|
|
| ingen ridehus |
| Forfatter:  |
helene stoltenborg |
| Dato:  |
20-09-2007 18:20 |
|
hvad gør i der ikke har ridehus om vinteren ligsom migog det er for koldt at ride ude 
helene stoltenborg 20 år ejer verdens bedste fjordvallak gårdens riki på 11 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridehus. |
|
|
Tager tøj på efter vejret. Så er intet for koldt. Vi har godt nok ridehus, men det afholder mig ikke fra at ride tur i alt slags vejr. Det eneste vejr jeg ikke rider i, er når alt er spejlglat.
Endnu en FjordFan. .
Ejer af guldklumpen Sylvia. . Regndækken 135 m. bred bringe købes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
nassebasse ♥nilaus♥ |
20-09-2007 18:24 |
|
jeg rider da bare ude alligevel. mulen bliver ikke klippet om vinteren, og får skridtdækken på, når vi varmer op og skridter af..
Rodney og Anna.. Vi river aldrig bommene ned.. Vi vælter hele springet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bygger et ridehus |
|
|
vi har en rigtigt fornuftig bane året rundt, så længe det ikke fryser, men det skal da ikke afholde mig fra at glæde mig til et ridehus som nu er tættere på end nogensinde... men en go jakke, og et læ bælte rundt om ridebanen, er en go hjælp.
Sagde Stine... Stutteri Mosegården Opdræt og salg af fjordheste med prima afstamning. bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser www.mose-gaarden.dk www.mosegaardens-kejser.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sgnwperg |
Klapperlap1 |
20-09-2007 20:11 |
|
Jeg rider aldrig hverken på bane eller i ridehus da aftalen jeg har med hestens ejer går på, at jeg rider ture..  Så jeg klæder mig efter vejret.. Synes det er væsentlig mindre sjovt i et kedeligt vejr som idag, i forhold til når der ligger sne osv. .. så foretrækker jeg nu sneen. /Klapperlappen *ude hele året*
Tro, håb og kærlighed - men størst er kærligheden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjoe... |
Tullermus |
20-09-2007 20:25 |
|
Svedtransporterende skiundertøj under ridetøjet og snesåler i hestens sko når snetiden kommer, så kan man ride i stort set alt vejr. Regntøj er også et hit. Eneste problem er frossen bane. Men selv det kan man komme omkring ved at have en god nok ridebane til rådighed. Sådan nogle kan sagtens holde til frost og stadig være til at ride på. /Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rider alligevel |
|
|
man kan sagtens blande turridning og dressur, red min knabber op til LA2 på denne måde og fik aldrig en hest der var træt af sandkasseridning.Ellers spænder jeg traileren på og kører i ridehus.
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
De første 5 år jeg gik til ridning var der ikke noget ridehus Så længe banen var iorden, så red vi ude De få dage om året hvor det ikke kunne lade sig gøre, så hyggede vi i stalden og blev undervist i pasning af hest, ordnede udstyr og striglede alle hestene
Rikke Fejrskov - Life was like a box of chocolate. You never know what you're gonna get
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rider.. |
|
|
bare i michelinlignende tilstand - det er yderst interessant og få lagt et fornuftigt træningsprogram selv om vejret nogen gange står i vejen... Det kan sagtens lade sig gøre og løsgøre dem en masse uden nødvendigvis og være på banen... Når det er rigtig koldt rider jeg hele tiden med fleecetæppe.. Men det er også i vintertiden vi her får skridtet en masse ture og slappet lidt ekstra af med hestene.. Mvh Susanne
Rideudstyr sælges: Bl. andet Ridejakker str 36-38 Dressurhat str 54 Dressurgamacher hvide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på med |
|
|
en masse tøj. Et par termostøvler eller et par normale, med varmesål i. et par termo ridebukser med seler på udover ridebukserne. skiundertrøje, en t-shirt, en kæmpe uldtrøje, en fleecejakke, også min vinterjakke. Også et tørklæde op omkring mund og øre, så er jeg klar. -Og det er så på den værste vinterdag. Det eneste der holder mig i stalden om vinteren er spejlglat område. Det bryder jeg mig ikke om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Skiundertøj er et must. Det kan man holde varmen i, og huden kan ånde. Ellers pakker jeg mig ind i varmt tøj, som jeg dog kan røre mig i. Hesten får et vandtæt ridedækken på med foer, og så er det bare der ud af. Det eneste der kan holde mig væk, er glat føre og frosne baner. Nu har jeg heldigvis ikke det problem mere, da der er ridehus, hvor vi står. Men i mange af mine ponyår og nogle af mine hesteår, trænede jeg dressur i skoven, og det gik fint. Skulle jeg absolut bruge en bane en dag til fx at koordinere øvelserne, så man kunne ride præcist som muligt, så læssede vi hestene til det nærmeste ridehus.
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Varmt tøj og gå-ture |
|
|
Jeg tager -ligesom de fleste andre kan jeg se- varmt tøj på. Og så bliver der gået nogle ture også. Det hygger vi os begge to med. Hesten slapper mere af og jeg kan holde varmen ved at gå ved siden af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det hedder ikke dårligt vejr... |
|
|
... det hellder blot forkerte klæ'r. For nu at lyde som min mor  Jeg har fleeceforede ridebukser, solide støvler og en god jakke - så der skal meget til før det er for koldt for mig At det så er mørkt når jeg kommer hjem er en helt anden sag - men kulden forhindrer mig ikke i noget. I øvrigt kan man jo købe en heldragt der nok skulle kunne holde til hvad som helst det danske klima kan byde os www.steensbeck-online.dk/shop/ maddox-ride-heldragt-1476p.html
£isbeth & Baloo * I don't know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody. Bill Cosby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
I flere år havde vi ikke ridehus. Det tog vi fornuftigt tøj på og red på banen i mudder og sjap. Hvis bunden frøs, så måtte vi jo bare skridte en tur ud af stien, hvis de altså havde saltet. Man kan sagtens bøje heste af på en skridttur, og lave diverse øvelser. Når vi så kom hjem vaskede vi hovene for at få saltet ud, og gav dem noget fedt eller lignende. Så man kan faktisk godt klare sig uden ridehus, nu vil jeg bare helst ikke 
Michelle HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.
Gallakjole sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trailer... |
|
|
Spænder traileren for og kører til det nærmeste ridehus.  I gamle dage red jeg bare ud i plantagen - med mindre det var meget glat. Der havde vi faktisk ikke andre muligheder. Nu er vi blevet gamle og magelige og kører i ridehuset i stedet. (Selv om vi også kommer i skoven og lidt til stranden.)
Mette (Fjolle) Det Gule Helvede ...Gul er vor tids sort...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah vi red |
|
|
også uden ridehus i mange år. Det var et værre cirkus efter arbejdet i den mørke tid og ofte også glat, men det gik da. Nu hvor hesten er ved at være halvgammel, er jeg glad for at stå et sted med ridehus, da den har bedst af at blive holdt i gang med ridning hver dag. Hilsen Dixonfan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig for koldt? |
|
|
Det er vel aldrig for koldt til at ride ude? vi har en bane der stort set ikke fryser og den er super drænet, så vil faktisk hellere ride ude end i ridehuset, der ligger 10 min skridt væk... hvis det er rigtig glat så trække jeg hesten ned til ridehallen...
Tro på det og du kan gøre det umulige muligt... Dem der vil frem rider DV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har .. |
Ronjaven |
22-09-2007 08:19 |
|
heller intet ridehus nu har jeg så osse en ismule så har ikke så meget at bruge det til hun ville ellers svede enorm meget derinde,jeg har en fin udendørsbane men rider nu mest i skoven pånær i regn og sjask det holder mig godtnok lidt tilbage ellers tager jeg bare varmt tøj på.mvh Katrine
©Yrja og Prins© Medlem af Huginn & Muninn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|