Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dagens succés med din hest?
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 16:01

Uhhh... hvor er det dejligt ovenpå en rigtig møg dag, at komme ud til sin hest og noget man har prøvet på i alle de år man har haft den endelig lykkedes

Dagen i dag har været noget møg, i morges da jeg kørte på arb. kørte jeg en scoter bilist ned så dagen har været præget af ked af det hed og irritation.

Jeg tog så ud til Chanel, som har ændret sig 180 grader efter hendes operation, hun vrinsker efter mig og i stedet for at skulle jage hende hver gang hun skal fanges klæbrer hun sig til mig ude på marken ( det er så her man tænker på man var 1 mm. fra at slagte hende )

hun har altid haft noget med sine ører, jeg har aldrig kunnet røre dem, så her i mudder sæson har der altid hængt mudder i dem, jeg har øvet og øvet men nej...

I dag gik vi så en herlig tur, og jeg forsøgte mig igen med ørerne, og hver gang jeg fik bare lidt lov, fik hun lov at græsse og fik en masse ros, når hun veg væk, prøvede vi igen indtil jeg fik lov, og til sidst kunne jeg stå og nulre hende i ørerne , og det bedste... jeg fik klippet hendes ører for 1. gang i 6 år HERLIGT... når noget lykkedes og det kan nærmest vende endårlig dag til en uper dag.

God dag til jer alle, og må jeg så høre dagens succes historier med din hest :-)

Med venlig Hilsen
Mette R (Chanel)
0
0
Svar på denne tråd

Endnu ingen
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 16:37

Endnu ingen succes-oplevelser for idag herfra - jeg skal nemlig først ud til min Prinsesse i aften efter arbejde, vi skal ride dressurundervisning kl. 19:30 i dag. Glæder mig

Men hvor er det dejligt at høre om din perfekte hestedag I nogles ører er det små ting, men for én selv er det bare en KÆMPE ting - kender det selv fra min Prinsesse!

Hilsen fra
Louise

Hjemmeside om min hest Odessa - tryk her!

Flotte Equipage og Hippologisk blade sælges - se mere på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Må også vente
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 16:39

Skal ha min gode gamle Arina med til undervisning, og hvis det går som jeg forventer så bøvler hun i 15 min ind til 10 øren er faldet på plads det er nemlig helt galt med korttidshukommelsen.

Og resten af timen går hun og ligner en dressurhest.

Håber min mand får taget et par billeder i aften...

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 16:48

jeg har sprunget min 5 års for første gang idag, det gik rigtig godt og han var vildt sød, han tøvede lidt,men da jeg lagde benene til ham, sprang han bare.

og så går han bare super i øjeblikket, det er fedt når tingene bare begynder at virker.

min gamle hest gik rigtig godt dressur, vi har trænet overgang fra galop til skridt det sidste stykke tid og det lavede han bare perfekt idag, så nu er vi snart klar til LA4

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

www.123hjemmeside.dk/devito-secret

VITO, VINDER MED 9 POINT TIL SHD

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 16:49

ej, hver dejligt, det er sådan nogen små ting der virkelig tæller.

jeg har selv haft en rigtigt go dag m Kejser idag.

versaderne i skridt er kun blevet bedre og bedre og idag ingen undtagelse han var fin og let og veg super let for schenklen og det gjorde det bestemt også nemmer i trav, er så stolt

derud over sprang han rigtig an til venstre som ellers er vores store problem, ca 2 ud af 3 gange, han hopper nogen gange helt sidelæns gennem højre skulder men det gjorde han ikke idag, super, super hest, hi hi

hvor bliver man bare glad når ting lykkedes, så kan man slet ikke huske hvor irriteret og desparat man har været over alle de små og stor ting der ikke vil lykkedes!

Sagde Stine...

Stutteri Mosegården

Opdræt og salg af fjordheste

med prima afstamning.

bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser

www.mose-gaarden.dk

www.mosegaardens-kejser.dk

0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 17:04

ja det eneste godt der er sket her, er at jeg ikke faldt af min pony idag.. og hun lige spiste et halvt rugbrød(som er for gammelt imorgen..

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

Ja ...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 17:09

Det var ikke mine heste der var løse i nat, da politiet ringede kl. 2.30 ...

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

Vi sprang jo igår
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 17:18

... og det gik bare super. Fik endelig overvundet frygten og sprunget muren(75 cm.) igår på min hafferlaf. Gal en overvindelse. Så idag kommer jeg ud på folden og kalder på ham. STRAUUUSS. Og hvem kommer løbene. Herligt. Kl. 13.30 red vi dressur undervisning og det er det bedste vi nogensinde har redet fik jeg at vide af min underviser. Jeg føler mig bare heste lykkelig lige nu. Jordens største smiley

Hilsen Laura .

Harcore haflinger fan .

Frederiksværk .

STRAUSS OG LAURA SKILLES ALDRIG , ALDRIG AD !!!

Pony og Laura = Nu med games . Vi styrer :)

('o',)

0
0
Svar på denne tråd

også glaaad
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 17:29

Det lyder da ikke så godt med den scooter bilist - håber ikke der skete noget alvorligt. Jeg kan godt forstå hvis du er rystet :(

Jeg har lige fået at vide idag at min hoppe har taget på Det er store fremskridt, da hun har været meget syg og jeg derfor har kæmpet de sidste mange måneder for at få hende fedet op.

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig dag
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:00

Ja! vi har idag fået konstateret at min datters pony ikke fejler noget.

Vi har ellers kæmpet en lang kamp mod en halthed jeg ikke på noget tidspunkt selv har kunne se.

Så det har været en skøn dag for min datter og hendes Ballade.

Kamilla med hestene

Sylvia - Snuggi - Marquis og Mosegårdens Dante

R.I.P Harbo,* 13/9-07

Absolut rolig lånehest med forkøbsret søges.

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige Basse
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:20

Basse reagerede på at jeg bad hende slappe af på græsmarken i dag - og jeg GALOPPEREDE PÅ HENDE

Vi tog hele to galopspring, hold fest det kan gå stærkt på sådan en holstener på over 170 i stang, men dejligt var det, og det skal prøves igen.

/lene

Derfor beder jeg med tårer
Led den ind i mine årer
Så for dig kun hjertet banker
Så kun du i mine tanker,
er den dybe sammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:39

Jeg fik såmænd min lille hest til at gå en HELT afslappet galop til højre. Det er hendes svage side og vi øver meget. I dag gik/faldt det i hak!

Jeg den hest.

Vh
Céleste

Part til min friske DV-dulle søges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/12691

0
0
Svar på denne tråd

dejlig dag
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:41

Idag har bare været en skønner dag. Smeden var her i formiddag og ordne hele forsamlingen. Til middag kom dr.dyr og vaccinerede og ordnede tænder på dem. Han kiggede på Savoux og han er frisk som en havørn igen Så nu skal han stille og roligt igang igen. Glæder mig til at sidde på ryggen af ham igen

Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve hen over dit hoved. Men måske kan du forhindre dem i at stoppe op og bygge rede i dit hår

- Heidi -

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

dejlig dag..
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 18:54

skønt at høre andre også har haft en dejlig dag...

banditten og jeg har bøvlet MEGET med at springe an i venstre galop og han havde enormt travlt og lå nærmest ned på kortsiderne i ridehuset..(åhhh blæst i håret).

men idag trænede jeg så til lc3 som vi skal ride lørdag og sørme om ikke han sprang rigtigt an HVER gang idag, og som et kæmpe + kom han ned og slappe af og kunne uden problemer lave 15m volter og derefter skråt igennem i galop på hver volte... har simpelthen været en drømmehest idag... det er dog langt fra perfekt men jeg kan virkelig mærke han prøver det bedste han kan og så kan jeg bestemt ikke bede om mere...

Dressurtante med de 3 stjerner * * *

Hannibal - Morning Star - Lord Deluxe

EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o)

ww

0
0
Svar på denne tråd

I går...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 19:54

Det her er fra i går, men tæller forhåbentligt alligevel. har nemlig ikke lavet noget med hestene i dag.

Men men men...Dicte plejer at være dum til ikke at ville galoppere på venstre volte i longen, og hun kan godt virke lidt tung på højre. Men i går gik hun bare perfekt på begge volter, og det var virkelig skønt, for det er så pinligt, når jeg skal vise hende frem for potentielle købere, at hun ikke vil gå i galop! Det vil hun forhåbentligt fra nu af. Hun var i hvert fald rigtig, rigtig dygtig i går!

Stald Kolind

Sælges:

- Angloaraber-hingst efter Brahim OX

www.kijofreg.dk

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbruger.asp?userID=13180

0
0
Svar på denne tråd

Succes
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 20:46

Fighter og jeg besluttede at slappe af med en gåtur efter vores sammenstød igår og det var vist en god idé- Drengen har altid syntes at det der med at rende rundt på højre side af ham er noget mærkeligt noget, for man skal jo trække fra venstre normalt pljer han at blive vildt frustreret og prøve at smutte over på den modsatte side af mig, hvis jeg beder ham om den mindste ting fra denne side. MEN idag lykkedes det os at lave nogle ret gode versader for hånd på højre side uden hysteriske anfald og steppen omkring. Mand, hvor var det skønt.

De næste 4 dage skal vi på kursus, nøj hvor bliver vi kloge Håber jeg da

Hold kæft hvor jeg elsker at hade den hest

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Øhm...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 20:59

Hun stejlede ret godt et par gange på kommando...

Og hun stillede sig op på skamlen med mig på ryggen ;)

Tine & Tulle
Det klinger! :D

I think I need sunrise - I'm tired of the sunset...

0
0
Svar på denne tråd

Ikke med min hest
Forfatter: 
Dato:  27-09-2007 22:30

Ikke med min hest, men med min nye part hest.

Hun er staldens lækreste hest, og går fantastisk på sine ben! Hun er bare en lækkerbidsken! Jeg prøvede hende for første gang, og eftersom hun virkelig har det der skal til for at komme op i klasserne (dressur), så har jeg en prøve periode i Oktober. Men hun var bare så lækker at ride :D

Mvh. Natasha

Nu med Bonny som parthest <3

0
0
Svar på denne tråd

Bliver raskere
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 00:38

Min pony TRAVEDE af sig selv på folden i aftes efter 14 dage hvor han har været så forfangen at han ikke har villet røre sig ud af stedet af smerter. Han bliver rask! Jubii!

0
0
Svar på denne tråd

Hverdag..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 08:17

Jeg er stadig nyforelsket i min hest tror jeg...efter snart 2 år...hver dag med hende er en glæde og en succes. Vi kan alt sammen...(men vi har da haft vores nedture...det var helbredet).

Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika

Ulrika, Holstener. Den bedste lille prinsessehest!

Fanatic og Sikando...leg godt i dyrehimlen. I vil altid være i mit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har da også
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 09:14

lige haft et par gode oplevelser.

Mine to hypper har sovet inde for første gang i 5 måneder og de plejer altid at fjolle når jeg skal trække dem ud den første dag, som om de har glemt hvordan man gør. I morges gik de stille og roligt gjorde alt hvad jeg bad om. Selv om det oven i købet blæser.( trækker altid dem begge ud på en gang)

Skønt skønt...

Derudover havde min ene hyp ondt i tæerne efter smed i går og i dag gik hun ret godt. Så alt i alt en dejlig start på dagen.

Dejligt for i andre med jeres gode oplevelser. Håber der kommer flere.

VH Lone

Se nye ting jeg har til salg. NYT!!! Har billigt børnetøj Nyt! Bl.a. cowboybukser str.1 år til 16 år. Nye ridebukser og jakker!!!

0
0
Svar på denne tråd

Min super
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 10:27

oplevelse er godt nok fra i tirsdags, hvor min mule lavede 15 ettere som bare flød og var i super ballance, vi har bøvlet en del med at den begyndte at løbe efter 5-6 ch'er men tirsdag lykkedes det til punkt og prikke.

Hilsen Gitte.

Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd

God oplevelse
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 10:33

Lavede ikke så meget med Diablo i går - er stadig meget mat efter narkosen i mandags, så har ikke ret meget energi pt. Men gik da en lille tur med ham, og så var han henne og snuse til traktoren, som han ellers synes var meget farlig. Bliver så glad når han gør sådan, for det er da tillid! Altså at han er bange, men vælger at gå med mig hen til de "farlige" ting.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Igår...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 10:42

havede jeg den skønneste skovtur på min den gamle. Super dejligt.

Den unge havede jeg på ridebanen, hvor vi øvede lidt arbejde fra jorden, og så skulle jeg se, om han var rengående, har været lidt uren, og tror det er fordi han trængte til, at få forsko på, stak lidt på forbenene, og nu er han rengående, puuh...ha så lidt der skal til.

Han gik super i longen. Jeg trænede ham meget på langsiderne, så han ikke går for meget på volte, og der skal jeg lige love for, han kunne flytte stængerne, dejligt at se på

Juuubiii...3 dage til, han skal i ridning

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Gårsdagens succesoplevelse -
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 12:53

Odessa og jeg red dressurundervisning igår aftes, og det gik bare PERFEKT! Alt, simpelthen ALT fungerede bare fuldstændig optimalt. Så det var bare den skønneste ridetur længe - ikke fordi hun normalt ikke er fin at ride, men igår var der bare lige det dér ekstra

Vi fik en dejlig masse ros, og red en masse galop med anspring fra skridt - afkortning i to etaper og derefter ned i skridt igen. Plus kontra og øgninger på langsiderne. Det var bare super duper!

Min beriders første kommentar inden undervisningen var: "Jeg gider ikke se den trave idag, for jeg ku se før at hun traver rigtig super idag og det samme med schenkelvigninger". Hi hi, tænkte jeg bare og storsmilede

Inden vi startede undervisningen snakkede vi lige hurtigt om at jeg synes hun manglede lidt hurtighed i sin kontra - efter vores første kontra til undervisningen, kom det lige så tørt fra min berider: "Hvad pokker brokkede du dig over lige før?"...

Hilsen fra
Louise

Hjemmeside om min hest Odessa - tryk her!

Flotte Equipage og Hippologisk blade sælges - se mere på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 20:09

Fanta gik dejligt afslappet i dag, spiste alt sin mad - før wrappen endda og så har jeg bemærket at hun har taget så meget på at man ikke kan se ribbene mere

Amanda&Fantacy

1'er pony sælges
6 år - 147 cm
MB spring - LA1 dressur - CNCP1* military
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider