Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjemmeplejen/hjemmehjælperne
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 19:03

ja nu er jeg godt nok begyndt at overveje, om jeg skal finde andet arbejde eller ej?! jeg er uddannet social og sundhedshjælper og arbejder jo så til dagligt i hjemmeplejen.

jeg er glad for mit arbejde, selvom lønnen er lige lovlig lav!!

men nu er det så at jeg er ved at blive temmelig pist for af en eller anden grund så bliver vi ikke regnet for noget som helst!!

jeg har efterhånden tit hørt navnet: kommunal røvvasker!

jo tak kan godt være at i kalder os det, men helt ærlig hvem f*** skulle ellers hjælpe din gamle bedstemor, mor, kone på toilettet?? hjælpe hende i bad osv??

ja spørger bare...

jeg mangler ærlig talt at nogen værdsætter vores arbejde.

konstant står vi på standby.

ja gu' får vi da vores spisepauser betalt, hvilket nu også er blevet et problem for folk. men helt ærligt skal de måske lige pludselig smide deres mad fra sig fordi, at gamle fru jensen er faldet og muligvis har fået hoftebrud?? næ nej det skal de ikke, men have ondt i røven over at vi får vores pause betalt, det kan de!!

trængte lige til at få lidt luft.

men ærlig talt. er jeg den eneste der føler, at vores arbejde ikke bliver værdsat??

mvh

sanne

Søndermarks Myandor, Speedy Conzales og Millemusen

søger nedlagt landbrug til leje i omegnen af aabenraa.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 19:10

Giver dig fuldstændig ret Sanne

jeg selv arbejder i et vikarburear som kører for hjemmeplejen - så jeg selv er nu i systemet og synes også at det er for meget at der er brok over den betalte pause - folk fatter ikke hvor hårdt et job det til tider kan være ??

for søren da - på en arbejdsdag har vi kun denne ENE pause på 29 min ??

jeg synes det er for meget at folk kan piske en stemning op pga sådan noget - prøv at tænk på at vi ingen formiddag og eftermiddags pause har ?

Med Venlig Hilsen

Tine

Hingsteføl efter De Noir/Schwadroneur sælges

højtstillet, velrejst føl m. særdeles god trav.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 19:27

Jeg er som sådan ligeglad med, hvad folk tænker om mig / mit arbejde.. Som også er vikarbureau - Hjemmeplejen.

Syntes takken kommer fra de taknemmelige ældre.. Og dem er der trods alt flest af

Lønnen syntes jeg er aldeles rimelig Når man er i bureau.

Skal dertil siges, at jeg går ind for, at "hoppe rundt" indtil man finder et godt sted at være. Der er en verden til forskel fra kommune til kommune og fra distrikt til distrikt.

- mange af de steder jeg har været, har jeg haft aldeles aldeles god tid!

VH Anja.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 19:54

Jeg arbejdede i hjemmeplejen hele sommeren, men jeg har valgt at sige fra, da jeg synes lønnen er for lav i forhold til det job man udfører. Nu arbejder jeg som lærervikar, hvilket giver dobbelt op og for øvrigt pynter på mit CV, da jeg er under uddannelse til skolelærer.

Jo tak, jeg har tydeligt mærket folks fordomme mod hjemmepleje jobbet, kommentarer som: " Min konen fik altså ikke lov at vaske røv på gamle mænd" eller "at du gider tørre røv på de gamle" har været hverdagskost og hvor er jeg tit blevet tosset og har påpeget over for disse folk at en dag kan det være dem selv eller deres nærmeste der får brug for hjemmepleje.

Jeg håber at jobbet i fremtiden vil få en mere respekteret status samt løn som man fortjener.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 20:09

er da glad for at høre at jeg ikke er den eneste...

Anja1420: ved godt hvad du mener med tid nok! bare i aabenraa kommune er der nogle plejegrupper der har oceaner af tid, hvorimod vi andre snart overvejer, at gå til ledelsen for, at høre af om vi kan få tilskud til nye sko!! synes godt nok at mine såle kan føles meget nedslidte efter en arbejdsdag!!

jeg er så en af dem, der tager sig tid til, at sætte mig ned og få en snak, hvis de ældre har brug for det... så må jeg indhente tiden et andet sted eller arbejde over...

mvh

sanne

Søndermarks Myandor, Speedy Conzales og Millemusen

søger nedlagt landbrug til leje i omegnen af aabenraa.

0
0
Svar på denne tråd

Sanne:
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 21:33

Ja, vi var også 10 - 12 mennesker som sagde op samtidig fra vores aftenvagt. Det var bare ikke rimelige vilkår længere.

Startede aftenvagt andet sted i samme kommune.. Og hold da op..

Havde halvt så mange besøg, kunne pludselig få lov at bytte vagter, søge om fri, bilerne var altid i orden etc etc..

Det gælder skisme om, at bo det rigtige sted, når man bliver gammel

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmeplejen
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 22:04
Jeg må godt nok sige at jeg har fået dyb, dyb respekt for jer sosu-hjælpere/folk, der til daglig arbejder i hjemmeplejen! Arbejdede i sommerferien i juni-juli som ferieafløser, og til trods for, at mine opgaver var langt mindre "krævende" end de fastansattes, så skal man virkelig have noget af en psyke for at kunne klare det.
JA, der er SÅ mange søde gamle mennesker, og dem savner jeg sgu lidt nu... :) men det er bare hårdt i længden at lægge ryg til alle de bekymringer og frustrationer som mange af dem går med, primært fordi de har besøg af så mange forskellige fra hjemmeplejen og tit er syge på den ene eller den anden måde. - samtidig med at der skal løbes stærkt for at kunne nå omkring alle.

Hatten af for jer der arbejder hjemmepleje fuldtid - det er udelukkende jeres arbejde, der får hverdagen til at hænge sammen for mange (gamle) mennesker!

Hilsen Anne & Savannah!
0
0
Svar på denne tråd

Ja, hatten af for os
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 23:04

Jeg arbejder selv som vikar i bureau indenfor hjemmeplejen og kunne aldrig drømme om at blive fastansat igen. Igen snakker vi dåglig løn og mange steder urimelig arbejdsforhold. Samt tiden til de ældre er kraftig nedskåret osv.

Men vent bare til foråret eller før, når kommende lønforhandlinger står for døren, så tror jeg strejkerne ruller landet over og jeg håber denne gang, at plejerne vælger at så absolut fast.

Vedrørende job med prestige, tror jeg aldrig på det bliver, men men det kan gøres mere attraktivt end det er nu. det kan kun gøres på få måder og det er via løn, bedre tid og bedre vilkår for de ældre. Men som nogle skriver vilkårene er også meget forskellige landet over, det gælder både på plejehjem og de udekørende grupper. Med håb for en bedre fremtid indenfor faget, for i bund og grund er det et godt job med frihed og du er tæt på mennesker og man kan absolut gøre en forskel.

0
0
Svar på denne tråd

Udryd fordommene
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 23:14

Jeg tror at man selv skal ændre tankegang, og ikke bruge "slang"

Jeg har lagt mærke til at det ofte er hjælperne selv der kommer med kedelige udtalelser om deres job. Træk dog jobbet op hvor det hører hjemme, det er et utroligt job hvor ansvaret er højt, og hvor man som fagperson virkelig gør en kæmpe indsats for den enkelte borger.

Du kan jo starte med at fortælle at der rent faktisk er fokus på det hele menneske, og at du har ansvar for at din borger får den rette behandling ift. sygdom, omsorg, samfundsmæssige problemstillinger osv.

Lønnen er ikke så høj endnu, men den stiger støt.

Nyd den feedback dine borgere giver dig, det gør livet lidt nemmere når alle "de andre" tror du sidder på din fl... og drikker kaffe fra morgen til aften.

Hilsen Gitte, som lige hentede det femte 12 tal til assistentuddannelsen i dag ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke Gitte
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 23:30

med din flotte eksamen . Du er sikkert headhuntet til job på forhånd

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 23:40

Jeg har nu også lidt svært ved at komme ned på jorden igen :-)

Ja job er der mange af, det svære er at finde det "rette"

LØSDRIFT TIL SØD HOPPEPLAG SØGES.. SKRIV HVAD DU HAR :-)
.
Det hedder YNDling, afledt af ynde, og ikke mit YNGlingstøj, sko, hest da YNGling refererer til YNGre personer ;-)
Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Kom bare an´...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 00:24

He he... hvorfor arbejder du i det kommunale, når du får næsten dobbelt op i løn, hvis du tilmelder dig et vikarbureau?? Bare et hint...;o))

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmeplejen...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 00:45

Jeg arbejdede også en overgang i hjemmeplejen - et helt fantastisk job ; meget hårdt, men ekstremt givende og aldrig ensformigt - jeg gik glad på arbejde hver dag, og altid glad hjem.

Lønnen er ikke høj, der er lidt brok vedr. betalte pauser mm, men alt i alt synes jeg det hele lønner sig når man ser de kære borgere - for de værdsætter da næsten allesammen hvert et minut der bruges på dem.

Jeg synes lønnen til både hjemmehjælpere, sygeplejerske osv. er alt for lav i forhold til hvilket ansvar de har, noget der virkelig er vigtigt i vores samfund som trods alt er et velfærdssamfund.

Herfra skal også gives mange af dem her for den indsats der gives til vore ældre borgere.

Jeg savner sørme ofte mit job, og fantastiske borgere - det var en helt speciel tid, og havde jeg haft kræfterne og ikke været ude for den bilulykke så var jeg også stadig i gang med at læse til sygeplejerske.

Mvh Juliette

Salg af OX-hingste af høj kvalitet.

Bedækning ved avlsgodkendte hingste tilbydes

2-3 ridepiger søges til to hingste + en hoppe - henvendelse pr. PB.

Løsdrift til lille vallakplag søges

0
0
Svar på denne tråd

Får man virkelig ...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 01:10

... næsten det dobbelte i løn, hvis man er tilmeldt et vikarbureau?

Er det ikke korrekt, at lønnen ikke er pensionsgivende, så det må man selv indbetale til?

Er enig med Gitte i, at man selv må løfte hovedet og være stolt af det man laver, når man ved man laver et godt stykke arbejde.

Har selv lige haft 5 måneders vikariat som uuddannet på et plejehjem og startede i forgårs på et andet plejehjem, hvor jeg skal være året ud.

Har søgt ind på Social og Sundhedshjælperuddannelsen til januar og VIL bare gerne det her.

I min egen familie var vi i mange år dybt afhængige af hjemmeplejen, da min mor havde sclerose og blev mere og mere plejekrævende.

Hun nåede også at bo fast på plejehjem i hendes sidste svære år, så jeg ved 100 % hvilken forskel personalet gør for, hvordan man som pårørende oplever det.

Jeg synes, det er nogle andre, der skal have mere skæld ud, nemlig dem der har gjort uddannelsen til en "affalds-uddannelse", hvor folk på f.eks. kontanthjælp er blevet presset til at tage uddannelsen, uden at have hverken lyst eller evner til det.

Misforstå mig endelig ret ... det er ikke det at være på kontanthjælp, jeg ser ned på.

Men der sidder nogle, der har misforstået noget, når det handler om at få øget den ægte interesse for uddannelserne.

Mvh. Lisbeth

Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det.

Anders Lund Madsen

0
0
Svar på denne tråd

Pension
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 01:19

Gives af nogen vikarbureauer allerede og en ny lov der er vedtaget, gør at de alle skal give det i fremtiden, mener det er fra januar 2008.

Der er forskel på løn der gives af de forskellige bureaur ligesom der er forskel på kilometerpenge, så det kan godt betale sig, at se sig for, når man tilmelder sig et vikarbureau.

Stort tillykke Gitte

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth..
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 20:38

Nææ.. Ikke det dobbelte i mit.

Her ligger lønnen fra 155- i alm dagvagt til 295- helligdag aften.

+ Gavekort til Magasin for x antal vagter. + Privat sundhedsforsikring for familien. + Feriepenge.

Men det er skisme noget bedre end i kommunen.

Ulempen er jo så ingen penge under sygdom ( og her med 2 små børn er det lidt kritisk. Til gengæld ingen sure kollegaer når du melder dig syg )

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 09:42

ja jeg er så også en af dem som har arbejdet i systemet.. er social og sundhedsassistent.. men tog en beslutning her den 1-7-07 at nu kunne jeg ikke stå inde for mit fag mere og valgte at sige op.. jeg har altid sagt at man skal ha hjertet med når man arbejder med mennesker men i den danske pleje sektor er det blevet svært at få tid til at hjertet med ... det at man stresser rundt og der er for lidt tid til de gamle.. man bruger som assistent for meget tid på alt det adminstrative og ikke ude i plejen.. desværre.. jeg følte ikke længere at jeg ikke kunne stå inde for mit fag og ja lønnen følger jo heller ikke med ...

når man hver dag kommer hjem med den dårlige samvitighed og man ikke sover om natten fordi man tænker på hvordan man nu får tingene nået..

betaltepauser... ja det har vi men vi har jo så altså også en tlf på os hele tiden og den skal besvares og hvis fru hansen er faldet eller skal tisse ja så siger vi jo ikke bare at du må lige vente for vi har pause... nej vi går og hjælper...

der hvor jeg var var der også mange der sagde op.. og vi snakkede om at som tingene var pt inden for faget ja så kunne man lige så godt stå og pakke pølser,,,eneste forskel var at hvis man ko 11 pølser i en pakke så kunne man bare smide den ud, hvor i mod man hvis man laver en fejl på grund af travlhed inden for plejen, ja så kunne det i hverste fald koste liv...

en lidt hård fortolkning af vores arbejde..

jeg valgte jo at sige op... og ja nu arbejder jeg så på et lager hvor jeg går og hygger mig.. sjovt nok så kommer jeg glad hjem fra job.. og jeg tager ikke tingene med hjem... bøgerne er lige glad med om de blir pakket den ene eller anden dag.. så det man ikke nåer i dag ja det nåer vi i morgen... og lønnen... tja skal da ikke brokke mig...min startløn er på samme stadie som jeg havde i plejen som assistent efter 6½ år... og ja jeg stiger om to mdr... så ingen brok herfra...

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse..
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 10:24

Privat sygeforsikring

Vi forsikrer os jo ikke mod sundhed..

0
0
Svar på denne tråd

Her kan jeg også være med...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 12:53

Den 19. oktober er jeg færdig med sosu-hjælper uddannelsen, hvilket jeg glæder mig meget til :)

Der er utrolig mange (især på min alder, er 20) der ikke forstår at jeg tager denne uddannelse, de siger der ingen fremtid er i den og at man kun vasker røv osv... Skide fordomme!

Jeg vil så også lige sige at det ikke er pga. lønnen jeg tager uddannelsen, for den er ikke lige noget at råbe hurra for, hvertfald ikke hvis man skal være ansat ved en kommune ;) Og som nyuddannet kan jeg jo ikke arbejde i et vikarbureau?!

Men er bare så træt af at høre på folks fordomme om dette arbejde, at vi ikke laver noget osv...

Jeg synes det er et utrolig dejligt arbejde, som giver meget glæde i hverdagen og mange træk på smilebåndet :)

Hilsen

Malene Petz

»-(¯`v´¯)

* Med First-Donna af Hvarre *

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider