|
|
| UNDSKYLDNING??? |
| Forfatter:  |
Natascha 1 |
| Dato:  |
23-09-2007 21:25 |
|
Hej alle sammen. jeg går i 9. klasse, og på søndag den 30 skal jeg til Prag med min klasse, som jeg er forfærdelig ked af!! her kommer nogle grunde. - jeg har meldt til et stævne den dag, og det er så lang tid siden jeg har startet stævne, og det er det sidste der er inden vinterperioden. - jeg HADER at være væk fra min mor i så lang tid. - jeg har ingen venner i min klasse :'(. - jeg er ved at købe en hest, men den skal til undersøglese i ansager den uge hvor jeg er afsted, og det vil jeg være med til. - min pony og måske den nye hest hvis den ikke fejler noget bliver flyttet ud på et nyt ridecenter i den uge. - min egen pony er til salg, og ham vil jeg ride så han er i form til når han skal vises frem. Men problemet er bare at turen med skolen er obligatrisk dvs. at man SKAL med det er en del af skolegangen, så man skal have en RIGTIG go undskyldning for ikke at tage med. Vi har tænkt lidt på at sige at vi skal til fødselsdag men så vil de bare sige at turen til prag er vigtigere, og vi har tænkt påat sige at vi skal til begravelse (selvom det absolut ikke er noget at spøge med!!!) men det kan man jo først sige dagen inden vi tager afsted og så har vi betalt, og vi har tænkt på at jeg bliver syg i dne uge, men så skal de have en lægeerklering på det ... så PLEEEASE kom med en undskyldning hvis du vil hjælpe mig og har en go en liggende i hånden! HBER VIKELIG DER ER NOGLE DER VIL HJÆLPE FOR ER SÅ INDERLIGT KED AF AT SKULLE AFSTED!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved |
|
|
ikke hvilken undskyldning i kan komme med, men jeg synes måske din mor skulle tage en snak med læreren og fortælle, at du ikke har det godt psykisk med at skulle med. Den med begravelsen synes jeg absolut IKKE i skal bruge. Men tror du ikke at denne tur kan være med til at bringe dig tættere på dine klassekammerater, selvom tidspunktet er lidt træls? Af og til kommer der bare nogle ting i vejen som man er nødt til at deltage i. Håber i finder en løsning 
Nord, syd, øst, vest- heste godt, men pinto bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til rikke. |
Natascha 1 |
23-09-2007 21:35 |
|
Hej rikke. Det tror jeg næppe at den gør, for min mor fik mig overtalt til at tage en weekend til københavn med klassen, og der tog jeg grædefærdig hjem om lørdagen, så ... jeg har bare ikke lyst :'(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| h,mmm |
|
|
rejsen er ikke obligatorisk.. og har den aldrig nogensinde vælret det er noget ens lærere siger.. sagde de også til min klasse dengang jeg skulle til prag for at vi tog med.. det er en fed tur, men hvis du ikke føler du vil med skal du heller ikke med.. du kan evt bruge at du ikke har noget pas?? det har jeg engang brugt da vi skulle til tyskland med min klasse i folkeskolen og havde heller ingen venner i klassen.. men din mor brude nok tage en snak med læren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forresten |
|
|
vil du ikke med på den tur, så skal du heller ikke med, længere er den heller ikke!.. det må skolen bare indordne sig efter..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syntes det er |
|
|
synd for dig, at du har det dårligt med din klasse- jeg ville lade dig blive hjemme, hvis jeg var din mor. Jeg ville tage en snak med lærer og sige at det var udelukket at du kunne komme med- da jeg var nervøs for din trivsel- ingen skole kan tvinge forældre til at sende deres børn afsted. Jo, måske en privatskole- er det en sådan en ?? MVH Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar på besked 3. |
Natascha 1 |
23-09-2007 21:39 |
|
hej igen. jo de siger at man SKAL med og man SKAL betle for turen ligemeget om man tager med eller ej, hvis nu man skal til begravelse fx. det har jeg prøvet at sige til mor men hun siger at man bare kan få et nyt et. Min mor vil rigtig gerne snakke med læren om at jeg ikke har det godt, men det har jeg prøvet før, og så finder de en eller andet tumpe jeg skal gå rundt med og så bliver det et endnu større helved !! :'(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til dorthe: |
Natascha 1 |
23-09-2007 21:41 |
|
Ja det er nemlig så :'( men jeg er dagelev, altså jeg bor ikke dernede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen gode undskyldninger |
ikkehesteejer |
|
Du får ingen idéer til gode undskyldninger fra mig af. Helt ærligt synes jeg, det er en utrolig dårlig idé at undlade at tage med på en skoletur. Både på grund af det faglige og sociale. Er dine forældre med i det her? Det håber jeg sandelig ikke, for det viser da bare en meget dårlig indstilling til dit skolearbejde. Når turen er obligatorisk er der jo nok en grund til det, og derfor har du pligt til at tage del i dit skolearbejde. Det er jo heller ikke altid, det er sjovt at lave lektier. Jeg synes, du skal prøve at se turen fra den positive side. Selvom du ikke har nogen venner i din klasse, er det her da en rigtig god mulighed for at få det, hvis du deltager med en positiv indstilling. Alle er udenfor de gængse rammer, og det betyder ofte, at man oplever og ser hindanden på en anden måde end til dagligt. Så derfor tror jeg, du kunne få nogle positive ting ud af turen rent socialt. Desuden vil du også få en masse fagligt ud af turen. Jeg har aldrig været i Prag men kender en masse, der har, og jeg har hørt mange positive ting om byen. Selvfølgelig kan jeg godt forstå, at du gerne vil være med til de andre ting, der sker her i Danmark, men nogle gange må man bare vælge, og så kommer skolegangen altså først. Desuden går jeg ud fra, at denne skoletur har været planlagt et stykke tid, så der har været masser af tid til at planlægge de andre ting, så de ikke koliderede med din tur til Prag. Så derfor foreslår jeg: - Meld fra til stævnet. Der skal nok komme masser af andre stævner. - Det er kun sundt for en pige i 9. klasse at prøve at være væk fra sin mor i en uge, så du lærer at stå på egne ben. - Der er gode muligheder på turen for at lære dine klassekammerater bedre at kende - og på en anden måde. - Flyt undersøglsen af hesten, og hvis det ikke kan lade sig gøre, må du bare sende din mor og få hende til at give et fyldigt referat. - Din mor kan nok klare at flytte hestene, ellers må det jo vente til du kommer hjem igen. - Få en rideveninde til at rideponyen, alternativt en underviser eller berider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske er det ikke en tur til Prag ... |
Lisbeth Sejberg |
|
... der er løsningen, hvis du ikke kan klare en weekendtur til København. Selvfølgelig kan din mor bestemme, at du ikke skal med på den tur, men så synes jeg til gengæld også, at i seriøst skal tænke lidt længere ud i fremtiden. Du kan ikke blive ved med, at sige NEJ til ting du ikke lige er så vild med og at være sammen med mennesker, du ikke lige er bedstevenner med, det synes jeg, du skal se i øjnene. Ellers bliver uddannelse og job da lidt problematisk for dig. Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blive hjemme |
|
|
Jeg blev engang hjemme fra en klassetur, hvor de skulle en uge til Sverige, kun fordi jeg ikke ville med. Det var der ingen problemer i overhovedet, den uge min klasse var væk, der gik jeg inde i paralelklassen. Så det kunne du måske også?!
Only the mountain has lived long enough to understand the meaning of a howling wolf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pas... |
|
|
Du kan ikke nå at få et pas på så kort tid, så det kan da være en undskyldning. Der plejer at være 2 ugers ventetid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar tilcamilla: |
Natascha 1 |
23-09-2007 21:47 |
|
nej, for det er alle 3 klasser der skal med, og i øvrigt til alle jer som syntes jeg skal med, så er det en dårlig ide efter min mening, fordi at hjemme er jeg ikke god til at fx. tage deo på, gå i bad, redde hår osv. og de andre piger er de der festpiger med kilovis af parfume og make up, såde vil med det samme se at jeg er mere "ulækker" hele dagen end jeg er i skolen :'(:'( og man kan ikke bare melde fra fordi man ikke vil, da det er en privat skole :'(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til picassokilling: |
Natascha 1 |
23-09-2007 21:48 |
|
er det rigtigt?? det kunne være en mulighed så jeg snakker lige med min mor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvad mener du? |
ikkehesteejer |
23-09-2007 21:51 |
|
Hvad mener du med, at du ikke er så god til at gå i bad og tage deo på? Hvis du ikke kan finde ud af det, må du da se at få det lært! HVis du bare er ganske almindelig hygiejnisk og ikke lugter af sved, men bare undlader at bade dig selv i parfume, er du jo ganske normal, og det tvivler jeg da på, nogen vil tage dig ilde op. For mig at se lyder du egentlig bare lidt småforkælet og uselvstændig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikkehesteejer |
Natascha 1 |
23-09-2007 21:52 |
|
du lyder kun som om at det er mig der er noget ivejen med, og jeg er faktisk ked af det! s jeg vil helst ikke skrive med dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes da det lyder til ... |
Lisbeth Sejberg |
23-09-2007 21:53 |
|
... at det her handler om noget dybere ... en pige der går i 9. klasse, der ikke selv kan administrere den daglige hygiejne ... der er da vist en del mere end den tur, du skal snakke med din mor om. Kan din mor ikke se, der er et problem der ?? Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den med pas er god |
|
|
der er dog steder hvor man kan få det på 5 dage- så lad være med at sig det for tidligt. Når en klasse har sat sig fast på et socialt mønster kan det ikke brydes- har du altid haft det svært med andre- for så kan det være at igennem skolen kan få hjælp til, at du evt. kommer i kontakt med nogle der kan hjælpe dig med dette. Du kan altid nægte at tage afsted uanset hvad skolen ellers sige- de kan jo i værste fald smide dig ud, skal i være forbredet på- i må i så fald forklare dem hvor svært du har med at være alene afsted uden at være tryg ved nogen. Jeg mener ikke at du skal tivnges afted når du er usikker og har det svært med de andre. Når man ikke er tryg ved nogen som helst i din aldre, er det lang tid med en uge og jeg kan bestemt ikke se gevinsten for dig at tage afted. MVH Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snak med din mor |
ikkehesteejer |
23-09-2007 21:57 |
|
For det første, så lød du slet ikke ked af det i dit første indlæg, og for det andet, så forsøger jeg altså bare at hjælpe dig, selvom du måske ikke opfatter det sådan. Du har stadig ikke svaret på, hvad du mener med, at du ikke er god til at gå i bad og den slags?? Når nu din mor ikke vil lade dig bruge undskyldningen med passet, lyder det som om, at hun ikke synes, det er en god idé, at du bliver hjemme. Er det rigtig forstået? Hvis hun ikke synes, det er en god idé, skulle du måske tage en snake med hende om, hvorfor du ikke har lyst til at tage afsted, og lade hende fortælle, hvorfor hun synes, du skal afsted. Måske kan I finde en løsning sammen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jpld daowow.g |
|
|
Ikkehestejer: Sikke et PLAT svar at komme med til en pige som ikke er "så gammel" igen og som simpelthen har det dårligt i sin klasse !! Synes bare du burde lukke .. Jeg kender det ikke selv - har altid haft nemt ved at få venner i min skole og prøver så vidt muligt at lukke alle ind. Også dem som ikke har så mange venner og går lidt alene. De skal ikke føle sig alene.. Jeg undrer mig lidt over at HVORFOR kan du ikke lide pigerne i din klasse? Er de bare delt i "grupper" eller lukker de dig ude - mobber de eller hvad er grunden ? Jeg synes du bør inddrage din mor og virkelig fortælle hele problemet. Dvs alt det det bunder i. Hvis du ikke kan klare en tur til København skal du IKKE med. Jeg kan sagtens se det fra din side.. Man kan også sige det sådan at skole er skole - og fritid er fritid. Jeg - da jeg gik i HF - adskilte det. Jeg tog med på de små ture (som var i København) - men til Udlandet tog jeg ikke med. Bl.a på af pengemangel - når man studerer er man ikke så rig igen og så fordi jeg egentlig hellere vil være hjemme for der var SÅ mange andre ting jeg hellere ville. Også selvom jeg snakkede med alle i min klasse. - Så snak med din mor og få hende til at tage en seriøs snak med læren.
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der kan desværre |
|
|
altid udestedes midlertidigt pas til sådanne skoleudflugter så den duer ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snak med din mor |
Heidi (Heidi) |
23-09-2007 22:04 |
|
Jeg tror det ville være en god idè hvis din mor og dig tog en snak om det hele. Du kan jo ikke bare lige tage hjem fra Prag som du kunne fra KBH. At have hjemve er ikke særlig rart og man skal lære det i små bidder. Ang. din hygiejne må du lære at være noget mere påpasselig da det ofte kan give anledning til div. mobberier osv. Både i skole og frem i livet. Men snak med din mor og sig hvordan du har det, og så må hun forklare det til lærene. Hvis ikke du vil med, synes jeg heller ikke du skal... Stævner osv er ikke en undskyldning, men at have hjemve er og specielt når det er så langt væk.
Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve hen over dit hoved. Men måske kan du forhindre dem i at stoppe op og bygge rede i dit hår
- Heidi - Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra Cashew |
ikkehesteejer |
23-09-2007 22:09 |
|
For det første, så er der ingen grund til, at du beder mig om at lukke. Desuden synes jeg, at det er vigtigere, at pigen får snakket med sin mor eller eventuelt en anden voksen, hvis hun virkelig har nogle dybe problemer (og ikke bare er uselvstændig og forkælet). For hvis Natascha har nogle dybe problemer, løser de sig nok ikke ved at undlade at tage med på klassetur. Der skal helt sikkert mere hjælp til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da wowl |
|
|
Det var nu kun dit første indlæg jeg synes var meget plat skrevet - når en ung pige fkatisk ikke har det særlig godt i sin klasse osv. Så kan jeg sku godt forstå hun har lyst til at finde på undskyldninger for ikke at sku med.
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om det med hygiejnen ... |
Lisbeth Sejberg |
23-09-2007 22:18 |
|
... er en overdrivelse, så virker det alligevel besynderligt. Vi er enige om at trådstarter er en pige på 15-16 år og ikke 11-12 år ... ikke ?? Jeg har været pædagogmedhjælper i en SFO og der kunne tøserne i 3. klasse sagtens selv finde baderummet HVER dag, når vi var på koloni. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natascha 1 |
Vibs 1 |
23-09-2007 22:19 |
|
Jeg syntes, at du skal rette ryggen, sige til alt og alle, at du IKKE vil med, og dermed basta. Jeg syntes, du skal droppe alle dårlige undskyldninger, du skal lærer at have mod og rygrad til at stå ved dine meninger og holdninger. Det er FOR latterligt at læren siger, at det er obligatorisk, nej og niks. Man kan ikke kræve, at alle har råd til sådan en tur... Der ud over, kan man ikke kræve, at alle vil med. Du skal lære, at din mening er lige så god som alle de andres. Så vil de af sted, så er det ok med dig, men det skal og bør være ok med dem, at du ikke vil. Jeg ville aldrig nogen sinde (jeg har en datter på 17 år) kræve, at min datter tog med på sådan en tur. Aldrig i livet, det kan blive forfærdelig skrækkeligt, hvis du ikke ønsker det... Ret ryggen og vær den du er, lær at tør være dig, rent faktisk er man langt langt stærkere, hvis man tør være sig selv, og sige fra, i stedet for blot at flyde med strømmen...
Hilsen Vibeke Wrap sælges, mini bigballer, Nordjylland 200 kr Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ligger mere bag |
ikkehesteejer |
23-09-2007 22:24 |
|
Jeg tror helt bestemt, der ligger noget mere bag i den sag, som vi ikke kender til. jeg giver Lisbeth ret i, at det virker meget besynderligt, hvis en pige i 9. klasse ikke kan finde ud af at gå i bad. Jeg synes også, det lyder underligt, at Natascha absolut ikke vil med på turen, men først finder ud af det en uges tid før afgang. Kan Natascha måske være blevet uvenner med klassekammeraterne? Det er selvfølgelig kun et gæt, men jeg håber da, at natascha har lyst til at svare eller fortælle lidt mere om, hvad hendes problemer er, hvis hun ikke kan snakke med sin mor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha... |
|
|
Jeg synes bestemt heller ikke du skal med på den tur. Jeg led selv meget af hjemvé, og det stoppede da jeg nåede 6. klasse eller lignende, men hvad der lige gjorde udfaldet ved jeg ikke helt. Faktum er, at det er møgubehageligt at have hjemvé og har man haft det én gang, er man ulykkelig alene ved tanken om at skulle have det igen. Jeg tror såmænd ikke at Natascha først har fundet ud af nu, at hun ikke vil med, men jo tættere det er kommet på, jo mere går man i panik, og jo mere desperat bliver man for at finde en udvej. Hvis man ikke har det godt i sin klasse, men har det dejligt derhjemme, er det meget ofte, at moar bliver "bedste veninde" og det tryggeste i hele verden, og det kan godt være en sej omgang at bryde ud af den følelse. Angående hygiejne, har jeg før oplevet piger i de tidlige teenage år, der faktisk ikke går i bad ligeså ofte som de burde. Det afhænger MEGET af, hvad de lærer hjemmefra, og hvor selvstændigt de er opdraget. Natascha lyder ikke til at være selvstændig på nogen måde, og det er rigtig ærgeligt, for det bliver en virkelig grim hæmsko når man bliver ældre - og er det også nu. Natascha, du skal virkelig til at frigøre dig fra din mor. Og når du nu godt ved, at du ikke er så god til det med bad, deodorant og hårpleje, så er der jo faktisk kun én ting at gøre - gå i bad hver dag uden undtagelse. Børste håret når du kommer ud, og smække lidt deodorant under armene Så er den skid slået og du er nu ren, pæn og velduftende, klar til at indtage verdenen!
Vickie Tidligere Vickie (Zheena) Med smuk Connemara 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krav fra skole |
|
|
der er i nogle privatskoler indlagt en tur som en del af undervisnngen- det får man afvide når man melder sit barn ind- sådan er det på BK hvor min datter går- der er absolut ingen undskyldning for at blive hjemme- da alle ved på forhånd at denne tur kommer- så den del kan skam være rigtig nok- derudover er der det rent menneskelig aspekt i denne sag- der er helt klart et problem- derfor henviser jeg til at man gennem skole får støtte til at få den nødvendige hjælp. Således bliver de også inddraget og får måske større forståelse for problemet. MVH Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen.. |
ElseG |
23-09-2007 23:13 |
|
Og jeg mener, INGEN kan tvinge dig med på den tur.. Og slet ingen kan forlange, at i SKAL betale, for en tur du ikke vil med på.. Lad din mor snakke med lærerne, og få hende til at stå fast på, at du IKKE skal med og at i NÆGTER, at betale til det.. Og helt ærligt, så tror jeg heller ikke, at din mor har lyst til, at skulle have dig hentet hjem fra Praha, midt på ugen, når en tur til København kunne ende som den gjorde.. Det med din hygiejne, tror jeg bare, er din måde at fortælle på, at du IKKE er den der opstyltede overmalede type, som de andre pimper i klassen.. Har jeg ret.. ??? 
Med TOSSEhilsner fra Else.
Man lugter ikke af hest, man dufter.. 
HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! SE HER:
www.internationalhestetransport.dk/ Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
turen er ikke oblikatorisk i forhold til loven om undervisningspligt elign. jeg måtte ikke komme med på skoleture for mine forældre (religiøse årsager) så det kom jeg ikke. jeg havde det heller ikke godt med mine klasse kammerater, blev mobbet. men tror nu nok at det heller ikke har gjort det nemmere når jeg aldrig var med til nogle af deres fællesture. men din mor mener heller ikke at du skal med? hvorfor ikke. men løgn og latin skal man holde sig fra og det er dårlig forældre moral at støtte op om det. fortæl sandheden eller tag med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *overskrift exellente* |
Sarah *Mayfair* |
23-09-2007 23:53 |
|
Kan kun tilslutte mig koret: Du skal IKKE med, hvis du virkelig ikke har lyst og ikke kan med dem fra din klasse. I langt de fleste tilfælde bliver det IKKE bedre, 'når først du er der'. Sig nej, og bliv ved til de fatter det. De KAN ikke tvinge dig til at tage afsted, for tvivler stærkt på at flypersonalet vil lade dem slæbe dig om bord i en spændetrøje  Sociale evner kommer ikke af at blive tvunget til at være sammen med folk man ikke kan lide. De kommer ligeså stille som du bliver ældre og står mere på egne ben,- når DU er klar. Gør din mor klart at du IKKE tager med, og bed hende snakke med skolen. Og hvis de insisterer, så må du bare gentage NEJ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes i skal tage en god snak... |
inger christensen |
24-09-2007 05:43 |
|
dig og din mor. Du lyder for mig som en ung pige, der slet ikek er glad for den skole du går på. du føler dig ikek velkommen i klassen og har da en del problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumme lærer. |
Cathrine ♥Don Magic♥ |
24-09-2007 06:57 |
|
Jeg syntes dine forældre skal skrive til din lære at det ikke er muligt da du får ny hest og det hele i den uge. Det er aftalt længe og du vil meget hellere være hjemme hos den end nede i Prag... Så må dine forældre og dig få et møde med skolelærerne for at snakke videre om det. Ellers så fortæl en undskyldning på at du ikke har noget Pas... At du står i din mors pas og det må du ikke tage med 
MvH. Cathrine Trainers, Mariel Dressursadel sælges, se præsentation.
Landsfinalerne 2008 - Her kommer vi Nutid, Datid Don Magic for altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke med |
|
|
Jeg tilslutter mig altså også og siger du IKKE skal tage med hvis du har det så dårligt og virkelig ikke vil med. Du siger da bare du er blevet syg dagen inden eller om morgenen på den dag i skal afsted.. Ingen kan da sidde i en bus til prag eller på et fly med skid og bræk syge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til suzin: |
Natascha 1 |
24-09-2007 07:57 |
|
nej det er rigtig nok, men som sagt er turen obligatorisk, og de er meget strenge lærene, så de SKAL have en lægeattest på at jeg ikke kan tage med :'(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ver vel |
|
|
bare at sige, at i ikke vil betale for turen, når du ikke har interesse i at komme med... Du vil jo få en uges fravær, ligemeget hvilken undskyldning du bruger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der ikke en i din famile der har |
|
|
50 års fødselsdag eller jubilæum... jeg slap for en tur fordi min morfar butik holdt et arangement... det hjælper altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lægeerklæring |
|
|
Altså når man ikke ringer til som læge og beder om lægeerklæringer hver måned, mon så ikke de bare vil udskrive en hvis din mor ringer og siger du har været syg? Jeg går ud fra skolen skal betale den? Det er vel ikke altid man bliver kaldt ind til undersøgelse. Det har jeg altså gjort en gang før. Og min læge sendte bare lægeerklæringen til skolen uden jeg var til undersøgelse,,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hvad sker der hvis du ikke tager afsted?? kommer politiet og henter dig?? nej det tror jeg ikke.. hold fast på at du IKKE vil eller har lyst.. de kan sku ikke tvinge dig ind i en bus ..' men søde. jeg sys måske du trænger ti len forældresamtale på din skole.. det lyder bestemt ikke somom du har det godt i din klasse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhh |
|
|
undskyld mig- men jeg kan ikk se hvordan skolen kan tvinge jer til at aflevere en lægeerklæring da det for dig ikk er en arbejdsplads- det ahr de ikke ret til! 2- havde den være gal med mig havde min mor rent ud agst til læreren i sin tid at det ikk var vores problem hva de mener og vil og skal hvis vi havde lagt planer. Jeg kan ikk forstå hvordan en skole kan tro de kan tvinge nogen til noget - nu har jeg godt heller ikk læst resten af tråden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De kan aldrig |
|
|
tvinge dig! Få lægen til at skrive noget med, at din psyke ikke kan klare det stress, som du vil få af sådan en tur. Det burde kunne lade sig gøre. Jeg synes dog også, at det virker som om, at der stikker lidt mere ved. Måske er det godt, at få en ordentlig snak med lægen, hvis du har nogle problemer? Han har jo tavshedspligt. Jeg synes ikke, at du skal tage med, hvis det kommer til at gå dig meget på psykisk. Så er en uge alt for lang tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm...-.- |
|
|
Hej Natascha. Jeg vil bare lige sige.. Der er vildt flot i prag, var der med HF på studie tur.. Og det er jo en mulighed for at få venner i klassen. Men hvis vi ikke kunne komme med dengang ( 10 år siden) så skulle vi bare følge undervisningen i vores paralell klasse. tror heller ikke på de kan tvinge folk... men derimod kunne man søge økonomisk hjælp fra skolen til at tage med til ture. Jeg er i dag glad for jeg har set byen. Venlig hilsen Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså... |
|
|
... Hvis du ikke vil med på turen, skal du ikke med og det skal skolen respektere. Hvis turen er en del af pensum, må de stille dig en erstatningsopgave, som du kan løse herhjemme istedet for. Men lad være med at lyve om årsagen til at du ikke vil med. Det nytter heller ikke noget. En tur som denne her har været planlagt længe - og I har haft rigeligt med tid til ikke at have ting, der kolliderede lige i den uge. Desuden kender lærerne jo din historie. (og jeg kan slet ikke forstå, at dine forældre går med på tanken om at komme med løgnehistorier) Dernæst finder jeg det enormt usolidarisk, at I først kommer i tanke om, at du ikke vil med på nuværende tidspunkt. Turens pris afhænger af deltagerantallet - når du ikke er med bliver turen dyrere for de andre. Det bliver man altså ikke populær på! Det er velsagtens også derfor, at skolen forlanger at turen skal betales uanset om du er med eller ej. Noget jeg i øvrigt ikke forstår er, at du går på en privatskole, som du ikke trives på. Hvorfor betaler dine forældre i dyre domme, for at du kan være et sted du ikke bryder dig om? Den kortsigtede løsning er ikke at tage med til Prag. Den langsigtede - bedre - løsning er, at du skifter skole.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Vejlepige ♥Vipse♥ |
24-09-2007 11:47 |
|
Sig mig engang...er dette en spammertråd?... for det ligner godt nok lidt i den retning ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
Sofie ☻Cenia☻ |
24-09-2007 13:20 |
|
Nu har du fået diveres råd og gode råd til undskyldning. SAMT masser gange fået at vide at INGEN kan eller må tvinge nogen til at tage med på en sådan tur, eller tvinge nogen til at betale. MEN du bliver ved med, at sige lærerne er meget strenge, at de siger det er obligatorisk osv. For mig at se lyder det bare til at du gør problemet til meget mere end det er, og ikke vil forsøge dig med nogle af de råd du får?! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prag eller hjemme??? |
DebbieSchima |
24-09-2007 13:32 |
|
Jeg synes helt klart at du bare skal sige det som det er, at du har altså (Snart)2 heste som du ikke bare sådan kan tage afsted fra og at der skal desværre gøres en masse i den uge som du ikke rigtig kan klare når du er i prag. Men som der osse er sagt tidligere så er det en go mulighed for at komme tættere på din klasse og prag er altså en fin by at tage ned og se.. Men håber at du finder en løsning kan got se at du staår lidt i et dilemma... Hilsner Debbie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sent ude |
|
|
På søndag skal i til Prag... Hmmm, jeg synes godt nok du er sent ude med din udmelding om at du ikke vil med. -ok indrømmer, ved ikke hvornår du første gang snakkede med din lærer om at du ikke ville med. Men jeg går ud fra at i har vidst i et stykke tid at i skulle til Prag på søndag. Det kan ikke komme som en overraskelse. Så at du har en masse ting med hestene, det tror jeg godt i kunne have planlagt jer ud af. Dog synes jeg heller ikke du skal tage afsted. Hvis du har så meget hjemve, og har det så dårligt med din klasse, at du bliver nødt til at tage hjem fra en weekendtur til KBH, så er det helt hul i hovedet at tage en uge til Prag. Det vil aldrig blive en sjov tur for dig, det tror jeg ganske enkelt ikke på. Det er ikke sjovt at være afsted, så langt væk fra alt det man kender, hvis man ikke har nogen man bare tilnærmelsesvis har det godt med og føler sig tryg ved. Og hvis du ikke har fået arbejdet med din hjemve siden sidst du var afsted, så bliver det ikke godt at være væk i en hel uge. Det jeg tænker er dog, om disse problmer er nogle du får til at fremstå som værre,og mere altoverskyggende end de er, fordi du i bund og grund hellere vil være sammen med hestene. For så synes jeg at du skal tage dig sammen. Nogle gange må man finde sig i at man skal være med til ting som man egentlig ikke har den største lyst til. Som sagt, du er ret sent ude hvis du vil finde en undskyldning for ikke at tage med. Når i skal afsted på søndag så er turen vel betalt allerede. Og så er det altså ikke alle rejseselskaber der refunderer pengene. At du ikke har fået lavet pas.. igen, i har nok vidst det i noget tid at i skulle afsted, så jeg ville synes det var en MEGET dårlig undskyldning hvis jeg var lærer!
Mvh. Anne. -Grøn er håbets farve.... -Lyserød derimod er KUN til candyfloss, og ikke noget for mig
What doesn't kill you Makes you stronger!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
HeidiZ |
24-09-2007 17:03 |
|
skal du ikke med, hvis du ikke vil. Min lillesøster var heller ikke med da hendes 10.klasse skulle til Prag eller på Skiferie - hun fik underv. hjemme, ligeso de andre der ikke var med. Hun skulle træne op til et mesterskab på hesten (kan ikke huske hvilket), og ville ikke smide det væk for en uge på ski med druk osv.  Jeg var selv med - i Østig, og det var super fedt! Men jeg har heller ikke haft problemer med at være væk hjemmefra. Håber i finder ud af det. På et eller andet tidspunkt skal du lærer at være hjemmefra, men så 'langt' væk, i så mange dage, mener jeg måske også er en for stor mundfuld.
- HeidiZ *** The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Turen. |
|
|
Mon ikke det med lægeerklæringen er noget moren er kommet med, for at få barnet afsted? Jeg tror ikke moren er med i "denne udeblivelse" fra turen. Natascha vil muligvis ikke med, men der må jo være en grund til moren ikke bakker op omkring dette. Samt affejer alle de undskyldninger i kommer med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror bare.. |
|
|
du skal fortælle de grunde du lige har nævnt til din lærer, ha din mor med evt. tror jeg de har forståelse for ..
Det er nu bedst .. med en Hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TIL ALLE: |
Natascha 1 |
24-09-2007 19:08 |
|
Hej alle. nu har jeg læst alle jeres svar, og nogle kunne jeg uden tvivl lide bedre end andre. Men jeg vil sige 1000 tak for svar fra jer alle, jeg ved endnu ikke hvad jeg gør, men min mor snakker med skoleinspektøren imorgen, og hun vil sige det som det er at jeg har meget hjemve... forresten til dem som skriver om min mor med at hun ingen ansvar har eller bakker mig op vil jeg bare lige sige : HUN ER MIN MOR OG HUN BAKKER MIG OP SOM INGEN ANDRE, OG JEG ELSKER HENDE OVERALT PÅ JORDEN SÅ HVIS I IKKE HAR KOMMENTARE UDEN AT NÆVNE MIN MOR, SÅ GÅ! Til jer som har været søde ved mig og hjulpet mig: 1000 tak i betyder meget for mig!! det er dejligt med hjælp og støtte. andet: jeg ved godt jeg skal lære at klare mig selv, og det vil jeg også begynde på, men en uge til prag syntes jeg er for voldsomt til at starte ud med. MVH. Natascha . LANDUC DU VIL ALTID VÆRE MIN OG JEG ELSKER DIG MERE END NOGLE ANDEN !!! BARE DIG OG MOR ER VED MIG, ER LIVET PERFEKT !! <33333
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ja gik på privatskole og jeg var ikke med til prag for jeg havede lige noget andet jeg skulle det var en koncert der var vigtigere for mig. Lærene var ikke glade for det men sådan var det bare.
Klikkertræning. kurser mm se mere på min hjemmeside. www.klikhesten.dk Nu også med islænder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan fungerer et debatforum ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
24-09-2007 19:17 |
|
... man kan ikke bestemme, hvilke svar man ønsker og det er umuligt at svare, uden at din mor indirekte er indblandet. Hvorfor må folk godt foreslå din mor forskellige løgnehistorier, men andre må ikke stille spørgsmålstegn ved andre ting, som også omfatter din mor ?? Ingen tvivl om at du og din mor elsker hinanden, men det er da synd, du i så høj en alder er så dybt afhængig af hende. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LISBETH! |
Natascha 1 |
24-09-2007 19:21 |
|
Jeg har ikke lyst il at svare og syntes ikke der er grund til at du skriver mere til mig, for vi to bliver vist aldrig enig. undskyld "opførslen".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå ja det var derfor du skrev ... |
Lisbeth Sejberg |
24-09-2007 19:29 |
|
... på et debatforum ... for at få medhold og enighed  Mvh. Lisbeth PS. Hvis du svarer en gang mere, kan man heller ikke tro på, at du mener, det du skriver 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Signe ♥Zairo er mit liv♥ |
24-09-2007 19:34 |
|
jeg lider også af meget hjemve... Jeg var for ikke så lang tid siden på lejrskole med klassen. Det var bare et mararidt at komme igennem alle 5 dage dernede. Jeg håber du får lov at blive hjemme, for når du har hjemve er der jo ikke noget at gøre ved det, og der er ingen der fortjæner at lide og græde af hjemve så længe. Så får man jo ikke noget ud af det og kan ligeså godt blive hjemme! held og lykke med overtalelsen og snakken på skolen håber du får lov 
bedøm ikke efter hvad hesten kan, men hvad den har potentiale til at lære:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh kom |
HeidiZ |
24-09-2007 19:34 |
|
nu videre.. Der er ingen grund til at begynde at tryne og gøre grin med endnu et barn, vel???
- HeidiZ *** The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Jeg tror bestemt ikke at dit forhold til dine klassekammerater vil hjælpe selvom du tager med. Til gengæld vil du komme til at sidde mutters alene (det er i hvert fald hvad der skete for mig dengang). Når man er i 9. klasse og ikke har venner i klassen, så forbliver det som regel også sådan. Alternativet kunne jo også være bare at betale og så blive væk. Og jeg kan godt forstå at du bliver panisk nu. Selv skulle jeg have været med til frøfest på mit gymnasie for nogle uger siden. Jeg endte med at bryde sammen et par timer før (alle i klassen kendte hinanden i forvejen - hvor jeg så kendte nada) og blev hjemme, selvom festen var noget man gerne skulle til.
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjemve.. |
|
|
Hjemve er dog en skrækkelig følelse.Kan du ikke forestille dig hvor dejligt det ville være,at komme hjem med kufferten fuld af klingende krystalglas og andre spændende og billige ting fra Prag? Tænk på hvor glade de bliver derhjemme,når de pakker op,mens du fortæller i et væk. Jeg synes bestemt,at du skal tage med. Når jeg skal noget,som jeg er rigtig beklemt og bange for,siger jeg gentagne gange højt for mig selv:"Aj,hvor fedt.Det bliver herrehyggern". - og tænk ,det virker. Alternativt kunne din mor måske tage med som hjælpelærer? Husk på,at hvis du gør,som du plejer,så bliver tingene ved med at være,som de plejer. Kom nu...Det bliver herrehyggern!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En ting er helt sikker ... |
Lisbeth Sejberg |
24-09-2007 20:04 |
|
... at så længe man maler de negative ting med den store pensel og hager sit fast i det med næb og kløer, så skal de nok blive indfriet ... det er stensikkert  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| under alle omstændigheder |
|
|
... er én ting sikkert. Hvis du er udenfor i klassen som det er nu, så er du endnu mere udenfor, når du kommer hjem og ikke kan tale med om alle de oplevelser, der har været i Prag. Samtidig tror jeg også, at der er et eller andet med din egen indstilling til tingene "så sætter de mig sammen med en eller anden tumpe", skriver du blandt andet. Måske skulle du fortælle os, hvad der egentlig skete i København? Det ville også gøre det nemmere at råde dig. Men som skrevet før: hvis ikke du vil med, kan skolen ikke tvinge dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den med passet duer ikke |
|
|
Jeg sidder til daglig og arbejder med at udstede pas. Du kan få et provisorisk pas samme dag som du skal bruge det. Og det virker også i Prag. Så den undskyldning duer nok heller ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder ikke godt |
|
|
og jeg forstår ikke helt denne tråd. Natascha: du skriver du ikke kan lide din skole generelt og ikke har nogen venner der??? og du kan ikke rigtig overskue din daglige hygiejne..osv osv.. du bliver nok voldsomt sur og vred nu, men jeg bliver nødt til at melde ud, at du bør snakke med din mor om alle disse ting for det lyder som temmeligt omfattende problemer du har. Og ja sommetider er forældre altså heller ikke perfekte (tro mig..som oftest er ingen mennesker perfekte ) så måske du skulle få en anden at snakke med om alle disse ting. det er ikke en kritik af din mor..det er bare en ide til noget der måske kunne hjælpe dig. jeg synes heller ikke du skal tage afsted hvis du ikke føler for det, men jeg synes så absolut heller ikke du bare skal blive hjemme og lade som alt er ferskenfarvet, for det viser dit indlæg tydeligt det ikke er. jeg forstår så ikke, at man vil skrive så grimme indlæg til en pige der tydeligt har temmelig mange problemer i forvejen..illum for faen...det ik ok..
Er konverteret til western Sidder nu rent faktisk til tider på dyret!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
25-09-2007 12:07 |
|
Har svært ved at tro du er 15-16? Du går (efter hvad du selv giver udtryk for) ikke særlig ofte i bad, er MEGET afhængig af din mor. Og den måde du svarer på her i tråden, den er i mine øjne meget umoden. F.eks. HVIS I IKKE HAR KOMMENTARE UDEN AT NÆVNE MIN MOR, SÅ GÅ! Øh. Hvorhen? Du har jo selv bedt om hjælp, men vil egentlig ikke rigtig bruge det til noget alligevel? Hvis du ikke kan kan sige stop til noget du ikke har lyst til, så er der da noget helt galt på den skole. Ja i er vel ikke tvangsindlagt? De kan IKKE tvinge dig til at tage med, hvis du ikke vil. En anden ting, hvis du vil have venner er du nødt til at prøve at snakke med folk. Lyder som om du lukker lidt af for andre.
Anja <3Muggi´Joe & Hector<3 <3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3 Muggi´Joe & Hector Power!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natascha |
|
|
Jeg synes virkelig du skal bruge din ge hjemmefra Prag på at gøre dig nogen taner om hvad det vil sige at blive voksen og tage vare på sit eget liv. Du har ikke din mor for altid. Jeg kom til at læse din signatur også og den er ikke særlig sund på længere sigt.
Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være Bitches have more fun Gelenegle laves - jeg kører også ud..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fjæfhjEIGH |
|
|
Natascha skrev i sidste et indlæg om hvordan hun havde det med sine klasse kammerater. De mobber hende, stjæler fra hende (penge og madpakke) og holder hende udenfor. Kan godt forstå hun ikke vil med til Prag. Det er mig der ejer Landuc, som hun er blevet så forelsket i, og har gennem ham været så heldig at møde Natascha og hendes mor. Natascha er på ingen måde usoigneret, eller umoden. Tror hendes bemærkning om bad, skulle forstås sådan, at hun ikke sprøjter parfume på og maler sig med sminke. Natascha har selv taget initiativ til køb af Landuc, og hun kæmper for sin sag, selv om der er nogle problemer med hensyn til købet. Hun er en pige med store ambitioner, og stor opbakning fra hendes mor, hvilket jeg ser som noget meget positivt. Hun er en knaldgod rytter, der kunne ride en hest perfekt, selv om han er vanskelig med fremmed rytter. Hatten af for Natascha. Så fat mod søde Natascha, og tænk på at de knap så venlige kommentarer er opstået af misforståelser, og fra folk der aldrig har mødt dig. De kan ikke vide ting om dig som jeg ved, men har kun dine indlæg. De skriver ikke for at være lede mod din person. Knus Lykke
You can´t get away from the trouble, ´cause there ain´t no place that far
R.I.P Karst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til alle |
|
|
Læs en lige lywurs indlæg en ekstra gang og så tag og find Jeres medmenneskelighed frem - Jeg ved at I alle sammen har den! mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes faktisk... |
|
|
... at det med "tvungen social omgang" er noget af et overgreb fra en skoles side. De siger faktisk at du SKAL tilbringe en uge sammen med en flok mennesker som du INTET andet har tilfælles med end at i bliver undervist sammen i skolen - og som i øvrigt ikke har behandlet dig specielt pænt (jvf. tidligere indlæg). HVIS skolen skal berettige at tvinge en til at bruge deres fritid med klassen, må det være samme skoles forbandede pligt at sørge for at det sociale sammenhold i klassen omfatter ALLE eleverne - også dem der ikke lige passer ned i den "norm" der er gældende. Du skal accepteres som den du er - også selv om du ikke går med så meget make up som de andre, eller har andre interesser end dem. Selvfølgelig skal du også acceptere dem som personer. Men alt i alt er det noget som din mor og lærerne burde have haft bearbejdet for længe siden. Som det er synes jeg ikke at I skal brygge løgnehistorier for at du skal slippe, men blot sige det som det er. Du føler dig meget uden for gruppen, føler dig mobbet og desuden har du oplevet at de andre stjæler fra dig. Derfor er du utryg ved turen og din mor føler heller ikke at det er forsvarligt at du skal udenlands i en hel uge sammen med mennesker som du har det så dårligt med, da hun mener at det kan skade dig som person. Hun bør gøre denne indsigelse skriftligt! Samtidig vil jeg foreslå at det bliver noget klassen tager op - altså ikke DIG som person, men det med at udvise tolerance for mennesker der ikke udsender de samme signaler som man selv gør, og at man godt kan omgås hinanden med åbenhed og tolerance (uden dog at behøve at være hjertevenner) selv om man er forskellige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havde det lige så |
|
|
Jeg kan faktisk godt sætte mig ind i Nataschas sted. Da jeg gik i folkeskolen var jeg heller ikke den populæreste pige i klassen, hvilket jeg bl.a. fik at føle på en studietur til Sverige i 9. klasse. Jeg tror heller ikke, at Natascha direkte mener, at hun ikke går i bad, men nærmere at hun ikke bruger timer foran spejlet, går i dyrt modetøj, bruger make up og parfume i litervis. Jeg havde det på samme måde, jeg gik skam i bad, men kunne sagtens gå i billigt tøj fra Føtex og make up gad jeg ikke bruge hverken tid eller penge på. Mine penge blev bruge til mit kæreste eje, min pony Jacob. På rideskolen trivedes jeg. Jeg havde masser af veninder. Jeg kunne også godt tage hjemmefra sammen med dem, f.eks. på ridelejr eller til stævner, men når snakken kom omkring studieture med mine klassekammerater, knugede maven sig sammen og jeg kunne gå helt i "panik" ved tanken. Min store problem var, at jeg som barn led meget af generthed, og var jeg sammen med personer, jeg ikke kendte eller jeg ikke var tryg ved, så kunne jeg få det noget så dårligt. Det gjorde mig til et "let offer" i skolen. Jeg forstår dig godt Natascha, for jeg ved nøjagtigt, hvordan du har det. Mit lille hoved har til tider også været på overarbejde for at finde på undskyldninger for at slippe. Men det med undskyldninger duer ikke. Tro på dig selv og sig fra i stedet for. Det der med undskyldninger skubber bare problemet videre til næste gang, en lignende situation opstår. Når jeg var ude på rideskolen, var jeg på hjemmebane. Her turde jeg tro på mig selv, og det gjorde, at personerne derude havde et helt andet positivt syn på mig. Jeg var 2 personer, en i klassen en anden på rideskolen. Jeg har bl.a. senere været på studietur med min HF klasse til Prag. Det var verdens fedeste tur, men jeg havde også et helt andet forhold til mine studiekammerater på Gymnasiet. De kendte mig ikke fra før, jeg begyndte i klassen, og gav mig ikke den der rolle som "syndebukken", jeg havde haft i folkeskolen. Det gjorde, at jeg blev til én person igen, og i dag har jeg slet ingen problemer med kontakten til andre mennesker eller at være væk hjemmefra. Prøv at snakke med din mor om problemet. Jeg ved, det er svært. Det gjorde jeg nemlig ikke, og den tur til Sverige rider mig stadig som en mare.
Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var også... |
|
|
... på studieture flere gange med handelsskolen - og havde de fedeste ture. Men er var vi også lide de par år ældre og bedre i stand til at kræve - og udvise - en vis gensidig tolerance. Men tanken om at nogen havde tvunget mig med på en tur med min folkeskoleklasse tror jeg kunne have været dråben der havde fået mig til at tage det sidste skridt når jeg stod på peronen og ventede på toget! De mennesker stolede jeg ikke på og kunne ikke med, og INTET skulle have drevet mig til at tilbringe flere dage med dem uden flugtmuligheder! Børn kan være nogle sataner overfor hinanden, og man får ikke noget godt ud af at tvinge klassens underdog til at være social med hyæneflokken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Anja90 |
25-09-2007 15:03 |
|
Hvorfor bliver nogle svar slettet?
Anja <3Muggi´Joe & Hector<3 <3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3 Muggi´Joe & Hector Power!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op - |
|
|
folk kan godt nok fortælle, hvordan et ukendt person skal gribe sit liv an. Pas på når I slet ikke kender personen! Hvem siger, at hun ikke er moden af sin alder? Mange ting kan misforstås på skrift. Men Natascha: Hvad blev det til? Har I fået gjort noget ved problemet? Jeg håber, at du kan blive hjemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mit indlæg blev også slettet - og jeg har fået en besked, hvor jeg får en "opsang" fra en moderator. Syntes måske det havde været passende, at flytte denne tråd til junior i stedet for, at klantre os andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina Petersen |
Nyset |
25-09-2007 15:24 |
|
Du får da i det mindste en forklaring på slettet svar - mit blev bare slettet??? Og svaret var ikke engang slemt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nyset.. |
|
|
Mit svar var heller ikke slemt - og tro mig - den forklaring er du gerne foruden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan lidt... |
Vibs 1 |
25-09-2007 23:33 |
|
Ja, læser div. indlæg, og typisk for dette forum, så er der altid nogle som skal hugge og stikke i andre. Og når nogen kommentere det, så farer de samme frem med parolen: Hvad havde du forventet når du skriver i et debat forum... Og så tænker jeg, ja - jeg ville jo nok have forventet lidt medfølelse, lidt forståelse og omsorg... Men hvad, grunden til skuffelser er jo for høje forventninger, så det er vel det man har... Derudover, så har jeg mange gange i mit liv oplevet, at mennesker er ekstremt forskellige socialt. Når jeg har jobbet eller gået i skole, er der ALTID nogle, som er åh så sociale, vi skal spise sammen, vi skal rejse sammen, vi skal mødes om aftnen o.l. OG NEJ VI SKAL SKU EJ, jeg hader social omgang med mennesker, som jeg ikke selv har valgt. Mennesker, som jeg er tvungen til at være sammen med grundet job, skole, kurser e.l. Hvorfor er man forkert, blot fordi man ikke gider mennesker man ikke selv har valgt? Hvorfor er det ikke alle de åh så sociale, som absolut vil rejse sammen, som er de forkerte? Ja jeg kender ikke svaret, for i guder hvor ville jeg hade en sådan rejse. Forskellen på mig og alle jer, som ikke fatter en bønne af denne asociale adfærd i har ( i presser og presser for at pigen skal gøre hende noget totalt modstridigt ) er, at jeg kender denne forskel, og respektere dybt, at mennesker er forskellige, og ønsker at leve forskelligt. I burde blive voksne og lærer, at der er forskel på mennesker. Og blot fordi i har haft åh så dejlig en tur, så kan det rent faktisk godt være, at trådstarteren er så intelligent og vidende, at hun kender sig selv, og ved, at hun vil blive rigtig ked af at komme med... Så ret ryggen min pige, og meddel at du ikke vil med. Bliver der brok, så knejs med nakken og vær stærk, det vigtigste i verden er, at du er tro mod dig selv, og ikke nogen som helst anden...
Hilsen Vibeke Wrap sælges, mini bigballer, Nordjylland 200 kr Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enkelte svar i denne tråd |
|
|
er blevet slettet idet de var at sidestille med chikane og det vil vi under ingen omstændigheder se på HN. Uanse om man har samme mening som trådstarteren ELLER den stik modsatte, så er det stadig tilladt at udtrykke denne på en høflig, venlig og sober måde. At sætte sig til doms over et andet menneske på denne måde, decideret at sparke til et menneske som ligger ned - det er IKKE at vise medmenneskelighed og medmenneskelighed kan godt udvises selvom man ikke er enige! Med venlig hilsen Moderationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALLE SAMMEN. |
Natascha 1 |
26-09-2007 18:53 |
|
Hej alle sammen. jeg vil bare sige 1000 tak til jer alle sammen, for at i har skrevet nogle svar. der er mange forskellige så det var svært for mig. Jeg vl lige sige til dem som som tror jeg er en lugtende pige som aldrig går i bad og som har pjusket hår, sådan er jeg slet ikke.. jeg tror lidt i misforstod min besked med at jeg ikke var så meget til hygiejne eller hvad jeg nu skrev .. jeg mener at jeg ikke putter 30 kg. streg på og 1 tons puder osv .. altså jeg går med maskara, øjenskygge og lipgloss. det er fint til mig.. så er det vist på plads til dem som snakker om min mor, så aner hun ikke at jeg har skrevet dette indlæg, og har heller ingen tanke om at bruge en undskyldning.. vi har snakket med skolen, og de siger at det nok skal blive en fed tur.. heldigvis har jeg fået en ven i klassen som jeg skal ssove på værelse med. udover det har jeg fået et kamera af mine forældre som jeg må få hvis jeg tager med, og de vil give mig noget nyt tøj ( til dem som syntes det er bestikkelse så VIL jeg gerne med hvis jeg for det). Udover det hr jeg fået en dagbog så jeg kan komme ud med mine følelser istedet for at holde dem inde så de hober sig op og pludselig kommer ud på én gang. Så som det ser ud nu, har jeg det okay.. jeg skal nok skrive hvordan turen var når jeg kommer hjem så i kan følge lidt med. det bliver nok lørdag den. 6 jeg skriver igen. så kryds fingre for at jeg for en go tur. Ud over det, kan jeg se frem til 2 dejlige uger når jeg kommer hjem fra Prag, fordi i den næste uge skal jeg i praktik som plejehjemsassistent da jeg elsker at snakke med gamle mennesker, og hjælpe med .. og efter den uge (i efterårsferien) skal jeg ned til lykke, som ejer min nye hest det glæder jeg mig extremt meget til!!! Og forresten 1000 tak lykke hils ham den dejlige. mange knus fra Natascha. Landuc du er og vil altid være min !!! <333333333
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Flot Natascha |
|
|
Hvor er det bare fantastisk flot at du tager tyren ved hornene på den måde! Jeg er meget imponeret af dig og jeg er sikker på, at med din flotte nye indstilling til tingene, ja, så skal du da nok få en fantastisk god tur. Jeg glæder mig MEGET til at høre om din tur når du er kommet hjem. Hyg dig, og nyd det!!
Vickie Tidligere Vickie (Zheena) Med smuk Connemara 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til vickie85 |
Natascha 1 |
26-09-2007 19:45 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til durchweg. |
Natascha 1 |
26-09-2007 19:47 |
|
Hahahahahahahahah . JA man, det bliver "HERREHYGGERN" :p tusind tak for dit glade humør .. det smitter :I lover at skrive når jeg kommer hjem om det var "gerrehyggern" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God tur |
|
|
Hvor er det godt at høre, at du tager med og at du glæder dig Jeg håber at du får en rigtig god tur. til dig.
Only the mountain has lived long enough to understand the meaning of a howling wolf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til camilla*dielsel: |
Natascha 1 |
26-09-2007 21:04 |
|
jeg tænkte at jeg bliver nød til at være stærk, og min papfar fik mig til at indse nogle ting som jeg aldrig har tænkt på før ..men tusind tak, jeg skriver hvordan det gik når jeg kommer hjem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op ... |
Lisbeth Sejberg |
26-09-2007 22:23 |
|
... sikke en drejning tråden tog, det var da en overraskelse  Natascha du får også lige en uforbeholden undskyldning, for mine ikke så pæne sidste svar i tråden, det var nok din mor, jeg på en eller anden måde blev lidt vred på. Du ønskes en rigtig god tur  Jeg synes faktisk dine forældres brug af "bestikkelse" er helt i orden, den slags små kærlige spark i den rigtige retning kan gøre underværker ind i mellem. Den slags metoder kan man også selv gøre brug af, når man bare bliver nødt til at gøre noget, man ikke er helt vild med. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| SÅ ER JEG HJEMME: |
Natascha 1 |
05-10-2007 11:47 |
|
Hej alle  så er jeg hjemme igen.. busturen var MEGET lang derned, men jeg hyggede mig i bussen. Da vi kom derned fik vi pakket ud osv. og det gik rigtig godt mellem mig, en der hedder maja, og en der hedder eva, første dag.. men så tirsdag følte jeg mig meget udenfor og følte at de prøvede at ungå mig, så hele den dag snakkede vi slet ikke sammen, og jeg lå i min seng på hotellet om aftenen og græd og græd og græd fordi jeg savnede min mor, og min hest, og fordi at jeg så hvor hyggeligt de havde det de andre to (maja og eva). Onsdag morgen, gik vi og gjorde os klar i stilhed, uden nogle rigtig sagde noget, men eva sagde pludselig gomorgen til mig, og så begyndte vi stille og roligt at snakke sammen. den dag var rimelig okay.. men den dag var der også LIDT pigefnidder... Så var der Torsdag (den aften hvor vi skulle hjem også) den var god nok ... vi snakkede sammen os tre piger mens vi pakkede og fik da shoppet det sidste ind .. Jeg har set en masse spændende dernede, og selve oplevelsen var fantastisk .. havde der slet ikke været noget bøvl havde turen været perfekt, men hvad regner man med når det er 3 teenagepiger? Jeg er glad for at være hjemme igen, og vise min familie både billeder og gaver.. Nu kan jeg bare se frem til de næste 2 uger, for i næste uge, skal jeg i praktik som plejehjemsassistent som jeg glæder mig meget til, og i efterårsferien, skal jeg ned til min forhåbentlig nye hest Landuc <33333333333 Så alt i alt en okay tur, jeg er glad for at jeg tog med, og har da både fået tøj, kamera og en glad og stolt familie ud af det 1000 tak for alle jeres svar. Knus Natascha. LANDUC DU VIL ALTID VÆRE I MIT HJERTE <33333333
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der kan du |
Illum |
05-10-2007 12:05 |
|
Se det var jo en dejlig tur. Tillykke med det hele.
Illum . Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it !!! . Hemmelig medlem af de frelstes klub..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum: |
Natascha 1 |
05-10-2007 12:16 |
|
Mange tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke dejligt for dig, måske er det starten på et nyt skoleliv. Tillykke med en vellykket tur. 
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| svar til sylvia: |
Natascha 1 |
05-10-2007 12:29 |
|
jeg fik købt en rød sjælevarmer, et lyserødt 'victoria beckham' bælte, et par sko, en halskæde til min mor med et diamanthjerte i, og en halskæde med navn i til min søser, en lille diamantkilling til min papfar, et sort mavebælte, et pandebånd, og så brugte jeg resten af pengene på en tur i hestevogn gennem byen typisk mig sådan noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor var det godt at høre ... |
Lisbeth Sejberg |
05-10-2007 12:39 |
|
... fra dig igen  Tænk lige på at sådan noget pigefnidder sagtens kunne være opstået, om i så havde været slyngveninder, inden i tog afsted. Held og lykke med både praktikken og din nye hest  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super Natascha |
|
|
Ja jeg har så først lige nu læst hele tråden, og jeg er godt nok målløs over dem, der sådan kunne hagle dig ned, men sådan er det her på HN, har jeg lige erfaret... Men kan også se at folk har undskyldt til dig, og det er flot gjort.. Synes det er flot at du tog afsted, og dejligt at høre du havde en god tur. Nu er du også en del af fællesskabet da i kom hjem igen, og kan være med til at snakke om turen, så du ikke føler dig udenfor... Det var en dejlig historie at læse, med en rigtig god slutning... Fortsæt sit gåpåmod og dit gode humør... og det er helt normalt og savne både familie og dyr, men husk på glæden og selvstændigheden ved disse ture... Du vil nok kunne se tilbage på den tur senere med et smil på læben.  Tanker fra Anja. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jdhajdhasd |
Anna-S |
05-10-2007 14:38 |
|
Jeg har først læst tråden i dag. Jeg kan genkende mig selv noget vildt i dig i 9.klasse! Jeg gik i en klasse jeg ABSOLUT ikke burde have gået i de sidste 7 år - men jeg ville ikke skifte skole for jeg vidste hvad jeg havde, men ikke hvad jeg fik. Jeg havde ingen venner i min klasse de sidste par år - fik et par i min parallelklasse og havde hesteveninderne også. Jeg brugte ingen make up og var fastfrosset til drengeanna fordi jeg legede med drengene eftersom pigerne ikke sagde mig noget overhovedet! (De lyder pænt meget som den beskrivelse du har givet af dem i din klasse). i 8. klasse pjækkede jeg konstant og i 9. klasse fokuserede jeg ALT på mit skolearbejde og minekarakterer. Jeg var en tom skal uden meninger - bare betinget af hvad de andre mente og gjorde. Det sidste ½ år af 9. klasse (og især sommerferien) brugte jeg på at finde ud af hvordan Anna var - hvad mente Anna?, Hvad kunne Anna lide og hvad kunne hun ikke lide? Dette vil jeg også anbefale dig at gøre rigtig meget! Jeg går nu i 3.g i gymnasiet og kan snakke med alle i min klasse. Jeg er altid glad, har flere rigtig rigtig gode venner i min klasse jeg ikke vil være foruden for noget i verden og så har jeg mine egne meninger. Kort sagt jeg er Anna 110% - og kendt og elsket for at være halvskør og men meninger - kan folk ikke lide det er de velkomne til at undgå mig - jeg tror på mig selv. Find din inderste kerne Natascha - den der pt. sandsynligvis er gemt bag alle de facader og skjul du opsætter for at kunne formå at gå i den klasse du går i. Find ud af alt om dig selv - og vær dig selv resten af livet (måske fra og med du slutter på den møgskole - jeg var for svag til at gøre det før). Indtil du tør være dig selv (senest når du starter nyt sted) skal du bare fordybe dig totalt i din ridning, din nye hest og din skole eks. Så går tiden hurtigere - jeg taler af erfaring! Og en andenting: Pigefnidder er bare noget der er - et eks. 3 slyngveninder i min klasse som ALTID er sammen og ALTID sidder sammen i klassen blev på vores studietur så meget uvenner at det var helt uhyggeligt! De græd osv - men er i dag ligeså gode venner igen. Så det er ikke kun dig der kommer ud for lidt fnidder ind i mellem - det sker for alle... Held og Lykke i livet frem - og jeg vil håbe du lader den lille kerne sande Natascha folde sig ud og vise hvor flot en blomst dit inderste væsen er - den kan blomstre til din død hvis du ønsker det - for det er kun dig der bestemmer over den  Håber du får den nye hest! Så har du et middel til at overleve dette år - og en ven ingen andre får et lige så tæt forhold til. Mange hilsner Anna
Anna og Flicka - Et broget makkerpar !
Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den, fremtiden kan ændres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ouehfgiushfgish |
|
|
jeg har aldrig selv været med på skoleture fordi jeg prioriterer mine dyr højere og i dag føler jeg altså ikke jeg har mistet noget eller er gået glip af noget bare fordi jeg ikke har set nogle lande med min skole.. jeg er mere til en rygsæk tur mig og en ven/veninde så jeg kan se det jeg vil når jeg vil og ikke med en hel skole klasse så syntes det er dit eget valg det er forkert og tvinge folk til noget
AYLA FORE EVER ZENTA FORE EVER ANIMALS FORE EVER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JEG HADER LEJERSKOLER. |
|
|
ja, så er det sagt. jeg har ikke været med på lejerskole siden jeg har fået hest, kan simpelhen ikke undvære hende. så har ikke været på lejerskole i to år. og jeg har et godt råd til hvordan du slipper. STIK AF! det har jeg gjort, stukket af ned til min hest, og redet væk, indtil jeg vidste at min klasse vær taget af sted. hehe, måske virker jeg lidt mærkelig, men kan heller ikke lide det. ;O)
Jessica miin Skaat.. Nutid, Datid Jessi for altid. Gør livet til en fest rid welsh hest. En gang hest, altid hest. Dressur er som at se cement tørre! Rid rigtig hest, rid springhest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|