Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tyveknægte og snigende biler
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 21:36

Ja, sådan er hverdagen her i vores villakvarter...

Næsten hver eneste aften kommer der biler snigende op langs vejen, vender på vendepladsen og sniger sig videre tilbage igen.

Nogen med mere eller mindre beskidt ærinde.

I formiddag ringede det på døren, det var en af naboerne, om vi ville være med på en nabo-telefonliste?

Der havde været ubudne gæster igen i nat ved et af husene - dog uden succes.

I vores kvarter er husene mellem 3 og 1 år gamle, og åbenbart lige så lokkende for tyveknægte, som sydpol tiltrækker nordpol på magneter!

Der har været flere indbrud i den seneste tid, med tyveri af både lamper, fladskærme osv.

Ja selv 2 biler er blevet stjålet!

Vi har også haft besøg af "de kære ubudne" - heldigvis var det inden vi var flyttet ind, hvis man kan sige det sådan.

Vi fik stjålet vores vinduer, som resulterede i forsinkelse af byggeriet.

Men vi har heldigvis ikke haft "fornøjelsen" af at vende hjem til et endevendt hus.

Men det har vores nabo, - ved højlys dag!

Og ikke mindre end 4 huse havde besøg samme nat i sommerferien!

Jamen hvor er det bare FRÆKT!

Det er vist det ord der beskriver det bedst, for hvilken frækhed!

I nat foregik det således:

En nabo var ude at ryge halv tolv og så 3 maskerede fyre luske rundt om et hus, mens de bankede på ruderne.

Han og en anden nabo råbte op og de forsvandt meget hurtigt.

Han prøvede at ringe til husets ejers mobil, og det viste sig at denne var hjemme, han havde ligget og sovet og intet hørt.

Han stod jo så op og sad vagt hele natten, og ganske rigtigt - klokken 4 om morgenen vendte de så tilbage!

Og blev åbenbart jaget væk igen, i bil.

Vores hus ligger lige ved en vendeplads, og vi ser som sagt ofte biler der kommer på de underligste tidspunkter, luskende og vender.

Ja der har faktisk været en lige i skrivende stund. Og vi havde også en igår netop klokken halv tolv...

Vi har da både vagthund og tyverialarm med sensorer osv.

Men nu vil vi også have videokameraer. (har de også ved huset med gæsterne i nat...)

Hvordan er det nu med lovgivningen for sådanne?

Filmning på privat grund = ?

Filmning på offentlig vej = ?

Kameraerne sidder selvfølgelig på vores hus.

Hvordan er reglerne med skiltning??

Andre der bor i kvarterer med disse dejlige ubudne!?

Tænk sig at man ligefrem bor i et kvarter hvor de jævnligt kommer forbi...

*suk*

Den 1. august 2007 kl. 12:23 blev Emma født.

0
0
Svar på denne tråd

utroligt
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 22:25

da mig og min mor boede i helsingør havde vores nabo besøg af tyve kun han s hund var hjemme men var lukket inde i gangen. de var ved at smutte med et helt nyt fladskærms tv da vores genembo råbte efter dem så de slap tvet og løb heldigt for naboen. har aldrig selv prøvet det heldigvis

helene stoltenborg 20 år ejer verdens bedste fjordvallak gårdens riki på 11 år

0
0
Svar på denne tråd

Jemen det
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 22:59

er jo åbenbart sådan verden er blevet. Jeg mener det dybt seriøst når jeg siger at min mening er at verden virkelig er gået af lave!

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

Til dd 10 okt 2007 med hjemmesiden www.123hjemmeside.dk/ qanticopainthorse

0
0
Svar på denne tråd

Overvågning.
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 23:11

Groft set må du gøre hvad du vil på egen matrikel.

På offentlig vej må du ikke lave overvågning.

Det var dog nogen ubehagelige oplevelser, som I har haft

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Gratis hestekalender 2007

0
0
Svar på denne tråd

ja det
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 00:08

Ja, det er nogen trælse samtaleemner vi kan have her i nybyggerkvarteret.

Det havde været hyggeligere at tale om anlægning af haver/indkørsel og plantning af hæk - istedet er emnet "hvem har sidst haft indbrud/set noget mystisk!

Er det virkelig sådan det skal være nu til dags :(

Vi kan jo heller ikke lade være med at mistænkeliggøre hver eneste bil der kommer forbi efter mørkets frembrud.

Uanset om de har et lovligt ærinde eller bare er kørt forkert.

Om dagen kan det jo også være almindeligt nysgerrige der kigger på de "Nye" huse.

Men f.eks. en bil med en flok unge fyre der kredser rundt flere gange, er ikke helt så betryggende.

Men hvad kan man gøre - ingen rykker jo ud på en mistanke.

Hvordan er det hvis man har et kamera på huset, der filmer hus/have, men pga. lav hæk/vinkel også filmer offentlig vej?

Er der andre foranstaltninger man kan gøre sig - uden at få anlagt voldgrav, hængebro og rockergitter, pigtråd og stød!? ;)

Æv

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 00:21

Ja, jeg har så en eller andet, der render og binder mærkelige knuder i mine hestes man om natten.

Den det startede med gik på døgnfold ud til vejen og jeg undrede mig over de mærkelige snoede knuder, hvor hårene var bundet ind i hinanden på de mærkligste måder, i en ellers helt ufiltret man, der aldrig laver hårknuder.

Nå, men hesten blev flyttet om på en fold lidt længere væk og det gik over.

Nu er de så begyndt at komme ind om natten og det er sket igen. Denne gang ved to heste, der ikke går sammen. den ene står i boks og den anden på døgnfold udenfor stalden.

Dette er sket på samme nat.

Ved selvfølgelig ikke om det er noget de selv har filtret ind, men syntes bare det virker ekstremt underligt i det det kun er en lille tot inde midt i manen det drejer sig om. det var noget andet hvis det var hele manen og man kunne se de havde gnubbet sig.

/Cecilie, som måske er lettere paranoid ?

0
0
Svar på denne tråd

politiet...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 00:49

... kan man ikke få politiet til at køre en tur op og ned af gaden jævnligt? De kunne vi i hvert fald, da der var en række tyverier på rideskolen i sin tid. Alternativt kan i jo splejse om en vagt der kommer forbi et par gange i døgnet, hvis der kommer kontrol i en periode burde det da virke lidt.

Det må være super ubehageligt!

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 01:06

Prøv at kontakte politiet, og spørg hvordan reglerne er med overvågning.

Og så måske lave noget samlet, sætte et fint skilt op ved indkørslen til gaden "alle boliger i gaden er video overvåget" eller ligend og nabohjælps mærket, hvis i må sætte et sådant skilt op.

Jeg kan ikke huske reglerne på det område, og under alle omstændigheder er det nok smartest at spørge politiet, så kan man da være forholdsvis sikker på at det er det rigtige svar der kommer.

Og så spørg ind til om politiet ikke kan være lidt ekstra opmærksom på området.

Derudover så sørg for at hlde hækkene og hegn lave, og undgå at tyveknægtene kan gemme sig - det er i al fald hvad jeg kan huske af råd der kom frem i det der "stop tyven/sikker hjem" eller hvad det nu hed - tvprogram.

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

westpoint
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 07:54

knuder.. en af vores heste laver også de der knuder.. specielt hvis den er gennemredt.. vores har meget lang man og de fineste knuder er bundet.. i vores tilfælde er det ham selv der får lavet dem, jeg kan jo selvfølgelig ikke tale om jeres tilfælde.. jeg har set dem(knuderne) hos andre heste også.. men giver dig ret.. hvordan hulen kan hesten det

kan du mærke det, vi puster dig i nakken..muhaha

hvordan syntes du selv det går.. tsk tsk

Noelle savnes som bare fanden... RIP

western sadel, Herreford Brand sælges

Kieffer dressur sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Der må på ingen
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 08:02

måde filmes på offenlig vej/område uden polititilladelse og den gives ikke til private, det er lige 1 at meget plagede banker har fået lov. Hvordan landet ligger på en privat fællesvej ved jeg ikke, det må i spørge politiet om hvis det er sådan området er.

Men inden for din private grund må du filme alt det du vil, men du skal skilte med der er opsat kamera.

Der ud over ville jeg nok mene at et fælles besøg af en sikkerhedskonsulent f.eks fra Dansikring eller G4S ville være en god ide. Der er mange ting man selv kan gøre og som holder tyvene væk, bl.a. en tyverialarm fra et af de større firmaer, samt mærkning af alt "isenkram" og jeg mener mærkningsværktøjet kan lånes enten på politistationen eller sikkert ved jeres forsikringselskab.

Hvis det er en privat fællesvej, kan en patruljevagt også dæmpe det noget, men min erfaring er at er der virkelig guf at komme efter, venter de blot til vagten har været der, er det almindeligt kvarter vil de flytte til mere let-tilgængelige områder. Fordelen med vagten er i kan få opsat skilte ved indkørslen til jeres lukkede vej.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

Skiltning
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 08:47

Det lyder som et meget "velbesøgt" område du der lever i.

I følge grundloven er ens bolig ukrænkelig, men det er der jo desværre personer der ikke helt forstår.

På privat grund må man filme alt det man vil, og der skal man ikke skilte med det, men tilgengæld skal man gøre opmærksom på at der er hund, for den "arme" tyv, skal være klar over at man kan komme til skade ved at kravle ind, og hvis hunden bider indbrudstyven er du erstatnings ansvarlig, sørgeligt men sandt.

Der må ikke filmes på offentlig vej, uden tilladelse, og den kan man som privat ikke få.

Vagtselskaber er til at tale med, vedr tilsyn, så måske det var en mulighed.

Håber i kan få lidt fred i sind og sjæl i jeres kvarter, for det i bliver udsat for der er på ingen måde behageligt.

Mh

Charlotte

Digte & Festsange skrives

Se Præsentation

HJALDET

Alt kommer til den der kan vente

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 15:20

Jeg gad egentligt vide om man kunne lave et system med sensorer, der når de bliver aktiveret tænder både lys og en afspilning af en stor hund der gør. og så godt med skilte med "her vogter jeg" og ligende.

Men så skal man self. leve med at høre den hundegøen en gang imellem.

Kunne være man skulle udvikle den ide .

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 19:41

Hvis I tit ser biler der kører ned og vender så kan det være det var en ide at ligge en blok og en skriver ved vinduet og så hvis det er muligt notere dato og nummerpladerne... Hvis der så sker noget har I et par nummerplader politeit kan tjekke op på...

Ved ikke om det var en løsning...

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

Indbrud
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:15

Ja jeg sad og læste denne her tråd i morges, og tænkte gad vide hvornår det bliver vores tur??? 1 time senere ringer min kæreste for lige at fortælle at der har været indbrud i nat

Vi er ved at bygge hus og der har været op til flere indbrud i "vores" nybyggerkvater vores nabo har fx. fået stjålet deres hårdehvidevare 2 gange!!

Det er simpelthen bare for meget man skal gå og vente på det bliver ens tur for ingen tvivl om at det bliver det

Politiet havde ikke engang tid til at komme ud og kigge for der var lige sket et stort færselsuheld på motorvejen, altså når de ikke engang har bemanding til at komme ud og kigge

FOR HELVE.. !!!

Mvh. Mette

Smukke Braki hvil i fred:(

0
0
Svar på denne tråd

politiet
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 22:50

Politiet kredser skam jævnligt herude om aftenen og natten (y)

Men er åbenbart ikke skræmmende nok... :(

Mht. afspilning af vred gøende hund, så har vi jo "live-udgaven" istedet.

Altså en levende hund, som har vist sig at passe pænt på huset.

Vi har også en blok liggende i vindueskarmen, men så sent som igår, hvor der kom en bil kørende, prøvede vi.

Men pga. bilens lygter og det er mørkt kan man ikke læse nummerpladen her indefra.

Men hvis vi ser den samme bil mere end en gang, noterer vi type, mærke, farve, tidspunkt osv.

Dengang folk byggede herude skulle man også tro at tyvene stod vagt.

Den var sikkert næsten hver gang HTH havde været forbi med deres lastbil.

Næste nat, var de hårde hvidevarer stjålet!

FRÆKT! FLABET! og r*v-forkert!

Men især den type af tyverier er bare så frække, netop fordi man jo bliver holdt øje med! Hvor skulle de ellers vide fra at man nu havde fået hvidevarerne hjem?!

Det samme med vores vinduer - den samme dag de var sat i, forsvandt de om natten!

Iiiih det er frustrerende - og ja netop den følelse af "hvornår er det vores tur" er slem at gå rundt med.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 02:07

Nu ved jeg ikke hvor mange huse der er i jeres tyveriplagede område...

Men noget som bliver brugt rundt om i landet i villakvarterer og lign i tilfælde som jeres samt juleaften/nytårsaften (når folk er på besøg hos familien og husene er tomme) det er en privat vagt som alle i kvarteret splejser til. Denne ringer så til Politiet osv, alt imens i kan sove roligt og trygt gå på arbejde.

Det rygtes hurtigt i de skumle kredse at en vagt holder øje.

Jeg har selv gået vagt på den måde i min fritid. Selvfølgelig med vagttegn og politigodkendt hund

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

Silkehøns kyllinger

Chabo kyllinger

0
0
Svar på denne tråd

Lusker...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 06:14

Sådan er det desværremange steder, her hos mig er den 3 biler som lusker rundt, og vi har også have gæster som ikke var velkommen, det er rigtig ulækkert, de har været inde og stjæle sodavand, ja det lyder ikke af meget og det er det da heller ikke, men det er stadig ulækkert.

jeg kender ikke reglerne for opsætning at kamerra, men prøv dog og ringe til en vagt firma eller politiet de må da vide såan noget

0
0
Svar på denne tråd

ikke dyrt
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 07:25

Ja nu har vi vores eget vagtfirma og udviklingen er desværre stigende. Alle tror at det er så dyrt at have et vagtfirma til at holde øje om natten, og det er det slet ikke. For små 1000 kr pr mdr kan vagten komme 3-4 gange pr nat i 365 dage. Der sættes også skilte op med at vagten er der, tyven ved bare ikke hvornår. Derfor er det vigtigt at det er forskellige tidspunkter hver nat.. Pøj pøj med det

Lenette

En frieser er et valg for livet

opstaldning 4*4 boks,10 tønder land ,fodring 3 x daglig, foldtid alle lyse timer,lys på ridebanen, udlukning +indlukning, container + skurvogn. KUN 800 kr incl hø/halm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider