|
|
| Hvor længe rider i? |
|
|
Hej HN'er. Jeg sad idag og snakkede med min veninde på vej i skole, i toget. Og hestetosset som vi jo er, faldt snakken selvfølgelig på de kære dyr. Vi kom til at snakke om hvor længe vi red dagligt. Hvortil hun så svarer at hun da hvertfald red en time . Er det bare mig eller er det ikke lige længe nok. Personligt skridter jeg nok 10min, rider koncentret 25-30min inkl. skridtpauser og skridter selvfølgelig godt af bagefter mindst 10min igen. sammenlagt 50min. Men hun rider altså en time. (hendes bane er e stykke væk så hun skridter til og af ved at ride derned og hjem igen. Altså jeg synes det lyder af meget. Hvad er jeres mening og hvor længe rider I?
Knus herfra Jeanne ¤ Strandgården's Safir ¤ en drøm blev virkelighed Se din hest i øjnene & se dig selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommer jo an |
| Forfatter:  |
Signus |
| Dato:  |
20-09-2007 13:00 |
|
på hesten! Jeg rider alt mellem 25 min. og to timer. Og nej, jeg er ikke specielt ond Men min hest er i god form og kan holde til det. Altså det er i naturen, at vi rider så længe, på bane rider vi max. en time, så gider den lille frøken islænder ikke det mere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
jeg ved ikke om jeg synes det er for meget. Det kommer også an på om man er opmærksom på at give hesten skridtpauser. Så synes jeg det er okay. Jeg selv rider også ca. de 50 min. inkl. opvarmning og afskridtning. Men f.eks. igår hvor min mule bare var ekstremt hidsig i starten, gik der længe før hun var rimeligt afslappet og løsgjort, så der red vi nok også en times tid. Jeg rider hende ca. 5 gange om ugen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da wow. |
|
|
Jeg træner til jeg synes at hesten og jeg har fået nok. Det kan man hurtigt mærke. Evt sætter et mål for den træningsdag. Okay - idag lægger vi mest vægt på versaderne. Så øver vi måske meget versader den dag (selvfølgelig også andre varierede ting). Når jeg synes at nu kan vi afslutte godt - så stopper vi. 'Det resultater hurtigt i at nogle dage rider jeg måske hele 3 kvarter og nogle gange kun de 15-20 min (efter at have skridtet til og uden at skridte af).
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaaa... |
|
|
Altså det er jo ikke heller ikke lige på minuttet, at jeg ikke rider længere. Men jeg kan få dårlig samvittighed overfor min hest hvis jeg måske har redet 3 kvarter. Min hun bliver let lidt hidsig og stopper jeg ikke før den falder ned igen. Det kan godt tage lidt tid. Men tænker nok mere hvis det var mig selv der skulle gå rundt så længe med en på ryggen. Jeg er nok bare underlig at menneskeliggøre hesten. heh Men hendes hest er heller ikke mere end 4år og kun igang med tilridningen...
Knus herfra Jeanne ¤ Strandgården's Safir ¤ en drøm blev virkelighed Se din hest i øjnene & se dig selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså.. |
|
|
Når man rider undervisnig er det jo normalt en time, (45 min ved os, men her har man varmet op først), og da jeg red min 1'er pony som jeg red på landsplan i military, var det ca 1,5time 6 gange om ugen. Nu rider jeg normalt mellem en ½ og 1 time, men er jeg på tur, kan det nemt blive to. Det kommer jo helt an på hesten, og den intensitet man rider med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg... |
|
|
Plethesten red jeg en times tid, når vi var i form. Skridt til hun er klar, og så hårdt arbejde med små pauser i 30-40 minutter... sluttede altid af mens det gik godt, og så et kvarters tid i skridt. Tulle arbejder jeg både fra ryggen og jorden med, og vi er "igang" i noget der ligner 20-40 minutter når vi laver noget. Ture i terrænet er noget helt andet...
Tine & Tulle Det klinger!  I think I need sunrise - I'm tired of the sunset...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nemlig.. |
|
|
Det varierer jo lidt. Er bare bange for at hesten skal få seneskader og overbelastninger. Har jo mistet en hest for et par mdr siden. det er nok bare mig der er pylret.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskellligt |
|
|
På banen 45-50 min. incl. skridt til og af I terrænet 1 time
Hø sælges 10 kr pr. balle Sydsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tur... |
|
|
Jeg rider kun tur og det er alt mellem 30 min og flere timer. Selvfølgelig ikke i fuld gallop. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meget forskelligt .. |
|
|
rider stortset kun i naturen .. men en gennemsnitstur vare nok en time ca, men det kan varriere fra en halv time til tre timer 
Det er nu bedst .. med en Hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tid... |
Roselina-Charell |
20-09-2007 13:41 |
|
Faktisk ved jeg det ikke præcis - men vil gætte på, at det svinger mellem 15 - 25 min. koncentreret ridning, meget af det i skridt - når vi rider på bane. Max. 1 time i terrænet. Det er en unghest på 4 år, der blev gjort ryttervant sidste efterår - stod "stille" vinteren over - og så redet jævnt (3 - 4 gange om ugen) siden foråret.
Med venlig hilsen Louise ..♣ Roselina & Charell ♣.. ♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣ Selv den længste rejse, starter med ét enkelt skridt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mishandling |
Cathrine ♥Don Magic♥ |
20-09-2007 14:21 |
|
Det er overhoved ikke for meget... Og nu skal jeg fortælle hvorfor  En af de største hestemishandlingsproblemer er manglende motion. Så nu mere hesten kommer ud om dagen nu bedre. Men det betyder dog ikke at man skal ride hård dressur i 4 timer hver dag  Men jeg rider meget få gange om ugen mindre end i en time. Når jeg rider kvadrille på min hest så rider vi i 1½ time og når jeg får undervisning så rider jeg i 1 time og 15 min. Når jeg så rider alene så rider jeg imellem 45 min og 1½ time. Men det kommer selvfølgelig også an på hvad race hest man har og hvor meget den laver til dagligt og sådan.
MvH. Cathrine Trainers, Mariel Dressursadel sælges, se præsentation.
Landsfinalerne 2008 - Her kommer vi Nutid, Datid Don Magic for altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næææ |
|
|
det synes jeg faktisk ikke. Jeg har en halv times skridt til ridebanen, dette foregår naturigvis i roligt tempo, derefter er der seriøst arbejde på banen ca. 30 min, hvorefter der er turen hjem igen. Nogle gange skridter jeg ham lidt af og lader ham stå en times tid og hygge sig med lidt wrap inden vi rider hjem igen. Selvfølgelig kræver denne måde at træne på at hesten er i god form, men det kommer de jo også hen ad vejen. Der er jo også nogle dage, hvor vi bare rider tur eller leger fra jorden, her kan jo også gå alt fra 10 min. til to timer.
Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rider... |
|
|
Minimum 1 time,almindeligvis er det 2 timer. Længste tur var 3½ time.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ½ - 3 timer... |
|
|
Hvis jeg rider dressur, så ofte omkring 30-40 min. ialt - jeg rider ikke så hårdt at hesten skal skridstes af i 1 kvarter bagefter - ca 8 min før og efter og så omkring 20 minutters koncentration, jeg synes at det passer meget godt til hvad jeg selv gider koncentrere mig - og dermed også hesten. Der er så heller ingen af mine heste der er nogen stivnakker der skal rides i 25 min før de begynder at give efter, hvis jeg rider en sådan hest - skal jeg selvfølgelig bruge længere tid til det hele. Hvis jeg derimod rider en god tur - kan der nemt gå en time - eller tre  *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
45 min til en time med til og af skridning, men når jeg skridter af er det gerne op at vejen eller en lille tur så det er ca.15-20 min af skridtning. er altid i tvivl om jeg rider for lidt tid på banen
Sagde Stine... Stutteri Mosegården Opdræt og salg af fjordheste med prima afstamning. bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser www.mose-gaarden.dk www.mosegaardens-kejser.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 20 min - ? |
|
|
På de travleste dage har jeg måske kun skridtet 20 min i skoven. generelt, mellem 30-60 min i ridehus/ på bane. i turen, mellem 1 time og ? min længste tur var 6 timer. det var den fedeste tur, og hestene elskede det. turen var hovedsageligt skridt, med en smule trav og galop. Vi startede i skoven, red ud over bakkerne, ned på stranden og købte is, og tilbage af landevejen. det var alle tiders  Mvh Sandra
<3 Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dvbhncvnrtfhr |
Maibritj ♥Helle Faurholt♥ |
20-09-2007 19:22 |
|
det er da det samme man rider ved elevhold, så nej, hesten har kun godt af det, hvis man gir den skridt pauser.. Jeg red engang en, vi red dagligt i 2 timer, før den var trær nok, til og sætte ind igen..
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommer an på... |
Natascha 1 |
20-09-2007 19:27 |
|
det kommer an på om hesten er i go form. er den det kan den sagtens klare 1 time !! jeg plejer også at ride 1 time seriøst, og så et kvarter hvor jeg skridter af, og et kvarter hvor jeg skridte varm , så alt i alt rider jeg i halvanden time . og min pony er stadig frisk bagefter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget varierende |
Baronessen |
20-09-2007 19:37 |
|
Jeg skridter altid minimum 15 min. for og af, og derimellem rider jeg mellem 30 og 50 min. incl. skridt pauser/skridttræning. I terræn rider jeg gerne et par timer i varierende tempo.
Baronessen Velvære og selvforkælelse Varmepuder med hvedekerner sælges ...se min præsentation
God som barsels- eller værtindegave! Klipning af heste tilbydes i Ikast området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
HeleneJ |
20-09-2007 20:01 |
|
Jeg rider 1 times seriøs dressurundervisning inkl. at skridte hesten varm og skridte af. Jeg skridter ca. i 7-8 min. og skridter af i ca. 5-6 min. resterende tid traver og galopere jeg, dog med 1 eller 2 små skridtpauser.
Det siribirske dværghamster Speedy gon charles Marsvinet Martha +9/5 2007 hunden Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis hesten er |
|
|
i form er det ikke for meget. selv rider jeg kun koncentreret i max ½ time, så er jeg flad  at man så godt kan skridte en tur på 1 time bagefter har hesten kun godt af. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Rider 1 -1½ times ture i skoven. Hvis vi en sjælden gang imellem rider i sandkassen, så bliver det ikke til meget mere end 30 minutter - det er SÅÅÅ kedeligt 
~ only fools rush in where angels fear to tread ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
hvordan holder i jer så selv i form? selv om jeg rider et par heste hver dag er det altid MIG og MIN form der sætter begrænsningerne, og det er ved at være pi**e irreterende! så hvordan holder du formen så du kan ride en time eller længere (ex. skridt til og fra)?
Sagde Stine... Stutteri Mosegården Opdræt og salg af fjordheste med prima afstamning. bedækning tilbydes med Mosegårdens Kejser www.mose-gaarden.dk www.mosegaardens-kejser.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor længe.. |
|
|
Jeg rider distance på LB/LA niveau, dvs imellem ca 35 og 70 km. De vil sige at det kan blive en ridetid på op til 7 - 8 timer Det kræver meget træning og en "alm" træningstur for mig ligger imellem 2 - 4 timer 1 x om ugen ca 25 - 40 km, og 1 - 2 timer 2 x om ugen ca 10 - 25 km  MVH Anita
"At fuldføre er at vinde" "Det er svært at vide hvor langt der er igen, når man ikke ved hvor man er..!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skoven... |
|
|
Vi rider også i skoven, somregel 1-2 timer 2-3 gange om ugen, de er absolut ikke overbelastede. Sidste weekend klarede de 4 timer til wiffertshold stævne med ryttere på ryggen der var de godtnok trætte, men alle nød det både heste og ryttere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svarene |
|
|
Kan egentlig godt se at det også kan være min egen form der sætter lidt begrænsninger. Men hesten bliver også træt og når jeg kan mærke at hun begynder at arbejde lidt imod er det på tide at slutte det af med en god oplevelse. og så laver jeg noget med hende som jeg er sikker på hun kan 100% og så skridter vi af ude på marken eller op af grusvejen  Men nu er min dejligste mule blevet forkølet og har fået sit dækken på.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjshgghshg |
|
|
dagligt rides hver hest mellem 1/2 time hvor vi træner igennem + opvarmning men er jeg på tur eks islænder turen i råbjergmile rider vi omkring 7 timer med indlagte pauser, der er så krav om at hesten skal være over en vis alder og i en vis kondi og ellers rider jeg bare alm tur på 1-2 timer og når jeg træner til distance rider jeg omkring 10-30 km på en dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En time |
Lilar |
21-09-2007 13:53 |
|
Jeg rider 1 time inklusive opvarmning og afskridtning, det er så undervisning. Og pt er det det eneste jeg rider. Men ellers rider jeg alt mellem 15 min skridttur og ture på op til 1½-2 timer (med mest skridt). Kommer ikke til foreløbigt at ride specielt længe (ud over når jeg rider min venindes heste, hvor jeg godt kan ride 2 heste i træk i ca 45-60 min pr stk), da min hest først skal gøres ryttervant til foråret. Linda.
Mosegaards El Diablo *** Verdens smukkeste hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|