Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når hunden jagter biler/cykler?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 17:04

Ja, hvad gør man når ens hund jagter biler og cykler? Hun ikke så meget som ser efter dem når hun er i snor, men ligeså snart hun er fri, kan der ikke køre en bil eller cykel forbi uden at hun løber efter dem gøende.. jeg tror sådan set bare hun synes det er sjovt, men det synes bilisten eller cyklisten jo af gode grunde ikke og det er jo en både farlig og uholdbar situation... løsningen kunne jo vær at lade være med at have hende fri, men det synes jeg også bare er trist da hun elsker at løbe løs.. hun gør det uanset om der er andre hunde at lege med eller ej..


Er der ikke nogen af jer hundemennesker der har et godt råd? Jeg er temmelig desperat..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja - det er trist
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 17:38

men sådan en hund SKAL holdes i snor !!! Den kan forårsage en krig af ulykker med den adfærd.


Det bedste råd jeg kan gi' dig er, at du tilmelder dig et færdselshold...


KH:)


Annette




rigtige piger rider hver dag
boks udlejes i lille privat stald
- direkte til skov...


2
0
Svar på denne tråd
 
 Ja vores
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 20:45

Border Collie jagter jo også cykler, biler, joggere - og alt andet der bevæger sig hurtigt forbi hende, hvilket jo er HELT naturligt.. pga af hendes race hyrder hun, og det er så vores opgave at sørge for at hun ikke selv kommer til skade - og at hun ej heller forvolder andre skader med hendes adfærd ..


Det har da hun var meget yngre været lige ved at koste hende livet, da hun stak væk fra mig og hyrdede en traktor.. Hun løber rundt om den og vil ligge sig foran den for at stoppe den - men den lyttede jo ikke.. Heldigvis skreg jeg SÅ højt at manden i traktoren hørte mig, og stoppede med det samme - kun lige få m. fra hende..


Hun har ligeledes en gang forvoldt en cykelist skader da hun løb ud foran cyklen (naturligvis med snor på) i et kort øjebliks uopmærksomhed..


Så vi lufter nu kun steder hvor vi normalt ikke møder biler, cykler og joggere - og hvis vi gør passer vi meget meget på..



Tinker Mette & Miss I´Will


Den der tier sammentygger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Snor på
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 20:54

Hold den i snor! Jeg ville blive edder-splitter-rasende hvis det var mig, der blev jagtet af en fremmed hund... Hvorfra skal folk vide at den ikke gør noget - og, ja, der er ikke noget værre end en ejer, der står og råber " den gør ikke noget, den vil bare lege" . Nej jeg er ikke hunde hader, har selv 3 stk.


Only the mountain has lived long enough to understand the meaning of a howling wolf

1
0
Svar på denne tråd
 
 biler og cykler
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 21:05

havde en hund sammen med min x...den havde absolut ingen respekt for biler og blev meget sur på cykler...vi holdt den dog altid i snor når vi gik tur, da det var det sikreste! Bilerne sprang han agrasivt hen imod, men vi fik ham vendet ligeså stille fra det, selvom det stadig kunne komme op i ham.


Men en dag smuttede hunden ud gennem hegnet og løb ud på vejen, hvor der kom en bil, den troede han desværre at han kunne styre og løb direkte ud foran og ramte frontalt ind i bilen...(jeg stod inde i køkkenet og kunne høre en mystisk lyd af smadderet glas!)


Kiggede ud af vinduet...det var mørkt så så bare nogle baglygter på en bil der bremste meget hårdt op og bakkede...og da gik jeg ud og så så at hunden stod og trak voldsomt efter vejret ude på den anden side af hegnet! Skyndte mig at få ham ind og gik ud og fik en hurtig snak med bilisten som var voldsomt rystet...vi fik det hele på plads og jeg gik derefter ind for at tilse hunden og ringede til dyrelægen, vi kørte til dyrlægen med ham og fik heldigvis afvide at han var en stærk hund og at han nok skulle komme på "benene" igen efter nogle dage!


Nå men min pointe er sådan set at i skal holde hunden i snor for tænk nu hvis hunden beslutter sig for at løbe hen imod en bil, det ville være så ærgeligt!!!





M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har bc'er der ikke hyrder
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 00:05

Jeg har tre bc'er og ingen af dem hyrder hverken biler, cykler, gående eller lignende. De har alle tre været trænet på får og har MASSER af hyrdeinstinkt (den enes mor har vundet EM fire gange, fader til den og en af de andre er blevet treer et par gange). Bare lgie for at illustrere, at hvis der er nogen der har hyrdeinstinkt, så må de være mine


Det er et træningspg. og man skal starten fra hunden er helt lille hvalp.


Jeg har altid gjort det, at hver EVIG eneste gang der kom cykler el. forbi fik hunden en godbid henne hos mig. Jeg har HVER EVIG eneste gang forhindret at hunden fik muligheden for at løbe efter bevægelse. Jeg har også haft så godt indkald, at var min hund på vej, kunen jeg kalde den tilbage.


Det er så også et problem man oftere ser hos show border collieren end hos dem af rigtige brugslinier. Hvorfor ved jeg ikke - men måske fordi instinktet hos dem er blevet udvandet med avlen (og det er et faktum - har set mange af showlinier på får, og de kan simpelthen ikke bruges).


Det er noget p.. når de har succes og har fået suset ved at løbe efter cykler m.m., og man skal rette op på det, når de er vokset til.


Desværre er de tit oppe i højt stress - og så skal der ret meget til for at overskygge den uønskede adfærd. Mit bud er at kontakte Helle Poulsen - hun har 'fixet' en del bc'er med det problem. Hendes tlf.nr. er: 29 44 70 10.


Held og lykke med projektet.


KH

Søs


Hørte dette citat på P1 og synes det er SÅ godt, SÅ rigtig og SÅ meget det jeg tror på.


Princippet om et øje for et øje

gør hele verden blind

Citat Gandhi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helles hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 00:17

Aha - så fandt jeg den endelig. Helle Poulsens hjemmeside www.givpote.com


KH

Søs


Hørte dette citat på P1 og synes det er SÅ godt, SÅ rigtig og SÅ meget det jeg tror på.


Princippet om et øje for et øje

gør hele verden blind

Citat Gandhi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Relevant
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 17:50
Stakkels pige, hun bad om et råd til at lärer hunden ikke at jage, hun ved sikkert godt at den skal vöre i snor indtil da
0
2
Svar på denne tråd
 
 Ikke relevant
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 18:02

Nok ikke så relevant 9 år efter.....


1
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider