Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kattebid?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 14:24

hej..

jeg var så heldig at være oppe og slås med en vild killing i går...bæstet har det fint og stor trives ...men min finger har 3 fine huller efter tænder..

Min pegefinger er i dag dobbelt(!) så stor som den plejer...meget spædt og bulden...det skal siges at der er gået en hjørnetand ned i leddet...jeg ved ikke hvor dybt...men sårene har lukket sig og er i gang med at hele..

Er der noget jeg skal være obs på ud over blodforgiftning og infektion i sårene...stivkrampe er taget i betragtnig...

- jeg tænkte mere på mit led...har vi nogle led-kendere herinde..

Malle...

som nok lige holder fingrene fra en vild killing en anden gang

* Living is easy with your eyes closed *

www.stoetbrysterne.dk

http://www.malle9.blogspot.com

0
0
Svar på denne tråd

Skadestuen.
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 14:28

Jeg ville nok futte en tur på skadestuen...

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Gratis hestekalender 2007

0
0
Svar på denne tråd

Lægen...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 14:34

Ja, man skal passe på sine fingre når man "leger" med katte.

Jeg har været den samme tur igennem som dig. Jeg blev bare ramt lige i håndleddet og kunne slet ikke bruge hånden, og kunne klemme tyktflydende, gul betændelse ud.

Men du kommer nok ikke uden om en tur til lægen - lige gyldigt hvor meget du prøver at vaske og rense kan du umuligt få gjort det ordentligt rent

Knus

Anne-Marie

0
0
Svar på denne tråd

Du skal have...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 14:35

... antibiotika!

Da jeg blev bidt af min kat sidste efterår ventede jeg også et par dage og henvendte mig derefter til min egen læge.

Jeg fik en stivkrampeindsprøjtning og piller til 5 dage - og skrap instruks om at jeg en anden gang skulle komme med det samme og ikke vente flere dage. De 2-3 dage jeg havde ventet betød at der var stor risiko for blodforgiftning!

Så jeg vil sige se at komme til lægen - i dag!

£isbeth & Baloo
*
I don't know the key to success,
but the key to failure is trying to please everybody.
Bill Cosby
0
0
Svar på denne tråd

ikke for
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 14:51

at skræmme dig, og så alligevel:

for et par år siden døde en norsk kvinde netop af kattebid, da det havde lavet en "lomme" inde i fingeren som ikke kunne ses, men som indeholdt en masse bakterier der gik i blodet på kvinden.

Så kan du se at komme afsted til lægen !!!

god bedring,

Maiken

0
0
Svar på denne tråd

opereret
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 14:57

jeg blev bidt i hånden sidste år af min kat.

Min finger blev rigtig grim og bullen på trods af besøg på skadestuen og opstart med pencillin. Det endte med operation, hvor jeg fik spaltet min finger. Fingeren var spaltet nogle dage, og hver dag fik jeg skyllet ind i ledddet (der var åbent ind til sener osv)

Det var en rigtig grim omgang som resulterede i en måneds sygemelding, hospitalsindlæggelse, to operationer og men idag...

Så jeg ville smutte en tur på skadestuen med det samme.

0
0
Svar på denne tråd

okay okay...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 15:09

jamen så må jeg jo give mig...selv om det ikke er lysten der driver værket...

Men...

Hvem skal tage sig af det...jeg har først fri om en time og der har min egen læge lukket...skadestue eller vagtlæge??

ihh...det er sidste gang jeg udfordrer en kat til duel...

tak for de gode råd...det er altid godt med andres erfaringer...

www.stoetbrysterne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lægen.
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 15:11

Det farlige ved kattebid er netop at såret lukker til med det samme, det er noget med deres facon på tænderne. Når du så skriver at fingeren er temmelig hævet, ja så vil jeg også mene at en tur til doktoren er på sin plads.

Only the mountain has lived long enough to understand the meaning of a howling wolf

0
0
Svar på denne tråd

skadestuen
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 15:11

det skal skadestuen tage sig af.

ja katte er ikke at spøge med. Jeg kalder min komodo varanen efter hans giftige bid :)

Han ligger i øvrigt på gulvet nu og slanger sig, og gør sig rigtig lækker :) lille bæst...

0
0
Svar på denne tråd

min far
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 19:19

blev engang bidt i foden af vores kat molly.

I starten lignede det et lille uskyldigt bid...efter noget tid blev det mere rødt, Og efter nogle dage meget betændt.

Først efter 10 dage tog han sig sammen til at gå til lægen, på trods af at vi andre havde skubbet til ham længe.

Han kom på en lang pencilinkur og måtte have skåtet et stort stykke kød af foden .

Så se at kom til lægen

Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda

EN RIGTIG HEST ER EN FJORDHEST

0
0
Svar på denne tråd

Skadestuen...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 19:44

... er til besøg straks efter at en skade er opstået.

Bliver jeg bidt af en kat igen er det der jeg tager hen.

Men er der gået mere end 24 timer er det normalt at det er egen læge man besøger - og det bør en arbejdsgiver respektere at man tager fri til! (min arbejdsgiver nærmest sparkede mig afsted da han så min hånd - også selv om jeg skulle gå 4 timer før tid for at komme til lægen inden for lægens åbningstid)

£isbeth & Baloo
*
I don't know the key to success,
but the key to failure is trying to please everybody.
Bill Cosby
0
0
Svar på denne tråd

Katte bid...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 19:50

Jeg var på skadestuen, men det var så også et bid i øjnbrynet, men der var godt nok meget betændelse...

En kats mund har virkelig mange bakterier...

Jeg fik bare en stivkrampe vaccine, og klarede mig med rense-servietter...

Perle

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt... Livs forlængende og sundheds fremmende...

0
0
Svar på denne tråd

update
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 10:50

ja så fik jeg snøvlet mig afsted i aftes...ringede til skadestuen og spurgte om det skulle være dem eller egen læge osv...og kom så ind og ventde...jeg mødte faktisk en læge med humor...

Han spurgte hvad jeg havde lavet og jeg forklarer jo at jeg har kæmpet lidt med en kat...og påpger derefter de ca 10.000 rifter på mine håndled og håndflader...og oh ve om manden så ikke siger..." ja...er du sikker på at du ikke kommer fra psykriatisk afdelign??" med et smil på læben...jeg blev lidt paf må jeg da indrømme...

nå..men stivkrampevacc (som ikke gjorde ondt at få...før i dag altså..) og forbyggende picellin...og sæbevandsbad morgen og aften i 3 dage...

Så kan jeg måske lære det...

www.stoetbrysterne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider