Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

at læsse eller..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 11:48

Sad lige og læste en tråd om hestelæsning og ja alle der har været med til at læsse heste ved at det kan være en oplevelse for sig..

i min tid som hesteejer har jeg oplevet en del og da jeg er opvokset med heste så er det mange år. Men her da min hest skulle hjem fra sommergræs oplevede jeg det hidtil mærkligste.

Min hest har altid været let at læsse han skal lige snurre rundt en gang og så går han lige op og lige så pænt ud igen.

Men efter en lille mrd på græs syntes min hest ikke helt ferien skulle slutte endnu. Vi kommer ned til engen og begge drenge kommer vrinskende i fuld galop og vupti de står i trailerne og vi bevæger os hjemad.

Da vi så skal ha hestene ud tja det går fint med den første, men da mit store bamse dyr skal ud tja nej.. Der var jo hø i traileren så det gad han da ikke. vi prøvede alt foder, tov et ben af gangen osv men nej (han var på intet tidspunkt bange, og alt for stor til at vende i traileren).

Da vi havde bokset frem og tilbage i en halvtime hvor det vildste der var sket på heste fronten var at han lige kunne dreje hovedet lidt ,men helst ikke fra langt væk fra de få hø rester der lå. lagde vi et omvendt shanetov og måtte 4 voksne mennesker til slridt for skridt at trække hesten ud af traileren??? så det lige ømt ud.. endelig lykkedes det at få kræet ud og der stod han og lignede dyden selv og ikke et svedperle i pelsen, hvilket man ikke kunne sige om os.

Sundhed og velvære til hest og rytter, brug aloe vera

...............Forhandlere søges..............

0
0
Svar på denne tråd

det var pokkers
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 12:13

det må godt nok ha set lidt sjovt ud

men det var da godt han kom ud til sidst.

JANE PEDERSEN..

FLOT WESTERNSADEL SÆLGES. SE BILLED PÅ MIN PRÆS. KAN SELVFØLGELIG OGSÅ SES PÅ MARKEDET.

0
0
Svar på denne tråd

He he he...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 12:23

Det plejer sjovt nok ikke at være den vej, folk har "trailer-problemer"...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever (i NORA)

Spritny hjemmeside;

www.stutteri-skawbo.dk

0
0
Svar på denne tråd

Højre/venstre side.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 13:22

Jeg kan også en sjov en (eller... den er ikke sjov, hvis du spørger ejeren af hesten :-D).

Vi var to piger i stalden, der plejede at køre til skov. Da hendes hest (lad os kalde den Penny) var den mindste, så stod den altid til højre.

Penny havde tit sine egne idéer om hvorvidt den skulle læsses eller ej, men i min trailer, så gik det som regel forbløffende let (to heste var læsset på under ét minut). Så vi fik nogen fine skovture og gode køreoplevelser (y)

En dag ville Pennys ejer øve trailerlæsning med sin egen trailer. Penny traskede fint op - til højre!

Der måtte imidlertid 1½ times lokken og talen godt for, inden Penny bekvemmede sig til at gå op i venstre side...

Jeg morede mig nu vældigt over situationen - ejeren synes det var knapt så sjovt

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Gratis hestekalender 2007

0
0
Svar på denne tråd

hahah.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 19:07

De er nu skøre de heste.

Tja min gider så overhele hulen ikke op i sådan et monstrum. Det er helt fint at stå på rampen med for hovene, og vi kan også gå over og snuse til den. Farlig er den skam ikke, men ind i den? næh tak. Så nu er der tilkaldt forstærkninger (Torben Andersen)

Skal venskabet være bedst, skal det være fuldblodshest

Malik, min bedste heste-basse
0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 19:18

Min ponynhingst vader altid lige op i traileren, står bomstille undr kørsel osv, og bliver derfor tit brugt som støttepædagog, hvis der skal køres med mere utrygge heste..

Da vi købte vores cremelloplag, havde vi derfor taget Cornelle med i traileren, så føllet ikke skulle køre alene hjem til os.. Fremme ved sælger, ville jeg læsse ham af, så han kunne strække ben osv, inden turen gik retur til fyn.. Men næ nej, han skulle bestemt ikke ud af traileren, der var jo wrap deroppe..

Vi lod ham stå..

Så jo den situation har jeg også været ude i..

Argumenterer du for begrænsninger, bliver det DINE begrænsninger!!

Lækker Dunfarvet kat.2 hingst stilles til rådighed .

Afkom kan ses for 2006 og 2007...

Cremellohoppeplag sælges, tjek min præs...

0
0
Svar på denne tråd

altså det
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 19:27

var da oss ubehøvlet at afbryde bassen midt i et måltid. hvorfor lod du ham ikke bare blive stående, han ville nok komme ud når han blev sulten hihi...

så har mine 2 stjerner fået fred.

min smukke Coco 26-03.2007

min lille skat Bel Boy 28-08-2007

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider