Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

er du skæv?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 09:56

jeg har fået afvide af min massør at jeg er skæv i bækkenet, og det kan måske ha ìnflydelse på min ridning, bl.a at komme ordenligt ned på det enes sædeben.

har du været skæv i ryggen/lænden/bækkenes eller lig?

har du fået det rettet og gav det en mærkbar forskel på din ridning/hest?

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

Opdræt og salg af fjordheste

med prima afstamning.

bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser

www.mose-gaarden.dk

www.mosegaardens-kejser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skævhed
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 10:36

Ja, jeg er skæv i bækkenet og det hjælper betydeligt meget, når jeg er blevet rettet op. Det er meget nemmere at komme ned og sidde rigtigt.

Og så skal man heller ikke hele tiden huske på at rette sig op, så man sidder lige på hver side af hesten.

Det er tydeligt at se på ridningen, når jeg er blevet rettet op. Hesten bliver nemmere at dreje rundt i volter osv.

Jeg er dog ikke så skæv, som jeg engang var - så jeg mærker ikke det store mht. ridningen mere. Men jeg kan slet ikke undvære mine behandlinger hver 2.-3. måned pga. gammel piskesmæld, som trækker rygmusklerne lidt uens og dermed gør mit bækken skævt. Så jeg er nødt til at holde behandlingerene ved lige.

Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

ja, hoften
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 10:38

Jeg var skæv i hoften på et tidspunkt.

Jeg fik det rettet, og sad allerede dagen efter meget mere lige på hesten.

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd

jeg er pil
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 11:06

skæv.

Jeg har 2 "buer" i ryggen. En oppe imellem skulderbladene. og en i lænden.

Derudover er mit bækken også skævt.

Det påvirker da klart min ridning, men jeg har da mine metoder til at rette op på det. -Det er bare nemmere, når man generelt er i god rideform, hvilket jeg sjældent er pt.

0
0
Svar på denne tråd

Jep den
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 11:13

har jeg været på- jeg var ved et fald fra en hypper slået skæv i bækken - jeg troede desværre ikke at det var andet en almindelige smerter- efter 3 år fik jeg ved et tilfælde mod på at besøge en kiropraktor pga smerter i knæ- det viste sig at jeg havde arbejdet hele min krop skæv- han tog røngten og satte så mig på plads- efterfølgende føltes det som om at gik jeg lidt som en krabbe- sidelæns-

Det kom sig af at min krop havde vænnet sig til at være skæv- det tog ca. 10-15 gange, før jeg var helt ok igen- da muskler og ledbånd trak den gale vej og jeg måtte sættes på plads ofte i start- ligedes havde jeg et trænings program jeg fulgte nøje.

Så god ide at altid at blive tjekket ved den mindste mistanke på om der kan være noget galt- det skal lige nævnes at jeg har fået skader både i hofte og knæ pga dette- det er dog ikke værre end at jeg kan leve helt fint med det, uden at det påvirker min hverdag.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

jeg melder mig også
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 15:39

Jeg er også skæv i bækkenet, har altid været det, og det medvirker også til at jeg sidder skævt i sadlen hvis jeg ikke tænker over at rette mig op, og når jeg så husker at rette mig op, så er jeg helt smadret i kroppen efter en halv times ridning.

Jeg bliver også jævnligt rettet ud af en kiropraktor, og tænk, det er som om hesten går meget bedre når jeg har været en tur hos knoglevrideren. Så er der slet ingen problemer med at hesten skyder skulderen i volterne, schenkelvigningerne mm. Pudsigt hva? Utroligt så meget undflydelse det kan have at man pludselig formår at side rigtigt på sin popo.

Så ja, kender problemet udemærket..

Pernille

Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est

- Klog mand pisser ikke mod vinden, men det er menneskeligt at fejle

0
0
Svar på denne tråd

kiopraktor
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 18:35

ej, altså så er der vist ingen vej uden om, så må afsted og det kan vist kun gå forlangsomt.

mange tak for jeres svar

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

Opdræt og salg af fjordheste

med prima afstamning.

bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser

www.mose-gaarden.dk

www.mosegaardens-kejser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pil skæv.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 19:25

Min skævhed kan ikke rettes op, så i stedet fik jeg min gamle sadel ændret i sædet, så den passede til mig.

Skimmel 1'er ca 143-145 høj, 16-18 år vallak Savnes.

.

Se efterlysning

.

www.heste-nettet.dk/forum/7/104754/ 104754/

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 20:36

Jeg er blev skæv af at gå med skuldertaske. Ingen af mine ponyer er særlig meget for venstregaloppen, så jeg bør måske også besøge kiropraktoren.. ;/

Dejligste
♥ ♥ ♥
Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django
-
Every song ends, but that's not a reason for not to enjoy it!
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg er pilskæv
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 20:49

Jeg har både Scheuermanns og Scoliose så min ryg er lidt af en vindeltrappe. Jeg er sikker på det også influerer på min ridning.

Feks er jeg højrehåndet men rider meget bedre på venstre volte end på højre. Heldigvis er min hests gode side højre så vi "komplimenterer hinanden".

Min ryg kan desværre ikke rettes op da det er ryghvirvlerne der er deforme, men ridning er da med til at styrke muskelkorsettet og jeg forsøge at undgå at genere hesten alt for meget.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Pilskæv
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 21:47

Jeg er også temmelig skæv i ryggen pga. scoliose.

Derudover har jeg en kunstig hofte, så mene hofter slet ikke føles ens, når jeg sidder på hesten.

Måske burde jeg opgive ridningen pga mine skavanker, men det hjælper meget på smerterne, så jeg fortsætter, men er meget opmærksom på skævheder i hesten og rider primært ture ligeud.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

jhghklg
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 21:54

Mit ene ben er længere end det andet, altså ik noget man ka se hvis man ik ved det. Kompensere for det ved at ride med den ene bøjle 1 1/2 kortere end den anden, ellers kommer jeg til at sidde skævt ovenpå.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da wow.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 21:57

Ja. Min ryg er også skæv :( - Min rygsøjle er skæv hele vejen igennem. Sådan så den "snor" sig og går lidt fra side til side som en snog.

Dette påvirker mig hvis jeg ISÆR ikke er i god rideform - og ellers - at jeg ikke kan sidde HELT oprejst og ligne en snob når jeg rider :( Men jeg har lært at leve med det. HEllere dét end ikke at ride ;)

Pga af dette for min hest også kiropraktor/massage en gang om månenden så jeg HELT sikker på at jeg ikke forudsager at JEG rider ham skævt. Men det har ikke lykkedes at jeg har redet hestene skævt for jeg sidder heldigvis ikke skævt. Jeg har bare svære ved at hejse øverste del af kroppen helt rank.

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 22:39

Jeg havde kiroprakter til min hest i fredags og i den anledning blev jeg gjort opmærksom på at jeg nok også er skæv/sidder skævt.

Da vi bagefter kiggede på min sadel, kunne jeg faktisk godt se forskel på puderne, så jeg skal vist også tjekkes og sadlen skulle alligevel til omstopning.

Så jeg glæder mig også til at se hvordan det bliver når både hest og jeg er blevet rettet op...

0
0
Svar på denne tråd

ja det er jeg
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 07:04

jeg er slået skæv i bækkenet/ryggen, og en massør kunne mærke det på min hest, andre ryttere har også kunnet mærke det på hende, det er og blevet bedre efter at jeg har haft en anden til at ride hende, og selv redet lidt hygge osv. og selvfølgelig blevet bevidst om at jeg gør det.

Med venlig Hilsen
Mette R (Chanel)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider