Min hestepasser skulle starte ministævne i dag på min hoppe. Det var hendes første stævne og hun var meget nervøs. Jeg fik hende overtalt i går til at starte et begynderprogram uden galop. Min passer er 13 år og har redet min pony i 2 mdr.
Da min hoppe er meget stærk lader jeg hende ride med 3 ringsbid hvor tøjlen sidder i midten. Jeg ville hellere have hun fik en god oplevelse end en oplevelse hvor min hoppe bare ville fræse afsted.
Hun red sådan et fint program men glemte en parade. Da hun var færdig skrålede dommerne ud over hele ridehallen: DET er strengt forbudt at starte dressur med at 3 ringsbid og kan så du få lavet den parrade du glemte!!!
Vi blev så målløse at vi glemte at klappe, altså os 5 voksne der var med for at heppe på hende. Min passer blev så ked af det og flov.
Jeg overhørte dommeren stå og sige til de unge piger der stod oppe ved dommertårnet: Hvordan kan hun starte på sådan en beskidt pony???
Jeg skyndte mig at tage min datter og gå da hun og min part havde stået og gjort hende fin inden stævnet. Min hoppe svedte en del pga alt hendes pels, men en dommer burde da kunne se forskel på sved og en beskidt hest..
Jeg er så chokket over at et voksent menneske kan opfører sig på den måde...
Hvad er det for en rolle model for de små piger..Er det ok at et voksent menneske står og bagtaler en af pigerne til de andre piger???
I min verden viser hun at det er ok at tale dårligt om andre.
Jeg er ked af jeg lod hende starte og tog min datter med da vi skulle hygge os. Hun kunne skrive i kritikken at hun glemte en volte og at hun ikke måtte starte med det bid, i stedet for at stå og brøle det ud over hele ridehuset...
Måtte lige ud med min dårlige oplevelse.