Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Den 19 årige, der blev kørt ned
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 00:49

I week-enden- var en Tjele-dreng. Ham og pigen, der sad i vejkanten. De døde begge to.

Det kunne have været min dreng. Hvis ikke han "prioriterede sine sociale aktiviteter anderledes".

Han kunne let have været med til festen.

Som om jeg ikke har paranoia nok over ulykker for folk i hans alder!

Det gør mig ufattelig ondt for Sebastians- og pigens forældre. Arme dem.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

selv om...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 05:44

det ikke er ens egne børn..

ja så kan man ikke lade være med at tænke den vej rundt.

I sommers skulle min datter til fest, festen skulle holdes i et sommerhus der lå 30 km væk, så et par af hendes venenr ville køre sammen i en bil.

min datter sagde nej tak, til tilbudet om at køre med dem, for hun vidste de havde svært ved at overholde fartggrænsen.

vi kørte hendes selvf. da vi fortrækker selv at sørge for ungernes transport til disse fester og heldigvis, var hun jo den fornuftige, for de unge mennesker kørte galt. Heldigvis kom igen noget til, men det kunne være gådet grueligt galt.

Hvor må det være forfærdeligt for de arme forældre og de unge mennesker det gik ud over og jeg kan godt forstå du tænker på den måde

MOBBEN IMC.
mobber NEJ. men er bare så bund ærlig i mine meninger.
0
0
Svar på denne tråd

Ikke nok med det,
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 10:07

men pigens bror døde for ca. to år siden. Også ved en ulykke. Og de var de eneste børn plus børnebørn der var i familien. Nogengange er livet så uretfærdigt.

0
0
Svar på denne tråd

fegsfuegufgdu
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 18:20

det er en af mine veninders veninde ög hendes kæreste der ramte dem, de kunne ikke se dem og syntes det er så synd de skal leve med og have ramt to fulde tumper der vælger og sidde på vejen

0
0
Svar på denne tråd

ulykke.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 19:52

Til Bombur. Puh hvor skulle du skamme dig at omtale 2 unge mennesker som er kommet så grueligt af dage.Selvfølgelig er det trist de skal leve med det men det er da værre for de efterladte og de fortjener bestemt ikke at deres kære bliver omtalt som fulde tumper.Undskyld jeg siger det men synes du er en kold skid. Mvh Ann

0
0
Svar på denne tråd

ulykke
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 20:16

Sender en tanke til de 2 unges efterladte. Kondolerer. Mvh Ann

0
0
Svar på denne tråd

Perlemor..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 20:22

jeg syntes nu heller ikke det er fair overfor ham/hende der har kørt dem ned, vejen er for biler og ikke fulde mennesker.. Tænk at skulle leve med at have kørt nogen i hjel resten af sit liv..

Jeg syntes nu også du er en kold skid, siden du ikke har ondt af dem der kørte dem ned..

Mere vil jeg egentlig ikke sige, jeg har ikke sat mig så meget ind i sagen..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

At miste et barn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 20:23

er nok det værste der kan overgå et forældrepar. Når det er sagt så bliver jeg nødt til at give Bombur, delvis, ret.

Jeg har også ufatteligt ondt af den bilist der skal leve resten af sit liv med den viden at han har slået to menensker ihjel.

De var fulde, de var dumme og de er døde - det skal han leve med.

Jeg føler bestemt lige så meget med ham som med de to unges familie - og det burde alle andre også gøre.

Hilsen Pia

som forsøger at finde rundt i hesteverdenen ;o)

Capriati springgamacher sælges - HELT NYE

0
0
Svar på denne tråd

19 årig kørt ned
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 11:30

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor onde mennesker er i deres udtalelser og vil hermed bare sige at de sidste udtalelser om de 2 unge mennesker får virkelig mit sind i kog. I tænker på de stakkels bilister der kører folk ihjel og ikke på dem der mistede livet eller deres efterladte men kalder dem fordrukne tumper. Hvad om i tænkte de åndsvage bilister der ikke kan køre efter forholdende og bare fræser derudad og som må leve m deres handlinger.Endvidere kan jeg til jeres orientering fortælle jer at de unge mennesker hverken røg eller drak så tænk før i skriver og lad være at gøre ondt værre. Hilsen Ann

0
0
Svar på denne tråd

Perlemor
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 11:35

Nu sad de to unge mennesker rent faktisk på vejen( du ved den der er beregnet til biler)

Så jeg må tilslutte mig de "onde" herinde - Jeg var også blevet edder bitter, hvis jeg skulle have to drab på samvittigheden resten af mit liv...fordi to stakkels unge fik lyst til at sidde på vejen

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

Det er vel lige galt for alle
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 11:37

Hvis de ikke var hverken fulde eller skæve, hvad lavede de så ude på vejen??

Og har man noget belæg for at belisten ikke kørte efter forholdende.

....INA

http://www.123hjemmeside.dk/inas

Winsor dressursadel red line 17" bred bom fit 4 sælges.

Pæn og velholdt, ikke meget brugt.

Kiefer dressursadel 16,5" bred bom sælges

ina.pennov@get2net.dk

0
0
Svar på denne tråd

Utroligt at
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 11:50

De ikke har lært hjemme fra, at man sidder IKKE PÅ VEJEN, ej heller TÆT på vejkanten og da slet IKKE på en sted der IKKE er oplyst.

Dumhed er det og det er der ikke noget at gøre ved...

Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Har lige ondt af ...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 12:51

... både den bilist der kørte dem over, som jeg har af de efterladte ... så er der vel ingen, der bliver stødte

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

puuha.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 13:40

jeg kan ikke finde ord hvor trist og urimelige det er for alle parter og håber aldrig jeg oplever det familierén skal igennem nu.

det er ikke altid man kan nå at vælge inden skaden er sket og ingen ønsker det værste.

jeg fik et svært valg i lørdage og ønsker aldrig nogle sinde at få sådanne et valg igen..men værken billisten foran mig eller min søn kom noget til, vi er alle hele og gud jeg takker mange gange for mit valg ikke var så TUMPET havde jeg valgt den anden side af vejen med jern porten lå min søn og jeg på hospitalet nu...

0
0
Svar på denne tråd

Vejbanerne
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 14:10

Såvidt jeg er orienteret er vejbanerne forbeholdt bilerne, og ikke at sidestille med offentlige bænke.

Når det er sagt, så synes jeg det er forfærdeligt for de efterladte og for dem, der har kørt dem ned, det er nok ikke sådan lige at glemme igen. Og ikke mindst er det trist, at de unge mennesker ikke fik et meget længere liv.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

tænkte nu også først
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 15:50

jeg tænkte nu også først på dem i bilen da jeg hørte om det i tv... de sad jo på vejen og derfor skyld i deres egen død hvis i spørg mig...

I' m me.... and I'm perfect...

Farvel min prinsesse... du vil altid være i mit hjerte, mine minder og i mit sind... vi havde noget helt særligt sammen os to...

0
0
Svar på denne tråd

trafik
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 16:20

De sad ikke på vejen men i vejkanten. Mon ikke alle unge mennesker har siddet der engang men det berrettiger ikke folk til at kalde dem fulde tumper eller synes det er mere synd for bilisten der påkørte dem. I der har heste har sikkert prøvet allesammen hvor svinet nogle bilister kører men det var måske værre hvis det har været jeres heste der blev dræbt?

0
0
Svar på denne tråd

perlenmor
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 17:21

Perlemor, hvor ër vi orienteret om at disse bilister kørte "svinet"?

At sidde i vejkanten uden der er belysning er da helt og aldeles forkert, og mendmindre bilen har kørt som død og helvede, så er det de unges egen uheld at de sad ikke er her mere.

Det må være forfærdeligt at have to unge liv på samvittigheden.

Det er hårdt at miste sine børn, og selvfølgelig er det hårdt for forældrene og bekendte til de døde, men det er mindst lige så synd for bilisten der første bilen, han kunne jo ikke gøre for det, og valgte ikke at få to liv på samvittigheden.

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

kørsel
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 19:13

Til Sparky. Hvor er vi orienteret om at de 2 unge var fulde tumper. Og ikke at køre efter forholdende er ulovligt.Selvfølgeligt er det ikke sjovt at have på samvittigheden men jeg tror helt bestemt heller ikke de unge havde lyst til at dø. Tror du det er Elvira Madigan om igen,

0
0
Svar på denne tråd

Perlemor..
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 20:28

hvor gammel er du egentlig, 5 år måske

Hids dig dog lidt ned.. Jeg tror ikke en gang jeg gider diskutere det med dig mere, det er som at tale til en dør

og de Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

Perlemor.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 20:38

Min mors venindes mand kørte for små 3 uger siden en mand ned, som døde på stedet.

- Manden flyver ind gennem forruden, og lander på passager sædet.

Han gik på kørebanen, på en mørk vej - min mors venindes mand kørte 80 som han må, men da han fik øje på ham, var det for sent.

Aldrig har jeg set en være gået så meget i spåner, som min mors venindes mand nu er.

- Han kommer sig ALDRIG over det, og ydermere blir han tiltalt for uagtsomt manddrab, for noget der ikke var hans skyld.

Ja, man skal køre eftet forholdende, og ja, det er ved gud synd for de efterladte, men for pokker da - man sidder IKKE på/ved en vej, hvor der intet lys er - det gør man bare ikke, og det burde alle vide.

Jeg har så ondt af dem der skal ha 2 menneskeliv på samvittigheden, fordi de lige valgte at sidde der.

- Jeg synes også det er p*sse uretfærdigt at 2 unge mennesker sku miste livet, men jeg kan ikke se at det på nogen måde er billistens skyld.

- Som mange skriver - Vejen, er til bilerne.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 21:02

Perlemor>> Øhhh jeg har altså aldrig siddet i en vejkant! Jeg syns du skal geare lidt ned, og bide i en træpind. Hvis man vælger at sætte sig i en vejkant, på en mørk vej, er altså ikke normalt.

Det er tragisk for de efterladte, men sørme også for bilisten og passageren. De skal leve med 2 unge menneskers liv på samvittigheden... fordi 2 unge mennesker ikke kunne finde ud af at det nok ikke var et super smart sted at sætte sig.

Jeg syns ærligt du er en knaldperle at høre på og jeg krummer tæer!

Mvh

Mette

Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching

www.teamlodbergriderscoaching.dk

0
0
Svar på denne tråd

Også fik..
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 21:04

jeg den sjove ide at tjekke præsentationen, Perlemor er kun 53 år gammel

og de Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

trafikulykke
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 21:42

Til Annemette. Ja jeg er 53 år og har prøvet og oplevet en del men jeg kan samtidig se at du har en lang livserfaring i de mange 20 år du er.

0
0
Svar på denne tråd

trafikulykke.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 21:44

Vent til i selv får børn på den alder så kan i måske bedre forstå hvor ondt det gør at miste dem. Og så gider jeg forøvrigt ikke diskutere mere m pattebørn. Slut

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 21:52

egentlig kører hets på hinanden???

det hjælper da hverken føren af bilen eller de 2 unge. Det har jo egentlig ikke noget med jer at gøre. Ud over at i er enige om at i er uenige..

Men ja vejen er ikke til mennesker, men til biler...

Med venlige hilsen

Karina

Spændende arrangement i Ansager den 24. november. Se under arrangementer

Formand for foreningen Minimule-Danmark for alle ponyer max 110 i stg.

0
0
Svar på denne tråd

Vel gør det ondt
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 21:53

Men de var selv ude om det...

De har ved deres lamme handling ødelagt livet for mange mennesker, dem selv, ja de er jo bare døde...

Det gør så vidt vi ved ikke ondt...

Latterlig argumenter som " Vent til I selv får børn" christ som om man får nøglen, til den store viden og følelses boks fordi man avler...

Illum

.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd

tragisk...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 22:08

Tror bare at perlemor har misforstået et ellet andet.. For så vidt jeg kan læse mig frem til, så står der absolut ingen steder at det ikke er synd for forældrene.

Der er bare nogen der mener, at det er mindst lige så synd for dem som kørte bilen. Det kan jeg da så bestemt kun give ret i!!!

Jeg har selv to børn, og vil for alt i verden gøre mit for at de skal være på denne jord længere end jeg skal. Det er ikke naturligt at vores børn skal dø før os, og det er helt sikkert en større sorg end mange andre ting. Jeg kan skrive under på, at små kister ikke er sjove at stille ned i jorden... Det kan knuse ethvert hjerte.

Men hvor ville jeg også blive ulykkelig, hvis jeg fik andre menneskeliv på samvittigheden. Det er jo ikke noget de stakkels mennesker har planlagt vel. Så selvfølgelig sidder de tilbage og ønsker inderligt at de var kørt en anden vej.

Illum, jeg vil ikke sige at man får nøglen til viden. For det gør man ikke. Viden får man igennem erfaringer. Men følelserne som er forbundet med at få børn kan altså bare ikke sammenlignes med noget. Det er sgu sandt hvad de "kloge" siger, at vores børn er en del af os. Og de to dele af mig, som nu er 5 og 7 år de må for alt i verden ikke forsvinde, så jeg ikke længere er et helt menneske.

0
0
Svar på denne tråd

Måden at tiltale hinanden på.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 22:13

Det er da helt vildt som man kan tale til hinanden på herinde.. Vi er mange forkellige mennensker her i landet og på HN. Det er iorden at man er uenige i nogle ting...

0
0
Svar på denne tråd

Nej Illum
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 00:08

Nej Illum, vi uden børn må forblive uden den store nøgle til det store liv... Vi stakler, hvad skal der ikke blive af os med vores store uvidenhed om livet, bare forbi man ikke har haft fornøjelsen/eller måske mangel på samme af at have være en tur på hospitalet og føde et barn...

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg beklager
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 00:18

Meget, den måde tråden udarter sig på.

To unge mennesker- er trætte af at gå efter en fest- og en bil der kom for langt ud i rabatten, fordi, den blev blændet af en modkørende.

Det er da ikke nogens skyld, det var et grimt uheld.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

Ja måske
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 00:25

Måske er det forkert at putte lidt humør ind i tråden... men jeg følte mig altså fristet et ganske lille øjeblik...

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

nøglen til
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 15:05

Jamen jeg kan da slet ikke se hvad egne børn har med sagen at gøre?

Og det selvom jeg også mener man får nøglen til den store følelsesboks når man får børn, men det er da helt ligegyldigt med den nøgle hvis man ikke har eller vil have børn.

Det der er tale om her, er empati, altså evnen til at indleve sig i andres glæder og soger, og det kan de fleste af os godt, med mindre vi har en eller anden diagnose.

Illum sagde jo ikke at hun ikke kan forstå at forældrende er ulykkelige, det er der jo ikke noget underligt i, men at man også kan sætte sig i de øvrige impliceredes sted er da naturligvis vigtigt.

Og til sidst, i disse dage traver-ligger sidder og cykler tåbelige unge mennseker, der tror de er udødelige midt på vejen og i rabatten, og de tror minsanten også at bilisterne skal holde for dem, og giver fingeren eller et dunk i bilens tag, hvis de synes man kører for tæt på.

En dag når de stakkels forældre er kommet så langt som man nu kan komme når man mister sine børn, så vil tanken strejfe dem, "hvordan kunne min søn/datter være så dum"

For det er virkelig dumt, og hvis jeg spørger min nabo hvorfor deres 13 årige datter er så tåbelig så hun sidder ude på hellen, eller på vejen og powersludre med ditto veninde, så siger de, "jamen hun flytter sig da hvis der kommer nogen" jaså! nej det gør hun ikke, at være naiv følger åbenbart ogå med det at være forældre.

....INA

http://www.123hjemmeside.dk/inas

Winsor dressursadel red line 17" bred bom fit 4 sælges.

Pæn og velholdt.

Kiefer dressursadel 16,5" bred bom sælges

Yndig gårdhunde tævehvalp sælges efter 14-10-07

0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 16:30

Jeg er enig med xtiny...

Det er et grimt uheld.

Selvfølgelig er vejen til biler men sket er sket og lad os håbe det måske kan lære andre unge noget.

Det er sørgeligt at to så unge mennesker skulle miste livet, jeg føler med de pårørende det må være forfærdeligt for dem og de der kørte bilen har bestemt ikke fortjent at have to liv og sådan en forskrækkelse på samvittigheden.

Så synes det er et forfærdeligt uheld for alle parter og hvis billisten har kørt "dødskøresel" skal han nok få sin straf men ellers må det da være ganske forfærdeligt

Mvh Jeannette

Mor til Marcus Mikael 191106

Pinto araber er vejen frem...

0
0
Svar på denne tråd

ja stakkels
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 18:12

allesammen . Og så kan man jo desværre ikke lære sine børn ALT hjemmefra og selv om man prøver på at lære dem noget er det ikke sikkert de husker det når de bliver fulde nok ,det tror jeg nok alle forældre ved .

hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd

Ikke lære dem alt
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 19:15

Nej, men måske er det en god ide at lære dem det sindssyge uetiske i at blive så stang stiv at man glemmer at bruge fornuften...

Ikke muligt, jamen så må de sandelig tage hvad der kommer.

Er sandelig nemt at være forælder i dagens verden, det er alle andres skyld, skolen, bilisterne ja ganske enkelt samfundets.

Illum

.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd

ja det er
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 19:41

også nemt at vide alt om børn når man ikke har nogen

hilsen jeanett
0
0
Svar på denne tråd

Uh ja..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 19:44

jeg ved jo intet, den eneste i dette indlæg der har ret er selvfølgelig dig.. Jeg undskylder mange gange..

Jeg tror ikke livserfaring har den store betydning i denne sammenhæng..

og de Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 22:36

hvor er i søde mod hinanden hehe

syndt for dem alle. må jeg jo heller sige, tør næsten ikke sige min mening

KNUZ jagtrytteren METTE
0
0
Svar på denne tråd

Det er e af de latterlige
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 08:33

Argumenter forælder bruger når det ikke lykkeds dem at indpode sund fornuft og moral i deres børn.

Hvis børne drikker i en alder af 14 så har forælder IKKE gjort det godt nok.

Og en på 19 er IKKE noget barn, en på 19 burde have fået nogle brugbar informationer om livet og opførsel ind hjemme fra.

Jeg fatter IKKE at jeg kun kender børn og unge der ALDRIG er stive af druk, eller laller rundt på de danske veje...

Ja jeg må leve i en beskyttet verden, eller måske kender jeg kun ansvarsfulde forældre, der har fattet hvordan man GØR.

Som en sagde til mig i, går " De har egene meninger nu,fint nok bare de forstår at jeg og faderen bestemmer " ;-)

Og nej de har ikke underkuet børn, de har dejlige glade børn.

Illum

.

Deal with it !!!!!

0
0
Svar på denne tråd

trafik ulykke.
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 18:59

Fatter i ikke snart at de 2 unge mennesker hverken drak eller røg.

0
0
Svar på denne tråd

Snak da..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 19:01

pænt.. Jeg forstår slet ikke du er 53 år.. Med alt den livserfaring du åbenbart har, burde du vide at man får mere udad at snakke pænt..

Hvorfra ved du at de hverken drak eller røg, for det står altså i diverse medier.. For det andet er det da endnu mere dumt at være ædru og sidde i kanten af en mørk, uoplyst vej..

og de Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider