som også skal have killinger)hun kan kun miave når hun er i løbetid.

Ellers kommer der næsten kun luft ud af hendes mund. Hun fejler ingenting.

Hilsen Wicki

Live to ride - Ride to live.

0
0
Svar på denne tråd

Hård mave
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 18:57

Hun behøver ikke være gravid. Hvis maven er kuglerund og hård har hun sikkert orm eller noget andet skidt. Jeg synes du skal koste at få den aflivet, hvis ikke nogen melder sig, et kattehjem vil tage den eller du ønsker at beholde den... :-(

Min Far har også haft en stum kat, så det er ikke helt ualmindeligt.

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 21:29

Jeg tror det er en kat der er løbet væk/blevet væk fordi du siger den var pæn i pelsen

Men nu har du jo givet den et nyt hjem og jeg synes også den er dit ansvar nu, men hvis du er glad for katten og ingen andre vil have den, så er det jo skønt

Og at den er hæs, det bekrymrer ikke mig så meget. Da min kat var væk i en uges tid, der var han også pænt hæs da han kom hjem

Men lad for en sikkerheds skyld dyrlægen tjekke hende, så kan de også se om det er killinger eller orm

Rikke Fejrskov
- Life was like a box of chocolate. You never know what you're gonna get

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider