Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Magen til frækhed.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 22:48

Min hestepasser skulle starte ministævne i dag på min hoppe. Det var hendes første stævne og hun var meget nervøs. Jeg fik hende overtalt i går til at starte et begynderprogram uden galop. Min passer er 13 år og har redet min pony i 2 mdr.

Da min hoppe er meget stærk lader jeg hende ride med 3 ringsbid hvor tøjlen sidder i midten. Jeg ville hellere have hun fik en god oplevelse end en oplevelse hvor min hoppe bare ville fræse afsted.

Hun red sådan et fint program men glemte en parade. Da hun var færdig skrålede dommerne ud over hele ridehallen: DET er strengt forbudt at starte dressur med at 3 ringsbid og kan så du få lavet den parrade du glemte!!!

Vi blev så målløse at vi glemte at klappe, altså os 5 voksne der var med for at heppe på hende. Min passer blev så ked af det og flov.

Jeg overhørte dommeren stå og sige til de unge piger der stod oppe ved dommertårnet: Hvordan kan hun starte på sådan en beskidt pony???

Jeg skyndte mig at tage min datter og gå da hun og min part havde stået og gjort hende fin inden stævnet. Min hoppe svedte en del pga alt hendes pels, men en dommer burde da kunne se forskel på sved og en beskidt hest..

Jeg er så chokket over at et voksent menneske kan opfører sig på den måde...

Hvad er det for en rolle model for de små piger..Er det ok at et voksent menneske står og bagtaler en af pigerne til de andre piger???

I min verden viser hun at det er ok at tale dårligt om andre.

Jeg er ked af jeg lod hende starte og tog min datter med da vi skulle hygge os. Hun kunne skrive i kritikken at hun glemte en volte og at hun ikke måtte starte med det bid, i stedet for at stå og brøle det ud over hele ridehuset...

Måtte lige ud med min dårlige oplevelse.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 22:50

Det var da usmagelig gjort af dommeren.

Ærgeligt at det der skulle have været en god dag blev sådan.

Håber trods alt din part har mod på at starte igen til et andet stævne.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

det bid
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 22:57

Hvis hun ikke må ride med det bid,hvorfor gør hun det så??

Men havde hesten været møgbeskidt var det ikke dommerens sag.

BIRGER BORTLØBET. Min grå og hvidstribede Birger er forsvundet fra Koglevej. Den har halsbånd på med telefonnummer, og læser Statskundskab på 4. år. Dusør gives

ped@pedogmo.dk

0
0
Svar på denne tråd

jøsses
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 23:18

...manner, ja du siger det selv, magen til frækhed skal man dælme lede længe efter...syns det er enmort synd for din part at hun fik sådan en dårlig oplevelse! Syns det vil være mere passende at dommerne liiige trak hende til siden bagefter og fortalt stille og roligt om reglerne istedet for at spille kong smart i en mikrofon!

M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Det var synd
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 23:26

at der ikke var nogen af de garvede ryttere der fortalte jer, at man ikke må ride dressur med et treringsbid - for det ved næsten alle, der rider dresser til stævner.

Heldigvis for parten hørte hun ikke kommentaren om den "beskidte" hest oveni dommerens reprimande over det med biddet.

Pigerne kommer jo for at lære, og især en dommer burde vel vide, at når en pige starter et program uden galop, da så er det nok ikke fordi vedkommende er erfaren - og havde hun vidst, at hun ikke måtte ride med det, ja så havde hun nok ikke gjort det.

Stakkels pige..

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

lidt ærgeligt...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 05:39

at der er så langt til jernløse rideklub, for der ville hun, i denne wekend ha fådet et herligt stævne, med jan som dommer.

selv en voksne rytter hvor hesten var bange for alt og alle, ja den lod han ride rundt i hallen indtil den slappede af, også selv om dens startid var overkredet. for som han sagde, det er mig der bestemmer

altid har han en god kommentar og kommer med opmuntring til rytterne.

Ang. biddet, ja så er det forbudt at ride med det til dressur stævne og det skulle du nok ha undersøgt før hun startede.

MOBBEN IMC.
mobber NEJ. men er bare så bund ærlig i mine meninger.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vidste godt det var forbudt
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 06:52

Men det var et mini stævne hvor de store heste red på ponybane og præmieoverrækkelse forgik til hest. Så der var så meget der ikke blev overholdt. Så hvorfor kunne hun ikke have en god oplevelse første gang? Hun havde heller ikke hvideridebukser på da hun ingen ejer. Jeg tror iøvrigt også det hun blev mest ked af var at hun foran os alle skulle ride tilbage for at lave den parrade.

0
0
Svar på denne tråd

ydmygende
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 07:17

Ja jeg kan ikke se at dommeren har ret til at ydmyge folk på den måde.

Dommeren havde kunne skrive det i sin kritik,eller have kaldt rytteren op til sig før start sagt det til hende.

Hestens stand og striglegrad har hun ikke ret til at blande sig i , hvis ellers der intet udyreetisk er.

Det med reglerne om bid og korrekt påklædning,ja det havde I skullet have læst om før start .

Men en ting er sikkert,og det er,at sådan en dommer får aldrig givet sådan en pige mod til at starte en anden gang.ØV

Mvh Graven

Welsh cob sec D hingst tilbyder bedækning, holder ponymål.

Køn sortbrun Welsh cob 6 år,147 cm ( dressurmodel) sælges .

Skøn Welsh cob søger Springrytter .

0
0
Svar på denne tråd

Dommere
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 07:24

Vi har desværre været udsat for det samme i sommers - en rigtig modbydelig dommer der råbte af rytterne foran alle tilskuerne. Meget ydmygende for rytterne - udfra det du skriver skulle man næsten tro det var den samme dommer...

Heldigvis var det da en voksenrytter det gik ud over ved os, som lidt bedre kunne tackle det...

Det er bare så trist når en sommer i den grad skal tage pippet fra ryttere...

Chris & Klumpedumpen (aka Koldmosens Victor)

0
0
Svar på denne tråd

æv hvor..
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 11:54

modbydeligt gjort!

Ja jeg har heldigvis aldrig oplevet noget sådan, derfor jeg jeg vil anbefale islænder stævner

Men hun må op på hesten igen og få mod til næste gang (hvis ik det er taget fuldstændig fra hende )

Inger Christensen: Har du været på Jernløse rideklub? Altså haft hest der?

Lizamuhtella
Jeg har ik sort humor, men farvet humør ;-D
Den glade ejer af:
Þrymur, Gufa og Litfari
0
0
Svar på denne tråd

Men men
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 14:36

Jeg syntes også at det var unödvendigt med en sådan overhaling, men hvis nu det er 3` weekend i träk at han oplever at nogen ikke overholder reglerne så... Det sker selvfölgelig herovre i det Svenske at folk får en overhaling for ikke at overholde reglerne, men det er ok herovre. Vi har nemlig noget der hedder grönt kort. Det betyder at hvis det er ryttere under 13 år er det foräldrene der tager kortet. Over 13 år skal man selv tage det. Det er en nödvendighed for at starte stävne. På grönt kort kursus lärer man blandt andet at slå op i stävne reglementet, regler for hestehold, lastning, og at präsentere en hest for dyrlägen. Det er en udmärket lösning så dumme situationer ikke opstår så ofte.

Jeg håber at din passer har mod på at starte en anden gang

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande

0
0
Svar på denne tråd

syntes bare til sådan et
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 19:00

mini stævne hvor ingen ryttere har en ridejakke, hvide ridebukser eller hvide underlag, hvor alle er med for at have en god oplevelse så hører det sig ikke hjemme at ydmyge, bagtale eller råbe efter mindre årige piger,.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider