Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Få dog styr på hundene!
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 14:20

For et års tid siden blev mine forældres hund overfaldet af en hund fra en af gårdene i landsbyen, hvor de bor. Det var min veninde og jeg, der gik med vores hund, og vi havde ikke snor på den.

Jeg har ret godt styr på hunden, selvom den ikke er i snor. Den kan gå ved siden af mig og vente på at jeg giver den "fri" - også selvom der er andre hunde.

Min veninde og jeg går ned til engen, hvor hestene går. Da vi nærmer os, sætter vi snor på, fordi vi ved, der bor en bidsk hund lige over for leddet til folden, og vi vil ikke risikere noget.

Da vi er kommet ind på folden, og vil til at slippe hunden fri igen, kommer genbo-hunden farende (over på min fars jord) og overfalder vores hund. Vores hund er en kryster og meget mindre end den, der overfalder, så den forsøger bare at løbe, men den er jo stadig i snor, så det kan den ikke. Den løber omkring en hegnspæl, så min veninde, som på det tidspunkt holder snoren, bliver trukket med og får nogle hudafskrabninger, før hun får sluppet hunden.

Overfaldshunden stopper først, da ejeren kommer over og tager fat i den. På det tidspunkt bløder vores hund temmelig meget, og den ryster helt vildt, da vi får fat i den.

Vi når lige at høre genboen grine og sige "Det har den fandme godt af!"

Så går vi hjem med hunden, kører den til dyrlæge og får den syet. Den har fået fire temmelig dybe bidsår omkring struben, og derudover er den bange og stresset og har det IKKE godt.

Den kommer sig heldigvis hurtigt, og mine forældre melder overfaldet til forsikringen. Det var en helligdag og dyrlægeregningen blev temmelig stor, og vi mener jo selvfølgelig, at ham, der ejer overfaldshunden, skal betale.

Han nægter og siger oveni købet, at det var vores hund der gik løs og løb ind til ham. "What???" Tænker vi og fortæller gang på gang præcis, hvad der skete, men han havde familie og venner til at se hændelsen, og de lyver desværre for hans skyld.

Det ender med, at mine forældre og ejeren af hunden deler regningen.

I dag - over et år senere - er min mor så ude at gå med hunden. Hun har den ALTID i snor, og bryder sig ikke om at gå forbi den anden hund, men det er man næsten nødt til for at kunne komme nogle steder her hvor de bor.

Ligesom sidste gang, står der 4-5 mennesker, som er i familie med ejeren af den anden hund, og ser, hvad der sker. Den bidske hund kommer løbende ud fra indkørslen uden nogen form for provokation og overfalder vores hund igen. Min mor kan intet gøre udover at se til og skælde ud, hvilket hunden naturligvis er ligeglad med. Hun er jo selv bange for den, da den også gør og knurrer helt vildt af mennesker, når man går forbi uden hund.

Ejeren tager fat i hunden og får den ind, og min mor siger, at næste gang det sker, bliver det politianmeldt og hunden aflivet.

Ejren råber af min mor og siger, at det kraftedeme er deres (vores) møghund, der selv er skyld i det. Og sidste gang løb den jo løs (hvilket den helt 100 ikke gjorde, jeg så det med mine egne øjne). Som sagt står hans familie der, og min mor føler sig meget truet af dem. De er kendt for ikke at være "helt fine i kanten", og hun er helt alene med en stakkels hund, som er bange, fordi den er blevet overfaldet igen og ikke har kunnet forsvare sig.

Altså går min mor derfra uden at få sat ejeren "på plads". Hun ringer straks til mig, men jeg er desværre ikke ved telefonen.

Så skriver hun en besked, og jeg kan læse ud af beskeden, da jeg ser den, at hun er bange, har lyst til at anmelde dem, men ikke rigtig tør. Hun er bange for, hvad de kan finde på at gøre.

Der skete heldigvis ikke andet med vores hund denne gang, end at den blev meget forskrækket og rystede på hjemvejen, ligesom min mor.

Men det kan godt nok ærgre mig noget så forfærdeligt, at folk får lov at slippe af sted med sådan noget, fordi de opfører sig truende. Kan godt forstå, min mor ikke er vild med at anmelde dem, men synes nu alligevel, hun skal gøre alvor af det. For det sker stensikkert igen. Alle er bange for at gå forbi dernede, hvilket hun også sagde til ejeren, og han grinte bare og spurgte hvem.

Og hvem ved, hvornår det er et lille barn der kommer forbi, der bliver bidt ihjel?

Der er bare alt, alt for mange mennesker, der bare lader deres hunde gå uden at tage hensyn til andre mennesker og dyr.

Kan det virkelig være rimeligt??

Stald Kolind

Sælges:

- Angloaraber-hingst efter Brahim OX

www.kijofreg.dk

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbruger.asp?userID=13180

0
0
Svar på denne tråd

Politianmeld det
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 14:36

med det samme!

Mvh Gitte
Mor til Tera 2½ år + dreng i maven termin 14/12

0
0
Svar på denne tråd

hhh
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 14:43

Jeg har prøvet noget lign. i vores gamle hus hvor en hund hoppede over hegnet og overfaldt vores lille pomeranier. Han betalt dog dyrlæge regninger og hele molevitten men hunden blev aldrig den samme igen.

0
0
Svar på denne tråd

enig med
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 14:45

HundeGitteMor meld ham med det samme

Knus Nanna

som kan beholde Brian dyret indtil videre :-/

mor til Sarah Amalie 120804 og moster til Oliver 180807

Sejr R.I.P 4/1 2007 (den dejligste fjordhest nogensinde)

0
0
Svar på denne tråd

skal da
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 14:57

med det samme meldes til politiet.

jeg har selv en kryster af en hund og jeg forsvar min hund , det vil sige bliver hun overfaldet går det værst ud over overfalder hunden , med slag og spark , jeg vil ik finde mig i min hund bliver overfaldet umotiveret... hun er en stor kryster og kunne aldrig finde på at gøre andre noget.. så derfor går jeg til mod angreb på en overfalder hund , ved godt det er vildt tarveligt men jeg vil ik bare se til.

0
0
Svar på denne tråd

meld det!
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 15:04

meld det til politiet, for dine mor nogen trusler, så skal hun melde dét til politiet også.

Selvom de ikke er fine i kanten, er det de færreste mennesker der vil gøre noget alvorligt ud af evt. trusler.

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 15:07

... med hestepige26, det samme gør jeg.

Meld det med det samme, som du selv skriver, måske er det et barn næste gang!!!

Har selv set en hund jagte en mindre hund og brække ryggen på den, skyd dyret!

Meld det med det samme...

Til politi og dyrenes værn.

0
0
Svar på denne tråd

hvis det havde været
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 15:12

mig så havde jeg meldt det med det samme. INGEN TVIVL OM DET... Tænk hvis den overfaldt en lille hund og slog den ihjel uha så vil i få dårlig samvittighed over at i ikke har reageret.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har så prøvet
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 16:25

sagen fra begge sider.

For år tilbage blev vores "gamle" hund også overfaldet, jeg slog altså også løs på angriberen som var uden snor og helt uden dårlig samvittighed, bæstet slap og ejeren fik fat i den, begge slap uden skrammer.

Desværre oplevede jeg så også helt umotiveret at vores egen hund overfaldt en stor hvalp i sidste weekend, han fik i første omgang fat i læben på den anden og kunne ikke slippe trods mig og 3 store mænd, han krampede simpelt hen i kæben. Da han endelig slap fik han hapsen den anden igen ved skulderen. Det skal siges begge var i snor.

Han blev aflivet mandag eftermiddag, dyrlægen kom hjem til os og det var meget fredeligt. Han blev knap 9 år og har bestemt ikke altid været sådan.

Jeg tør ikke have en sådan hund, og jeg mener ikke vi kan tilbyde hunden et godt liv efter sådan en hændelse, den ville for tid og evig være afskåret fra at forlade vores grund og tænk hvis et af de mange børn som kommer hos os eller vi selv alligevel en dag glemmer at lukke ledet til indkørslen og der i det øjeblik går et barn med sin hund forbi, det ville jeg ikke kunne bære.

Der er så forskellige omstændigheder som gør det i vores situation ikke er muligt at lære hunden en anden adfærd.

Så jo, verden er jo fuld af gode og rare hunde, lad de syge få fred, jeg har meget svært ved at se det er sjovt eller spor fedt at have en bidsk/syg hund, og i mine øjne er hunden syg i hovedet når den umotiveret angriber andre hunde.

Så for et helt normalt menneske er det altså en meget rystende oplevelse uanset hvem af hundene man ejer, jeg var meget ked af det og meget rystet.

Den lille lappe hvalp er gudskelov i fremskreden bedring ved jeg.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

ikke helt fine i kanten
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 16:57

Hvis det er hvad de er, saa synes jeg da at det er ok at give igen af samme skuffe.

Ned over graensen, koeb en peberspray og naeste gang man gaar forbi er man klar med den i haanden,

kommer hunden farende saa faar den lige et pift og det var saa helt sikkert sidste gang den gjorde det, radikalt og ganske sikkert ogsaa groft, men hunden doer ikke af det og hvis manden siger noget saa siger du bare at det var haarspray, skynd dig dog hellere og gaa hjem inden han melder dig.

Jeg ved godt at mange vil stejle over mit forslag, men so be it! jeg staar ved det og ville ikke selv toeve med at bruge metoden paa en hund der gentagne gange havde overfaldet min hund og ejeren konsekvent ikke holder den paa egen grund og jaaa, jeg ved godt det er selvtaegt.

Ann-K

0
0
Svar på denne tråd

hvordan skiller man hunde ad, der slås
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 17:17

ja hvordan gør man det... ??

Man sparker og slår ihvertfald IKKE til dem... Det er helt 100, det opildner dem bare endnu mere, til at slås.. :( :(

Med hensyn til dem der, ufine i kanten, har din mor stadigt ikke fået dem anmeldt.. ???

Ellers se at få det gjort, det kan IKKE gå stærkt nok.. :)

Med TOSSEhilsner fra

Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

SE HER:

www.internationalhestetransport.dk/

Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079

0
0
Svar på denne tråd

skille hunde ad
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 17:40

man tager den hund der bider, hvis den altsaa har bidt sig fast og ikke vil slippe, og loefter den op i bagbenene, det forudsaetter dog at man kan loefte hunden, den anden metode er at holde den bidende hund paa naesen, saa den ikke kan faa luft og en anden person hiver den vaek i hale eller ben.

Forresten er der altsaa ingen hunde der kramper i kaeberne, har i maaske nogensinde hoert om nogen der har faaet bortopereret en hund eller for den sags skyld kommet paa skadestuen med en haengende i benet... hunden vil simpelthen bare ikke slippe, for saadan slaaes hunde.

Ann-K

0
0
Svar på denne tråd

ann k...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 17:51

den med pebersprayen er god , det havede jeg ik tænkt på... er tit ude for at et par game damer og ders @!#$ hunde som er konskvent uden snor , altid ska bide i min selvom vi passer os selv.. jeg har sparket og råbt og hvergang vi mødes er den gal igen , sidst sagde jeg til damerne at hvis deres hunde for 6 gang bider min slå jeg dem ihjel , det hjalp lidt , men ik længe... ja jeg ved sgu godt jeg er en strid kælling men helt ærligt vil jeg sgu ik blive ved at finde mig i det og at de nægter at bruge snor på ders hunde , ja så må de tage det der kommer når deres hunde angriber.

0
0
Svar på denne tråd

Møghunde
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 18:12

Min lillebror har en gang slået en schæfer ihjel da den ikke ville holde op med at angribe først vores hund, og så min lillebror - han smed den tre gange mod husvæggen, og først da han smed den mod hjørnet (hvilket den døde af) stoppede den - af naturlige årsager...

Jeg har da også selv brækket et ribben på en hund der ikke stoppede med at angribe vores lille ruhårede foxterrier (ligner en dansk-svensk eller jacks) på 12 år.

Jeg vil til en hver tid forsvare min hund, især da jeg ved at jeg nok bedre kan forsvare mig end min hund kan.

Ang. det ubehagelige din mor har været ude for - MELD DET, og det kan ikke gå for langsomt, over hovedet! Når der kommer nok anmeldelser vil politiet jo nok blive mistænksomme, uanset hvor meget han og hans familie benægter det.

/Lene

Derfor beder jeg med tårer
Led den ind i mine årer
Så for dig kun hjertet banker
Så kun du i mine tanker,
er den dybe sammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd

Start med selv
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 18:53

at holde din hund i snor.. Det kan godt være du har "styr på den", men han har jo en god sag, hvis andre har set dig komme gående med din hund fri.. Så skal du jo pludselig til at bevise, at du rent faktisk havde den i snor.

Ang. din mor, så kan jeg slet ikke forstå at hun går derhen forbi. Jeg ville nok vælge en anden vej, specielt når hunden er blevet overfaldet der én gang før. Og inden jeg bliver "haglet ned". Ja, man må gå, hvor man vil, og det er offentlig vej.. men det undgår man jo desværre ikke overfaldshund - og ejer af!

Til sidst.. skynd jer at anmelde episoden. Den mand egner sig ikke til at være hundeejer, og jo før I anmelder ham, jo bedre. Kan I evt. få andre til at bakke jer op, så I er flere, der klager uafhængigt af hunanden, så tror jeg, det vil virke hos politiet. Hundeoverfald har jo ikke den højeste prioritet hos "Tulipiet"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider