Sad lige og læste en tråd om hestelæsning og ja alle der har været med til at læsse heste ved at det kan være en oplevelse for sig..
i min tid som hesteejer har jeg oplevet en del og da jeg er opvokset med heste så er det mange år. Men her da min hest skulle hjem fra sommergræs oplevede jeg det hidtil mærkligste.
Min hest har altid været let at læsse han skal lige snurre rundt en gang og så går han lige op og lige så pænt ud igen.
Men efter en lille mrd på græs syntes min hest ikke helt ferien skulle slutte endnu. Vi kommer ned til engen og begge drenge kommer vrinskende i fuld galop og vupti de står i trailerne og vi bevæger os hjemad. 
Da vi så skal ha hestene ud tja det går fint med den første, men da mit store bamse dyr skal ud tja nej.. Der var jo hø i traileren så det gad han da ikke. vi prøvede alt foder, tov et ben af gangen osv men nej (han var på intet tidspunkt bange, og alt for stor til at vende i traileren). 
Da vi havde bokset frem og tilbage i en halvtime hvor det vildste der var sket på heste fronten var at han lige kunne dreje hovedet lidt ,men helst ikke fra langt væk fra de få hø rester der lå. lagde vi et omvendt shanetov og måtte 4 voksne mennesker til slridt for skridt at trække hesten ud af traileren???
så det lige ømt ud.. endelig lykkedes det at få kræet ud og der stod han og lignede dyden selv og ikke et svedperle i pelsen, hvilket man ikke kunne sige om os.